Insomnia.gr: Intel Core i7 3960X: Θέμα πρεστίζ

Μετάβαση στο περιεχόμενο

  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε αυτό το άρθρο

Intel Core i7 3960X: Θέμα πρεστίζ

Intel Core i7 3960X: Θέμα πρεστίζ

Intel Core i7 3960X: Θέμα πρεστίζ
Αλέξανδρος "parsifal" Γιδαράκος



Την προηγούμενη εβδομάδα, η Intel παρουσίασε επίσημα στο ευρύ κοινό τη νέα desktop πλατφόρμα επιδόσεών της, η οποία απαρτίζεται από μία σειρά επεξεργαστών με κωδική ονομασία Sandy Bridge E, το νέο LGA2011 socket κι ένα ολοκληρωμένο που θα υποστηρίζει όλα τα παραπάνω, το X79. Πρόκειται για τους διαδόχους της τριάδας Core i7 1366, Socket LGA1366 και X58 chipset, με τους οποίους η Intel συνεχίζει την πολιτική σαφούς τμηματοποίησης του desktop οικοσυστήματός της.


Τί νέα χαρακτηριστικά και αλλαγές φέρνει όμως η νεότερη πλατφόρμα της Intel; Ας δούμε εν συντομία, ξεκινώντας από το socket και το chipset.


LGA2011 και X79

Δεν έχουμε να πούμε πολλά πράγματα εδώ. Εκτός από την προφανή μηχανική ασυμβατότητα λόγω του διαφορετικού αριθμού pins στο socket, η νέα πλατφόρμα προσφέρει παρόμοιες δυνατότητες συνδεσιμότητας με τον έξω κόσμο με αυτές που είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα από την Intel. Έχουμε λοιπόν:

  • 40 «λωρίδες κυκλοφορίας» στο δίαυλο PCI Express, έναντι 36 στο X58
  • 2 θύρες SATA-ΙΙΙ των 6Gbps και 4 θύρες SATA-II των 3Gbps, έναντι 0 και 6 αντίστοιχα στο X58
  • eSATA interface
  • Μέχρι 14 θύρες USB 2.0
  • Gigabit Ethernet MAC


Το σχηματικό διάγραμμα έχει ως εξής:

Δημοσιευμένη Εικόνα
Πηγή: http://www.intel.com...et-diagram.html


Όσοι περίμεναν εγγενή υποστήριξη για USB 3.0, θα πρέπει προς το παρόν να συμβιβαστούν με υλοποιήσεις από τρίτους κατασκευαστές.


Sandy Bridge E

Περισσότερες αλλαγές και υλικό συζήτησης υπάρχουν στο μέτωπο των νέων επεξεργαστών. Ίσως σας διευκολύνει να φανταστείτε τον επεξεργαστή που δοκιμάζουμε σήμερα ως τον τρελό μικρό αδερφό των Xeon επεξεργαστών που το έσκασε από το τρελάδικο των servers και κυκλοφορεί ελεύθερος ανάμεσά μας. Η κλίμακα ολοκλήρωσης παραμένει μεν στα 32 νανόμετρα και αρχιτεκτονικά δεν υπάρχουν διαφορές από τους Sandy Bridge πρώτης γενιάς, αλλά το ολοκληρωμένο αποτελείται πλέον από περίπου 2.27 δισεκατομμύρια ημιαγωγούς, στριμωγμένους σε μία επιφάνεια εμβαδού 435 mm2. Το μεγαλύτερο μέρος των ημιαγωγών αφιερώνεται στη μεγέθους 15MB L3 Cache και στους 6 διακριτούς πυρήνες επεξεργασίας που χάρις στο Hyper-Threading επιτρέπουν την ταυτόχρονη εκτέλεση μέχρι και 12 συνολικά threads.

Παρούσα είναι και η τεχνολογία Turbo Boost, με τον 3960Χ να χρονίζεται τυπικά στα 3.3GHz και υπό ορισμένες συνθήκες (αν εργάζονται μόνο 1 ή 2 από τους 6 πυρήνες) να ανεβάζει αυτόματα χρονισμό στα 3.9GHz. Εξαιτίας των προηγουμένων, ο δείκτης TDP ανέρχεται στα 130W. Ας σημειωθεί ότι o επίσης 6πύρηνος Core i7 3930K της ίδιας σειράς, εκτός των μικρότερων χρονισμών έχει και κατά 3MB μικρότερη L3 cache. Λογική προικοδότηση για το Extreme μοντέλο που παρουσιάζουμε.

