Προς το περιεχόμενο

Factorio [PC]


greg4

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είδα ότι δεν υπάρχει θέμα για ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει και είπα να σας το παρουσιάσω.
 
Το παιχνίδι βρίσκεται σε κατάσταση early access αλλά μόνο early access δεν είναι. Είναι fully developed και σπάνια θα βρείτε bug.
 
Y9KvcUy.jpg
 
Story
 
Το άλλο story του παιχνιδιού είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Είχατε ένα διαστημόπλοιο, έπεσε σε ένα πλανήτη και ξεκινάτε ένα τεράστιο εργοστάσιο για να φτιάξετε καινούργιο διαστημόπλοιο ώστε να φύγετε από τον πλανήτη. Χαζό? Ναι, αλλά δεν έχει καμία σημασία το story :)
 
Game
 
Ξεκινάτε με ένα κουτί και τρυπάνι. Πρέπει να τοποθετήσετε κάρβουνο (το οποίο μαζεύετε με το χέρι στην αρχή) στο τρυπάνι ώστε να αρχίσει να δουλεύει. Μετά διαπιστώνετε ότι μπορείτε να φτιάξετε ένα ακόμα τρυπάνι για βγάζει το κάρβουνο. Γιατί όμως να μεταφέρετε το κάρβουνο με το χέρι; Ας φτιάξουμε και ένα ιμάντα. Πως όμως θα βάζετε το κάρβουνο στον ιμάντα; κλπ κλπ Κάπως έτσι το παιχνίδι ξεκινώντας από κάτι πάρα πολύ απλό καταλήγετε και με την χρήση άλλων μετάλλων να δημιουργήσετε ένα τρομακτικά περίπλοκο εργοστάσιο.
Μπορεί να ακούγετε απλό αλλά στην πράξη είναι δύσκολο. Ο στόχος είναι να φτιάξετε το πιο αυτοματοποιημένο εργοστάσιο που υπάρχει. Μόλις αυτοματοποιήσετε μια διαδικασία, θα σας προκύψουν άλλες δυο και άλλες δυο, όμως θα δείτε ότι αυτές οι διαδικασίες που φτιάξατε πριν δεν είναι σωστά τοποθετημένες. Ώσπου θα φτιάξετε ξανά όλο το "section" του εργοστασίου. Το παιχνίδι είναι endless όπως καταλάβατε αλλά κάποια στιγμή αν φύγει το διαστημόπλοιο μπορείτε να πείτε ότι το "τερματίσατε". Την πρώτη φορά δύσκολα θα το κάνετε κάτω από 30 ώρες. Πολύ δύσκολα.
 
Εθισμός
 
Το παιχνίδι μπορεί να καταστεί επικίνδυνα εθιστικό καθώς πολύ εύκολα χάνεται η αίσθηση της ώρας. Φυσικά μπορείτε να παίξετε και 10 λεπτά την μέρα καθώς κάνετε save όποτε θέλετε. Έχω χτυπήσει 12ωρο χωρίς διάλειμμα..
 
Απαιτήσεις / Γραφικά
 
Τα γραφικά είναι του στυλ minecraft. Το τελευταίο που θα σας ενδιαφέρει πάντως είναι τα γραφικά. Υπάρχουν άλλα παιχνίδια για αυτό. Οι devs έχουν πει επίσης ότι επίτηδες 
Απαιτήσεις πρακτικά δεν υπάρχουν. Στο σύσtημα της υπογραφής, χτυπάει κάπου 600fps :P
 
Τιμή
 
Η τιμή παραμένει σταθερή 20 ευρώ. (όχι 19,99). Οι devs έχουν πει ότι δεν θα το δώσουν σύντομα σε έκπτωση, ίσως και ποτέ. Σέβονται αυτούς που έχουν δώσει 20 ευρώ και θέλουν να το κρατήσουν εκεί.
 


