Προς το περιεχόμενο

Editorial: Τα card games δεν θα πεθάνουν ποτέ!


Ocelote

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα παιχνίδια με κάρτες αποτελούσαν ανέκαθεν σημαντικό στοιχείο της παγκόσμιας πολιτισμικής ιστορίας. Από τον 9ο αιώνα μ.Χ. όταν και πρωτοεμφανίστηκαν στην Κίνα, μέχρι και σήμερα, τα λεγόμενα “card games” ήταν πάντα στη μόδα.

Άλλοτε με ρόλο πρωταγωνιστικό κι άλλοτε στο παρασκήνιο, το δεδομένο ήταν ότι η τράπουλα πάντα είχε πέραση: μα στην κλασσική της μορφή, μα σαν Uno, μα σαν Υπερατού (μη δίνετε σημασία στα brands αλλά στα κόνσεπτ), έβρισκε φανατικό κοινό σε κάθε ηλικία.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

Με τιμή πώλησης που πλησιάζει τα πρώτα -άντα (σε χιλιάδες δολάρια), η Black Lotus είναι πιθανότατα η πιο γνωστή και σπάνια κάρτα που έχει υπάρξει ποτέ σε CCG.

 

Magic: Ο πρώτος διδάξας

 

Στο gaming μιλώντας κανείς για card games, δεν μπορεί παρά να αρχίσει την κουβέντα από το Magic: The Gathering. Προϊόν έμπνευσης της Wizards of the Coast, λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1993 και έκτοτε παραμένει ο κυρίαρχος του είδους, αριθμώντας το 2015 περί τα 20 εκατ. παίκτες παγκοσμίως. Με νέα σετ καρτών κάθε τρίμηνο, το Magic κρατά σε εγρήγορση τους παίκτες του οι οποίοι ενισχύουν τη συλλογή και τα decks τους με νέα spells, artifacts, instants και creatures (τύποι καρτών), την ώρα που σε sites όπως το BidWicket και το eBay, οι δημοπρασίες καρτών δίνουν και παίρνουν (tip: ψάξτε για τη “Black Lotus”).

 

Το εντυπωσιακό με το Magic: The Gathering είναι πως έκανε “γκελ” στον κόσμο από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε. Με τον χαμό που προκλήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 90 να μην έχει προηγούμενο, κι άλλες εταιρείες έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τη φρενίτιδα που είχε καταλάβει τους νέους με πρώτη και καλύτερη την TSR, την εταιρεία που είχε συνιδρύσει ο “πατέρας” του D&D, Γκάρι Γκαϊγκάξ, με το Spellfire. Αυτό που επακολούθησε ήταν το κάτι άλλο: Star Trek, Middle-earth, Legend of the Five Rings, On the Edge, Super Deck!, Shadowfist, Rage, Galactic Empires, Illuminati: New World Order, Jyhad ήταν μόνο μερικά από τα διαφορετικά παιχνίδια που κατέκλυσαν την αγορά το 1994 και το 1995. Αφού για να καταλάβετε, μόνο το 1995 ντεμπούταραν 38 διαφορετικά franchises!

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

Pokemon: το franchise που έφερε τα παιχνίδια με συλλεκτικές κάρτες και πάλι στα παιχνιδάδικα στις ΗΠΑ. Κι απ' αυτό πάντως η Wizards κατόρθωσε να βγάλει το κατιτί της αφού εκείνη ήταν που το εξέδιδε τα πρώτα χρόνια στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

 

Collectible card games: v2.0

 

Εννοείται πως η ζήτηση δεν μπορούσε επ’ ουδενί να καλύψει την προσφορά, οπότε πλησιάζοντας προς το κατώφλι του 2000, η αγορά των συλλεκτικών παιχνιδιών με κάρτες (collectible card games ή εν συντομία CCG) είχε αρχίσει να χαλαρώνει καθώς η μία με την άλλη οι εταιρείες που με τόσα όνειρα –αλλά μηδέν σχεδιασμό- είχαν μπει στον χορό, αποχωρούσαν. Η Wizards of the Coast είχε ξεκινήσει ένα κρεσέντο εξαγορών ανταγωνιστικών εταιρειών και franchises με αυτές των TSR, Andon Unlimited και Legend of the Five Rings να ξεχωρίζουν. Μολονότι πολλές εταιρείες αποπειράθηκαν να απλουστεύσουν το κόνσεπτ, καμία δεν τα κατάφερε τόσο καλά όσο η Media Factory με το Pokemon Trading Card Game –το οποίο μάλιστα μέχρι το 2003 εξέδιδε στις ΗΠΑ η Wizards!

