Προς το περιεχόμενο

Έλληνες προγραμματιστές.... γιατί;


The_Colonel

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καταρχήν ξεκινώ λέγοντας πως γνωρίζω ότι το πρόβλημα στην χώρα είναι πολυδιάστατο και όλοι οι κλάδοι ειδικοτήτων παρουσιάσουν παρόμοιες ή χειρότερες παθογένειες στην ελλάδα αλλά μού ήρθε απλα να θίξω μια συγκεκριμένη υποκατηγορία... ποστ σε φόρουμ είναι όχι έκθεση για τον ΟΗΕ :P

Έχω μεγάλη απορία γιατι δεν δημιουργούνται συντεχνίες απο προγραμματιστές φίλους και μή για την ανάπτυξη software..

Και εδώ θα κάνω zoom πάλι σε μια πιο μικρή υποκατηγορία το gaming γιατι πιστεύω ότι εκει ειναι ακόμη πιο παράλογη η απουσία πρωτοβουλίας χωρίς κανέναν ιδιαίτερο λόγο..

η blizzard για παράδειγμα ξεκίνησε με 10 γνωστούς σε ένα γκαράζ και με κεφάλαιο 30.000$ (απο ομαδικό δάνειο) 

και επίτηδες διάλεξα το gaming γιατι οκ και ο gates κάπως έτσι ξεκίνησε άλλά αυτό που έκανε ήταν δουλειά με πολλά @@ δεν κάνει ο καθένας λειτουργικά συστήματα κτλ..

Αλλά τα games γιατι όχι; 

Είναι τόσο δύσκολο μια καλή ιδέα (για σενάριο κτλ) να την ντύσεις με γαμάτα γραφικά και να φροντίσεις το gameplay να ειναι solid απο άποψη κώδικα;

ναι οκ δεν ειναι εύκολο αλλιώς θα το έκανε ο καθένας αλλά πχ 5 πτυχιούχοι προγραμματιστές 5 γραφίστες και κάνα 2,3 άλλοι σε άλλες ειδικότητες μπορούν μέσα σε ενα χρόνο πιστεύω να βγάλουν ένα ΑΑΑ game αν κάτσουν κάτω και το λιώσουν...

δηλαδή όλοι οι απόφοιτοι (για να μην βάλω αυτούς με masters προυπηρεσία στην αγορά κτλ) το μόνο που ξέρουν να κάνουν ειναι arcade παιχνιδάκια της πλάκας για κινητά; δεν νομίζω ή τουλάχιστον δεν θα ήθελα να το πιστέψω...


γιατι κανένας δεν αναλαμβάνει πρωτοβουλία τόσοι άνεργοι ή χαμηλόμισθοι προγραμματιστές κτλ τόσο δύσκολο ειναι; δηλαδή τα περιμένουμε όλα έτοιμα; να μας πάρει κάποιος στην δουλεία; γιατι να μην κάνετε μια μόνη σας...

Αυτή την απορία ήθελα να εκθέσω και η αλήθεια ειναι ότι ειμαι περίεργος να διαβάσω απαντήσεις απο ανθρώπους του κλάδου.. :P

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 262
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το οτι παραθετεις μερικα παραδειγματα που ολα πηγαν κατ'ευχην δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν πολλαπλασια που ολα πηγαν στραβα. Εδω μιλαμε για εταιρειες θρυλους στο χωρο του gaming που κλεινουν.

 

Θα πρεπει οι 5-10 προγραμματιστες να κανουν ενα απιστευτο success story για να βγουν απο πανω:

-Να βρουν χρηματοδοτη μακρας διαρκειας, εστω και υπο μορφη δανειου.  Δανεια στην Ελλαδα εν ετει 2014, hm...

-Να συλλαβουν μια ιδεα για κατι που θα χτυπησει τα μεγαθηρια του χωρου.

-Να δουλεψουν για μηνες-χρονια χωρις να πληρωνονται. Και υπο αυτες τις συνθηκες να υλοποιησουν την σουπερ ιδεα τους με σουπερ τροπο, ωστε το τελικο προιον να ειναι σε θεση να σταθει διπλα σε αυτα εταιρειων με κεφαλαια δισεκατομυριων και εμπειρια 10ειτων.

