Μετάβαση στο περιεχόμενο


Φωτογραφία

Αγορά Μπαταρίας ή νέο UPS ???


  • Παρακαλούμε συνδεθείτε για να απαντήσετε
65 απαντήσεις σ'αυτό το θέμα

#31 weather1967

weather1967

    Member

  • Members
  • 249 μηνύματα
  • LocationΑθήνα - Περιστέρι

Δημοσίευση 25 October 2010 - 04:25 PM

φσσσσστττ.. Μποιγκ! Την πέταξες.. :P:-D

Κοιταξτε, η συνδεση γινεται ως εξης: Ενώνονται 2 μπαταρίες 12V σε σειρά ωστε να δώσουν τα απαιτούμενα 24V και με μεγιστη ισχυ συμφωνα με τα ονομαστικά αμπερώρια που γράφει η μια απο τις 2 μπαταρίες. Δηλ: 12v 12Ah + 12v 12Ah ==> 24v 12Ah. Αυτο που κερδίζεις με τις μπαταρίες αυτοκινήτου ειναι οτι η καθεμια απ'αυτες εχει περισσότερα Ah (πχ. 50Ah) οποτε κερδίζεις σε διάρκεια, δεν αλλαζεις το voltage. Οποτε πρεπει να βαλεις 2 μπαταρίες αυτοκινήτου.

Ενα τυχαίο παράδειγμα συνδεσης σε σειρα:

Spoiler


EDIT: Δεν ξερω αν κάποιο UPS αλλης μάρκας εκτος APC δέχεται 2χ6V μπαταρίες ή μονο μια 12v, οποτε ναι, τοτε συζητάμε για απ'ευθειας αντικατασταση με μια μπαταρία αυτοκινήτου. ;) Επίσης να επισημάνω οτι custom ενώσεις τέτοιου τύπου πρεπει να γίνονται με ΠΟΛΥ χοντρά καλώδια (ρωτήστε καποιον ηλ. αυτοκινήτων ή εγκαταστάτη car audio) λόγω κινδύνου υπερθέρμανσης.


Φιλε pigeon δεν τα ειπες σωστα με την συνδεση σε σειρα και αν καποιος φιλος κανει την συνδεσμολογια σε σειρα που ανεφερες δυστυχως δεν θα φορτιση ποτε τις μπαταριες του γιατι απλα το upc δινει max charge voltage 14,5 -14,8 vοlt .

Το θεμα φιλοι ειναι οτι μπορουμε να βαλουμε μεγαλυτερη σε Ah Mπαταρια ,αλλα ενα θεμα ειναι και αν θα μπορει να την φορτιζη γρηγορα το ups ,γιατι μεγαλυτερη μπαταρια σε Ah χρειαζεται και ενα χ χρονο παραπανω για να φορτιση .
H συνδεση σε ups που εχουν διπλες μπαταριες μεσα ,ειναι σε παραλληλη συνδεση παραμενων και οι δυο στο voltage 12 ,αλλα διπλασιαζονται τα Ah

Καλο ειναι να μην χρησιμοποιητε μπαταριες ix σε ups (και ειδικα μεσα στο σπιτι απαγορευονται δια ροπαλου) αλλα lead accid κλειστου τυπου.

#32 pigeon

pigeon

    Senior Member

  • Members
  • 1897 μηνύματα
  • LocationAthens

Δημοσίευση 25 October 2010 - 07:05 PM

Κυριοι... τσκ τσκ τσκ.. :P
Εδω μιλαμε για κατι απολυτως επιβεβαιωμένο, απο τη μια εχουμε την απολυτη ομοιοτητα στην τεχνολογία μπαταρία UPS=μπαταρία αυτοκινήτου (σφραγισμένες μπαταρίες μολύβδου) και ειμαι βεβαιος οτι οι Bosch ειναι καλυτερες απο τις CSB. Απο την αλλη εχω 15 χρόνια ενα παλιο UPS με κατι γελοιες μπαταρίες που συμπληρώνω υγρα. Το συστημα το χρησιμοποιώ για backup φωτισμό σε διακοπή ρεύματος με φωτιστικά led. Αλλο ενα συστημα που ειχα φτιάξει στο εξοχικο, ειχε 12V μπαταρία και ειχα αφαιρέσει το inverter για να παιρνω 12V για αντίστοιχο φωτισμό. Περα λοιπον απο το ασχημο θέαμα δεν βλεπω κατι αδοκιμο ή εξωπραγματικό. Υπάρχουν απειρα παραδείγματα και στο internet, μπορειτε να το ψάξετε. Γιατι τρομάζετε;

Καταρχήν, βάζοντας μεγαλύτερες μπαταρίες ( σε χωρητικότητα ) αυξάνεις την αυτονομία του όποιου ups σε χρόνο όχι σε Watt που μπορεί να δώσει. Αν υποθέσουμε ότι ένα ups 1200VA x 0,7 μας δίνει καθαρά 840W αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να του ζητήσουμε ρεύματα 840W για 1 ώρα. Με διπλάσιες μπαταρίες σε χωρητικότητα - θεωρητικά - θα πάρουμε 840W x 2 ώρες, όχι 1700W x 1 ώρα καθώς ο μετασχηματιστής εξόδου που κάνει την μετατροπή 12V=>220V παραμένει ο ίδιος.


Σωστα τα γράφεις. Βασικά ρευμα (αμπερ) τραβάει απο την μπαταρία, οχι watt. Γι'αυτο μετραμε αμπερώρια δηλαδη 12ah ειναι για 12 ωρες θεωρητικά μπορει να δίνει 1 amper ή για 6 ωρες δινει 2 amper ή για 1 ωρα δίνει 12 amper και παει λέγοντας. Θεωρητικά παλι, αν το UPS κρατάει 15' σημαίνει οτι εν προκειμένω τραβάει περίπου 32 amper x 24v = 768w. Ο υπολογισμός ειναι πολυ μπακάλικος γιατι μεσολαβεί inverter με σοβαρές απώλειες.