Βελτιώσεις υπάρχουν και στον ενσωματωμένο ελεγκτή μνήμης, καθώς πλέον υποστηρίζονται 4 ξεχωριστά κανάλια μνήμης DDR-III, εύρους 64bit το καθένα, με τη μέγιστη επίσημα υποστηριζόμενη συχνότητα να είναι τα 1600MHz.


Κάτι του λείπει ή μου φαίνεται...;

Αυτό που λείπει από τους Sandy Bridge E είναι οτιδήποτε έχει να κάνει με γραφικά και video και είδαμε ενσωματωμένο στους Sandy Bridge, δηλαδή ο ελεγκτής γραφικών και το κύκλωμα Quick Sync. Ξεχνάμε λοιπόν τυχόν θύρες εξόδου γραφικών στις X79 μητρικές, όπως και επιτάχυνση στην αποκωδικοποίηση και στην κωδικοποίηση video. Μπορεί αυτό να φαίνεται παράδοξο δεδομένων των τιμών των νέων επεξεργαστών, αλλά από πρακτικής άποψης θα ήταν μάλλον δύσκολο να χωρέσουν στην ίδια επιφάνεια και με το ίδιο TDP και τα επιπλέον απαιτούμενα κυκλώματα. Εξάλλου, από το κοινό στο οποίο στοχεύουν οι Sandy Bridge E πιθανότατα δε θα λείψουν τα ενσωματωμένα γραφικά και θα προτιμηθεί η λύση μίας ή περισσοτέρων διακριτών καρτών γραφικών.

Επίσης, στη συσκευασία των Sandy Bridge E δε θα περιλαμβάνεται πλέον εργοστασιακό σύστημα ψύξης. Ο λόγος είναι η συγκράτηση του κόστους, καθώς οι αυξημένες ανάγκες ψύξης θα απαιτούσαν μία ακριβή σχετικά λύση. Αφήνεται λοιπόν στους καταναλωτές η επιλογή ενός συστήματος ψύξης από τρίτο κατασκευαστή. Η Intel παρ' όλα αυτά θα προσφέρει με έξτρα κόστος ένα κλειστό σύστημα υδρόψυξης με κωδική ονομασία RTS2011LC, του οποίου η κατασκευή έχει ανατεθεί στην Asetek.


Αρκετή φλυαρία όμως για τώρα. Στην επόμενη σελίδα, σας έχουμε ετοιμάσει μπόλικο φωτογραφικό υλικό από τον Intel Core i7 3960X και τη μητρική DΧ79SI που έφτασαν στα εργαστήρια του Insomnia.gr για δοκιμή!



Ευρετήριο


  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε αυτό το άρθρο

17 Σχόλια

Σελίδα 1 από 1

overpower 

26 Νοέμβριος 2011 - 05:50 πμ
:shock: διαφορες απο τους αλλους επεξεργαστες 40%++. οντως απευθυνεται σε μικρο κοινο,οπως αλλωστε ηταν και οι 980,990 πριν 3 χρονια. και ειδικα σε τετοιες μερες πιστευω θα εχει πιο μικρη καταναλωση απο τους 980-990.

πολυ καλη παρουσιαση παιδια μπραβο.

0

ThReSh 

26 Νοέμβριος 2011 - 08:32 πμ
κάτι μου λέει ότι αξίζει να περιμένουμε το tock του, Ivy Bridge E
0

kinitos 

26 Νοέμβριος 2011 - 10:56 πμ
γιατι στα πρωτα τεστ ειναι και σε συγκριση με το 2600κ και μετα μονο με q6600 που κανονικα ειναι αρκετα ποιο πισω?
3

Sitios 

26 Νοέμβριος 2011 - 12:14 μμ
Ευχαριστούμε για την παρουσίαση... Αναμενόμενο να είναι τόσο γρήγορος σε σχέση με τους προηγούμενους... 2.27 billion transistors είναι αυτά... Εμένα με χάλασε λίγο που ακόμα δεν έβαλε η Intel εγγενή υποστήριξη του usb3, καθώς και το ότι πλέον θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον μοιρασμένες οι θύρες sataIII και sataII... Αυτό που θα μου άρεσε να δω extra σε αυτό το review, είναι δύο μετρήσεις SuperPi (1M & 32M), καθώς και μία σελίδα με αποτελέσματα υπερχρονισμού του CPU και πως ανταποκρίνεται το σύστημα... Παρόλα αυτά, αξίζουν συγχαρητήρια που μπόρεσες να βρεις αυτό το hardware και να μας το παρουσιάσεις... Thanks και πάλι...
0