-Να πληρωνουν ολους αυτους τους μηνες τρεχοντα εξοδα, που θα ειναι και χοντρα. Απο hardware εως υπαλληλους που θα χρειαστει να προσλαβουν.

-Να βγαλουν το προιον στην αγορα, να το προωθησουν και να προσευχονται οτι ο κοσμος θα το ακολουθησει.

-Μεχρι να κανει το impact (που μπορει ποτε του να μη το κανει) να συνεχιζουν για αρκετα μεγαλο χρονικο διαστημα να υποστηριζουν το προιον τους με καθε τροπο. Support, προωθηση, updates κλπ. Αυτα να δεις τι χρονο και χρημα απαιτουν.

-Αν προκειται και περι online παιχνιδιου (που οφειλει να ειναι τετοιο με τα σημερινα δεδομενα), πολλαπλασιασε το αρχικο κεφαλαιo για να καλυψεις το κοστος servers κλπ.

 

Εγω δε βλεπω και πολυ worth ενα τετοιο ρισκο, εκτος αν βρουν γερο χρηματοδοτη που να περιοριζει παρα πολυ τα οικονομικα τους ρισκα (ο Δελαπορτας το προσπαθει χρονια τωρα αλλα δεν νομιζω να τα εχει καταφερει ακομα :lol: ).

Για να μην αναφερθω στο οτι μολις βγει το πρωτο πενιχρο εστω κερδος, ξερεις ποιος θα ερθει να σου πει "hi συνεταιρε, τα κερδη σου τα παιρνω εγω απο σημερα!".

 

Αρα; Αστο φιλε, δανειζομαστε το ιδιο ποσο και παμε και ανοιγουμε ενα καφε και ενα γυραδικο και ειμαστε οκ.

 

Απ'την αλλη μεγαλο το ρισκο αλλα αν σου κατσει γινεσαι bill gates. Και για να σου κατσει πρεπει να το κυνηγησεις. Το θεμα ειναι οτι η Ελλαδα στις παρουσες συνθηκες δεν ειναι στην καλυτερη της φαση για να κανεις τοσο ριψοκινδυνα ανοιγματα. Αρα ακομα κι αυτοι που μπορει να εχουν την οικονομικη ανεση, θα προτιμησουν σε τετοιους καιρους να πανε πιο συντηριτικα. Κοινως να κρατησουν την ιδεα τους "για αργοτερα".

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί είμαστε Ελλάδα και σαν Ελλάδα είμαστε μερικά χρόνια πίσω σε σχέση με τους άλλους. Εγω πιστεύω θα υπάρξουν και έλληνες game developers στο άμεσο μέλλον, μόνο που τότε θα έχει ξεπεραστεί και αυτό. Τι να κάνουμε, είμαστε πίσω σε αρκετά θέματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το οτι παραθετεις μερικα παραδειγματα που ολα πηγαν κατ'ευχην δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν πολλαπλασια που ολα πηγαν στραβα. Εδω μιλαμε για εταιρειες θρυλους στο χωρο του gaming που κλεινουν.

 

Θα πρεπει οι 5-10 προγραμματιστες να κανουν ενα απιστευτο success story για να βγουν απο πανω:

-Να βρουν χρηματοδοτη μακρας διαρκειας, εστω και υπο μορφη δανειου.  Δανεια στην Ελλαδα εν ετει 2014, hm...

-Να συλλαβουν μια ιδεα για κατι που θα χτυπησει τα μεγαθηρια του χωρου.

-Να δουλεψουν για μηνες-χρονια χωρις να πληρωνονται. Και υπο αυτες τις συνθηκες να υλοποιησουν την σουπερ ιδεα τους με σουπερ τροπο, ωστε το τελικο προιον να ειναι σε θεση να σταθει διπλα σε αυτα εταιρειων με κεφαλαια δισεκατομυριων και εμπειρια 10ειτων.

-Να πληρωνουν ολους αυτους τους μηνες τρεχοντα εξοδα, που θα ειναι και χοντρα. Απο hardware εως υπαλληλους που θα χρειαστει να προσλαβουν.