Το θέμα της φόρτισης των μπαταριών όμως παραμένει.
Ο φορτιστής του συγκεκριμένου APC είναι φτιαγμένος να φορτίζει μπαταρίες 2 χ 12Ah. Δεν μας λέει κάποιος ότι μπορεί απαραίτητα να φορτίσει 1 x 50 Αh ή 2 χ 40 Ah κοκ μπαταρίες αυτοκινήτου χωρίς να τεζάρει, να υπερθερμανθεί ή να συνεχίσει να δουλεύει/προστατεύει σωστά το όλο σύστημα. To προτεινόμενο στα ups είναι αλλαγή με ίδιες μπαταρίες σε Ah ή άντε ένα σκαλί μεγαλύτερες, και αυτό για να βελτιώσεις την αυτονομία σε χρόνο, όχι για να αυξήσεις τα Ah που μπορείς να τραβήξεις.


Μεγα λαθος. Ο φορτιστής δεν παθαίνει τιποτε απολύτως αν αντικατασταθεί η μπαταρία με καποια μεγαλύτερης χωρητικότητας. Θα υπήρχε πρόβλημα για την μπαταρία αν η καινουργια ηταν μικρότερης χωρητικότητας κι αυτο σε βάθος χρόνου. Θεωρητικά θα κουραστεί να φορτίσει μια μεγαλύτερη μπαταρία , οσο κουράζεται ενα τροφοδοτικό που φορτίζει 2 κινητά το ενα μετα το αλλο. Αλλα αυτο δεν ειναι επιχείρημα γιατι εγω σου λεω οτι φορτίζει τη μπαταρία και στη μέση κανει διακοπή ρευματος. Οποτε παλι απο την αρχη αλλη μια φόρτιση, καπάκι. Το ιδιο δεν ειναι; Φορτιση-αποφόρτιση-ξανα φορτιση. Αν ο φορτιστής προκειται να σκάσει απο 2-4-6 ωρες παραπάνω μαλλον παιζει στα ορια του ως χαμηλης ποιότητας κατασκευή (κινεζικη καφετιέρα :))


Κατά 2ον τα καλώδια ζεσταίνονται όσο περισσότερο ρεύμα περνάει από μέσα τους.
Το ρεύμα το ζητάει ο μετασχηματιστής εξόδου από τις μπαταρίες που έχει κύκλωμα προστασίας overload για να μην καεί, στα Watt που είναι κατασκευασμένος. Το καρέ των καλωδίων (διατομή) είναι επιλεγμένο βάση του μετασχηματιστή.
Κοινώς αν του ζητήσεις παραπάνω ρεύματα απ΄αυτά που είναι φτιαγμένος να δώσει, θα κλείσει όπου είναι ρυθμισμένο το overload από τον κατασκευαστή του, δεν θα κάψει καλώδια, οπότε δεν τίθεται θέμα αλλαγής καλωδίων.


Τα καλωδια τα ανέφερα σε περίπτωση custom εγκατάστασης μπαταριών. Τα original κιτ ή τα ιμιτασιον κιτ που διατίθενται εχουν επάνω τους καλώδια ή εχει το UPS , αναλογα με τη μάρκα και τον τρόπο τοποθέτησης. Το εγραψα γιατι κάποιος μπορει να βαλει καλωδιο ηχειων (με τη λογική "12v, χμμ δεν σκοτωνει") και θα γίνει μαρμελάδα η εγκατάσταση. ;)


Εν κατακλείδι, σε καμία περίπτωση δεν προτείνεται αλλαγή με μπαταρίες αυτοκινήτου με υπερδιπλάσια Ah, αν αλλαχτούν μόνο οι μπαταρίες. Μεγαλύτερο κακό θα κάνετε στο ups παρά καλό.

Απολυτως προσωπική αποψη. Η λυση με τις μπαταρίες ειναι σαφως αβολη και ασχημη, αλλα οχι επικινδυνη.. Το θεμα με τις μεγάλες μπαταρίες εχει συζητηθει εκτενως για επισφαλέστερες μπαταρίες τύπου Li-Ion κι Li-Po σε χομπιστικές κατασκευές πχ. ελικόπτερα σε ηλεκτρονικές κατασκευές παντός τύπου, και πρόσφατα σε μπαταρίες ηλεκτρονικων τσιγάρων. Μια αναζήτηση θα πείσει και τους πλεον απιστους, σε καμια περίπτωση ενας μικρός φορτιστής δεν χαλαει μια μεγαλύτερη μπαταρία.


Δήσιος/Βήχος Πλατεία Καρύτση, κέντρο Αθήνα και θα βρείτε ότι θέλετε από φρέσκιες μπαταρίες. Στις μπαταρίες θυμάστε πως ότι πληρώνετε παίρνετε. ;)
/sc


Απο εκει πηρα κι εγω ενα kit για το APC RS1000 μου. Σε 5' λεπτα βαζεις το καινουργιο κιτ και εφυγες για φορτιση. Σημειώνω οτι πρεπει να "δηλώσεις" στο πρόγραμμα της APC οτι εχεις τοποθετήσει καινουργιες μπαταρίες, για να δίνει σωστά στοιχεία φορτισης, υπολειπόμενου χρόνου κτλ.


