Η τρίτη συνεχόμενη νίκη του AlphaGo της Google επί του παγκόσμιου πρωταθλήτη στο παιχνίδι Go, Lee Sedol, αποτέλεσε και το τέλος μιας ιστορικής «μονομαχίας» όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμετράται με τον άνθρωπο.

Με εξαιρετικές κινήσεις καθόλη τη διάρκεια και των τριών παιχνιδιών, μερικές από τις οποίες χαρακτηρίστηκαν «απλά μαγικές» από πρωταθλητές του παιχνιδιού, η Τεχνητή Νοημοσύνη AlphaGo την οποία έχει αναπτύξει η ομάδα Deepmind της Google, δε δυσκολεύτηκε όπως φαίνεται να νικήσει τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Η επικράτηση του AlphaGο έρχεται ως συνέχεια άλλων νικών που έγιναν κατά το παρελθόν από άλλα συστήματα σε παιχνίδια όπως το Othellο, το Scrabble και το Jeopardy, με πιο χαρακτηριστική στιγμή την αναμέτρηση του grandmaster Gary Kasparov με τον υπερυπολογιστή Deep Blue της IBM. Το κατόρθωμα όμως του AlphaGo θεωρείται πολύ πιο σημαντικό εξαιτίας της περιπλοκότητας του παιχνιδιού Go με 10,700 πιθανές καταστάσεις κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού έναντι 1060 σε μια σκακιέρα.

 

Η πορεία του τρίτου παιχνιδιού που ολοκληρώθηε πριν λίγη ώρα, κρίνεται από αναλυτές ως ξεχωριστή με ασυνήθιστες κινήσεις, και με τον Lee Sedol, να ξεκινά επιθετικά, προσπαθώντας από την αρχή να διώξει την πίεση κλείνοντας τα μάτια του για αρκετά δευτερόλεπτα. Όπως μάλιστα δήλωσε ένας από τους σχολιαστές του παιχνιδιού, ο Sedol προσπάθησε να στρέψει το AlphaGo σε μια νέα κατεύθυνση συγκριτικά με τα προηγούμενα δύο παιχνίδια, και τα πρώτα 45 λεπτά του παιχνιδιού είναι ενδεικτικά αφού είδαμε «κινήσεις που δεν έχουμε ξαναδεί σε έναν επαγγελματικό αγώνα». Αυτό σύμφωνα με τον σχολιαστή είναι αποτέλεσμα της μοναδικής προσέγγισης της Τεχνητής Νοημοσύνης που δεν έχει σχέση με αυτή που θα χρησιμοποιούσε ένας άνθρωπος.

 

Με τη χρήση Νευρωνικών Δικτύων και τεράστιων δικτύων από hardware και software που μιμούνται τον νευρικό ιστό του ανθρώπινου εγκεφάλου, η Τεχνητή Νοημοσύνη του AlphaGo έμαθε το παιχνίδι αναλύοντας χιλιάδες κινήσεις των κορυφαίων παιχτών Go, συμπεριλαμβανομένου του Lee Sedol. Στη συνέχεια με τη χρήση μιας τεχνολογίας με την ονομασία "reinforcement learning", έφτασε σε νέα επίπεδα εκμάθησης, παίζοντας πολλαπλά παιχνίδια Go απέναντι στον ίδιο του τον "εαυτό", αναγνωρίζοντας τις κινήσεις με τη μεγαλύτερη πιθανότητα να κερδίσουν.

 

 

Όπως ανακοινώθηκε, το βραβείο του 1 εκατομμυρίου που κέρδισε η ομάδα DeepMind της Google, θα διατεθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

 

Link.png Site: Wired

 

Ενημέρωση 13 Μαρτίου 11:00πμ: Νίκη για τον Lee Sedol

επί του AlphaGo, κάτι που φέρνει το σκορ στο 3-1 υπερ του AlphaGo. Την Τρίτη 15 Μαρτίου στις 5.00 τα ξημερώματα, θα διεξαχθεί και τυπικά ο τελευταίος αγώνας τον οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
.