Τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκαν στην αγορά τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ως εναλλακτική των κλασικών τσιγάρων, αλλά νέες έρευνες δείχνουν πως η χρήση τους δεν είναι τόσο αθώα όσο νομίζαμε.

Η έρευνα του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, επικεντρώθηκε στη δοκιμή των ηλεκτρονικών τσιγάρων σε ποντίκια, και βρήκε πως η έκθεση τους στους ατμούς αυτών των τσιγάρων εξασθενούσε το ανοσοποιητικό σύστημα και τους πνεύμονες τους με αποτέλεσμα να μη μπορούν να καταπολεμήσουν τις λοιμώξεις από τους ιούς και τα βακτήρια. Τα αποτελέσματα των δοκιμών, τα οποία δημοσιεύτηκαν στον ιστότοπο journals.plos.org, έδειξαν επίσης πως οι ατμοί των ηλεκτρονικών τσιγάρων περιείχαν επιβλαβή μόρια, γνωστά ως (ελεύθερες) χημικές ρίζες.

Πιο συγκεκριμένα, τα ποντίκια έκαναν χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου Njoy για δυο βδομάδες. Οι επιστήμονες προσπάθησαν να προσομοιάσουν τις ανθρώπινες συνθήκες μετρώντας τα επίπεδα της νικοτίνης στο αίμα των ποντικιών και αντιστοιχώντας τα με τα επίπεδα ενός καπνιστή. Δυο βδομάδες μετά, μερικά ποντίκια εκτέθηκαν σε ιούς της γρίπης και της πνευμονίας και άλλα αφέθηκαν στον καθαρό αέρα. Τα αποτελέσματα μόνο αισιόδοξα δεν ήταν, καθώς μερικά δυσκολεύτηκαν να καταπολεμήσουν τη πνευμονία, όσα προσβλήθηκαν από τη γρίπη αδυνάτησαν, ενώ μερικά πέθαναν.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι ατμοί των ηλεκτρονικών τσιγάρων κατέστειλαν το ανοσοποιητικό σύστημα στους πνεύμονες των ποντικιών, αν και η αιτία παραμένει άγνωστη, τα συγκεκριμένα μόρια κατέστρεφαν τα κύτταρα και το DNA ενώ εμφάνιζαν υψηλά επίπεδα καπνού.

Η διαφωνία σχετικά με τις επιδράσεις των ηλεκτρονικών τσιγάρων δε πρόκειται να ξεχαστεί σύντομα, ενώ όποια έρευνα εμφανίσει αποτελέσματα από ανθρώπινες δοκιμές θα ληφθεί υπόψιν πολύ πιο σοβαρά. Ωστόσο, αυτή είναι η πρώτη δοκιμή, με τον David Peyton, χημικό του Πανεπιστημίου Portland State, να δηλώνει πως υπάρχουν πολλά περισσότερα συστήματα τα οποία θα μπορούσαν να δοκιμαστούν.

Link.png Site: TheVerge