Πάντως υπάρχουν και μπαταρίες για φορτηγά που είναι 24v:-)

Ωραιος, δεν το ηξερα...! ;)


Φιλε pigeon δεν τα ειπες σωστα με την συνδεση σε σειρα και αν καποιος φιλος κανει την συνδεσμολογια σε σειρα που ανεφερες δυστυχως δεν θα φορτιση ποτε τις μπαταριες του γιατι απλα το upc δινει max charge voltage 14,5 -14,8 vοlt . Το θεμα φιλοι ειναι οτι μπορουμε να βαλουμε μεγαλυτερη σε Ah Mπαταρια ,αλλα ενα θεμα ειναι και αν θα μπορει να την φορτιζη γρηγορα το ups ,γιατι μεγαλυτερη μπαταρια σε Ah χρειαζεται και ενα χ χρονο παραπανω για να φορτιση . H συνδεση σε ups που εχουν διπλες μπαταριες μεσα ,ειναι σε παραλληλη συνδεση παραμενων και οι δυο στο voltage 12 ,αλλα διπλασιαζονται τα Ah

Περασες κι ουτε καν ακούμπησες φιλε weather. Οι μπαταρίες ειναι συνδεδεμένες σε σειρά και δεν το διαπραγματεύομαι και φυσικά η φορτιση γινεται στα 24v. Απορω γιατι γράφετε κατι εφοσον δεν κάνατε τον κόπο να ανοίξετε το ups ή να διαβάσετε ενα τεχνικό φυλλαδιο. :fear::-(

Original kit της APC. Δες εδω λοιπον και πες μας τι συνδεση ειναι αυτη. Παραλληλη; :eek:
Spoiler


Καλο ειναι να μην χρησιμοποιητε μπαταριες ix σε ups (και ειδικα μεσα στο σπιτι απαγορευονται δια ροπαλου) αλλα lead accid κλειστου τυπου.


Μπορεις να μας πεις ποια η τεχνική διαφορά μιας μπαταρίας sealed lead acid για ΙΧ και sealed lead acid για UPS, εκτος της διαφοράς χωρητικότητας (μεγέθους) και τις υποδοχές συνδεσης; Ελεος, απο που αντλείτε πληροφορίες;... :fear:

Προσθήκη:
Διαβάστε το αρθρο αυτο, εχει και φωτογραφίες συνδεσης. Στο τέλος αναφέρονται οι ανησυχίες που εκφράστηκαν σχετικά με την ασφάλεια της μπαταρίας και την ανταπόκριση του ups στο συνεχόμενο φορτίο μιας μεγαλύτερης μπαταρίας.

Επεξεργασία από pigeon, 25 October 2010 - 07:31 PM.
Προσθήκη link


Ad Bot

Ad Bot

#33 _BASSstarlet_

_BASSstarlet_

    Senior Member

  • Members
  • 6595 μηνύματα

Δημοσίευση 25 October 2010 - 07:28 PM

Η συντριπτική πλειοψηφία των μπαταριών για οχήματα, έχουν οπές εξαερισμού, που σημαίνει πως αντενδείκνυται η χρήση τους μέσα στο σπίτι.Εξαιρούνται οι πολύ ακριβές gel, agm και ίσως και άλλου τύπου.

Οι μπαταρίες ειναι συνδεδεμένες σε σειρά και δεν το διαπραγματεύομαι

Mήπως υπάρχουν άλλα ups που δουλεύουν στα 12 και άλλα στα 24;

#34 pigeon

pigeon

    Senior Member

  • Members
  • 1897 μηνύματα
  • LocationAthens

Δημοσίευση 25 October 2010 - 07:38 PM

Mήπως υπάρχουν άλλα ups που δουλεύουν στα 12 και άλλα στα 24;


Ναι ετσι ειναι, υπάρχουν αρκετα 12βολτα τελικά.. Πρεπει να παίζει ρόλο το inverter που εμπιστεύεται κάθε εταιρία δηλαδη βλεπω στα APC να προτιμουν 24-->220v αντι 12--->220v. Ομως αυτες που δίνονται ως κιτ συνδεονται σε σειρα. ;)

#35 weather1967

weather1967

    Member

  • Members
  • 249 μηνύματα
  • LocationΑθήνα - Περιστέρι

Δημοσίευση 25 October 2010 - 07:55 PM

Φιλε pigeon σαφως η συνδεση αυτη της APC ειναι εν σειρα ,αλλα εγω σε 2 αλλα ups μην γνωστης μαρκας ειχα δει συνδεση παράλληλη,γιαυτο το ανέφερα.

Το θεμα ειναι στον μετασχηματιστη που χρησιμοποιη η καθε εταιρια σε A (Amper) αν οι μπαταριες ειναι εν σειρα χρειαζονται λιγοτερο ρευμα φορτισης ,αλλα μεγαλυτερη ταση,αν ειναι παραλληλα χρειαζονται μεγαλυτερο ρευμα φορτισης αλλα μικροτερη ταση.

Kαμμια διαφορα απο θεμα τεχνολογιας αυτο που λες,σχετικα με τις lead accid μπαταριες ιχ και ups ,δεν διατυπωθηκε ορθά, εννοουσα μπαταριες ανοιχτου τυπου οι οποιες εχουν οπες εξαερισμου και βγαζουν τοξικά αερια που ειναι επικυνδυνα για την υγεια σε κλειστο χωρο ,συν το οτι αν ειναι καποιος διπλα και αναψει κοντα κανα τσιγαρο μπορει να γινει μεχρι και εκρηξη .

#36 Roger

Roger

    Senior Member

  • Members
  • 1191 μηνύματα
  • LocationΑθηνα

Δημοσίευση 25 October 2010 - 08:23 PM

Οι μπαταρίες ειναι συνδεδεμένες σε σειρά και δεν το διαπραγματεύομαι


Διαπραγματευσου το λιγο,γιατι υπαρχουν πολλα ups με παραλληλη συνδεση.Η apc δεν ειναι η μονη που κατασκευαζει ups.
Μας δειχνεις ενα battery pack της apc με παραλληλη συνδεση,και τι πρεπει να καταλαβουμε εμεις,οτι σε ολα τα ups η συνδεση γινεται σε σειρα?
Εχεις ανοιξει αλλο ups εκτος απο apc ?
O weather ειχε απολυτο δικιο λεγοντας οτι σε μερικα ups το κυκλωμα ειναι σε σειρα και σε αλλες περιπτωσεις παραλληλο.