 
Επεξ/σία από gtzilas
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα βίντεο που παρέθεσες δεν λειτουργούν αλλά έψαξα και είδα και μπορώ να πώ με εντυπωσίασε και ενθουσίασε. Είναι φοβερά ... ΤΕΡΑΣΤΙΟ να μου επιτραπεί η έκφραση.

 

Δεν θα μπορούσα να αφιερώσω χρόνο και φαιά ουσία σε ένα τόσο πραγματικά μεγάλου μεγέθους "κατασκευή". Μου θυμίζει ένα άλλο μου φτοιάχνεις φυλακή, σωστά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το έχω δει αυτό το game και με εντυπωσίασε ότι παρά τα γραφικά του που δεν τραβάνε  από την άλλη έχει φοβερές κριτικές από όποιο το έχει παίξει άρα μιλάμε για ένα βαθύ gameplay το λιγότερο. 

Θα το δοκιμάσω όπως και να έχει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι είναι αρκετά παρόμοιο με αυτό με την φυλακή.

Δεν είναι περίπλοκο. Δηλαδή μπορεί να αρχίσει να το μαθαίνει κάποιος πολύ εύκολα και να προχωρήσει και αρκετά. Απλά μετά από ένα σημείο το ίδιο το παιχνίδι σε κάνει να θες να κάνεις ακόμα καλύτερες γραμμές παραγωγής. Και ακόμα καλύτερες.

 

Γίνεται απίστευτα βαθύ μετά από λίγο χωρίς όμως να χρειάζεται να δαπανήσεις ώρες εκπαίδευσης για να το μαθαίνεις. Αξίζει να το δοκιμάσεις ^^

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

Έχει βγει ένα μεγάλο update για το παιχνίδι (και πάρα πολλά ακόμα μικρά) τα οποία έχουν δυο βασικές προσθήκες:

 

1) Βάλανε πυρηνική ενέργεια. Μια αρκετά καλή προσθήκη και αρκετά αληθοφανής στην πράξη (όσο μου επιτρέπουν τουλάχιστον να ξέρω οι πυρηνικές μου γνώσεις :P). Είναι σχετικά δύσκολο να ξεκινήσεις (να βρεις και να παράγεις uranim 235 δλδ

 

2) Αλλάξανε αρκετά τα science packs, (είναι 6 πλέον). Αρκετά πιο ενδιαφέρον για να φτάσεις προς το end game του παιχνιδιού.

 

Επίσης ετοιμάζονται σιγά σιγά να βγάλουν το παιχνίδι από early access σε κανονικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 5 μήνες μετά...

Ε ουσιαστικά βγαίνει σε full realease το game, έκδοση 1.0. Συνεπώς η αλλαγή τιμής είναι λογική.

Επειδή δεν θα μπει σε κάποιο sales όποιος θέλει καλύτερα να το χτυπήσει τώρα.

Πάντως εγώ με 605 played hours δεν το λέω και χαμένο το 20ευρω :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι περίεργος για το παιχνίδι, και έχω ένα βίτσιο με παιχνίδια τύπου Incredible Machine, αλλά έχω δύο προσωπικές ενστάσεις

1) Κατανοώ αλλά δε συμφωνώ με την πολιτική του developer για μη εκπτώσεις. Ξέρω τα επιχειρήματά του, τα συμμερίζομαι, αλλά η τιμή που ζητά για τίτλο που δεν είναι στα άμεσα ενδιαφέροντά μου είναι πολύ ακριβή, και το ότι δεν προτίθεται να τη ρίξει υπό κανονικές συνθήκες θα με απέτρεπε. Ας καθυστερούσε τις εκπτώσεις για έναν ορίζοντα 2 ετών μετά το launch, το έχουμε ξαναδεί, δε θα ήταν το μόνο indie που θα αργούσε να ρίξει τις τιμές (Larian, Obsidian, Battle Brothers κλπ).

2) Έχεις έναν ολόκληρο πλανήτη που τον εκμεταλλεύεσαι (και καταστρέφεις) για να κάνεις ό,τι θες. Παραείναι οικείο. Αν κάνω λάθος,πάντως, παρακαλώ διορθώστε με.

