Μία από τις καλύτερες χρονιές είναι η φετινή για την κινεζική Huawei, η οποία βρέθηκε στην τρίτη θέση των κατασκευαστών smartphone παγκοσμίως με πωλήσεις άνω των 100 εκατομμυρίων κομματιών. Επιπλέον, η εταιρεία πρόσφατα πέρασε στην πρώτη θέση των κατασκευαστών στην τεράστια αγορά της Κίνας ξεπερνώντας την Xiaomi.

Στην πρόσφατη επίσκεψή μας στα κεντρικά γραφεία της Huawei στην Κίνα είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με αρκετά υψηλόβαθμα στελέχη της, που μας αποκάλυψαν τα φιλόδοξα σχέδια της εταιρείας για το προσεχές μέλλον.

 

Ένα από αυτά περιλαμβάνει την σταδιακή στροφή από το B2B στο B2C, με έμφαση στην ευρωπαϊκή αγορά. Πιο συγκεκριμένα, όπως μας εξήγησε ο Kevin Ho, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, η Huawei σημειώνει σημαντική επιτυχία στην Ευρώπη με συσκευές που ανήκουν στην μεσαία και κορυφαία κατηγορία, με κόστος μεταξύ 400 και 500 ευρώ. Ενδεικτικά είναι τα διψήφια ποσοστά που διαθέτει στην Ισπανία με 12.4%, στην Ιταλία με 10.6% και στην Πορτογαλία με 10.6%. Όσον αφορά την Ελλάδα, κάτι τέτοιο αναμένεται να επιτευχθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016.

 

Σε αντίθεση με ό,τι μας είχε συνηθίσει στο πρόσφατο παρελθόν της, το 2015 η Huawei περιόρισε σημαντικά την κυκλοφορία πολλών διαφορετικών μοντέλων. Έτσι, φέτος είχαμε μόλις 20 μοντέλα έναντι 75 το 2011 και 60 το 2013, με προτεραιότητα να δίνεται στην «ποιότητα έναντι της ποσότητας». Ιδιαίτερη έμφαση, άλλωστε, δόθηκε φέτος στην παρουσίαση όχι ενός αλλά τεσσάρων smartphone με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και τεχνικά χαρακτηριστικά. Η αρχή έγινε τον περασμένο Φεβρουάριο στη Βαρκελώνη με την παρουσίαση του P8, ενώ το Σεπτέμβριο, στην έκθεση IFA, έγιναν τα αποκαλυπτήρια του Mate S. Η συνεργασία με τη Google έφερε ένα ακόμη κορυφαίο μοντέλο, το Nexus 6P ενώ η χρονιά κλείνει με την παρουσίαση του Mate 8, που όπως ενημερωθήκαμε, δε θα αργήσουμε πολύ να το δούμε και στην Ευρώπη.

 


22818315027_713a8a7900_k.jpg

 


Στο ερώτημα του κατά πόσο η παρουσίαση 4 μοντέλων που ανήκουν στην κορυφαία κατηγορία, δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές, ο Kevin Ho διευκρίνισε ότι κάθε μοντέλο έχει το δικό του κοινό, και ότι ζητούμενο είναι να προσφέρουν αρκετές επιλογές στο κοινό. Για την εταιρεία, η πραγματική ναυαρχίδα για φέτος είναι το Mate S ενώ το Nexus 6P προορίζεται για όσους επιθυμούν μια «καθαρή» εμπειρία της πλατφόρμας του Android χωρίς εξωτερική παρέμβαση. Το Mate 8, από την άλλη, απευθύνεται κυρίως στην αγορά της Ασίας, που έχει δείξει έμπρακτα την αγάπη της σε smartphone με πολύ μεγάλη οθόνη.

 

Ακόμα, ο κ. Ho δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα τεράστια ποσά που επενδύει η Huawei στην έρευνα και την ανάπτυξη -με 16 ομάδες σε διαφορετικά μέρη του κόσμου-, όπου ειδικά για το 2014 έφτασαν στο αστρονομικό ύψος των 5 δις δολαρίων. Πρόσφατα μάλιστα μάθαμε ότι η εταιρεία προχώρησε στην επίδειξη νέων μπαταριών ιόντων λιθίου που μπορούν να φορτίσουν το 50% της συνολικής τους χωρητικότητας σε 5 μόλις λεπτά. Ερωτώμενος για το άμεσο μέλλον, δεν έκρυψε το έντονο ενδιαφέρον της εταιρείας για τις αναδιπλούμενες οθόνες, κάτι που για τον ίδιο αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα στα smartphones. Ο άλλος τομέας ενδιαφέροντος αφορά την κάμερα, όπου ήδη η εταιρεία έχει να επιδείξει σημαντικά κατορθώματα, θέλοντας να φέρει σημαντική καινοτομία στο συγκεκριμένο τομέα τα επόμενα 2 χρόνια.

 

Ο Anthony Smith, από την πλευρά του, υψηλόβαθμο στέλεχος του τμήματος σχεδιασμού της Huawei, επιβεβαιώνει την τεράστια σημασία που δίνεται πλέον στον σχεδιασμό των προϊόντων, επισημαίνοντας ότι ο σημαντικά μικρότερος αριθμός των μοντέλων τους επιτρέπει να δίνουν περισσότερη προσοχή σε όλα τα στάδια της δημιουργίας τους.

 


huawei.jpg

 

 

 

5G Antenna

Silence Room

 


Άλλος ένας τομέας στον οποίο η Huawei αναμένεται να επενδύσει αρκετά στο προσεχές μέλλον έχει να κάνει με την τεχνολογία των wearable gadgets, όπως το Huawei Watch (που πάντως δεν θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε στη χώρα μας). Πρόκειται για κατηγορία που αποτελεί μέρος του συνολικού οράματος της Huawei με συσκευές για το «έξυπνο σπίτι» και τη δημιουργία ενός πλήρως διασυνδεδεμένου οικοσυστήματος που θα πλαισιώνεται από συσκευές όπως smartphones, tablets ή ακόμα και αυτοκίνητα.

 

Ειδικότερα για το αυτοκίνητο, η Huawei προβλέπει ότι θα αποτελέσει το επόμενο μεγάλο κομμάτι στη mobile εποχή, με το ποσοστό των οχημάτων που διαθέτουν κάποια δυνατότητα σύνδεσης με το Internet να αυξάνεται από το σημερινό 10% στο 90% έως το 2020. Ήδη η εταιρεία συνεργάζεται στενά με ευρωπαικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi και η Volkswagen για τη μεγαλύτερη υιοθέτηση του IoV (Internet of Vehicles).

 


22818581787_94977b5516_k.jpg

 


Από τις αρχές του 2015, η εταιρεία έχει διευρύνει σημαντικά τα κανάλια λιανικής πώλησης των προιόντων της, με παρουσία σε 27,283 καταστήματα, επενδύοντας και στην κατασκευή 403 καταστημάτων της ίδιας της Huawei, δίνοντας premium εμπειρία στους επισκέπτες.