 

Με τα παλιά franchises να έχουν χαθεί από το προσκήνιο με μοναδική εξαίρεση το Magic: The Gathering, τα Pokemon σύντομα πλαισιώθηκαν και από άλλες δυνατές κυκλοφορίες με κυριότερη όλων το Yu-Gi-Oh!. Σχεδόν κάθε franchise της σύγχρονης ποπ κουλτούρας, είχε αποκτήσει μέχρι το 2005 το δικό του παιχνίδι με κάρτες: από το Harry Potter και τα Star Wars, μέχρι τον Μπομπ Σφουγγαράκη (!) και τους G.I. Joe. Η Hasbro συνέχιζε να “πυροβολεί” αδιακρίτως μέσω της Wizards of the Coast, λανσάροντας το ένα CCG μετά το άλλο, ωστόσο κανένα δεν μπόρεσε έστω να φτάσει το Magic: The Gathering. Το 2006 ήταν η χρονιά που η Blizzard ασχολήθηκε για πρώτη φορά με το “άθλημα”, δημιουργώντας το The World of Warcraft Trading Card Game. Αν και το WoW προέλαυνε στον χώρο των MMO, δεν συνέβη το ίδιο και με το βασισμένο σε αυτό CCG. Κρατήστε το όμως γιατί η Blizzard επανήλθε δριμύτερη…

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

Hearthstone: έγινε μανία σε κάθε γωνία του πλανήτη και όχι άδικα. Δοκιμάστε να παίξετε -όσοι δεν το έχετε κάνει ήδη- και θα μας θυμηθείτε. Σε τελική ανάλυση, τσάμπα είναι!

 

Όταν οι κάρτες βγήκαν online

 

H Wizards of the Coast ήταν η πρώτη που διέκρινε την ευκαιρία που υπήρχε όχι μόνο για το προϊόν της αλλά για ολόκληρο το είδος των CCG στο διαδίκτυο. Ναι, ΟΚ, ίσως το παιχνίδι εκεί να μην είναι για κάποιους τόσο “χορταστικό” και η εμπειρία του όχι τόσο “γεμάτη” όσο αυτή του gameplay με πραγματικές κάρτες (για τον ίδιο λόγο π.χ. που άλλη αίσθηση έχει να πετά κανείς το ζάρι με το χέρι κι άλλη με ένα “ξερό” αριστερό “κλικ”), όμως τα πλεονεκτήματα είναι άλλα. Έτσι, το 2009 είχαμε το Duels of the Planeswalkers το οποίο από το 2012 κι έπειτα κυκλοφορεί σταθερά σε ετήσια βάση. Κάποιοι το έχουν βολευτεί, κάποιοι άλλοι πάλι ψηφίζουν “δαγκωτό” το παιχνίδι με τις φυσικές κάρτες –γούστα είναι αυτά.

 

Το Magic μπορεί να ήταν εκείνο που έδειξε τον δρόμο από το φυσικό στο ψηφιακό, ωστόσο τα πρωτεία στον κόσμο του δεύτερου, ανήκουν σε ένα άλλο franchise. Ο λόγος φυσικά για το Hearthstone, τη δεύτερη, ουσιαστικά, απόπειρα της Blizzard μετά από ‘κείνο το World of Warcraft. Το Hearthstone, που λέτε, κυκλοφόρησε το 2014 και γρήγορα έγινε “viral”: οι 40 εκατ. λογαριασμοί σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο τα λένε όλα. Οι βασικές αρχές του δεν διαφέρουν από αυτές ενός τυπικού CCG, ωστόσο το εξαιρετικά καλαίσθητο και βολικό περιβάλλον χρήστη, ήταν εκείνο που το εκτόξευσε. Επιπλέον, μπορεί κανείς να το χαρεί χωρίς να δώσει δεκάρα τσακιστή, παίζοντας είτε online, είτε μόνος του, με την όλη εμπειρία να είναι εξίσου κορυφαία σε tablets, smartphones και PC. Η Blizzard έχει πέσει “με τα μούτρα” επάνω του, τροφοδοτώντας το με νέα expansions και όπως όλα δείχνουν, το Magic της ψηφιακής εποχής ανήκει στη Blizzard.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

