Προς το περιεχόμενο

Πώς η Nintendo προετοιμάζει μέσω των smartphones το έδαφος για το Switch


Ocelote

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οι κάτοχοι συσκευών iOS προετοιμάζονται αυτές τις μέρες για να υποδεχθούν το Super Mario Run, τον πρώτο τίτλο με πρωταγωνιστή τον μυστακοφόρο υδραυλικό και δεύτερο της Nintendo συνολικά σε mobile πλατφόρμες.

Το λανσάρισμά του είναι προγραμματισμένο για τις 15 Δεκεμβρίου (μιλάμε αποκλειστικά για το iOS καθώς η Apple έχει εξασφαλίσει την αποκλειστικότητα του παιχνιδιού για αδιευκρίνιστο χρονικό διάστημα) και άπαντες περιμένουν να δουν τις επιδόσεις του –αρκετοί υποστηρίζουν ότι θα ξεπεράσει ακόμα και το Pokemon GO!

 

Στο άκουσμα των μαντάτων που ήθελαν τη Nintendo να ρίχνει τόσο νωρίς στη μάχη του mobile gaming τη δυνατότερη IP της, αρκετοί ξαφνιάστηκαν. Θεώρησαν, βλέπετε, πως θα ήταν συνετότερο για την ιαπωνική εταιρεία να συνεχίσει να πειραματίζεται στον χώρο με franchises σημαντικά μεν, αλλά όχι τόσο όσο το Mario δε. Δεν είχαν κι άδικο. Με τη Ninty να κάνει –με τη βοήθεια της DeNA πάντα- ακόμα τα πρώτα της βήματα στα αχαρτογράφητα γι’ αυτή νερά του mobile gaming, αλλιώς θα ήταν αν “έκαιγε” ένα Zelda ή ένα Metroid κι αλλιώς τον ήρωα που ξέρει και αγαπά ολόκληρος ο πλανήτης. Το σκεπτικό τους δεν ήταν λάθος. Αυτό που όμως δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους, εν αντιθέσει με τους “decision makers” στο Κιότο, ήταν το “timing” σε ένα ευρύτερο χρονοδιάγραμμα.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Mario όπως… Pokemon!

 

Για να αντιληφθείτε τη σημασία της επιλογής του Mario ως το επόμενο mobile λανσάρισμα της Nintendo, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ρίξετε μια ματιά στο αμέσως προηγούμενο, τουτέστιν τα Pokemon! Το Pokemon GO, η αποκάλυψη του 2016, εμφανίστηκε φέτος τον Ιούλιο και έγινε αμέσως “hit”. Μπορεί η “μπογιά” του με τους μήνες να πέρασε και τα νούμερά του να “ξεφούσκωσαν” σε σημαντικό βαθμό, ωστόσο τον στόχο του τον πέτυχε και με το παραπάνω. Όχι, η Nintendo δεν περίμενε απ’ αυτό να φουσκώσει τα ταμεία της –ασχέτως αν τελικά τζίραρε διόλου ευκαταφρόνητα ποσά. Άλλωστε από το 70% των εσόδων του παιχνιδιού που κατέληγε χοντρά-χοντρά στην The Pokemon Company, σε αυτή αντιστοιχούσε το 1/3, ήτοι ένα 23,3% επί του συνόλου περίπου.

 

Αυτό που ήθελε και πέτυχε η Nintendo με το Pokemon GO ήταν να ανεβάσει το “brand awareness” για την IP της, να κάνει δηλαδή το όνομα των Pokemon να ακουστεί, να το μάθει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος και, προσέξτε: δεν αποσκοπούσε στους παίκτες, το πιστό της κοινό, εκείνους που είχαν ήδη εκτεθεί στη σειρά στο παρελθόν αλλά σε κόσμο “φρέσκο”, καινούριους πελάτες. Όσο κι αν ο θόρυβος που προκάλεσε αρχικά το Pokemon GO κόπασε με τον καιρό, η δουλειά είχε γίνει και το “brand” είχε αποκτήσει εντυπωσιακή δυναμική, όλως τυχαίως –not- πάνω στην ώρα για το λανσάρισμα των Pokemon Sun & Moon στο 3DS. Το τελευταίο κυκλοφόρησε λίγο μετά τα μέσα του Νοέμβρη παγκοσμίως και εκμεταλλευόμενο αυτό ακριβώς το μομέντουμ, ξεπέρασε κάθε προσδοκία: για να καλύψει τη ζήτηση, η Nintendo διέθεσε στις αγορές περί τα 10 εκατ. αντίτυπά του από την πρώτη του κιόλας μέρα με τις πωλήσεις να εντυπωσιάζουν.

