Προς το περιεχόμενο

Πρώτη επαφή με τα HoloLens, το σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας της Microsoft


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Περιμέναμε με αγωνία την πρώτη στιγμή που θα βλέπαμε και θα δοκιμάζαμε από κοντά τα HoloLens, το σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας της Microsoft το οποίο η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο δημιουργώντας αίσθηση.

Το συνέδριο Build αποτέλεσε την κατάλληλη ευκαιρία για τη Microsoft προκειμένου να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση των σχεδίων της όσον αφορά την πλατφόρμα Windows Holographic και την ανάπτυξη εφαρμογών γύρω από το HoloLens. Η πρώτη μας επαφή έγινε κάτω από αυστηρά μέτρα ασφαλείας -αφού απαγορευόταν η λήψη φωτογραφιών- και στα πλαίσια μιας 90λεπτης παρουσίασης η οποία είχε ως επίκεντρο την ανάπτυξη μιας εφαρμογής για το HoloLens με τη χρήση του Unity και του Visual Studio. Αυτό είναι βασικά και το παράπονο μας αφού καθόλη τη διάρκεια που δοκιμάζαμε τη συσκευή, δε μπορέσαμε να πάρουμε μια ιδέα για την τελική εμπειρία του χρήστη με βάση εφαρμογές και δυνατότητες που μας έχει δείξει η Microsoft στα βίντεο της (Skype, games κ.α).

Η συσκευή που δοκιμάσαμε έχει “σχεδόν” τελική μορφή, με τα στελέχη της εταιρείας να δείχνουν σίγουροι για το χρονοδιάγραμμα κυκλοφορίας μέσα στο έτος. Στην ουσία το HoloLens είναι ένας μικρός υπολογιστής και δε χρειάζεται να συνδεθεί με κάποια εξωτερική συσκευή. Όλο το περιεχόμενο που δημιουργήσαμε, πέρναγε στη συσκευή μέσω microUSB καλωδίου, το οποίο ήταν και υπεύθυνο για τη φόρτιση της συσκευής. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της συσκευής αποτελούν για την ώρα επτασφράγιστο μυστικό, με τη Microsoft να αναφέρει ότι τo HoloLens αποτελεί το επιστέγασμα τεχνολογιών που ήταν σε ανάπτυξη αρκετά χρόνια.

25899976580.jpg.340a1e379b29ef1bda1bd2dfc4671c7c.jpg

Στον τομέα της εμφάνισης τα HoloLens είναι αρκετά φουτουριστικά, με τον κεντρικό δακτύλιο να δένει πάνω στο κεφάλι, και το εξωτερικό μέρος της συσκευής να μπορούμε να το μετακινήσουμε στο ύψος των ματιών μας και στην κατάλληλη απόσταση αν φοράμε γυαλιά. Το βάρος μοιράζεται ισόρροπα στο κεφάλι μας, χωρίς να μας δημιούργησε κάποια δυσκολία κατά τη χρήση.

Η διαδικασία παρουσίασης του HoloLens στους δημοσιογράφους έγινε με βάση την ανάπτυξη ενός πολύ απλού παιχνιδιού όπου με τη χρήση του Unity engine, μπορέσαμε να αλληλεπιδράσουμε με αντικείμενα όπως ένα σημειωματάριο και μερικές μπάλες (σφαίρες), μια αλληλεπίδραση η οποία γίνεται πάντα στον πραγματικό κόσμο και όχι σε κάποιο εικονικό. Στην ουσία θα λέγαμε ότι με το HoloLens μας δίνεται η ευκαιρία να προσθέσουμε εικονικά αντικείμενα στο περιβάλλον που αναγνωρίζει η συσκευή, επιτρέποντας μας να αλληλεπιδράσουμε με αυτά.