-Να βγαλουν το προιον στην αγορα, να το προωθησουν και να προσευχονται οτι ο κοσμος θα το ακολουθησει.

-Μεχρι να κανει το impact (που μπορει ποτε του να μη το κανει) να συνεχιζουν για αρκετα μεγαλο χρονικο διαστημα να υποστηριζουν το προιον τους με καθε τροπο. Support, προωθηση, updates κλπ. Αυτα να δεις τι χρονο και χρημα απαιτουν.

-Αν προκειται και περι online παιχνιδιου (που οφειλει να ειναι τετοιο με τα σημερινα δεδομενα), πολλαπλασιασε το αρχικο κεφαλαιo για να καλυψεις το κοστος servers κλπ.

 

Εγω δε βλεπω και πολυ worth ενα τετοιο ρισκο, εκτος αν βρουν γερο χρηματοδοτη που να περιοριζει παρα πολυ τα οικονομικα τους ρισκα (ο Δελαπορτας το προσπαθει χρονια τωρα αλλα δεν νομιζω να τα εχει καταφερει ακομα :lol: ).

Για να μην αναφερθω στο οτι μολις βγει το πρωτο πενιχρο εστω κερδος, ξερεις ποιος θα ερθει να σου πει "hi συνεταιρε, τα κερδη σου τα παιρνω εγω απο σημερα!".

 

Αρα; Αστο φιλε, δανειζομαστε το ιδιο ποσο και παμε και ανοιγουμε ενα καφε και ενα γυραδικο και ειμαστε οκ.

 

Απ'την αλλη μεγαλο το ρισκο αλλα αν σου κατσει γινεσαι bill gates. Και για να σου κατσει πρεπει να το κυνηγησεις. Το θεμα ειναι οτι η Ελλαδα στις παρουσες συνθηκες δεν ειναι στην καλυτερη της φαση για να κανεις τοσο ριψοκινδυνα ανοιγματα. Αρα ακομα κι αυτοι που μπορει να εχουν την οικονομικη ανεση, θα προτιμησουν σε τετοιους καιρους να πανε πιο συντηριτικα. Κοινως να κρατησουν την ιδεα τους "για αργοτερα".

κάπου στην μέση σταμάτησα το διάβασμα όχι για κανέναν άλλο λόγο απλά επειδή έχω απορία να μου απαντήσεις το γιατί στα εξής..

 

Γιατι συγκρίνεις πρωτοβουλίες νεοσύστατων εταιριών (όπως αυτή μιας ομάδας 10 20 φρέσκων προγραμματιστών) με πολυεθνικούς κολοσσους... υπάρχει η μακροοικονομία που σε τέτοιους οργανισμούς ειναι πολύπλοκη γιαυτό κάποιες κλείνουν (αυτό δεν σημαίνει ότι οι ιδρυτές τις ζημιώνονται κάποιες φορές κλείνουν απλά για να κάνουν ένα βήμα παραπάνω στην καριέρα τους γενικά και ας σημαίνει αυτό το τέλος της εταιρίας ειδικά -βλέπε 2k-) 

 

Τέλος άλλα τα ανοίγματα των εταιριών αυτών (τεράστια royalties σε διάφορες άλλες πολυεθνικές και δάνεια σε άλλες τράπεζες μετοχές στο χρηματιστήριο μισθοί εκατοντάδων υπαλλήλων κτλ ) και άλλα τα ανοίγματα μια ομάδας ατόμων που πάνε να κάνουν το πρώτο τους game...

 

Γιατί χρειάζονται πολλά λεφτά και συνεχή χρηματοδότηση... δεν φτάσαμε στο σημείο ακόμη να έχουμε 5 τίτλους με 4.000.000 πελάτες που πρέπει να τους συντηρούμε με updates expansions και customer support ενω παράλληλα ετοιμάζουμε τον νέο μας τίτλο που με την μία θα πρέπει να κάνει πάταγο σε όλες τις πλατφόρμες...

 

Αποσο ξέρω μερικά pc για τον κώδικα χρειάζονται και μια μικρή φάρμα (ή ενοικίαση αυτής) για το rendering τίποτα άλλο....α και οι γνώσεις κώδικα και σχεδιασμού γραφικών καθώς και μια καλή ιδέα για παιχνίδι... καθώς και η πρωτοβουλία να αναλάβεις ενα τέτοιο project

Οκ διάβασα και το άλλο μισό...