 

Αποστολή εξετελέσθη: το Pokemon GO προετοίμασε ιδανικά το έδαφος για τα Pokemon Sun & Moon και αυτό είναι κάτι που στο Κιότο δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο. “Fast forward” στον Δεκέμβριο, το τώρα, με το λανσάρισμα του Super Mario Run στο iOS να είναι προ των πυλών. Και στην περίπτωση του Mario μπορεί να μην έχουμε κάποια δυνατή κυκλοφορία να περιμένουμε, ποιος όμως πιστεύει ότι το Switch, η νέα κονσόλα της Nintendo που αναμένεται τον Μάρτιο του 2017, θα μπορούσε να κάνει την εμφάνισή του χωρίς έστω ένα παιχνίδι με τον κοντόχοντρο υδραυλικό και την παρέα του; Μπορεί το Super Mario Run να προκαλέσει πάταγο, να “κατέβει” δεκάδες εκατομμύρια φορές, να “ρίξει” το App Store, όμως ο πραγματικός του στόχος θα είναι να δημιουργήσει “buzz” γύρω από το “brand name” της σειράς Mario, “buzz” που θα εκμεταλλευτεί καταλλήλως η Nintendo όταν έρθει η ώρα στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

Το ενσταντανέ είναι από το τρέιλερ με το οποίο η Nintendo παρουσίασε το Switch στον κόσμο. Το βλέπετε, έτσι;

 

Με φόντο το Switch

 

Αν αναρωτιέστε προς τι ο χαμός για ένα τόσο αναγνωρίσιμο “franchise”, ένα brand ιδιαίτερα αγαπητό στις μικρές και όχι μόνο ηλικίες, να σας υπενθυμίσουμε πως λίγη παραπάνω διαφήμιση ποτέ δεν έβλαψε κανέναν. Όπως έχει πει και κάποιος μεγάλος “κι ο Θεός μονοπώλιο έχει, αλλά την καμπάνα τη χτυπάει πρωί-απόγευμα για να υπενθυμίσει την ύπαρξή του” και εν όψει λανσαρίσματος κονσόλας, η Nintendo θα χρειαστεί να θυμίσει την παρουσία της σε πολύ κόσμο. Κάτι η υποτονική πορεία του Wii U και κάτι η διείσδυση των Xbox One και PS4 στα νοικοκυριά ανά τον κόσμο, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στη χαμηλή τιμή που μπορεί κανείς πια να βρει τα δυο συστήματα (τα 200άρια της Μαύρης Παρασκευής δεν ξεχνιούνται εύκολα), αρκετοί καταναλωτές μοιάζουν να έχουν βρει το λιμάνι τους. Και μολονότι η Nintendo έχει έφεση στην προσέλκυση πελατών εκτός της gaming κοινότητας, σίγουρα δεν θα έλεγε όχι και στο λεγόμενο “core” κοινό.

 

Φυσικά θα ήταν τουλάχιστον αφελές αν υποστήριζε κανείς ότι το Super Mario Run είναι ένα προωθητικό εργαλείο για το Switch και τίποτα παραπάνω. Το ζητούμενο της δημιουργίας “buzz” που προείπαμε, δεν το εμποδίζει από το να αποτελέσει και ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον “case study”, όχι μόνο για τη Nintendo αλλά και για την ίδια την Apple. Ας μην ξεχνάμε ότι η μεταξύ τους συνεργασία ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία και για τις δύο εταιρείες και αδιαμφισβήτητα έχει να τους διδάξει και πολλά. Αντίθετα με την πεπατημένη, ας πούμε, η Nintendo επέλεξε να βάλει “ταμπελάκι” στο παιχνίδι, ζητώντας “μια κι έξω” το ποσό των $9,99 αντί να υιοθετήσει το δοκιμασμένο “free to play” μοντέλο. Το ποσό αν και δεν είναι εξωφρενικό, σίγουρα είναι μεγαλύτερο εκείνων που έχουν συνηθίσει να δαπανούν για τα apps τους οι κάτοχοι smartphones και tablets. Το αν το παιχνίδι θα αξίζει τα χρήματά του ή όχι είναι μια άλλη κουβέντα αλλά ακόμα κι από εκεί, τα ευρήματα δεν θα είναι λίγα.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Η αλήθεια είναι πως η Nintendo δεν μας έχει συνηθίσει στα πακέτα με τίτλους Mario σε ό,τι αφορά τα συστήματά της -το εικονιζόμενο κυκλοφόρησε αρκετά μετά το λανσάρισμα του Wii U. Να το κάνει με το Switch; Ποιος ξέρει...;