#37 madsc

madsc

    Moderator

  • Moderators
  • 4979 μηνύματα
  • LocationAthens

Δημοσίευση 25 October 2010 - 02:31 PM

φσσσσστττ.. Μποιγκ! Την πέταξες.. :P:-D

Κοιταξτε, η συνδεση γινεται ως εξης: Ενώνονται 2 μπαταρίες 12V σε σειρά ωστε να δώσουν τα απαιτούμενα 24V και με μεγιστη ισχυ συμφωνα με τα ονομαστικά αμπερώρια που γράφει η μια απο τις 2 μπαταρίες. Δηλ: 12v 12Ah + 12v 12Ah ==> 24v 12Ah. Αυτο που κερδίζεις με τις μπαταρίες αυτοκινήτου ειναι οτι η καθεμια απ'αυτες εχει περισσότερα Ah (πχ. 50Ah) οποτε κερδίζεις σε διάρκεια, δεν αλλαζεις το voltage. Οποτε πρεπει να βαλεις 2 μπαταρίες αυτοκινήτου.

Ενα τυχαίο παράδειγμα συνδεσης σε σειρα:

Spoiler


EDIT: Δεν ξερω αν κάποιο UPS αλλης μάρκας εκτος APC δέχεται 2χ6V μπαταρίες ή μονο μια 12v, οποτε ναι, τοτε συζητάμε για απ'ευθειας αντικατασταση με μια μπαταρία αυτοκινήτου. ;) Επίσης να επισημάνω οτι custom ενώσεις τέτοιου τύπου πρεπει να γίνονται με ΠΟΛΥ χοντρά καλώδια (ρωτήστε καποιον ηλ. αυτοκινήτων ή εγκαταστάτη car audio) λόγω κινδύνου υπερθέρμανσης.



Καταρχήν, βάζοντας μεγαλύτερες μπαταρίες ( σε χωρητικότητα ) αυξάνεις την αυτονομία του όποιου ups σε χρόνο όχι σε Watt που μπορεί να δώσει. Αν υποθέσουμε ότι ένα ups 1200VA x 0,7 μας δίνει καθαρά 840W αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να του ζητήσουμε ρεύματα 840W για 1 ώρα. Με διπλάσιες μπαταρίες σε χωρητικότητα - θεωρητικά - θα πάρουμε 840W x 2 ώρες, όχι 1700W x 1 ώρα καθώς ο μετασχηματιστής εξόδου που κάνει την μετατροπή 12V=>220V παραμένει ο ίδιος.

Το θέμα της φόρτισης των μπαταριών όμως παραμένει.

Ο φορτιστής του συγκεκριμένου APC είναι φτιαγμένος να φορτίζει μπαταρίες 2 χ 12Ah.
Δεν μας λέει κάποιος ότι μπορεί απαραίτητα να φορτίσει 1 x 50 Αh ή 2 χ 40 Ah κοκ μπαταρίες αυτοκινήτου χωρίς να τεζάρει, να υπερθερμανθεί ή να συνεχίσει να δουλεύει/προστατεύει σωστά το όλο σύστημα.
To προτεινόμενο στα ups είναι αλλαγή με ίδιες μπαταρίες σε Ah ή άντε ένα σκαλί μεγαλύτερες, και αυτό για να βελτιώσεις την αυτονομία σε χρόνο, όχι για να αυξήσεις τα Ah που μπορείς να τραβήξεις.
Κατά 2ον τα καλώδια ζεσταίνονται όσο περισσότερο ρεύμα περνάει από μέσα τους.
Το ρεύμα το ζητάει ο μετασχηματιστής εξόδου από τις μπαταρίες που έχει κύκλωμα προστασίας overload για να μην καεί, στα Watt που είναι κατασκευασμένος. Το καρέ των καλωδίων (διατομή) είναι επιλεγμένο βάση του μετασχηματιστή.
Κοινώς αν του ζητήσεις παραπάνω ρεύματα απ΄αυτά που είναι φτιαγμένος να δώσει, θα κλείσει όπου είναι ρυθμισμένο το overload από τον κατασκευαστή του, δεν θα κάψει καλώδια, οπότε δεν τίθεται θέμα αλλαγής καλωδίων.


Εν κατακλείδι, σε καμία περίπτωση δεν προτείνεται αλλαγή με μπαταρίες αυτοκινήτου με υπερδιπλάσια Ah, αν αλλαχτούν μόνο οι μπαταρίες. Μεγαλύτερο κακό θα κάνετε στο ups παρά καλό.


Δήσιος/Βήχος Πλατεία Καρύτση, κέντρο Αθήνα και θα βρείτε ότι θέλετε από φρέσκιες μπαταρίες. Στις μπαταρίες θυμάστε πως ότι πληρώνετε παίρνετε. ;)



/sc

#38 damdim

damdim

    Senior Member

  • Members
  • 298 μηνύματα

Δημοσίευση 25 October 2010 - 02:53 PM

φσσσσστττ.. Μποιγκ! Την πέταξες.. :P:-D

Κοιταξτε, η συνδεση γινεται ως εξης: Ενώνονται 2 μπαταρίες 12V σε σειρά ωστε να δώσουν τα απαιτούμενα 24V και με μεγιστη ισχυ συμφωνα με τα ονομαστικά αμπερώρια που γράφει η μια απο τις 2 μπαταρίες. Δηλ: 12v 12Ah + 12v 12Ah ==> 24v 12Ah. Αυτο που κερδίζεις με τις μπαταρίες αυτοκινήτου ειναι οτι η καθεμια απ'αυτες εχει περισσότερα Ah (πχ. 50Ah) οποτε κερδίζεις σε διάρκεια, δεν αλλαζεις το voltage. Οποτε πρεπει να βαλεις 2 μπαταρίες αυτοκινήτου.

Ενα τυχαίο παράδειγμα συνδεσης σε σειρα:

Spoiler


EDIT: Δεν ξερω αν κάποιο UPS αλλης μάρκας εκτος APC δέχεται 2χ6V μπαταρίες ή μονο μια 12v, οποτε ναι, τοτε συζητάμε για απ'ευθειας αντικατασταση με μια μπαταρία αυτοκινήτου. ;) Επίσης να επισημάνω οτι custom ενώσεις τέτοιου τύπου πρεπει να γίνονται με ΠΟΛΥ χοντρά καλώδια (ρωτήστε καποιον ηλ. αυτοκινήτων ή εγκαταστάτη car audio) λόγω κινδύνου υπερθέρμανσης.