 

Για Impact δεν το συζητώ μόνο την ελληνική αγορά να λάβεις υπόψιν σου και υπάρχουν πολλοί τρόποι να προωθήσεις μια ιδέα όπως πχ το Kickstarter (βλέπε Star Citizen - που και αυτό ειναι πολύ βαρύ project δεν ειναι ανάγκη το πρώτο τους game να ειναι τέτοιου βεληνεκούς για να ειναι ευχάριστο) Steam indies κτλ

 

Τέλος τι πιο σίγουρο να πετύχει ενα game αν το δημιουργησεις για το game.. και όχι με σκεπτικό "τι να κάνω να βγάλω φράγκα" γιατι με το δεύτερο σκεπτικό κανένα flappy bird να κάνεις στην καλύτερη... 

 

Αν ενα game ειναι ωραίο και εθιστικό (πρώτο βήμα ειναι να σου αρέσει εσένα η ιδέα και να ήθελες να το παίξεις ή καλύτερα να μην βλέπεις την ώρα να αρχίσεις τον κώδικα για να πραγματοποιήσεις αυτό το game επειδή πιστεύεις ότι όντως θα είναι ωραιο και θες να ειναι έτοιμο για να το παίξεις και εσυ... το "εσένα" αναφέρεται στον εκάστοτε προγραμματιστή )

 

Δηλαδή τι μεγαλύτερο γκαραντί για την πορεία ενός παιχνιδιού αν ειναι ωραίο παιχνίδι; ούτε διαφήμιση ούτε τίποτα ...

 

Εν ολίγοις εγω με αυτά που λες πάλι καταλήγω ότι το μόνο που λείπει ειναι η πρωτοβουλία... γιατι αν έχεις την ιδέα για το game το μόνο που χρειάζεται για να υλοποιηθεί ειναι....

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδες το ξέρουμε οτι τα indie gaemes φτιάχνονται απο μικρά studio?

επίσης, ξέρουμε οτι ξέρουμε οτι δεν ειναι οι προγραμματιστες αυτοί που κάνουν ενα παιχνίδι επιτυχία...

 

That being said

 

Είχα πετύχει ενα άρθρο πριν απο πολλά χρόνια που προσπαθούσε να βρει τον λόγο τον οποίο οι ελληνες δεν παράγουν στο digital age. Ο αρθρογράφος έλεγε οτι αν κάτσεις σπιτι σου και δουλεύεις τότε αυτομάτως είσαι ο παράξενος της ελληνικής κοινωνιας. Guess what, ισχύει ακομα...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι άλλα ΟΛΟΙ επηρεάζονται απο αυτό και οι 40.000 χιλιάδες (τυχαίος αριθμός που παίζει να ειναι και μικρός) των Ελλήνων αποφοίτων πληροφορικής/γραφιστών; μου ειναι δύσκολο να το πιστέψω ότι ισχύει για όλους... 

Τέλος θα διαφωνήσω λίγο ναι οκ δεν ειναι το παν ο κώδικάς αλλά αν ενα παιχνίδι ειναι μέσα στα bugs κτλ απλά δεν θα το παίξεις τουλάχιστον όχι για πολλές ώρες. Ειναι η βάση δηλαδή πχ δες τα browser games... (φυσικά δεν είχα αυτά στο μυαλό μου ξεκινώντας το τόπικ βασικά σαν παράδειγμα προς αποφυγή τα είχα αλλά ειναι πιο εύκολο να δέιξω το point μου με αυτά.. δες το travian και δες ακριβώς μια αντίστοιχη βλακεία στο FB όποια βρείς... μπορεί να έχει και καλύτερα γραφικά ίδιο concept... απλά δεν ειναι τόσο καλός ο κώδικάς κολλάνε παραπάνω μέσα στα bugs και δεν έχουν balance στα mechanics όπως το travian γιαυτό κάνει και την διαφορά... )

 