 

High (?) risk, high return

 

Η Nintendo ζύγισε το ρίσκο και δεν φοβήθηκε να ρίξει το μεγαλύτερο όπλο της νωρίς-νωρίς στη “μάχη του mobile”. Του εξασφάλισε βέβαια τις ιδανικότερες συνθήκες (ανακοίνωση σε event της Apple, μόνιμη παρουσία για μήνες σε προνομιακή θέση στο App Store, ειδοποιήσεις κλπ) και τώρα… περιμένει. Χαμένη να βγει αποκλείεται: το Super Mario Run είναι από εκείνες τις “win/win” περιπτώσεις κι αν το πρώτο “win” θα “βγει” εκτός συγκλονιστικού απροόπτου μέσα σε λίγες εβδομάδες, το δεύτερο θα φανεί στον ορίζοντα κατά Μάρτιο μεριά. Και το ζητούμενο για τη Ninty είναι να γραφτεί και με κεφαλαία.

Επεξ/σία από Ocelote
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 48
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Μακαρι το switch να πετυχει, ειναι κατι καινουριο και τα exclusives της nintendo ειναι κορυφαια. Η τακτικη που ακολουθουν ειναι ξεκαθαρη, προσπαθουν να κανουν το ονομα τους να ακουστει για να μην παει απατη η κονσολα τους. Ελπιζω να μην μας απογοητευσει απο πλευρας hardware και να λαβει σωστο 3rd party support. Τοσα χρονια τα ιδια και τα ιδια βλεπουμε απο sony και microsoft, κατι διαφορετικο οπως το switch μονο καλο θα κανει στον καταναλωτη.

  • Like 16
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν εχει αλλο μακάρι

 

παω πίσω καρφωτός σε nintendo.

 

βαρέθηκα να παίζω ευχάριστα 3 παιχνίδια μαξ ανα χρόνο όλα κιολα στα ps και xbox που έχω, είχα.

 

πίσω ολοταχώς!

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μακαρι το switch να πετυχει, ειναι κατι καινουριο και τα exclusives της nintendo ειναι κορυφαια. Η τακτικη που ακολουθουν ειναι ξεκαθαρη, προσπαθουν να κανουν το ονομα τους να ακουστει για να μην παει απατη η κονσολα τους. Ελπιζω να μην μας απογοητευσει απο πλευρας hardware και να λαβει σωστο 3rd party support. Τοσα χρονια τα ιδια και τα ιδια βλεπουμε απο sony και microsoft, κατι διαφορετικο οπως το switch μονο καλο θα κανει στον καταναλωτη.

 

The Nintendo hater in me wants it to fail.

The Nvidia fanboy in me wants it to succeed.

Pls help

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν εχει αλλο μακάρι

 

παω πίσω καρφωτός σε nintendo.

 

βαρέθηκα να παίζω ευχάριστα 3 παιχνίδια μαξ ανα χρόνο όλα κιολα στα ps και xbox που έχω, είχα.

 

πίσω ολοταχώς!

pc+ nintendo switch, το καλυτερο gaming combo κατα την γνωμη μου. Απο την μια εχεις το pc για "βαρυ" gaming, triple a titles, competitive shooters κτλ και απο την αλλη το switch για mobile gaming,exclusives και local multiplayer

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

δηλαδη, συγνωμη, το σχεδιο της NIN ειναι να δημιουργησε brand awareness στις δυο κυριαρχες mobile πλατφορμες, με υποδεεστερα παιχνιδια βασισμενα στα iconic properties της, ωστε οι χρονιοι πελατες αυτων των πλατφορμων να πανε να αγορασουν το Switch για να παιξουν καλυτερα (the way it was meant) παιχνιδια αυτων των properties?