Παρόλα αυτά απέκτησα το παιχνίδι με χρήματα από τις κάρτες του Steam, οπότε ούτε εγώ έβγαλα κάτι από την τσέπη μου, ούτε πειρατεία υπήρξε στη μέση, και ο developer έβγαλε ό,τι του αναλογούσε. Αν δεν υπήρχε η δυνατότητα πάντως, μαύρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Tobajara είπε

Είμαι περίεργος για το παιχνίδι, και έχω ένα βίτσιο με παιχνίδια τύπου Incredible Machine, αλλά έχω δύο προσωπικές ενστάσεις

1) Κατανοώ αλλά δε συμφωνώ με την πολιτική του developer για μη εκπτώσεις. Ξέρω τα επιχειρήματά του, τα συμμερίζομαι, αλλά η τιμή που ζητά για τίτλο που δεν είναι στα άμεσα ενδιαφέροντά μου είναι πολύ ακριβή, και το ότι δεν προτίθεται να τη ρίξει υπό κανονικές συνθήκες θα με απέτρεπε. Ας καθυστερούσε τις εκπτώσεις για έναν ορίζοντα 2 ετών μετά το launch, το έχουμε ξαναδεί, δε θα ήταν το μόνο indie που θα αργούσε να ρίξει τις τιμές (Larian, Obsidian, Battle Brothers κλπ).

2) Έχεις έναν ολόκληρο πλανήτη που τον εκμεταλλεύεσαι (και καταστρέφεις) για να κάνεις ό,τι θες. Παραείναι οικείο. Αν κάνω λάθος,πάντως, παρακαλώ διορθώστε με.

Παρόλα αυτά απέκτησα το παιχνίδι με χρήματα από τις κάρτες του Steam, οπότε ούτε εγώ έβγαλα κάτι από την τσέπη μου, ούτε πειρατεία υπήρξε στη μέση, και ο developer έβγαλε ό,τι του αναλογούσε. Αν δεν υπήρχε η δυνατότητα πάντως, μαύρο.

Εσένα θα σε απέτρεπε,αλλά φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν πολλοί άλλοι που θα ενδιαφερθούν. Αν πάντως θέλουμε να δούμε την τιμή σαν cost/hours played, το παιχνίδι ακόμη και χωρίς έκπτωση είναι τζάμπα. Για άτομα που τους αρέσει το micromanagement και έχουν και λίγο OCD νομίζω δύσκολα βρίσκεται παρόμοιο παιχνίδι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες μετά...
  • 1 χρόνο αργότερα...

Το είχα αγοράσει όταν είχε μπει σε έκπτωση στο Steam πριν αρκετό καιρό και επειδή έψαχνα ένα management game το έβαλα πριν λίγες ώρες.

Είναι πρέζα. Είναι σκέτη πρέζα. Επίσης με κάνει να θέλω να ασχοληθώ με mods.

Δεν ξέρω γιατί αλλά δυσκολεύομαι να βολευτώ με το χειρισμό. Επίσης η κλίμακα είναι λίγο περίεργη. Δε φταίει το παιχνίδι, είμαι απλά ασυνήθιστος. Από την αρχή πάντως μου έβγαλε αυτό το αίσθημα της σωστής οργάνωσης, αλλά θα ήθελα και κάποιο στόχο εκτός από sandbox παιχνίδι. Για να δούμε πόσο θα με κρατήσει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από πού να ξεκινήσω?

Το παιχνίδι σε διδάσκει να είσαι οργανωτικός, να υπολογίζεις ρυθμούς παραγωγής, να εστιάζεις στην αποτελεσματικότητα, να σχεδιάζεις με ορίζοντα και να μην κάνεις πράγματα πρόχειρα ή στην τύχη, να εντοπίζεις προβλήματα, να λύνεις τα εν λόγω προβλήματα και εν τέλει σε μαθαίνει πώς να είσαι ένας καλός οργανωτής και διοικητής.

Με άλλα λόγια σε κάνει καλύτερο άνθρωπο.