ή σκέψου ενα RTS γαμάτη υπόθεση στα campaigns γαμάτα  γραφικά και gamplay αλλά  διαλέγεις τον στρατό σου και τον στέλνεις να επιτεθεί στον αντίπαλο στρατό και πάνε απο ότι νάναι waypoιnts χάνοντας αρκετές μονάδες έτσι και επιτίθενται ολοι μόνο σε εναν στόχο και αυτοί που ειναι πιο πίσω και δεν φτάνει το range τους περιμένουν να ψοφήσει ο μπροστά για να αρχίσουν να πυροβολούν... ε θα το βαρεθείς γρήγορα αυτό.. θα σε κουράσει/νευριάσει βασικά.. 

 

ή σε MMORPG κάνεις grinding σε ενα δωμάτιο και σε χτυπάνε μεσα απο τον τοίχο τα mobs του άλλου δωματίου ή ξαφνικά πέφτεις απο το πάτωμα (ενώ στέκεσαι σε στέρεα γή ακίνητος )στο μαύρο σκοτάδι και ψοφάς χάνοντας μέρος της προόδου σου για το τίποτα...

 

Δεν ειναι το πάν ο κώδικας αλλά ειναι η βάση εννοείται χρειάζονται καλές ιδέες και σχεδιασμός για να πετύχει το game 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι άλλα ΟΛΟΙ επηρεάζονται απο αυτό και οι 40.000 χιλιάδες (τυχαίος αριθμός που παίζει να ειναι και μικρός) των Ελλήνων αποφοίτων πληροφορικής/γραφιστών; μου ειναι δύσκολο να το πιστέψω ότι ισχύει για όλους... 

Τέλος θα διαφωνήσω λίγο ναι οκ δεν ειναι το παν ο κώδικάς αλλά αν ενα παιχνίδι ειναι μέσα στα bugs κτλ απλά δεν θα το παίξεις τουλάχιστον όχι για πολλές ώρες. Ειναι η βάση δηλαδή πχ δες τα browser games... (φυσικά δεν είχα αυτά στο μυαλό μου ξεκινώντας το τόπικ βασικά σαν παράδειγμα προς αποφυγή τα είχα αλλά ειναι πιο εύκολο να δέιξω το point μου με αυτά.. δες το travian και δες ακριβώς μια αντίστοιχη βλακεία στο FB όποια βρείς... μπορεί να έχει και καλύτερα γραφικά ίδιο concept... απλά δεν ειναι τόσο καλός ο κώδικάς κολλάνε παραπάνω μέσα στα bugs και δεν έχουν balance στα mechanics όπως το travian γιαυτό κάνει και την διαφορά... )

Δεν ειναι το πάν ο κώδικας αλλά ειναι η βάση εννοείται χρειάζονται καλές ιδέες και σχεδιασμός για να πετύχει το game

 

Okay καταλαβαίνω οτι οι PC gamers βλέπουν το gaming ως κατι αγχολυτικό ενω οι casuals το βλέπουν ως ενα μέσο για storytelling, αλλα το αν εχει bugs ενα gaeme δεν σημαίνει οτι αυτο δεν θα γίνει επιτυχία. Πχ το drakengard franchise ειχε, και εχει, το πιο άθλιο budget αλλα αυτο δεν το σταμάτησε απο το να ειναι στο πάνθεον του cult gaming.

 

Και επειδη ήμουν κάπως συντηρητικός στο προηγούμενο πόστ, οι προγραμματιστες ειναι η τελευταια ρόδα της άμαξας που λέγεται gaming...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι άλλο τα bugs και άλλο κακογραμμένο game έχει διαφορά bugs υπάρχουν παντού ακόμη και σε top tier τίτλους ...


δεν ξέρω αν διαφωνούμε ή αν εννοούμε αλλιώς την δουλειά προγραμματιστή σε game... γιατι δεν διαφωνώ όπως είπα πιο πάνω ότι βαρύτητα μεγάλη έχουν και άλλοι παράγοντες αλλά δεν μπορώ να συμφωνήσω και στο ότι οι προγραμματιστές ειναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης ....