αν πραγματι ειναι αυτο το σχεδιο της ΝΙΝ, εχει αποτυχει ηδη.  :-D

 

ποιος θα κατσει να κουβαλαει μαζι του και Switch και κινητο, μονο και μονο για να παιζει Super Mario στο Switch? γιατι να επενδυσει σε hybrid handheld κονσολα που σιγουρα θα κανει τουλαχιστον 300e, οταν υπαρχουσες καθαρες handheld υλοποιησεις ειναι πιο οικονομικες και ολοκληρωμενες προτασεις;

το Pokemon GO ηταν φαινομενο αλλλα ξεφουσκωσε γρηγορα. ο μεσος κοσμος που παιζει με το κινητο του, ειναι ακριβως αυτο, παιζει με το κινητο για να περασει την ωρα του κανοντας χαζομαρες. δεν θα κατσει να ασχοληθει με παιχνδιια που ναι μεν ειναι διασκεδαστικα, αλλα διαθετουν βαθυτερο και πιο απαιτητικο gameplay. o παικτης του iphone και του samsung, θελει κανει απλο και ευκολοχωνευτο για να ασχοληθει. γιαυτο και εγινε και επιτυχια το GO, επειδη προερχοταν απο ενα γνωστο brand ( το Pokemon ειναι ονομα γνωστο εξω απο τα συνορα της gaming κοινοτητας εδω και χρονια), το οποιο προσφερθηκε σε μια τελειως απλοικη μορφη αρα και εγινε αμεσα προσβασιμο στα εκατομμυρια mobile παικτων. ολοι αυτοι οι παικτες πηγαν και αγορασανε ds/wii-u για να παιξουν τα υπολοιπα Ποκεμον παιχνιδια; δεν νομιζω.

 

το προβλημα της NIN ειναι οτι εχει χασει το casual κοινο των εκατομμυριων πελατων που αγορασαν το WII, και προσπαθει να το ξανακερδισει πισω με gimmicky χαζομαρες οπως το WII-U και το Switch. το οποιο Switch σαν concept ειναι ενδιαφερον, αλλα δεν προκειται να ξαναφερει πισω το κοινο που περιμενει η NIN, δηλαδη παλι χειριζεται λαθος το ολο θεμα με την νεα κονσολα της. ενας πραγματικος παικτης που ξερει ποιος ειναι ο Mario και του αρεσουν τα παιχνιδια της ΝΙΝ, θα παρει και ενα Switch για να περναει την ωρα του. ο αλλος ομως που εχει μαθει να κουναει μονο το δαχτυλο του στο Candy Crush και Angry Birds, δεν προκειται να παρει μια φορητη κονσολα για να παιξει μονο και μονο Mario. θα αρκεστει στα παιχνιδια που του προσφερει η ΝΙΝ στην δικια του πλατφορμα. δηλαδη το brand awareness ειναι μεχρι εκει, μεχρι τι θα αγορασει στην δικια του πλατφορμα, δεν ειναι και κινητρο για να υιοθετησει και μαι δευτερη πλατφορμα. δεν προκειται να συμβει αυτο.

 

παλι σκατα θα τα κανει η NIN και θα χαντακωσει μια, πιστευω, πραγματικα καλη και πρωτοποριακη κονσολα, διοτι περιμενει να εκπληρωθουν με αυτην λαθοι στοχοι τους οποιους εχει θεσει.

Επεξ/σία από KilliK
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχω καμία κονσόλα αυτή την στιγμή, παίζω κανένα παιχνίδι σε ένα λαπτοπ και αυτό αν θα παίξω. Αλλά σε ps τρία παιχνίδια τον χρόνο? Μην τρελαθούμε κιόλας. Να τα λέμε όπως είναι τα πράγματα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ουτε καν !! Το ποκεμον go εκανε επιτυχια λογω του οτι ηταν πρωτοποριακο και δευτερο ηταν free app ! Με το μαριο να κοστολογειται στα 10 δολαρια θα παει απλως καλα ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δηλαδη, συγνωμη, το σχεδιο της NIN ειναι να δημιουργησε brand awareness στις δυο κυριαρχες mobile πλατφορμες, με υποδεεστερα παιχνιδια βασισμενα στα iconic properties της, ωστε οι χρονιοι πελατες αυτων των πλατφορμων να πανε να αγορασουν το Switch για να παιξουν καλυτερα (the way it was meant) παιχνιδια αυτων των properties?