Nikosgiann 

26 Νοέμβριος 2011 - 02:34 μμ
@ kinitos

ειπε στα συστηματα δοκιμης,οτι αυτα ειχε διαθεσιμα που ειναι κ προσωπικη του συλλογη.
0

kinitos 

26 Νοέμβριος 2011 - 04:08 μμ
οκ αλλα σε σχεση με το q6600 βλεπω μικρες αλλαγες σε σχεση με αυτο που θα επρεπε.
στα πρωτα υπαρχει ο 2600Κ ενω μετα παμε σε 6600.και βλεπεις μικρες αναλογικα διαφωρες,υποθετω οτι με το 2600κ να ειναι σε ιδια η και καλυτερα αποτελεσματα.

σχολιαζω μονο μετρηση και συγκριση οχι τη παρουσιαση και το ατομο που την εκανε...

αλλα δεν μου αρεσε το αποτελεσμα σε σχεση με το παλιο 6600 πλεον.
1

panther_512 

26 Νοέμβριος 2011 - 04:55 μμ
Πολύ ωραία δουλειά παιδιά.

Σίγουρα όμως χρειαζόταν ένας 2500Κ ή 2600Κ στα συγκρητικά. Ο Q6600 αποτελεί πλέον πάρα πολύ παλιά τεχνολογία για να έχει κάποια αξία η σύγκριση μαζί του, χωρίς να περιλαμβάνονται πιό νέοι επεξεργαστές.

Κατανοώ πλήρως ότι δεν είναι δυνατό να έχετε όλους τους επεξεργαστές για τα συγκρητικά, γι'αυτό μπράβο και πάλι για τη δουλειά που κάνατε.
1

Arctic 

26 Νοέμβριος 2011 - 05:32 μμ
@kinitos
Αναφέρει στην 6η σελίδα ότι υπάρχουν κάποια αποτελέσματα που τα δίνει το AIDA. Στα άλλα μετροπρογράμματα λογικό είναι να μην έχει τους 2600K , 990X κτλ.
0

Jimakos666x 

27 Νοέμβριος 2011 - 01:41 πμ
το ριβιουδάκι αρκετά κατατοπιστικό ΑΛΛΑ:
http://www.insomnia....attach_id=81580
Πολύ mess βρε παιδιά.Να ρωτήσω κάτι, τα καλώδια από πάνω που πηγαίνουν;
0

Bimmermeister 

28 Νοέμβριος 2011 - 07:44 μμ
Πολλά λεφτά...ακόμη και να τα είχα αυτή τη στιγμή έπαιρνα έναν Sandy 2600k και θα τον πήγαινα στα 4,5GHz και θα ήμουν πολύ κοντά στον 3960X...άσε που θα γλίτωνα πάνω από ένα χιλιαρικάκι... :devil:
0

DrIzZtGr 

29 Νοέμβριος 2011 - 02:02 μμ
Extreme μεγαλε! Οπως πάντα ετσι και τώρα αν θές το top το πλερού (Intel ή AMD (πχ FX 62 κάποτε)) !Δεν κοιτανε απόδοση/τιμή αδερφε μόνο row power!Γι'αυτό και δεν ειναι για όλους!
Προσωπικά βρίσκω πολύ ενδιαφέρον το review και ναι άξιζε η σύγκριση με τους παλαιώτερους επεξεργαστες ( Δεν εχουν όλοι σύγχρονα PC's)! Δεν βαρεθήκατε να βλεπετε review απο 2500 και 2600?(ενας συνολικός ΤΕΛΙΚΟΣ πίνακας ΜΟΝΟ ΠX ΓΙΑ 3DMARK βέβαια δεν θα ηταν κακός, αλλα ουτε και απαραίτητος.)
Απ'το 2007 εως 2011 εχουμε σχεδόν 4πλασιασμό της απόδοσης,νεα πλατφόρμα πολλά υποσχόμενη,ανάγκες περισσοτερης μνήμης,PCI-E v.3 κτλ .... αρχίζουν τα ρολόγια να μετράν αντίστροφα για την ώρα της αναβάθμησης!Ενα μεγαλο μπράβο στα παλικάρια που παρά την έλειψη υλικού (ποναει περισσότερο απ'οτι εμάς), έτρεξαν ότι μετροπρόγραμα βρήκαν , για να ξεστραβώσουν εμάς τους "expert" που καθόμαστε πίσω απο μια οθόνη και σχολιάζουμε!
0