αν βγάλεις απο το drakengard τον κώδικα ξέρεις τι είναι ; μια μαύρη οθόνη με ήχους.... ακόμη και τo πως φωτίζονται τα textures ή αίσθηση του βάθους κτλ ειναι κώδικας.... :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί το περιορίζετε στην Ελλάδα? Βλέπετε πολλές ευρωπαϊκές χώρες να σαρώνουν στην δημιουργία games? Και μιλάμε για χώρες πολύ μεγαλύτερες αγορές (άρα μεγαλύτερη "πισίνα" άντλησης άμεσων κερδών) και κατά πολύ μεγαλύτερη οικονομική δύναμη (άρα πολύ πιο εύκολη εξεύρεση επενδυτών ή δανείων από τράπεζες) και φυσικά λόγω πολύ μεγαλύτερου πληθυσμού πολλαπλάσιες πιθανότητες να είχε πετύχει κάποιος από τους πολλούς που θα το προσπαθούν.

 

Γιατί εγώ δεν έχω δει καμία Ιταλία-Ισπανία-Γαλλία-Γερμανία να φτιάχνει κάτι το αξιόλογο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ στην Ελλάδα στα "clubs" ακούμε Παολα και Παντελιδη, βαρβατα παιχνίδια θα φτιάξουμε?

 

δηλαδη οι προγραμματιστες τι μουσικη ακουνε? ραπ? ροκ? ποπ? διαφωτισε μας λιγο...

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το οτι παραθετεις μερικα παραδειγματα που ολα πηγαν κατ'ευχην δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν πολλαπλασια που ολα πηγαν στραβα. Εδω μιλαμε για εταιρειες θρυλους στο χωρο του gaming που κλεινουν.

 

Θα πρεπει οι 5-10 προγραμματιστες να κανουν ενα απιστευτο success story για να βγουν απο πανω:

-Να βρουν χρηματοδοτη μακρας διαρκειας, εστω και υπο μορφη δανειου.  Δανεια στην Ελλαδα εν ετει 2014, hm...

-Να συλλαβουν μια ιδεα για κατι που θα χτυπησει τα μεγαθηρια του χωρου.

-Να δουλεψουν για μηνες-χρονια χωρις να πληρωνονται. Και υπο αυτες τις συνθηκες να υλοποιησουν την σουπερ ιδεα τους με σουπερ τροπο, ωστε το τελικο προιον να ειναι σε θεση να σταθει διπλα σε αυτα εταιρειων με κεφαλαια δισεκατομυριων και εμπειρια 10ειτων.

-Να πληρωνουν ολους αυτους τους μηνες τρεχοντα εξοδα, που θα ειναι και χοντρα. Απο hardware εως υπαλληλους που θα χρειαστει να προσλαβουν.

-Να βγαλουν το προιον στην αγορα, να το προωθησουν και να προσευχονται οτι ο κοσμος θα το ακολουθησει.

-Μεχρι να κανει το impact (που μπορει ποτε του να μη το κανει) να συνεχιζουν για αρκετα μεγαλο χρονικο διαστημα να υποστηριζουν το προιον τους με καθε τροπο. Support, προωθηση, updates κλπ. Αυτα να δεις τι χρονο και χρημα απαιτουν.

-Αν προκειται και περι online παιχνιδιου (που οφειλει να ειναι τετοιο με τα σημερινα δεδομενα), πολλαπλασιασε το αρχικο κεφαλαιo για να καλυψεις το κοστος servers κλπ.

 

Εγω δε βλεπω και πολυ worth ενα τετοιο ρισκο, εκτος αν βρουν γερο χρηματοδοτη που να περιοριζει παρα πολυ τα οικονομικα τους ρισκα (ο Δελαπορτας το προσπαθει χρονια τωρα αλλα δεν νομιζω να τα εχει καταφερει ακομα :lol: ).

Για να μην αναφερθω στο οτι μολις βγει το πρωτο πενιχρο εστω κερδος, ξερεις ποιος θα ερθει να σου πει "hi συνεταιρε, τα κερδη σου τα παιρνω εγω απο σημερα!".

 

Αρα; Αστο φιλε, δανειζομαστε το ιδιο ποσο και παμε και ανοιγουμε ενα καφε και ενα γυραδικο και ειμαστε οκ.

