Τον περασμένο μήνα, η Google παρουσίασε το project «Accelerated Mobile Pages» (AMP), το οποίο στοχεύει στη μείωση του χρόνου φόρτωσης των ιστοσελίδων σε φορητές συσκευές, ο οποίος αποτελεί ένα από τα βασικά παράπονα των χρηστών.

Μάλιστα, η Google δήλωσε ότι τα αποτελέσματα του project θα γίνουν εμφανή στις αρχές του επόμενου έτους. Επιπλέον, ανέφερε τον βασικό σκοπό για τον οποίο υλοποιεί το συγκεκριμένο project, ο οποίος δεν είναι άλλος από τις διαφημίσεις. Συγκεκριμένα, βασικοί συνεργάτες της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι το ίδιο το Adsense της Google, το Outbrain και η AOL.

 

Χάρη στο AMP λοιπόν θα μειωθεί η κατανάλωση δεδομένων και ο χρόνος φόρτωσης των σελίδων, όπως αναφέρθηκε όμως, η Google έχει όφελος από τη συγκεκριμένη διαδικασία. Για την ακρίβεια, προσπαθεί να περιορίσει τη χρήση των ad-blockers, τα οποία περιορίζουν σε σημαντικό βαθμό τα έσοδά της από διαφημίσεις. Επιπλέον, τα ad-blockers ενισχύθηκαν πρόσφατα, καθώς η Apple πρόσθεσε υποστήριξη για τα εν λόγω plug-ins στο Safari στο iOS 9.

 

Βασικός λόγος για τον οποίο αρκετοί χρήστες καταφεύγουν σε ad-blockers είναι ότι, σε αρκετές ιστοσελίδες, οι διαφημίσεις καταναλώνουν ίδιο ή ακόμη και μεγαλύτερο ποσοστό δεδομένων από το ίδιο το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Παραδείγματος χάρη, η ιστοσελίδα New York Times δήλωσε ότι η κεντρική της σελίδα φορτώνει σχεδόν δύο φορές πιο γρήγορα με το ad-blocker «Purify» εγκατεστημένο στο iPhone. Ακόμη, η κεντρική σελίδα ενός άλλου ιστότοπου, διαθέτει 15 MB διαφημίσεων και μόλις 4 MB περιεχομένου.

 

Η Google διαβεβαίωσε τους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων ότι οι μετρήσεις επισκεψιμότητας, τα αναλυτικά διαγράμματα και άλλα σημαντικά δεδομένα αναφορικά με τις διαφημίσεις δεν θα επηρεαστούν. Εντούτοις, δεν έχει προσδιορίσει ακόμη με ακρίβεια τον βαθμό στον οποίο το AMP θα περιορίσει την κατανάλωση δεδομένων, τόσο για το περιεχόμενο όσο και για τις διαφημίσεις των ιστοσελίδων.

 

Link.png Site: Engadget