Προς το περιεχόμενο

Editorial: Πώς το PS4 κέρδισε τη μάχη της τρέχουσας γενιάς με στρατηγική… Xbox


Ocelote

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πριν λίγες εβδομάδες γράφαμε ότι το Horizon Zero Dawn έστεφε το PS4 νικητή της τρέχουσας γενιάς κονσολών.

Οι 2,6 εκατ. πωλήσεις του ικανοποίησαν τις προσδοκίες και επαλήθευσαν τις εκτιμήσεις, χαρίζοντας στο ίδιο αλλά και τη Guerrilla Games μερικά ρεκόρ για να ‘χουν να θυμούνται και ανάβοντας παράλληλα το πράσινο φως για την ανάπτυξη επιπρόσθετου περιεχομένου –και τις πρώτες σκέψεις για μία πιθανή συνέχεια, προσθέτουμε εμείς. Το Horizon δεν ήταν παρά μία απλή κίνηση σε μια καλά μελετημένη στρατηγική από πλευράς Sony, προκειμένου να διασφαλίσει την επικράτηση του PS4 έναντι του Xbox One. Μια στρατηγική… καρμπόν με εκείνη της Microsoft, μερικά χρόνια πριν!

 

Το σχέδιο των Ιαπώνων δεν είναι και ιδιαίτερα πολύπλοκο ως προς τη σύλληψη: σε τρεις πυλώνες βασίζεται ως επί το πλείστον, φροντίζοντας όμως να προσφέρει με την προσέγγισή του αυτή όσους λόγους χρειάζεται ο αμφιταλαντευόμενος καταναλωτής για να προτιμήσει το δικό τους brand name έναντι εκείνου του ανταγωνισμού και, το σημαντικότερο, ακολουθείται πιστά εδώ και τουλάχιστον μία τριετία. To κλου όμως της υπόθεσης είναι πως το ίδιο ακριβώς σχέδιο ακολουθούσε επί χρόνια και η Microsoft, καταφέρνοντας να κλείσει την ψαλίδα στην αμέσως προηγούμενη γενιά –Xbox 360 και PS3 έχουν άλλωστε σχεδόν τις ίδιες πωλήσεις παγκοσμίως πια!

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Οι αποκλειστικότητες κάνουν τη διαφορά

 

Ο κόσμος πλέον δίνει την ελάχιστη δυνατή σημασία στα χαρακτηριστικά ενός συστήματος. Ναι μεν τον νοιάζουν και αυτά, ωστόσο αυτό που έχει σημασία για εκείνον είναι να έχει παιχνίδια να παίξει και σε αυτό η Sony τα έχει καταφέρει περίφημα! Η δύναμη των αποκλειστικοτήτων δεν είναι αμελητέα: αυτές είναι που έχουν στηρίξει διαχρονικά τη Nintendo και το κάνουν μέχρι και σήμερα –το The Legend of Zelda: Breath of the Wild έχει αγοραστεί από το 90% περίπου των κατόχων του Switch!

 

Ρίχνοντας κάποιος μια ματιά στους 50 τίτλους με τις υψηλότερες βαθμολογίες σε κάθε πλατφόρμα, διαπιστώνει ότι για το μεν PS4, οι 16 είναι αποκλειστικοί ως προς την τρέχουσα γενιά, τη στιγμή που ο αντίστοιχος αριθμός για το Xbox One είναι 12. Η διαφορά μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαίνεται μεγάλη, ωστόσο παρατηρώντας τις κινήσεις των δύο εταιρειών, δεν μπορεί παρά να διακρίνει μια σαφή τάση υπεροχής της Sony.

 

Titanfall και Tomb Raider έπαψαν να είναι πλέον αποκλειστικότητες του Xbox, με τη Microsoft να στηρίζεται ουσιαστικά στα δύο μεγάλα της franchises (Halo και Forza). Πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες για το 2016 και το 2017 όπως τα Quantum Break, Halo Wars 2 και ReCore δεν αρίστευσαν επ’ ουδενί –και μοιραία δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα- ενώ και η σειρά Gears of War δείχνει να έχει χάσει την αίγλη της. Όσο για τις επερχόμενες κυκλοφορίες; Το Crackdown 3 το οποίο περιμένουμε εδώ και χρόνια, το Cuphead και τα timed We Happy Few και Conan Exiles. Peanuts δηλαδή.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Τι έχει να αντιπαρατάξει η Sony σε όλα αυτά; Κατά βάση μια διευρυμένη γκάμα με πλήθος αποκλειστικοτήτων. Μπορεί να μην έχουν αριστεύσει όλες, όμως αυτές που τα έχουν καταφέρει αρκούν για να δώσουν στο PS4 το προβάδισμα. Για κάθε The Order: 1886 υπάρχει κι ένα Bloodborne, για κάθε Until Dawn ένα Journey. Το σημαντικότερο όμως είναι πως η Sony έχει καταφέρει να διατηρήσει το μομέντουμ του PS4 ανακοινώνοντας διαρκώς νέα παιχνίδια (κρατήστε το αυτό, θα επανέλθουμε σε λίγο). Ακόμα και σήμερα, τρία και κάτι χρόνια μετά το λανσάρισμα της κονσόλας, οι κάτοχοί της απολαμβάνουν αποκλειστικά τίτλους σαν τα Horizon Zero Dawn, Yakuza 0, Nioh και Nier Automata και τα καλύτερα έρχονται: God of War, Gran Turismo Sport, The Last of Us Part II, Death Stranding, Uncharted: The Lost Legacy, Malicious Fallen, Detroit: Become Human, Days Gone, Spider-Man, Knack 2 και πόσα άλλα ακόμα.