Πάντως υπάρχουν και μπαταρίες για φορτηγά που είναι 24v:-)

#39 weather1967

weather1967

    Member

  • Members
  • 249 μηνύματα
  • LocationΑθήνα - Περιστέρι

Δημοσίευση 25 October 2010 - 04:25 PM

φσσσσστττ.. Μποιγκ! Την πέταξες.. :P:-D

Κοιταξτε, η συνδεση γινεται ως εξης: Ενώνονται 2 μπαταρίες 12V σε σειρά ωστε να δώσουν τα απαιτούμενα 24V και με μεγιστη ισχυ συμφωνα με τα ονομαστικά αμπερώρια που γράφει η μια απο τις 2 μπαταρίες. Δηλ: 12v 12Ah + 12v 12Ah ==> 24v 12Ah. Αυτο που κερδίζεις με τις μπαταρίες αυτοκινήτου ειναι οτι η καθεμια απ'αυτες εχει περισσότερα Ah (πχ. 50Ah) οποτε κερδίζεις σε διάρκεια, δεν αλλαζεις το voltage. Οποτε πρεπει να βαλεις 2 μπαταρίες αυτοκινήτου.

Ενα τυχαίο παράδειγμα συνδεσης σε σειρα:

Spoiler


EDIT: Δεν ξερω αν κάποιο UPS αλλης μάρκας εκτος APC δέχεται 2χ6V μπαταρίες ή μονο μια 12v, οποτε ναι, τοτε συζητάμε για απ'ευθειας αντικατασταση με μια μπαταρία αυτοκινήτου. ;) Επίσης να επισημάνω οτι custom ενώσεις τέτοιου τύπου πρεπει να γίνονται με ΠΟΛΥ χοντρά καλώδια (ρωτήστε καποιον ηλ. αυτοκινήτων ή εγκαταστάτη car audio) λόγω κινδύνου υπερθέρμανσης.


Φιλε pigeon δεν τα ειπες σωστα με την συνδεση σε σειρα και αν καποιος φιλος κανει την συνδεσμολογια σε σειρα που ανεφερες δυστυχως δεν θα φορτιση ποτε τις μπαταριες του γιατι απλα το upc δινει max charge voltage 14,5 -14,8 vοlt .

Το θεμα φιλοι ειναι οτι μπορουμε να βαλουμε μεγαλυτερη σε Ah Mπαταρια ,αλλα ενα θεμα ειναι και αν θα μπορει να την φορτιζη γρηγορα το ups ,γιατι μεγαλυτερη μπαταρια σε Ah χρειαζεται και ενα χ χρονο παραπανω για να φορτιση .
H συνδεση σε ups που εχουν διπλες μπαταριες μεσα ,ειναι σε παραλληλη συνδεση παραμενων και οι δυο στο voltage 12 ,αλλα διπλασιαζονται τα Ah

Καλο ειναι να μην χρησιμοποιητε μπαταριες ix σε ups (και ειδικα μεσα στο σπιτι απαγορευονται δια ροπαλου) αλλα lead accid κλειστου τυπου.

#40 pigeon

pigeon

    Senior Member

  • Members
  • 1897 μηνύματα
  • LocationAthens

Δημοσίευση 25 October 2010 - 07:05 PM

Κυριοι... τσκ τσκ τσκ.. :P
Εδω μιλαμε για κατι απολυτως επιβεβαιωμένο, απο τη μια εχουμε την απολυτη ομοιοτητα στην τεχνολογία μπαταρία UPS=μπαταρία αυτοκινήτου (σφραγισμένες μπαταρίες μολύβδου) και ειμαι βεβαιος οτι οι Bosch ειναι καλυτερες απο τις CSB. Απο την αλλη εχω 15 χρόνια ενα παλιο UPS με κατι γελοιες μπαταρίες που συμπληρώνω υγρα. Το συστημα το χρησιμοποιώ για backup φωτισμό σε διακοπή ρεύματος με φωτιστικά led. Αλλο ενα συστημα που ειχα φτιάξει στο εξοχικο, ειχε 12V μπαταρία και ειχα αφαιρέσει το inverter για να παιρνω 12V για αντίστοιχο φωτισμό. Περα λοιπον απο το ασχημο θέαμα δεν βλεπω κατι αδοκιμο ή εξωπραγματικό. Υπάρχουν απειρα παραδείγματα και στο internet, μπορειτε να το ψάξετε. Γιατι τρομάζετε;

Καταρχήν, βάζοντας μεγαλύτερες μπαταρίες ( σε χωρητικότητα ) αυξάνεις την αυτονομία του όποιου ups σε χρόνο όχι σε Watt που μπορεί να δώσει. Αν υποθέσουμε ότι ένα ups 1200VA x 0,7 μας δίνει καθαρά 840W αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να του ζητήσουμε ρεύματα 840W για 1 ώρα. Με διπλάσιες μπαταρίες σε χωρητικότητα - θεωρητικά - θα πάρουμε 840W x 2 ώρες, όχι 1700W x 1 ώρα καθώς ο μετασχηματιστής εξόδου που κάνει την μετατροπή 12V=>220V παραμένει ο ίδιος.


Σωστα τα γράφεις. Βασικά ρευμα (αμπερ) τραβάει απο την μπαταρία, οχι watt. Γι'αυτο μετραμε αμπερώρια δηλαδη 12ah ειναι για 12 ωρες θεωρητικά μπορει να δίνει 1 amper ή για 6 ωρες δινει 2 amper ή για 1 ωρα δίνει 12 amper και παει λέγοντας. Θεωρητικά παλι, αν το UPS κρατάει 15' σημαίνει οτι εν προκειμένω τραβάει περίπου 32 amper x 24v = 768w. Ο υπολογισμός ειναι πολυ μπακάλικος γιατι μεσολαβεί inverter με σοβαρές απώλειες.