Το αποτέλεσμα δημιουργίας ενός αντικειμένου ή οποιοδήποτε περιεχομένου για το HoloLens, η Microsoft το ονομάζει “ολόγραμμα”, δικαιολογώντας την ονομασία αυτή από τη στιγμή που το αντικείμενο περιέχει εικόνα και ήχο, κάτι που δεν πιστεύουμε ότι αποτελεί ακριβή ορισμό του τι είναι ένα ολόγραμμα. Η εισαγωγή περιεχομένου στη συσκευή γίνεται με τρεις τρόπους, μέσω της ματιάς μας, με φωνητικές εντολές και με τα επονομαζόμενα AirTaps, κινήσεις δηλαδή που κάνουμε στον αέρα με τα δάκτυλα μας τα οποία αναγνωρίζει το HoloLens και τα μετατρέπει σε εντολές.

26146839696.jpg.221b5bdd92631745269eeb83527a2333.jpg

Μόλις φορέσουμε τα γυαλιά, βλέπουμε ένα μικρό σημείο το οποίο λειτουργεί ως δείκτης ποντικιού, δείχνοντας μας που ακριβώς στοχεύουμε με τα μάτια μας προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσουμε σε κάποια άλλη ενέργεια. Η απόκριση του δείκτη στις κινήσεις του κεφαλιού μας ήταν άμεση χωρίς κάποια καθυστέρηση, κάτι που μας επέτρεψε σχετικά εύκολα να επιλέγουμε το αντικείμενο που θέλαμε.

Με τον δεύτερο τρόπο, μπορούμε να περάσουμε διάφορες ηχητικές εντολές στην εφαρμογή προκειμένου να αναγνωριστεί και να πραγματοποιηθεί μια ενέργεια με ένα αντικείμενο. Στη δική μας περίπτωση, επιλέξαμε μια φράση της επιλογής μας (insomnia), όπου μόλις το HoloLens το “άκουγε", έκανε reset την εφαρμογή που είχαμε φτιάξει. Η αναγνώριση γίνεται με μεγάλο ποσοστό ευστοχίας ενώ δε χρειαζόταν να μιλάμε δυνατά στη συσκευή.

Επιπλέον δοκιμάσαμε δύο νέες λειτουργίες, αυτή του spacial sound και του special mapping. Στην πρώτη περίπτωση, δηλώνουμε ένα αρχείο ήχου για την εφαρμογή μας, με το HoloLens να αναλαμβάνει την ένταση του όσο κοντά βρισκόμασταν στο εικονικό αντικείμενο. Με το special mapping είδαμε το πως αντιλαμβάνεται το HoloLens το εξωτερικό περιβάλλον, προσθέτοντας μια εικονική επιφάνεια πάνω από την πραγματική, μια επιφάνεια στην οποία μπορούσαμε να τοποθετήσουμε τα αντικείμενα μας με μια πολύ απλή κίνηση με το δάκτυλο μας. Στο σημείο αυτό είδαμε και μια από τις καλύτερες στιγμές της όλης εμπειρίας, τοποθετώντας μια εικονική επιφάνεια πάνω σε ένα τραπέζι, δημιουργώντας στη συνέχεια μια έκρηξη. Μόλις ο καπνός εξαφανίστηκε, είχε δημιουργηθεί μια τρύπα στο τραπέζι, όπου κοιτώντας μέσα από οποιαδήποτε πλευρά, βλέπαμε την είσοδο σε έναν άλλο κόσμο που πολύ έμοιαζε με αυτόν του Minecraft.

Από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα που εντοπίσαμε κατά το χειρισμό του HoloLens, είναι ο περιορισμός του οπτικού πεδίου στο οποίο εμφανίζονται όλα τα εικονικά αντικείμενα ή αλλιώς τα ολογράμματα. Ελάχιστα μικρές κινήσεις του κεφαλιού μας προς κάποια αντίθετη κατεύθυνση ήταν αρκετές να εξαφανιστεί από το πεδίο μας το ολόγραμμα, κάτι που χαλούσε τη συνολική εμπειρία.

 

Η πλατφόρμα των Windows Holographic βασίζεται στα Windows 10, με τη Microsoft να μη δίνει νέες πληροφορίες για την τελική διαθεσιμότητα πέρα του ότι αυτή θα γίνει στο ίδιο περίπου χρονοδιάγραμμα με το νέο λειτουργικό σύστημα. Σύντομα οι προγραμματιστές θα έχουν στο χέρι τους τα κατάλληλα εργαλεία να αναπτύξουν διάφορα σχέδια με βάση τα HoloLens, των οποίων οι δυνατότητες πιστεύουμε ακράδαντα είναι τεράστιες.