mlj 

29 Νοέμβριος 2011 - 07:48 μμ
Ευχαριστούμε για την πολύ ωραία παρουσίαση.
0

parsifal 

29 Νοέμβριος 2011 - 08:43 μμ
Καλησπέρα παιδιά. Ευχαριστώ θερμά για τη συμμετοχή! Καταρχάς, συγγνώμη για την αργοπορία να απαντήσω. Εν μέσω δουλειάς και άλλων υποχρεώσεων παρέδωσα το άρθρο και ακολούθως έφυγα εσπευσμένα για να βοηθήσω τον πατέρα μου σε αγροτικές εργασίες (!), επιστρέφοντας χτες το βράδυ. Πλέον είμαι διαθέσιμος για να απαντήσω σε όλα σας τα ερωτήματα ή σχόλια και να κουβεντιάσουμε για το review και για θέματα σχετικά με αυτό. Πάμε!


Εμφάνιση Μηνύματοςkinitos, στις 26 Νοέμβριος 2011 - 10:56 πμ, έγραψε:

γιατι στα πρωτα τεστ ειναι και σε συγκριση με το 2600κ και μετα μονο με q6600 που κανονικα ειναι αρκετα ποιο πισω?

Σε όσα tests βλέπεις αποτελέσματα και από άλλους επεξεργαστές όπως 2600K, αυτά είναι απλά copy-paste από τη βάση δεδομένων του AIDA64. Στα επόμενα benchmarks, δεν υπήρχε διαθέσιμο το αντίστοιχο hardware για να τρέξουμε τα ίδια benchmarks και σε αυτό.


Εμφάνιση ΜηνύματοςSitios, στις 26 Νοέμβριος 2011 - 12:14 μμ, έγραψε:

Αυτό που θα μου άρεσε να δω extra σε αυτό το review, είναι δύο μετρήσεις SuperPi (1M & 32M), καθώς και μία σελίδα με αποτελέσματα υπερχρονισμού του CPU και πως ανταποκρίνεται το σύστημα...

Sitios, υπάρχει πολλή κριτική σχετικά με το συγκεκριμένο benchmark και τη σκοπιμότητα χρήσης του σε hardware reviews. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αποστειρωμένο synthetic benchmark (και τα αντίστοιχα του AIDA64 τέτοια είναι εξάλλου), αλλά κυρίως ότι ο κώδικας του κάνει χρήση μόνον του original σετ εντολών x86 και καθόλου των επεκτάσεων αυτού (SSE κλπ.) που θεωρούνται εδώ και κάμποσα χρόνια εκ των ων ουκ άνευ. Ως μόνη πρακτική του χρησιμότητα έχει παραμείνει αυτή του quick 'n' dirty stability test κατά το overclocking και μάλιστα εκεί έχει παραγκωνιστεί, αν δεν κάνω λάθος, από πιο σύγχρονες λύσεις όπως το wPrime.

Όσον αφορά το overclocking, εννοείται ότι δε θα το αγνοήσουμε σε επόμενα παρόμοια tests. Απλά σε αυτό, ήμασταν λίγο πιεσμένοι λόγω χρόνου και έλλειψης κατάλληλου hardware. Π.χ. αν και επώνυμο, δεν εμπιστευόμουν αρκετά το 500αρι τροφοδοτικό που χρησιμοποίησα για να ταϊσει αξιόπιστα το θηρίο των 130W TDP σε συνθήκες OC. Περισσότερα όμως γι' αυτό, παρακάτω.



Εμφάνιση Μηνύματοςkinitos, στις 26 Νοέμβριος 2011 - 04:08 μμ, έγραψε:

αλλα δεν μου αρεσε το αποτελεσμα σε σχεση με το παλιο 6600 πλεον.