 

Παίζοντας το παιχνίδι των αποκλειστικοτήτων, οι Ιάπωνες δεν κατάφεραν απλά να ενισχύσουν το PS4 αλλά παράλληλα αποδυνάμωσαν και το Xbox One. Τα λεγόμενα timed exclusives μόνο ήσσονος σημασίας δεν είναι: στη Sony άργησαν αλλά το κατάλαβαν, αφού πρώτα η Microsoft τους είχε “ταράξει” για χρόνια με τα deals της –βλ. Call of Duty και GTA. Τι έκαναν; Ανταπέδωσαν πληρώνοντας με το ίδιο νόμισμα, τουτέστιν εξασφαλίζοντας πως Call of Duty και Destiny θα συνδέονταν άρρηκτα με το PS4. Δεν υπάρχει λόγος να ψάξει κανείς τι κερδίζει από την κίνηση αυτή η Sony: μιλάμε για ένα πλεονέκτημα που από το Xbox πέρασε στο PlayStation, αυτό και μόνο αρκεί.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Η δύναμη των indies

 

Οι αποκλειστικότητες όμως δεν ήταν η μόνη κίνηση της Microsoft που “ξεπατίκωσε” η Sony. Οι Ιάπωνες αντελήφθησαν τον “θησαυρό” που κρύβεται στα indie games, μία κατηγορία που όπως όλοι θυμόμαστε αναδείχθηκε ιδιαίτερα μέσα από το Xbox LIVE Indie Games και το Summer of Arcade της Microsoft. Με το ενδιαφέρον της Microsoft για την εν λόγω σκηνή να έχει ατονήσει για κάποιον άγνωστο λόγο, η Sony έσπευσε να καλύψει το κενό (το ίδιο έκανε και η Nintendo εσχάτως με το Switch). Εδώ, εν αντιθέσει με τις εμπορικές κυκλοφορίες, δεν κυνήγησε τις αποκλειστικότητες: και μόνο το γεγονός ότι τίτλοι που στην προηγούμενη γενιά θα διατίθεντο μόνο στο Xbox 360, στην τρέχουσα κυκλοφόρησαν και στο δικό της σύστημα, αποτέλεσε επιτυχία.

 

Η Sony συνέχισε να επενδύει σε νέες IP. Για το 2016, το 52,9% των τίτλων που εξέδωσε η ίδια ήταν στο πλαίσιο καινούριων franchises: RIGS, No Man’s Sky, The Tomorrow Children, Bound, Here They Lie, Headmaster, Tumble VR, Alienation, The Last Guardian. Την ίδια στιγμή το αντίστοιχο ποσοστό για τη Microsoft και το Xbox One μπορεί να ανήλθε στο 50%, προέκυψε ωστόσο από δύο κυκλοφορίες όλες κι όλες, το ReCore και το Quantum Break.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Στην εποχή του PS4, η Sony πραγματοποίησε άνοιγμα σε ποιο niche κοινά. Δεν δίστασε να στηρίξει τίτλους που απευθύνονταν σε πολύ συγκεκριμένους παίκτες και αυτό ουσιαστικά έδωσε στο σύστημά της την ταυτότητα της κονσόλας όλων των παικτών. This is for the players, εξ άλλου, έτσι δεν είναι; Hatsune Miku, Resogun, Thumper, Day of the Tentacle Remastered, Super Meat Boy, Guilty Gear XRD –Revelator-, Odin Sphere Leifthrasir, The Talos Principle, Fez, Rez Infinite, flower, Journey, ακόμα και τα πρόσφατα Nioh και Nier: Automata δεν είναι για όλους. Αυτοί που έπρεπε όμως, πιστέψτε μας, τα εκτίμησαν δεόντως. Προσθέστε και τα δεκάδες αξιόλογα multiplatform indies και έχετε το τέλειο σκηνικό.