Το θέμα της φόρτισης των μπαταριών όμως παραμένει.
Ο φορτιστής του συγκεκριμένου APC είναι φτιαγμένος να φορτίζει μπαταρίες 2 χ 12Ah. Δεν μας λέει κάποιος ότι μπορεί απαραίτητα να φορτίσει 1 x 50 Αh ή 2 χ 40 Ah κοκ μπαταρίες αυτοκινήτου χωρίς να τεζάρει, να υπερθερμανθεί ή να συνεχίσει να δουλεύει/προστατεύει σωστά το όλο σύστημα. To προτεινόμενο στα ups είναι αλλαγή με ίδιες μπαταρίες σε Ah ή άντε ένα σκαλί μεγαλύτερες, και αυτό για να βελτιώσεις την αυτονομία σε χρόνο, όχι για να αυξήσεις τα Ah που μπορείς να τραβήξεις.


Μεγα λαθος. Ο φορτιστής δεν παθαίνει τιποτε απολύτως αν αντικατασταθεί η μπαταρία με καποια μεγαλύτερης χωρητικότητας. Θα υπήρχε πρόβλημα για την μπαταρία αν η καινουργια ηταν μικρότερης χωρητικότητας κι αυτο σε βάθος χρόνου. Θεωρητικά θα κουραστεί να φορτίσει μια μεγαλύτερη μπαταρία , οσο κουράζεται ενα τροφοδοτικό που φορτίζει 2 κινητά το ενα μετα το αλλο. Αλλα αυτο δεν ειναι επιχείρημα γιατι εγω σου λεω οτι φορτίζει τη μπαταρία και στη μέση κανει διακοπή ρευματος. Οποτε παλι απο την αρχη αλλη μια φόρτιση, καπάκι. Το ιδιο δεν ειναι; Φορτιση-αποφόρτιση-ξανα φορτιση. Αν ο φορτιστής προκειται να σκάσει απο 2-4-6 ωρες παραπάνω μαλλον παιζει στα ορια του ως χαμηλης ποιότητας κατασκευή (κινεζικη καφετιέρα :))


Κατά 2ον τα καλώδια ζεσταίνονται όσο περισσότερο ρεύμα περνάει από μέσα τους.
Το ρεύμα το ζητάει ο μετασχηματιστής εξόδου από τις μπαταρίες που έχει κύκλωμα προστασίας overload για να μην καεί, στα Watt που είναι κατασκευασμένος. Το καρέ των καλωδίων (διατομή) είναι επιλεγμένο βάση του μετασχηματιστή.
Κοινώς αν του ζητήσεις παραπάνω ρεύματα απ΄αυτά που είναι φτιαγμένος να δώσει, θα κλείσει όπου είναι ρυθμισμένο το overload από τον κατασκευαστή του, δεν θα κάψει καλώδια, οπότε δεν τίθεται θέμα αλλαγής καλωδίων.


Τα καλωδια τα ανέφερα σε περίπτωση custom εγκατάστασης μπαταριών. Τα original κιτ ή τα ιμιτασιον κιτ που διατίθενται εχουν επάνω τους καλώδια ή εχει το UPS , αναλογα με τη μάρκα και τον τρόπο τοποθέτησης. Το εγραψα γιατι κάποιος μπορει να βαλει καλωδιο ηχειων (με τη λογική "12v, χμμ δεν σκοτωνει") και θα γίνει μαρμελάδα η εγκατάσταση. ;)


Εν κατακλείδι, σε καμία περίπτωση δεν προτείνεται αλλαγή με μπαταρίες αυτοκινήτου με υπερδιπλάσια Ah, αν αλλαχτούν μόνο οι μπαταρίες. Μεγαλύτερο κακό θα κάνετε στο ups παρά καλό.

Απολυτως προσωπική αποψη. Η λυση με τις μπαταρίες ειναι σαφως αβολη και ασχημη, αλλα οχι επικινδυνη.. Το θεμα με τις μεγάλες μπαταρίες εχει συζητηθει εκτενως για επισφαλέστερες μπαταρίες τύπου Li-Ion κι Li-Po σε χομπιστικές κατασκευές πχ. ελικόπτερα σε ηλεκτρονικές κατασκευές παντός τύπου, και πρόσφατα σε μπαταρίες ηλεκτρονικων τσιγάρων. Μια αναζήτηση θα πείσει και τους πλεον απιστους, σε καμια περίπτωση ενας μικρός φορτιστής δεν χαλαει μια μεγαλύτερη μπαταρία.


Δήσιος/Βήχος Πλατεία Καρύτση, κέντρο Αθήνα και θα βρείτε ότι θέλετε από φρέσκιες μπαταρίες. Στις μπαταρίες θυμάστε πως ότι πληρώνετε παίρνετε. ;)
/sc


Απο εκει πηρα κι εγω ενα kit για το APC RS1000 μου. Σε 5' λεπτα βαζεις το καινουργιο κιτ και εφυγες για φορτιση. Σημειώνω οτι πρεπει να "δηλώσεις" στο πρόγραμμα της APC οτι εχεις τοποθετήσει καινουργιες μπαταρίες, για να δίνει σωστά στοιχεία φορτισης, υπολειπόμενου χρόνου κτλ.


Πάντως υπάρχουν και μπαταρίες για φορτηγά που είναι 24v:-)

Ωραιος, δεν το ηξερα...! ;)


Φιλε pigeon δεν τα ειπες σωστα με την συνδεση σε σειρα και αν καποιος φιλος κανει την συνδεσμολογια σε σειρα που ανεφερες δυστυχως δεν θα φορτιση ποτε τις μπαταριες του γιατι απλα το upc δινει max charge voltage 14,5 -14,8 vοlt . Το θεμα φιλοι ειναι οτι μπορουμε να βαλουμε μεγαλυτερη σε Ah Mπαταρια ,αλλα ενα θεμα ειναι και αν θα μπορει να την φορτιζη γρηγορα το ups ,γιατι μεγαλυτερη μπαταρια σε Ah χρειαζεται και ενα χ χρονο παραπανω για να φορτιση . H συνδεση σε ups που εχουν διπλες μπαταριες μεσα ,ειναι σε παραλληλη συνδεση παραμενων και οι δυο στο voltage 12 ,αλλα διπλασιαζονται τα Ah

Περασες κι ουτε καν ακούμπησες φιλε weather. Οι μπαταρίες ειναι συνδεδεμένες σε σειρά και δεν το διαπραγματεύομαι και φυσικά η φορτιση γινεται στα 24v. Απορω γιατι γράφετε κατι εφοσον δεν κάνατε τον κόπο να ανοίξετε το ups ή να διαβάσετε ενα τεχνικό φυλλαδιο. :fear::-(

Original kit της APC. Δες εδω λοιπον και πες μας τι συνδεση ειναι αυτη. Παραλληλη; :eek:
Spoiler


Καλο ειναι να μην χρησιμοποιητε μπαταριες ix σε ups (και ειδικα μεσα στο σπιτι απαγορευονται δια ροπαλου) αλλα lead accid κλειστου τυπου.