FIFA Ultimate Team: το mode με τη μεγαλύτερη επιτυχία στο FIFA. Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, υπάρχει κόσμος που αγοράζει τον τίτλο της EA μόνο και μόνο γι' αυτό!

 

Κάρτες στο gaming. Παντού.

 

Τα ψηφιακά παιχνίδια με συλλεκτικές κάρτες όμως, δεν κυκλοφορούν μόνο αυτούσια, ούτε έχουν να κάνουν απαραίτητα με τη φανταστική λογοτεχνία. Πάρτε για παράδειγμα το Ultimate Team, το κατά γενική ομολογία πιο επιτυχημένο mode των τελευταίων FIFA: είτε το πιστεύετε, είτε όχι, αυτό είναι που έχει φέρει πακτωλό χρημάτων στα ταμεία της EA με τις μικροσυναλλαγές του και τα boosters (πακέτα καρτών) του. Όχι πως δεν είναι δυνατόν να βρούμε CCG σαν πραγματικά… παιχνίδια μέσα στα παιχνίδια. Μετρήστε επί παραδείγματι πόσες ώρες ξοδέψατε στο The Witcher 3 παίζοντας Gwent. Οι παλιότεροι και λάτρεις των RPG, μπορείτε να αναμοχλεύσετε τις αναμνήσεις σας για το Might & Magic VII: For Blood & Honor και το εκπληκτικό Arcomage –το οποίο αργότερα κυκλοφόρησε και μόνο του.

 

Κι αν τα παραπάνω είχαν να κάνουν αποκλειστικά με παιχνίδια, φέρτε κατά νου όλες εκείνες τις αναρίθμητες περιπτώσεις που ένας τίτλος χρησιμοποιεί κάρτες σαν skill points, feats, αντικείμενα, traits κλπ: Tomb Raider, Halo, Forza και Battlefront είναι τα franchises που προκύπτουν με μια πρόχειρη σκέψη ολίγων δευτερολέπτων. Το κόνσεπτ της κάρτας βοηθάει από μόνο του: είναι εύκολη στη διαχείριση, ξεκάθαρη ως προς το νόημα, όμορφη αισθητικά και εν τέλει, συνιστά κάτι με το οποίο ο μέσος παίκτης είναι απόλυτα εξοικειωμένος. Οι κάρτες είναι εδώ, είναι μαζί μας και, όπως όλα δείχνουν, πρόκειται για μια σχέση που θα τραβήξει πολύ. Μας χαλάει; Καθόλου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Magic the gathering το καλυτερο card game που εχει βγει ποτε. Τα καλυτερα rules, καρτες, abilities, combos, ειδη deck που μπορεις να βρεις σε card game. Στην αρχη ειναι λιγο δυσκολο να το μαθεις λογω του stack στα spells κτλ αλλα εφοσον το μαθεις και παιξεις μετα οποιοδηποτε card game και να παιξεις καταλαβαινεις ποσο κατωτερο ειναι σε σχεση με το magic... πχ το hearthstone (online card game) ειναι πραγματικα σκουπιδι μπροστα sto magic. Ελπιζω το magic να συνεχισει να υπαρχει για πολλα χρονια ακομα.

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μα**κια με το HS ειναι οτι στην αρχη ειναι pay to win. Υπαρχουν τυπακια που απλα εχουν αφησει ολοκληρη περιουσια στην Blizz και με ιδιο επιπεδο γνωσης πανω στο παιχνιδι σε νικανε λογω του γεγονοτος οτι δεν εχεις απαντηση στις καρτες που παιζουν.

 

Μολις μπεις για τα καλα στο κλιμα οτι καρτες και να εχεις, αμα δεν παιζεις με το μυαλο και παιζεις οπως να ναι θα χανεις παντα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραίο editorial ευχαριστούμε.

