Προς το περιεχόμενο

Editorial: Γιατί οι τιμές στην ψηφιακή διανομή είναι τόσο ψηλές;


Ocelote

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Από τα μέσα του μήνα διανύουμε περίοδο εκπτώσεων που προβλέπεται να διαρκέσει μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Ανάμεσα στα προϊόντα που μπορεί να βρει κανείς με έκπτωση στα ελληνικά καταστήματα, είναι αρκετά videogames και κονσόλες, πολλά εκ των οποίων συνιστούν εξαιρετικά deals.

Με αφορμή αυτό, θα είχε ενδιαφέρον να αναλύαμε τον μεγάλο ανταγωνιστή των καταστημάτων, την ψηφιακή διανομή και τον λόγο που οι τιμές σε αυτή παραμένουν ακόμα και σήμερα ανεξήγητα υψηλές.

 

Συνεργάτης vs. Ανταγωνιστής

 

Δεν θέλει και πολλή σκέψη για να καταλάβει κανείς ότι στην ψηφιακή διανομή το περιθώριο κέρδους (το λεγόμενο margin) είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με τη φυσική: ο εκδότης γλιτώνει τα έξοδα παραγωγής (συσκευασίες, εκτυπώσεις, δισκάκια κλπ), τα μεταφορικά και βέβαια όλα εκείνα τα ποσοστά που παίρνουν οι διάφοροι μεσάζοντες (αντιπροσωπείες, διανομείς, λιανέμποροι) μέχρι τη στιγμή που το προϊόν θα φτάσει στα χέρια του τελικού χρήστη. Εφ’ όσον συμβαίνει αυτό λοιπόν, γιατί π.χ. ένα παιχνίδι που κυκλοφορεί στα καταστήματα στα 60€, να μη βγαίνει στο Xbox LIVE και το PSN στα 40€;

 

Η απάντηση είναι πολύ απλή: οι εταιρείες παραγωγής, first-party (Sony, Microsoft, Nintendo) και third-party (EA, Ubisoft, Activision κ.α.), είναι συμπαίκτες με τα καταστήματα και όχι αντίπαλοι. Ιδίως οι πρώτοι τα χρειάζονται σε μεγάλο βαθμό διότι μέσα από αυτά πωλούνται τα συστήματά τους, οι κονσόλες, τα αξεσουάρ τους. Αν λοιπόν ένα κατάστημα δει ότι ο συνεργάτης του πουλάει το ίδιο προϊόν με εκείνο σε πολύ καλύτερη τιμή, τότε αυτόματα τον θεωρεί ανταγωνιστή του.

 

Γιατί λοιπόν να εξακολουθήσει να εμπορεύεται προϊόντα του; Έτσι λοιπόν, με εξαίρεση τις περιόδους εκπτώσεων (θεματικές ή εποχιακές) και το Steam, για το οποίο θα μιλήσουμε κάποια άλλη φορά, στο Xbox LIVE και το PSN μπορεί μεν κανείς να βρει τίτλους, σε τιμές ωστόσο που δεν ανταγωνίζονται άμεσα τη φυσική αγορά.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Οι νόμοι της “φυσικής”

 

Ένας άλλος παράγων που κάνει σε πολλές περιπτώσεις τις τιμές στη φυσική διανομή να είναι χαμηλότερες εκείνων της ψηφιακής, είναι το στοκ. Ένα “κουτάτο” παιχνίδι, καταλαμβάνει χώρο: στο ράφι, στο καλάθι, στην αποθήκη, δεν έχει σημασία. Ένα παιχνίδι σε φυσική μορφή που με τον καιρό χάνει την αξία του, είναι πονοκέφαλος για το κατάστημα. Σκεφτείτε π.χ. ότι έχουμε το παιχνίδι Α το οποίο παίρνει έναν κάποιον χώρο στα ράφια ενός καταστήματος. Όταν αυτό κυκλοφορεί στα 59,99€ και πουλάει ας πούμε 10 αντίτυπα την ημέρα, τότε για το κατάστημα, ο χώρος που του έχει διαθέσει του αποφέρει 599,90€ ημερησίως.