Μπορεις να μας πεις ποια η τεχνική διαφορά μιας μπαταρίας sealed lead acid για ΙΧ και sealed lead acid για UPS, εκτος της διαφοράς χωρητικότητας (μεγέθους) και τις υποδοχές συνδεσης; Ελεος, απο που αντλείτε πληροφορίες;... :fear:

Προσθήκη:
Διαβάστε το αρθρο αυτο, εχει και φωτογραφίες συνδεσης. Στο τέλος αναφέρονται οι ανησυχίες που εκφράστηκαν σχετικά με την ασφάλεια της μπαταρίας και την ανταπόκριση του ups στο συνεχόμενο φορτίο μιας μεγαλύτερης μπαταρίας.

Επεξεργασία από pigeon, 25 October 2010 - 07:31 PM.
Προσθήκη link


#41 _BASSstarlet_

_BASSstarlet_

    Senior Member

  • Members
  • 6595 μηνύματα

Δημοσίευση 25 October 2010 - 07:28 PM

Η συντριπτική πλειοψηφία των μπαταριών για οχήματα, έχουν οπές εξαερισμού, που σημαίνει πως αντενδείκνυται η χρήση τους μέσα στο σπίτι.Εξαιρούνται οι πολύ ακριβές gel, agm και ίσως και άλλου τύπου.

Οι μπαταρίες ειναι συνδεδεμένες σε σειρά και δεν το διαπραγματεύομαι

Mήπως υπάρχουν άλλα ups που δουλεύουν στα 12 και άλλα στα 24;

#42 pigeon

pigeon

    Senior Member

  • Members
  • 1897 μηνύματα
  • LocationAthens

Δημοσίευση 25 October 2010 - 07:38 PM

Mήπως υπάρχουν άλλα ups που δουλεύουν στα 12 και άλλα στα 24;


Ναι ετσι ειναι, υπάρχουν αρκετα 12βολτα τελικά.. Πρεπει να παίζει ρόλο το inverter που εμπιστεύεται κάθε εταιρία δηλαδη βλεπω στα APC να προτιμουν 24-->220v αντι 12--->220v. Ομως αυτες που δίνονται ως κιτ συνδεονται σε σειρα. ;)

#43 weather1967

weather1967

    Member

  • Members
  • 249 μηνύματα
  • LocationΑθήνα - Περιστέρι

Δημοσίευση 25 October 2010 - 07:55 PM

Φιλε pigeon σαφως η συνδεση αυτη της APC ειναι εν σειρα ,αλλα εγω σε 2 αλλα ups μην γνωστης μαρκας ειχα δει συνδεση παράλληλη,γιαυτο το ανέφερα.

Το θεμα ειναι στον μετασχηματιστη που χρησιμοποιη η καθε εταιρια σε A (Amper) αν οι μπαταριες ειναι εν σειρα χρειαζονται λιγοτερο ρευμα φορτισης ,αλλα μεγαλυτερη ταση,αν ειναι παραλληλα χρειαζονται μεγαλυτερο ρευμα φορτισης αλλα μικροτερη ταση.

Kαμμια διαφορα απο θεμα τεχνολογιας αυτο που λες,σχετικα με τις lead accid μπαταριες ιχ και ups ,δεν διατυπωθηκε ορθά, εννοουσα μπαταριες ανοιχτου τυπου οι οποιες εχουν οπες εξαερισμου και βγαζουν τοξικά αερια που ειναι επικυνδυνα για την υγεια σε κλειστο χωρο ,συν το οτι αν ειναι καποιος διπλα και αναψει κοντα κανα τσιγαρο μπορει να γινει μεχρι και εκρηξη .

#44 Roger

Roger

    Senior Member

  • Members
  • 1191 μηνύματα
  • LocationΑθηνα

Δημοσίευση 25 October 2010 - 08:23 PM

Οι μπαταρίες ειναι συνδεδεμένες σε σειρά και δεν το διαπραγματεύομαι


Διαπραγματευσου το λιγο,γιατι υπαρχουν πολλα ups με παραλληλη συνδεση.Η apc δεν ειναι η μονη που κατασκευαζει ups.
Μας δειχνεις ενα battery pack της apc με παραλληλη συνδεση,και τι πρεπει να καταλαβουμε εμεις,οτι σε ολα τα ups η συνδεση γινεται σε σειρα?
Εχεις ανοιξει αλλο ups εκτος απο apc ?
O weather ειχε απολυτο δικιο λεγοντας οτι σε μερικα ups το κυκλωμα ειναι σε σειρα και σε αλλες περιπτωσεις παραλληλο.

#45 madsc

madsc

    Moderator

  • Moderators
  • 4979 μηνύματα
  • LocationAthens

Δημοσίευση 25 October 2010 - 08:57 PM

Καταρχήν άλλα Ups χρησιμοποιούν παράλληλη άλλα εν σειρά σύνδεση, ακόμη και στην ίδια μάρκα- δεν υπάρχει καθολικός κανόνας - το ανοίγεις και βλέπεις όταν αλλάζεις μπαταρίες δεν είναι και καμία επιστήμη.
Και εμένα φοράει 16 χ 12V με τάση εισόδου 192V στο Inverter, δεν σημαίνει ότι είναι όλα έτσι.
Επειδή κάτι συμβαίνει στο δικό μας μηχάνημα δεν το κάνει καθολικό κανόνα.