Μου κάνει εντύπωση αυτό που γράφεις. Στο Cinebench (που εκμεταλλεύεται το Symmetric Multi Processing καλύτερα από όλα τα benchmarks και προγράμματα που τρέξαμε), υπάρχει 3.86x επιτάχυνση σε σχέση με τον Q6600. Στην πλειονότητα των υπόλοιπων, από 2x μέχρι 3.5x speedup. Δε νομίζω πως είναι λίγο. Δε διαφωνώ πάντως πως υπάρχουν περιπτώσεις χρήσης που ακόμη και αυτές οι επιδόσεις φαίνονται λίγες. Εκεί, ίσως πρέπει να γίνει επένδυση σε ένα multi-socket μηχάνημα με Xeons ή Opterons, σε συνδυασμό πάντα με software ικανό να εκμεταλλευτεί τα παραπάνω.


Εμφάνιση Μηνύματοςpanther_512, στις 26 Νοέμβριος 2011 - 04:55 μμ, έγραψε:

Πολύ ωραία δουλειά παιδιά.

Σίγουρα όμως χρειαζόταν ένας 2500Κ ή 2600Κ στα συγκρητικά. Ο Q6600 αποτελεί πλέον πάρα πολύ παλιά τεχνολογία για να έχει κάποια αξία η σύγκριση μαζί του, χωρίς να περιλαμβάνονται πιό νέοι επεξεργαστές.

Κατανοώ πλήρως ότι δεν είναι δυνατό να έχετε όλους τους επεξεργαστές για τα συγκρητικά, γι'αυτό μπράβο και πάλι για τη δουλειά που κάνατε.

Έχεις απόλυτο δίκιο, κι εσύ και όσοι άλλοι φίλοι «γκρίνιαξαν» για την απουσία ενός πιο σύγχρονου/δυνατού από Q6600 (ή Athlon II X3 450, πόσοι παρατηρήσατε άραγε πως ο Αθλονάκος μου σε πολλά tests κόντραρε στα ίσα τον Q6600; :P ) επεξεργαστή ως βάση σύγκρισης. Εξετάζουμε πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να προμηθευτούμε τέτοιου επιπέδου hardware που θα μας επιτρέψει το στήσιμο ενός reference συστήματος/πλατφόρμας ακριβώς για τον σκοπό των reviews, και το οποίο θα κρατάμε σταθερό για ένα εύλογο χρονικό διάστημα πριν να αλλαχθεί. Είδομεν, γιατί δεν εξαρτάται ακριβώς από εμένα, κοινώς δε θα κληθώ εγώ να βάλω το χέρι στην τσέπη...


Εμφάνιση ΜηνύματοςJimakos666x, στις 27 Νοέμβριος 2011 - 01:41 πμ, έγραψε:

το ριβιουδάκι αρκετά κατατοπιστικό ΑΛΛΑ:
http://www.insomnia....attach_id=81580
Πολύ mess βρε παιδιά.Να ρωτήσω κάτι, τα καλώδια από πάνω που πηγαίνουν;

Όπως ανέφερα στο κείμενο, πρόκειται για ένα αυτοσχέδιο "test bench". Το έχω φτιάξει ουσιαστικά απογυμνώνοντας ένα παλιό midi tower ATX κουτάκι που είχα και θα χρησιμοποιηθεί μέχρι να προμηθευτώ κάτι τέτοιο.

Το cable management δε νομίζω πως παίζει κάποιο ρόλο, από τη στιγμή που το κουτί αυτό είναι πάντα ανοικτό. Όσον αφορά την τελευταία απορία, τα καλώδια από πάνω δεν πηγαίνουν πουθενά. Τα τράβηξα στην άκρη για τη φωτογράφιση. :-D
0

overpower 

29 Νοέμβριος 2011 - 08:45 μμ
αληθεια η υδροψυξη κανει τιποτα? πχ με ποια αντιστοιχη της corsair ειναι σε επιδοσεις?
0

GeorgeVasil 

01 Δεκέμβριος 2011 - 12:46 πμ
Ωραιος ο Alex.ευχαριστουμε για το review :D

Μακαρι να ειχα χρονο να τον κλοκαρουμε και λιγο.. :D
0

parsifal 

11 Δεκέμβριος 2011 - 07:42 μμ
Ενδιαφέρον σχετικό άρθρο στο Phoronix: Building The Linux Kernel In 60 Seconds
0
Δεν έχετε δικαίωμα να αφήνετε σχόλια σ' αυτό το άρθρο
Σελίδα 1 από 1