Υπάρχουν θεωρητικοί φυσικοί, φυσικοί των στοιχειωδών σωματιδίων και επιστήμονες που έως σήμερα δεν είχαν την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του LHC (Large Hadron Collider).

Ευτυχώς, οι υπεύθυνοι του CERN αποφάσισαν να μοιραστούν με άλλους επιστήμονες και ερευνητές τα δεδομένα που προκύπτουν από τα πειράματα που πραγματοποιούνται εκεί, αν και με... καθυστέρηση τριών ετών. Το CERN Open Data Portal θα δημοσιοποιήσει όλες τις λεπτομέρειες από κάθε πείραμα τρία χρόνια μετά την πραγματοποίηση του.

Τα πρώτα δεδομένα που θα δημοσιοποιηθούν αφορούν στις συγκρούσεις σωματιδίων που έγιναν το 2010, και λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν δεδομένα που αφορούν σε πειράματα που πραγματοποιήθηκαν το 2011. Επιπλέον, τα διάφορα δεδομένα και ανακαλύψεις θα υπάρχουν και σε απλοποιημένη μορφή για εκπαιδευτικούς λόγους, συμπληρωμένες με οπτικοακουστικό υλικό για όσους μαθητές θέλουν να εμβαθύνουν στην φυσική των στοχειωδών σωματιδίων.

Το μόνο που απομένει τώρα -για όσους θελήσουν να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα του CERN- είναι μία πραγματικά μεγάλη ανακάλυψη που θα εξαναγκάσει τους υπεύθυνους τους CERN να ξανασκεφτούν την... τρίχρονη καθυστέρηση.

Link.png Site: Engadget