 

Απ'την αλλη μεγαλο το ρισκο αλλα αν σου κατσει γινεσαι bill gates. Και για να σου κατσει πρεπει να το κυνηγησεις. Το θεμα ειναι οτι η Ελλαδα στις παρουσες συνθηκες δεν ειναι στην καλυτερη της φαση για να κανεις τοσο ριψοκινδυνα ανοιγματα. Αρα ακομα κι αυτοι που μπορει να εχουν την οικονομικη ανεση, θα προτιμησουν σε τετοιους καιρους να πανε πιο συντηριτικα. Κοινως να κρατησουν την ιδεα τους "για αργοτερα".

Σωστος αλλα υπάρχουν startup που εχουν αρκετο χρημα taxibeat,warply κτλ. Πιστευω ομως απο την εμπειρία μου και απο οτι εχω δει με γυραδικο ,καφε κτλ βγάζουν πολυ περισσότερα χρηματα χωρις καν να δουλευουν εκει. Βεβαια και αυτο θελει ταλέντο και να μπορεις να διαχειρίζεσε το προσωπικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί το περιορίζετε στην Ελλάδα? Βλέπετε πολλές ευρωπαϊκές χώρες να σαρώνουν στην δημιουργία games? Και μιλάμε για χώρες πολύ μεγαλύτερες αγορές (άρα μεγαλύτερη "πισίνα" άντλησης άμεσων κερδών) και κατά πολύ μεγαλύτερη οικονομική δύναμη (άρα πολύ πιο εύκολη εξεύρεση επενδυτών ή δανείων από τράπεζες) και φυσικά λόγω πολύ μεγαλύτερου πληθυσμού πολλαπλάσιες πιθανότητες να είχε πετύχει κάποιος από τους πολλούς που θα το προσπαθούν.

 

Γιατί εγώ δεν έχω δει καμία Ιταλία-Ισπανία-Γαλλία-Γερμανία να φτιάχνει κάτι το αξιόλογο.

 

To Angry Birds το έφτιαξε μια Νορβηγική...ή κάτι τέτοιο (αφού φυσικά είχε 800 αποτυχίες σε άλλα games). Η Γερμανία έχει την Wooga (World of Games). Στην Αγγλία ήταν η Playfish που την εξαγόρασε ή ΕΑ.

Σύμφωνοι δεν είναι υπερπαραγωγές ΕΑ αυτά τα games αλλά απεθύνονται ούτως ή άλλως σε mobile/social gaming.

 

Για μένα ο λόγος ο ίδιος που επενδυτές δεν έρχονται στην Ελλάδα. Είναι πολύ μα πολύ δύσκολο να δουλέψεις μια εταιρεία εδώ, και δεν υπάρχει το περιβάλλον να υποστηρίξει την ανάπτυξη τέτοιων εταιρειών και ο investor το βλέπει αυτό. Γι'αυτό και οι Ελληνικές startup αργά ή γρήγορα κάνουν έδρα στο Silicon Valley

 

Ένα παράδειγμα το οποίο το έχω πει στο παρελθόν:

Στην Ιταλία όταν είσαι άνεργος έχεις δικαιώμα ή στο κλασικό μηνιαίο επίδομα ανεργίας, ή να το πάρεις όλο με τη μία με την προϋπόθεση να συμμετέχεις σε μια συντεχνία. Φαντάσου να υπήρχε κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα και να μαζεύονταν 5 προγραμματιστές με 20.000 seed fund απο το κράτος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν βγάλεις απο το drakengard τον κώδικα ξέρεις τι είναι ; μια μαύρη οθόνη με ήχους.... ακόμη και τo πως φωτίζονται τα textures ή αίσθηση του βάθους κτλ ειναι κώδικας.... :P

  

 

 

Ξέρεις τι θα ηταν ενα game απο programmers χωρις directors, script writers, composers, 3d artists, concept artists και τα σχετικά?

Tetris...

 

 

Φαντάσου να υπήρχε κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα και να μαζεύονταν 5 προγραμματιστές με 20.000 seed fund απο το κράτος.

Στο τέλος του χρόνου θα τους έπαιρνε το 60%

 

=]

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...