 

Όταν περάσουν όμως δυο μήνες και το παιχνίδι εξακολουθεί να καταλαμβάνει τον ίδιο χώρο και να πωλείται στην ίδια τιμή αλλά πλέον “φεύγουν” 2 κομμάτια τη μέρα, τότε η συνεισφορά του στο κατάστημα περιορίζεται στα 119,98€. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να πέσει η τιμή του παιχνιδιού ώστε να πουληθούν περισσότερα αντίτυπα με μικρότερο μεν margin αλλά ελευθερώνοντας χώρο και συνεισφέροντας όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται στον τζίρο του καταστήματος.

 

Τι διαφορά έχει με το παραπάνω η ψηφιακή διανομή; Μα φυσικά την έλλειψη ανάγκης φυσικού χώρου! Οι ψηφιακοί κωδικοί δεν χρειάζονται ράφια, προθήκες, τετραγωνικά μέτρα και μεταφορικές. Ο πελάτης πληρώνει ψηφιακά και με τον ίδιο τρόπο, απόλυτα αυτοματοποιημένα, παίρνει το προϊόν του.

 

Οι εταιρείες λοιπόν που εμπορεύονται ψηφιακά παιχνίδια δεν έχουν την ανάγκη να κάνουν τις εκπτώσεις και τις μειώσεις τιμών που συναντούμε στη φυσική διανομή διότι πολύ απλά δεν έχουν να διαχειριστούν χώρο. Ένας εκδότης θέλει απολύτως φυσιολογικά να πουλά τα παιχνίδια του σε πλήρη τιμή, όποια κι αν είναι αυτή, για όσο το δυνατόν περισσότερο, ακόμα και ες αεί! Με δεδομένα πως αφ’ ενός αυτό είναι ανέφικτο και αφ΄ετέρου δεν υπάρχει ουσιώδης λόγος μείωσης των τιμών κάθε λίγο και λιγάκι, η προσέγγιση που ακολουθείται, βρίσκεται μάλλον κάπου στη μέση.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Οπότε;

 

Αν και η ψηφιακή διανομή έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας, όσον αφορά στο gaming και τις “current gen” (πλέον…) κονσόλες, το ενδεχόμενο να αντικαταστήσει τη φυσική είναι μάλλον απίθανο, κυρίως λόγω των αντιδράσεων από τα κανάλια λιανικής που θα πυροδοτήσουν πιθανές μειώσεις στις τιμές πώλησης των ψηφιακών αντιτύπων. Σίγουρα πάντως μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή εναλλακτική πρόταση.

 

Ειδικά δε για τα αρκετά παλιά παιχνίδια, εκείνα δηλαδή που δεν κυκλοφορούν πια στα μαγαζιά, είναι το μοναδικό όπλο των εταιρειών έναντι των μεταχειρισμένων. Μια αρχή με τις διάφορες εκπτώσεις (έστω, περιορισμένες για την ώρα) και τους δωρεάν τίτλους που προσφέρονται με τις συνδρομές σε μηνιαία βάση, έχει γίνει. Η ώρα που τα PSN και Xbox LIVE θα γίνουν τα επόμενα Amazon, Walmart και Steam πάντως δεν έχει έρθει ακόμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ισως μελλοντικα εξαφανιστουν οι "φυσικες" πωλησεις αλλα για τωρα αλλη αιγλη εχει το "ραφι" και το να πιανεις το παιχνιδακι ή καθε τι στο χερι σου!

ισως οταν παψουμε να εχουμε χερια ποδια σωμα και ειμαστε απλα ενας ποζιτρονικος εγκεφαλος διασυνδεδεμενος με το συμπαν :D

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίος! Για τον Gamer βέβαια παίζει ρόλο το αν έχει κουτί ή όχι στα χέρια του. Ένα ψηφιακό αντίτυπο εξ άλλου δεν μπορείς να το πουλήσεις όπως με ένα φυσικό, οπότε δεν μπορείς και να πάρεις πίσω ένα τμήμα των όσων έδωσες για να το αποκτήσεις. Αντίστοιχα, με τα ψηφιακά αντίτυπα "κρέμεσαι" από την κάθε εταιρεία, την ώρα που με τα φυσικά μπορείς να χτυπάς και μεταχειρισμένα όπως καλή ώρα από εδώ!