Έπαιζα magic και yugioh.Σταμάτησα σταδιακά και τα δύο λόγω οικονομικών.Ωραίο χόπμι αλλά κάποια στιγμή ειδικά yugioh ήθελες ένα 500ρι το εξάμηνο όταν άλλαζε η ban list.

Πέρασα χρόνια και με τα δύο.Προσωπικά μου άρεσε περισσότερο το yugioh,ήταν πιο έντονο και δυναμικό,πιο γρήγορο.Είχε όμως και έχει,στο 95% χάλια artwork κάτι που στο magic δεν συμβαίνει.Κυρίως αυτό με κράτησε στο magic.Το artwork.Είναι απλά έργα τέχνης τι να πει κανείς.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το hearthstone είναι απελπιστικά pay2win πλέον. Δηλαδή στο νέο που θα παίξει θα του πεις ή σκάσε ένα 50άρι ( και παραπάνω πλέον ) για να βγάλεις naxx και brm ή κάτσε φάρμαρε 4-5  μήνες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το hearthstone είναι απελπιστικά pay2win πλέον. Δηλαδή στο νέο που θα παίξει θα του πεις ή σκάσε ένα 50άρι ( και παραπάνω πλέον ) για να βγάλεις naxx και brm ή κάτσε φάρμαρε 4-5  μήνες.

Κοιτα τα gold τα βγαζεις σχετικα ευκολα. Αμα κανεις καθε μερα τα quest μπορεις να βγαζεις ενα στανταρ ποσο απο gold καθε εβδομαδα. Απλα θελει υπομονη :P ο βιαστικος θα δωσει λεφτα αλλα δεν πας μακρια αμα δεν ξερεις να παιζεις!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε με αυτό το υπομονετικό playing που θέλει να κάνεις απλά τα quest κάθε μέρα θες 4-5 μήνες για naxx + brm αυτο λέω τουλάχιστον εμένα κάπου τόσο με πήρε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξεκινησα το hearthstone το 2013 απο closed beta. Δεν ειναι οπως τωρα που δεν ξερει ενας νεος player τι να πρωτοανοιξει με τοσα που υπαρχουν. Τοτε ενα πακετακι ειχε και μια arena μονο. Επισης η blizzard αρμεγει κοσμο με το new hype και ειδικα εναν νεο παικτη που δεν κανει καμια προσφορα για να ξρκινησει. Προσωπικα δεν μου φαινεται το pay2win γιατι εχω της παναγιας τα ματια απο καρτες μαζεμενες απο παλια, σε αλλους νεους ναι πρεπει να σκιστουν τσεπες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το "πρόβλημα" με το Magic είναι ότι δεν είναι δυνατόν να παίξεις σοβαρά competitive αν έχεις και οτιδήποτε άλλο να κάνεις στη ζωή σου.

 

Το HS δεν το έχει αυτό σε τόσο μεγάλο βαθμό. Επίσης, μπορείς να παίξεις online δωρεάν σε αντίθεση με το Magic (αν και δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βγάζεις τα tickets σου και στο modo αν είσαι καλός) και σε sessions πολύ μικρότερης διάρκειας.

 

Τι θέλω να πω: το Magic είναι η απόλυτη κορυφή επειδή έχει τόσο βάθος. Αλλά αυτό το βάθος επίσης λειτουργεί και εναντίον του.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξερω αν ειναι στην ιδια κατηγορια καρτων,αλλα καποια στιγμη με επεισε ενας φιλος και ειχα παρει το Munchkin.

Δεν καταλαβα ποτε πως παιζεται.Οι οδηγιες του παραηταν χιουμοριστικες και δεν εβγαλα ποτε ακρη και ειναι ολοκαινουριο στο κουτι του....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν ξεκινούσα με ένα φιλαράκι Magic πριν πολλάααα πολλά χρόνια, ένας ξάδερφός του, θυμάμαι, μου είχε πει «έπαιζα Magic καιρό και τελικά ακόμα κλαίω τα λεφτά που έριξα. μην το ξεκινήσεις». 'Ντάξει, εγώ ποτέ δεν τα 'κλαψα, αλλά όντως, πολλά λεφτά...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...