 

Το σίγουρο είναι ότι έχουμε να μάθουμε αρκετά ακόμα τους επόμενους 2 μήνες για τα HoloLens, ειδικά στην έκθεση E3, με τη μοναδική μέχρι στιγμής πληροφορία για την τιμή τους, να αναφέρει ότι αυτή θα κυμαίνεται σε “λογικά πλαίσια”.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 36
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ακόμα είναι τα πρώτα βήματα. Μπορεί να μην είναι super-duper, αλλα είναι μια αρχή. Με τον καιρο θα βελτιωθεί αυτή η τεχνολογία, είτε απο Microsoft..είτε απο άλλους.
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κανένα σχόλιο για το field of view?

Το γράφω μέσα, περιορισμένο. Μίλησα με άλλους δημοσιογράφους που ήταν και στο πρώτο demo τον Ιανουάριο και μου είπαν ότι δεν ήταν έτσι τότε οπότε πιστεύω να το φτιάξουν. 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

LMAO! Ασε μας M$ με τα παραμυθια σου! Ειδαμε πως παρουσιασες το πρωτο κινεκτ κ πως βγηκε! Μη πω για το Illumiroom που ουτε καν υπαρχει αυτη τη στιγμη!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

LMAO! Ασε μας M$ με τα παραμυθια σου! Ειδαμε πως παρουσιασες το πρωτο κινεκτ κ πως βγηκε! Μη πω για το Illumiroom που ουτε καν υπαρχει αυτη τη στιγμη!

πως βγήκε?

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό είναι το μέλλον;;; να φοράς μια κάσκα σαν "ούφο" για να βλέπεις οράματα και σχέδια στο ίδιο σου το σπίτι;;; (δε λέω για συγκεκριμένη δουλειά όπως αυτή που δείχνει στο βίντεο)... μπορεί να ακούγομαι σαν γέρος που δεν του αρέσει κάτι καινούριο, αλλά προσωπικά αφήνω περιθώριο στη Microsoft να μου αλλάξει γνώμη... για να δούμε!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτό είναι το μέλλον;;; να φοράς μια κάσκα σαν "ούφο" για να βλέπεις οράματα και σχέδια στο ίδιο σου το σπίτι;;; (δε λέω για συγκεκριμένη δουλειά όπως αυτή που δείχνει στο βίντεο)... μπορεί να ακούγομαι σαν γέρος που δεν του αρέσει κάτι καινούριο, αλλά προσωπικά αφήνω περιθώριο στη Microsoft να μου αλλάξει γνώμη... για να δούμε!!!

ναι βασικα αυτο ειναι το μελλον.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελπίζω να είναι πραγματικό AR και όχι άλλη μία αποτυχημένη προσπάθεια στυλ google glass

Φαίνεται τουλάχιστον πιο καλά δουλεμενο και με περισσότερες δυνατότητες και πρακτική καθημερινή χρηστικότητα. Ειδικά για καθημερινή χρήση σε γραφείο ή για leisure χρήση στο σπίτι! Σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι για όλη την μέρα όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με εχει εντυπωσιασει η M$ το τελευταιο διαστημα με τις ανακοινωσεις της τον τελευταιο καιρο.

Το Hololens φαινεται να ειναι πολυ πρακτικο αν μπορει να κανει αυτα που εδειξαν στο demo.

Εντυπωσιακο επισης.

 

Στην παρουσιαση που ειχε γινει (στο βιντεο) τον ιανουαριο, οταν ο παρουσιαστης κατασκευασε ενα drone, δεν ξερω γιατι αλλα το GUI της συσκευης μου θυμιζε πολυ ενα παιχνιδι που ονομαζεται SPORE. Περιμενα κατι πιο πολυ σαν το TRON. (θα εδινε αλλο χαρακτηρα στην συσκευη) ή σαν το HALO

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...