 

Νομίζω πως η καλύτερη λύση βρίσκεται καπου στη μέση, δηλαδή να υπάρχουν ταυτόχρονα η φυσική και η ψηφιακή διανομή και απλά οι παίκτες να διαλέγουν όποια τους βολεύει. Θεωρώ πως αυτή η προτίμηση σε βάθος χρόνου θα υπαγορεύσει στις εταιρείες προς τα πού πρέπει να βαδίσουν.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kinguin και G2A forever,το μεγαλυτερο μερος των παιχνιδιων μου τα εχω παρει απο αυτα τα 2 site,και σε τιμες ξεφτυλα,να δωσω ενα παραδειγμα,οταν πρωτοβγηκε το injustice:Gods among us,steam και λοιπα καταστηματα λιανικης το ειχαν 25-30€,εγω το πηρα απο kinguin στα 8,50€!!Οποτε ποιο πολυ συμφερει να το παιρνεις σε digital μορφη το κλειδάκι απο εμπιστα sites οπως αυτα τα δυο,το μειον ειναι οτι για παιχνιδια ps4/Xbox one οι τιμες ειναι ιδιες με τα stores,μονο σε dlc εχουν καλύτερες τιμες. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σταματηστε επιτελους να αγοραζετε κονσολες και φτιαξτε ενα PC με τα ιδια λεφτα. Ουτε κοστος συνδρομης για multiplayer και παιχνιδια που σε προσφορα μπορει να φτασουν ακομα και 10ευρω.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο λογος που ειναι ακριβα ειναι επειδη υπαρχουν κοροιδα που πανε και τα ''σκανε'' για  τετοια παιχνιδια οπως και για DLC παιχνιδιων που θα επρεπε να υπαρχουν στο καθε παιχνδι απο την αρχη της κυκλοφοριας του..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σταματηστε επιτελους να αγοραζετε κονσολες και φτιαξτε ενα PC με τα ιδια λεφτα. Ουτε κοστος συνδρομης για multiplayer και παιχνιδια που σε προσφορα μπορει να φτασουν ακομα και 10ευρω.

 

Ενταξει. Θα φτιαξω το pc μου.

Κουτι 50 ευρω

Τροφοδοτικο 50

Μητρικη 70

Επεξεργαστης 150

Μνημες 200 ευρω (!)

Καρτα γραφικων 200

Σκληρος δισκος 50 ευρω

Dvd drive 30 ευρω

Windows 100 ευρω

Ξεχασα κατι αλλο?

 

Συνολο 900 ευρουλακια.

 

Ολα ωραια και καλα. Το πηρα το μηχανημα. Να το δοκιμασω τωρα?

Παω στη συλλογη με τα pc games μου. Διαλεγω το mass effect trilogy. Εγκαθιστω και τα 3.

Ξερεις ποτε θα μπορεσω να τα παιξω? Αυριο. Μεχρι τοτε θα μου 'χει φυγει η καψα.

Ξερεις γιατι? Γιατι ειμαι μαλακας που τα πληρωσα γνησια και δε τα κατεβασα απο θειο. Κι ειμαι αναγκασμενος να περιμενω να κατεβουν (υποχρεωτικα) τα patch.

 

Για την κονσολα θα δωκω 400 ευρα. Θα βαλω το παιχνιδι στο Blueray drive. Θα παιξω 10 λεπτα.

Θα το βγαλω για να παιξω κατι αλλο. Θα βαλω κι αλλο.... Κι αλλο... Κι αλλο ....

Θα μου μεινουνε και 500 ευρα να το παιζω γοης.

 

Στα λεω αυτα ενω εχω gaming pc και κονσολα. Αγοραζω παιχνιδια για την κονσολα. Αλλα σπανια για το pc.

Δεν ειναι ζητημα γραφικων. Ειναι ζητημα ευκολιας.

