Η Εθνική Διαστημική Υπηρεσία των ΗΠΑ αποκάλυψε πρόσφατα, δίνοντας στην δημοσιότητα και δύο ιδιαίτερα συναρπαστικές φωτογραφίες, ότι ο Πλούτωνας, όχι μόνο διαθέτει περιοχές με παγωμένο νέρο στην επιφάνεια του, αλλά και πως διαθέτει “μπλε ουρανό”.

Ο Πλούτωνας, δεν διαθέτει βεβαίως την πυκνή ατμόσφαιρα της Γης, ούτε τους τεράστιους ωκεανούς της, και ο “μπλέ ουρανός” που παρατήρησε η επιστημονική ομάδα που είναι υπεύθυνη για διαστημικό σκάφος New Horizons μοιάζει στην πραγματικότητα περισσότερο με ομίχλη. Επίσης τα σωματίδια που σχηματίζουν αυτή την υποτυπώδη ατμόσφαιρα γύρω από το μικρό σε μέγεθος ουράνιο σώμα, στο γυμνό μάτι θα έμοιαζαν κόκκινα ή γκρι. Παρόλα αυτά, το ότι από αυτήν την απόσταση έχουν μπλε χρώμα, λέει στην NASA πολλά.

“Αυτή τη εντυπωσιακή μπλε απόχρωση λέει πολλά για το μέγεθος και την σύσταση των σωματιδίων που σχηματίζουν την ομίχλη” δήλωσε η Carly Howett της NASA. “Ο μπλε ουρανός συχνά προκύπτει από την σκέδαση του φωτός του Ήλιου από πολύ μικρά σωματίδια, με μικρότερο μήκος κύματος. Στην Γη τέτοια σωματίδια είναι πολύ μικρά μόρια αζώτου. Στον Πλούτωνα, φαίνεται πως είναι μεγαλύτερα, αλλά επίσης σχετικά μικρά, τα οποία αποκαλούμε θολίνες (tholins)”. Τα συγκεκριμένα σωματίδια προκύπτουν κατά την διάσπαση του αζώτου και του μεθανίου που βρίσκονται στην ατμόσφαιρα από την ηλιακή ακτινοβολία.

Εξίσου, αν όχι περισσότερο, ενδιαφέρουσα είναι και η ανακάλυψη νερού σε παγωμένη μορφή, ενώ μέχρι πρόσφατα είχαν την εντύπωση ότι στον πλανήτη-νάνο υπάρχουν μόνο άζωτο και μεθάνιο σε παγωμένη μορφή. Η ανακάλυψη του νερού, σε παγωμένη μορφή, ήταν αρκετά δύσκολη, επειδή ασταθείς πάγοι από άζωτο ή μεθάνιο βρίσκονται στις περισσότερες περιοχές του πλανήτη, με αποτέλεσμα το παγωμένο νερό να μην είναι ευδιάκριτο. Η κατανόηση των λόγων που το νερό εμφανίζεται στις συγκεκριμένες περιοχές που εμφανίζεται και όχι αλλού, είναι κάτι που η NASA διερρευνά. Ευτυχώς, το διαστημικό σκάφος New Horizons, βρίσκεται σε άριστη κατάσταση έστω και 3,1 δισεκατομμύρια μίλια μακριά από την Γη.

gallery_286955_2532_2255.jpg