Κατά 2ον, φυσικά και υπάρχουν και inverter και μετασχηματιστές και... και... και...
Για αυτό ανέφερα "θεωρητικά". Η περιληπτική ανάλυση είναι για να βγάλουμε πόρισμα όχι για να γράψουμε δοκίμιο.
Φυσικά και διαφορετικές μπαταρίες έχουν διαφορετικές "συμπεριφορές" τεχνικά όπως όλα τα τεχνικά εξαρτήματα, ακόμα και στην ίδια κατηγορία πόσο μάλλον σε διαφορετική.

Κατά 3ον επειδή δουλεύουν λάμπες με το ups που φτιάξαμε με μπαταρίες από tanker δεν σημαίνει ότι το ups δίνει απαραίτητα σωστό ρεύμα, δεν σημαίνει ότι δουλεύει απαραίτητα σωστά το inverter, δεν σημαίνει ότι δουλεύει απαραίτητα σωστά ο μετασχηματιστής εξόδου, ή ο φορτιστής, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι με το ίδιο ups θα δουλέψει απροβλημάτιστα και στον ίδιο βαθμό προστασίας pc με switching τροφοδοτικό που περιμένει χ ρεύμα στην είσοδο του. Το μόνο που σημαίνει είναι ότι οι λάμπες παίρνουν ρεύμα. Αυτό είναι ένα από τα ζητούμενα, όχι όλα.

Πιάνοντας τα άκρα, να ισχυριζόμαστε ότι αν βάλουμε ένα φορτιστή από μπαταρίες AAA να φορτίσει μια μπαταρία από νταλίκα, θα το κάνει αλλά σε περισσότερο χρόνο είναι κάτι τουλάχιστον αστείο και σίγουρα άτοπο.
Πιο πιθανό είναι να καεί/τεζάρει ο φορτιστής ή στην καλύτερη να μην την φορτίσει ποτέ, παρά να γίνει η δουλειά μας. Και όταν πέφτουν τα Αh της μπαταρίας (ξεφόρτιστη μπαταρία) πέφτουν και τα Volt της φυσικά, οπότε ούτε το Inverter/μετασχηματιστής εξόδου πέρνει αυτά που περιμένει να πάρει, οπότε από ένα σημείο και μετά πάει περίπατο και η όποια προστασία του Pc μας. Δεν ανάφερε κανείς ότι χαλάει η μπαταρία.
Για την τελική απόδοση του όλου συστήματος μιλάμε. Αυτό που αγοράσαμε το ups να κάνει, την προστασία των συσκευών μας δηλ. Αυτό αλλάζει αδρά από ένα σημείο Αh μπαταρίας/συστοιχίας και έπειτα.

Αν ήταν έτσι λοιπόν όπως τα αναφέρεις, και δούλευε απροβλημάτιστα το σύστημα, όλοι οι κατασκευαστές ups θα βάζαν ένα τύπο φορτιστή/inverter μόνο, τον μικρότερο.
Γιατί να ξοδευτούν άλλωστε σε μεγαλύτερο αν έκανε την ίδια δουλειά ο μικρότερος; Δεν νομίζεις; Έλα που δεν κάνει την ίδια δουλειά όμως.

Όλα τα εξαρτήματα έχουν min & max όρια ανοχής.
Όταν ξεπεράσεις αυτά τα όρια ξεκινάνε τα προβλήματα.

Σαφώς και δεν είναι έτσι λοιπόν, σαφώς και επειδή φαίνεται ότι δούλεψε σε εμάς κάτι με λάμπες δεν σημαίνει ότι μπορούμε να το βαφτίσουμε κανόνα και να βγούμε στις κοινότητες να το προτείνουμε για pc.

Τέτοιες μόντες χρειάζονται μελέτη και αλλαγή σε παραπάνω από ένα εξάρτημα στα ups για να κρατήσει το ups την ίδια συμπεριφορά και τον ίδιο βαθμό προστασίας στο Pc μας.


Εν κατακλείδι μια ανάλυση μπορεί να είναι περιπληπτική, μπορεί να είναι απλουστευμένη, μπορεί να είναι εκλαϊκευμένη.
Η λογική πίσω από την ανάλυση είναι εκείνη που είναι "μπακάλικη" και οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα.
Τέτοια λογική είναι το "βάλτε μπαταρίες αυτοκινήτου στα ups που συνδέετε τα pc σας γιατί εμένα μου δούλεψε σε ups που συνδέω λάμπες." :rolleyes:

Το έκανες, σου δούλεψε με λάμπες, μαγκιά σου.
Το προτείνεις να το κάνει κάποιος λοιπόν για λάμπες, και αυτό με πανομοιότυπο στήσιμο, εφόσον οι ανάγκες του είναι ίδιες με τις δικές σου,
και ίιισως του δουλέψει και αυτού το ίδιο, εφόσον η ΔΕΗ στην περιοχή του έχει την ίδια συμπεριφορά με την ΔΕΗ στην δικιά σου.
Καταλαβαίνεις για πόσους παράγοντες μιλάμε λοιπόν που δεν έχουν μελετηθεί;

Για τους υπόλοιπους τα στοιχεία για το τί είναι το προτεινόμενο τα έχετε.
Ότι "μόντα" αποφασίσει να κάνει έκαστος γνωρίζει τα μειονεκτήματα πλέον.

Το σίγουρο (προτεινόμενο από τον κατασκευαστή) είναι πως το ups θα προσφέρει την ίδια προστασία και αυτονομία στις συσκευές σας με ένα καινούριο,
με μπαταρίες ίδιων V/Ah, άντε και ελάχιστα μεγαλύτερες λέω εγώ. Η μάρκα δεν χρειάζεται να είναι συγκεκριμένη, ψωνίστε ότι καλύτερο σηκώνει η τσέπη σας,
θα τα κάνετε απόσβεση αυτά τα χρήμματα. ;)



/sc

Επεξεργασία από madsc, 25 October 2010 - 09:09 PM.