  • Like 15
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισης εδω η Ubisoft δινει την δικη της εξηγηση για την διαφορα στις τιμες αναμεσα στην ψηφιακη και φυσικη διανομη των παιχνιδιων:

 

Link.png Site: Ubisoft Explains Why Digital Games Stay More Expensive Than Physical - GameSpot

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για την κονσολα θα δωκω 400 ευρα. Θα βαλω το παιχνιδι στο Blueray drive. Θα παιξω 10 λεπτα. Θα το βγαλω για να παιξω κατι αλλο. Θα βαλω κι αλλο.... Κι αλλο... Κι αλλο .... Θα μου μεινουνε και 500 ευρα να το παιζω γοης. Στα λεω αυτα ενω εχω gaming pc και κονσολα. Αγοραζω παιχνιδια για την κονσολα. Αλλα σπανια για το pc. Δεν ειναι ζητημα γραφικων. Ειναι ζητημα ευκολιας.

Μόνο που το σχόλιο φίλε δεν το έγραψες από την κονσόλα, το έγραψες από το PC που "υποχρεωτικά" έχεις αγοράσει, έτσι κι αλλιώς για άπειρες χρήσεις.

Η κονσόλα παίζει μονο παιχνίδια.

οπότε άθροισε το κόστος κονσόλας+παιχνιδιών που παίζουν μόνο στη συγκεκριμένη κονσόλα και διαίρεσέ το διά τις συνολικές ώρες που παίζεις, να δεις πόσο σου κοστίζει το 10λεπτο παιχνιδιού.

Δικαίωμα του καθενός να ξοδεύει όπως θέλει τα χρήματα, αλλά μην αλλοιώνουμε και τη λογική.

Το PC "αποσβαίνει" το κόστος του με 100 τρόπους και ΔΕΝ γίνεται να μην το αγοράσεις. Μόνο επιπλέον κόστος η διαφορά τιμής της κάρτας γραφικών που επιλέγεις ανάλογα τις ανάγκες-επιθυμίες σου.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Παίδες,τι συγκρίνετε,τα ανόμοια;Ο υπολογιστής ΔΕΝ είναι παιχνιδομηχανή,είναι εργαλείο.Και το λέω εγώ που παίζω κατά κόρον παιχνίδια.

Υστερα,μπορεί το κόστος ενός υπολογιστή να υπερβαίνει αυτό μιας κονσόλας,αλλά εδώ μετρά το βάθος χρόνου.Ειδικά το κόστος παιχνιδιών.Αν δλδ. δεν πάρεις το παιχνίδι τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας,θα σου πέσει τπτ;Λίγη υπομονή θέλει.Και θα το πάρεις αργότερα στην μισή τιμή και patchαρισμένο,και θα υπαρχουν διαθέσιμα mods που πολλές φορές αλλάζουν το παιχνίδι.(π.χ παίζω τώρα civ5 με,δεν ξέρω και εγω πόσα mods πάνω.Αλλο παιχνίδι).

Και ως προς την αναβάθμιση,σκοπός δεν είναι να αγοράζεις ότι καινούργιο κινείται,αλλά να κάνεις την αναβάθμιση όταν πρέπει.

Εδωσα 1200e πριν 2μιση χρόνια,και ακόμα δεν έχω αλλάξει τπτ.Και ας ζαχαρώνω την 970 της πράσινης,αλλά αφου η 760 μου ακόμα αντέχει γιατί να τα σκάσω...

Και ως προς την ευκολία σύνδεσης-συμβατότητας σίγουρα η κανσόλα προηγείται,αλλά δεν είμαστε 10,ας παιδευτούμε και λίγο,μαθαίνουμε κιόλας

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πως από τις διαφορές digital vs retail φτάσαμε εντός <5 μηνυμάτων να το γυρίσουμε πάλι σε PC vs κονσόλας είναι κάτι που με ξεπερνάει.

 

Για να δούμε που θα μας βγάλει αυτή η ανούσια εποικοδομητική συζήτηση...

 

ps: Προσωπικά είμαι υπέρ του digital γιατί δεν μου άρεσε ποτέ ο χώρος που πιάνουν τα κουτάτα παιχνίδια. Το μόνο πλεονέκτημα των τελευταίων είναι η δυνατότητα μεταπώλησης αλλά λογικά κάποια στιγμή η αγορά μεταχειρισμένων μοιραία θα περιοριστεί.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...