Και έχει και κοινωνικό μήνυμα (όσο μολύνεις τον πλανήτη τόσο σε αντιμάχεται). Θα το έδινα με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό σε ένα παιδί ή κάποιον ενήλικα χωρίς γνώση για τις δυνατότητες ενός video game. Θα έλεγα μάλιστα ότι ξεφεύγει από τα όρια του game (παίγνιο) και πηγαίνει σε αυτά του toy (παιχνίδι), από μια δραστηριότητα που λειτουργεί με συγκεκριμένες αρχές σε μια εντελώς δημιουργική και ελεύθερη. Όπως το Minecraft, το Tetris. τα Lego, το Factorio σε κάνει να πιέζεις και να δομείς τη σκέψη σου με πειθαρχία. Όσο και αυτά μπορούν να ειπωθούν για το κάθε management sim της προκοπής, εδώ πραγματικά εντυπωσιάζει όχι μόνο το βάθος αλλά πόσο απαραίτητο είναι το βάθος σκέψης και ο σχεδιασμός σε συνδυασμό με την ελευθερία που έχει ο παίκτης. Ελευθερία να τα κάνει μαντάρα, προφανώς, αλλά ό,τι και να κάνει δεν υπάρχει σωστός τρόπος.

Έχω κάνει απίστευτα οργανωτικά λάθη αλλά έχω αποφασίσει να παίξω χωρίς main bus γιατί μου φαίνεται πολύ βαρετό. Θα κινηθώ σε μια λογική αυτόνομων μονάδων που θα συνδέονται λογικά με κάτι, είτε ταινίες είτε τρένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, Tobajara είπε

Από πού να ξεκινήσω?

Το παιχνίδι σε διδάσκει να είσαι οργανωτικός, να υπολογίζεις ρυθμούς παραγωγής, να εστιάζεις στην αποτελεσματικότητα, να σχεδιάζεις με ορίζοντα και να μην κάνεις πράγματα πρόχειρα ή στην τύχη, να εντοπίζεις προβλήματα, να λύνεις τα εν λόγω προβλήματα και εν τέλει σε μαθαίνει πώς να είσαι ένας καλός οργανωτής και διοικητής.

Με άλλα λόγια σε κάνει καλύτερο άνθρωπο.

Και έχει και κοινωνικό μήνυμα (όσο μολύνεις τον πλανήτη τόσο σε αντιμάχεται). Θα το έδινα με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό σε ένα παιδί ή κάποιον ενήλικα χωρίς γνώση για τις δυνατότητες ενός video game. Θα έλεγα μάλιστα ότι ξεφεύγει από τα όρια του game (παίγνιο) και πηγαίνει σε αυτά του toy (παιχνίδι), από μια δραστηριότητα που λειτουργεί με συγκεκριμένες αρχές σε μια εντελώς δημιουργική και ελεύθερη. Όπως το Minecraft, το Tetris. τα Lego, το Factorio σε κάνει να πιέζεις και να δομείς τη σκέψη σου με πειθαρχία. Όσο και αυτά μπορούν να ειπωθούν για το κάθε management sim της προκοπής, εδώ πραγματικά εντυπωσιάζει όχι μόνο το βάθος αλλά πόσο απαραίτητο είναι το βάθος σκέψης και ο σχεδιασμός σε συνδυασμό με την ελευθερία που έχει ο παίκτης. Ελευθερία να τα κάνει μαντάρα, προφανώς, αλλά ό,τι και να κάνει δεν υπάρχει σωστός τρόπος.

Έχω κάνει απίστευτα οργανωτικά λάθη αλλά έχω αποφασίσει να παίξω χωρίς main bus γιατί μου φαίνεται πολύ βαρετό. Θα κινηθώ σε μια λογική αυτόνομων μονάδων που θα συνδέονται λογικά με κάτι, είτε ταινίες είτε τρένα.

Και έπειτα θα πέσεις στα βαριά, αλά angels & bob mods και θα σε βρούμε σε κανένα χαντάκι με αφρισμένο στόμα....:P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...