αν πραγματι ειναι αυτο το σχεδιο της ΝΙΝ, εχει αποτυχει ηδη.  :-D

 

ποιος θα κατσει να κουβαλαει μαζι του και Switch και κινητο, μονο και μονο για να παιζει Super Mario στο Switch? γιατι να επενδυσει σε hybrid handheld κονσολα που σιγουρα θα κανει τουλαχιστον 300e, οταν υπαρχουσες καθαρες handheld υλοποιησεις ειναι πιο οικονομικες και ολοκληρωμενες προτασεις;

το Pokemon GO ηταν φαινομενο αλλλα ξεφουσκωσε γρηγορα. ο μεσος κοσμος που παιζει με το κινητο του, ειναι ακριβως αυτο, παιζει με το κινητο για να περασει την ωρα του κανοντας χαζομαρες. δεν θα κατσει να ασχοληθει με παιχνδιια που ναι μεν ειναι διασκεδαστικα, αλλα διαθετουν βαθυτερο και πιο απαιτητικο gameplay.

 

 

το προβλημα της NIN ειναι οτι εχει χασει το casual κοινο των εκατομμυριων πελατων που αγορασαν το WII, και προσπαθει να το ξανακερδισει πισω με gimmicky χαζομαρες οπως το WII-U και το Switch. το οποιο Switch σαν concept ειναι ενδιαφερον, αλλα δεν προκειται να ξαναφερει πισω το κοινο που περιμενει η NIN, δηλαδη παλι χειριζεται λαθος το ολο θεμα με την νεα κονσολα της. ενας πραγματικος παικτης που ξερει ποιος ειναι ο Mario και του αρεσουν τα παιχνιδια της ΝΙΝ, θα παρει και ενα Switch για να περναει την ωρα του. ο αλλος ομως που εχει μαθει να κουναει μονο το δαχτυλο του στο Candy Crush και Angry Birds, δεν προκειται να παρει μια φορητη κονσολα για να παιξει μονο και μονο Mario. θα αρκεστει στα παιχνιδια που του προσφερει η ΝΙΝ στην δικια του πλατφορμα. δηλαδη το brand awareness ειναι μεχρι εκει, μεχρι τι θα αγορασει στην δικια του πλατφορμα, δεν ειναι και κινητρο για να υιοθετησει και μαι δευτερη πλατφορμα. δεν προκειται να συμβει αυτο.

 

παλι σκατα θα τα κανει η NIN και θα χαντακωσει μια, πιστευω, πραγματικα καλη και πρωτοποριακη κονσολα, διοτι περιμενει να εκπληρωθουν με αυτην λαθοι στοχοι τους οποιους εχει θεσει.

 

Συμφωνω, όσο και αν μου αρέσει η κονσόλα το βλέπω δύσκολο να ξανακερδίσει η Nintendo το casual κοινο. Ποντάρω πιο πολύ στους φανς και σε όσους έκανε εντύπωση το concept, ποιος θα αγοράσει 300€ κονσόλα όταν με ένα tablet των 100€ μπορεις να παίξεις όλα τα σκουπιδοmobile games,δωρεάν κιόλας. Πάντως είδα αρκετούς μη-fans της Nintendo να ενθουσιάζονται από την ιδέα, ελπίζω να πουλήσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτήν την φορά ομως η Nintendo υπόσχεται ισχυρό hardware και καλό 3rd party support, οπότε μπορει να χτυπήσει και το mainstream κοινό, ελπίζω τουλάχιστον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά, καθε φορα διαβάζω τους τίτλους τον άρθρων, όπως ολοι σας άλλωστε, αλλα κάθε φορα που πρόκειται για άρθρο του Ocelote, ο τίτλος είναι σημα κατατεθέν...μονο εγω το παθαίνω;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχω καμία κονσόλα αυτή την στιγμή, παίζω κανένα παιχνίδι σε ένα λαπτοπ και αυτό αν θα παίξω. Αλλά σε ps τρία παιχνίδια τον χρόνο? Μην τρελαθούμε κιόλας. Να τα λέμε όπως είναι τα πράγματα

Λέει πως ευχαριστιέται μόνο 3 παιχνίδια τον χρόνο, πως ακριβώς σε αφόρα αυτό και που ξέρεις τι του αρέσει και τι οχι; Αυτός τα παίζει όχι εσυ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λέει πως ευχαριστιέται μόνο 3 παιχνίδια τον χρόνο, πως ακριβώς σε αφόρα αυτό και που ξέρεις τι του αρέσει και τι οχι; Αυτός τα παίζει όχι εσυ
Εγώ οταν έλεγα πως ευχαριστιέμαι το προ με έλεγες τούβλο και ζώο...τοτε δηλαδή σε αφορούσε τι έπαιζε ο καθένας?Δεν ίσχυε το "αυτός τα παίζει οχι εσύ"?Ασε κάνα ποστ ασχολίαστο βαρεθήκαμε να σε διαβάζουμε...
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...