Στη... γειτονιά μας με “συμπαντικούς όρους” βεβαίως, γιατί ο Proxima b, ο πλησιέστερος εξωπλανήτης που μοιάζει με την Γη και περιστρέφεται εντός της κατοικήσιμης ζώνης γύρω από το αστέρι του, βρίσκεται μόλις... 4,25 έτη φωτός μακριά μας.

Ένας αστρονόμος που έχει συνηθίσει να παρακολουθεί γαλαξίες που βρίσκονται εκατομμύρια έτη φωτός μακριά θα έλεγε ότι ο Proxima b βρίσκεται σε απόσταση... αναπνοής από την Γη, ωστόσο η πραγματικότητα είναι ότι με την σημερινή τεχνολογία, και λαμβάνοντας υπόψη ότι η διαστημοσυσκευή Juno της NASA έφτασε ταχύτητες που άγγιξαν τα 265.000km/h, θα χρειαζόμασταν περίπου 17.157 χρόνια για να φτάσουμε στον Εγγύτατο Κενταύρου, το αστέρι του εξωπλανήτη Proxima b.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες και αστρονόμους, ο Proxima b είναι λίγο μεγαλύτερος σε μέγεθος από την Γη (1,3 φορές μεγαλύτερος) και είναι πολύ πιθανό να είναι βραχώδης. Κινείται σε απόσταση 6,4 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον Εγγύτατο Κενταύρου ολοκληρώνοντας μία πλήρη περιφορά κάθε 11 ημέρες.

Βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τον Εγγύτατο Κενταύρου (5% της απόστασης της Γης από τον Ήλιο) και ενδεχομένως δέχεται 100 φορές υψηλότερα ποσά ακτινοβολίας από το αστέρι του (που είναι ένας κόκκινος νάνος) σε σχέση με την ακτινοβολία που δέχεται η Γη από τον Ήλιο. Αν και κάτι τέτοιο μοιάζει... καταστροφικό για την ζωή, ο πλανήτης θα μπορούσε να διαθέτει αρκετά ισχυρό μαγνητικό πεδίο και ατμόσφαιρα για να εμποδίσουν την ακτινοβολία. Επίσης θα μπορούσε να διαθέτει και νερό σε υγρή μορφή στην επιφάνεια του, αφού βρίσκεται εντός κατοικήσιμης ζώνης.

Οι επιστήμονες επίσης εξετάζουν το ενδεχόμενο, επειδή βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από τον Εγγύτατο Κενταύρου να είναι παλιρροιακά κλειδωμένος, και έτσι να διαθέτει την μία πλευρά του διαρκώς στραμμένη προς το αστέρι του. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πιθανότητα στο ένα ημισφαίριο να επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και να βρίσκεται στο απόλυτο σκοτάδι ενώ στο άλλο να επικρατούν συνθήκες... κόλασης.

Αν και στο παρελθόν οι επιστήμονες πίστευαν ότι το “παλιρροιακό κλείδωμα” είναι ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη ζωής, πιο σύγχρονα κλιματικά μοντέλα έχουν δείξει ότι σε ένα παλιρροϊκά κλειδωμένο πλανήτη μπορεί να γίνει μεταφορά θερμοκρασίας.

Η ομάδα που ανακάλυψε τον Proxima b, έχει ήδη ξεκινήσει την περισσότερο συστηματική και προσεκτική μελέτη του για να προσδιορίσει την χημική σύσταση της ατμόσφαιρας του κ.α. Πάντως, η ανακάλυψη του πλανήτη Proxima b, κάνει την πρωτοβουλία Breakthrough Starshot ακόμα σπουδαιότερη. Ο πλανήτης Proxima b και ο Εγγύτατος Κενταύρου ανήκουν όπως και ο Άλφα Κενταύρου στον Αστερισμό του Κενταύρου.

Ο επενδυτής Yuri Milner και ο γνωστός κοσμολόγος Stephen Hawking που ανακοίνωσαν την πρωτοβουλία Breakthrough Starshot σκοπεύουν να στείλουν 1000 μικρά διαστημικά σκάφη στον Άλφα Κενταύρου, τα οποία –και- εξαιτίας του ιδιαίτερα μικρού τους μεγέθους θα ταξιδεύουν με ταχύτητα ίση με το 20% της ταχύτητας του φωτός για να φτάσουν στον προορισμό τους σε 20 με 25 χρόνια.

Link.png Site: C|Net