 

Ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων

 

Πάμε τώρα και στο σημαντικότερο όλων: την επικοινωνία. Εδώ και μήνες, η Microsoft θαρρεί κανείς πως έχει ρίξει όλες της τις δυνάμεις στο Scorpio. Δεν αντιλέγουμε: με βάση τα όσα γνωρίζουμε θα είναι πράγματι ένα πανίσχυρο μηχάνημα, όμως το πρόβλημα είναι πως κατά πάσα πιθανότητα θα κάνει την εμφάνισή του αργοπορημένο και ως εκ τούτου θα έχει δύσκολο έργο. Τον τελευταίο χρόνο, στις τάξεις της Microsoft παρατηρείται μια σιγή ασυρμάτου, σαν όλοι να περιμένουν το Scorpio σαν από μηχανής θεό. Βάσει στρατηγικής, η εταιρεία έχει εστιάσει περισσότερο στο hardware παρά στα παιχνίδια, κάτι που αποδεδειγμένα (δείτε την περίπτωση Saturn – PlayStation) δεν φέρνει πωλήσεις: ο καταναλωτής θέλει μια κονσόλα για να παίζει και να περνά καλά, όχι για καυχιέται ότι είναι η ισχυρότερη.

 

Η παρουσία της Sony σε εκθέσεις, παρουσιάσεις και events ήταν ούτως ή άλλως ισχυρή κατά την τρέχουσα γενιά, με την απουσία –επί της ουσίας- όμως της Microsoft τους τελευταίους μήνες, φαντάζει ηγεμονική. Θυμηθείτε απλώς τι έδειξαν οι Ιάπωνες στο Λος Άντζελες τον Ιούνιο, τότε που Τύπος και κοινό ήρθαν αντιμέτωποι με ένα overdose υποσχόμενων τίτλων. Η Sony φρόντισε να “ξεπετάξει” το PS4 Pro, να δώσει στο κοινό τη δυνατότητα να επιλέξει το PS4 του (απλό vs. Pro) και από εκεί και πέρα εστίασε στα παιχνίδια. Αποτέλεσμα αυτού; Το σύστημά της να συνεχίζει να “καλπάζει” έχοντας ξεπεράσει πια τις 50 εκατ. πωλήσεις, την ώρα που το Xbox One βρίσκεται 20 εκατ. τεμάχια παρακάτω. Να είστε σίγουροι πως όταν έρθει η ώρα της επιλογής κονσόλας, το πρώτο που θα σκεφτεί ο καταναλωτής θα είναι τα παιχνίδια που θα παίζει, όχι η ανάλυση στην οποία θα τα παίζει…

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Ρελάνς;

 

Η κατάσταση πάντως μόνο μη αναστρέψιμη δεν είναι. Το μόνο βέβαιο είναι πως η Microsoft ετοιμάζεται να χρησιμοποιήσει μέσα στο δεύτερο μισό της χρονιάς ό,τι όπλα διαθέτει, τόσο από πλευράς hardware (Scorpio) όσο και από πλευράς software –έστω κι αν δεν γνωρίζουμε το παραμικρό. Ενδεχομένως η επίθεση που θα εξαπολύσει να συνδυαστεί και με μία αλλαγή στρατηγικής, δεδομένων και των κινήσεων της Sony. Ίσως με το Scorpio το Xbox να στοχεύσει στους PC gamers, ίσως να προτιμήσει να παίζει τους multiformat τίτλους καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο σύστημα, ίσως να “πατήσει” στο Xbox Play Anywhere, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ console & PC gaming. Ποιος ξέρει;

 

Ό,τι κι αν αποφασίσει να κάνει ωστόσο η Microsoft, καλό θα ήταν αυτή τη φορά το πλάνο της να βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στα δικά της πλεονεκτήματα, αφού σε αντίθετη περίπτωση θα έχει απαλλάξει τη Sony από τον πονοκέφαλο του brainstorming για τα επόμενα χρόνια…

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 63
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Η Microsoft έχασε μεγάλο μερίδιο της αγοράς από τα Always Online, μεταχειρισμένα, πακέτα ΜΟΝΟ με Kinect(+100Ευρώ κερατιάτικα όπως φάνηκε) και κυρίως λόγω χαμηλότερων επιδόσεων στις αρχικές κονσόλες.

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Microsoft έχασε μεγάλο μερίδιο της αγοράς από τα Always Online, μεταχειρισμένα, πακέτα ΜΟΝΟ με Kinect(+100Ευρώ κερατιάτικα όπως φάνηκε) και κυρίως λόγω χαμηλότερων επιδόσεων στις αρχικές κονσόλες.

 

Ισως ο σημαντικοτερος λογος που κερδισε το PS αυτη την φορα γιατι ξεκινησε με αυτογκολ απο τα αποδυτηρια η MS με το ολο σκηνικο κατι που ειναι και αντιστροφη του σκηνικου που υπηρχε στην προηγουμενη γενια που  το PS3 κυκλοφορησε ενα χρονο αργοτερα και 100$ πιο ακριβο απο το ΧΒΟΧ360.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω αν συμπεριλάβετε όλα αυτά που προσφέρει αυτή την στιγμή το XBOX ONE εν σχέση με το PS4, sorry που το λέω αλλά η διαφορά είναι μεγάλη. Πολύ απλά μου έρχονται στο μυαλό.

1) Backwards compatibility

2) EA Access

3) Windows 10 εφαρμογές

4) Το ίδιο το XBOX LIVE

5) Η νέα υπηρεσία XBOX Game Pass

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστευω οτι γενικα το Ps4 ειναι πιο ωραιο πιο δυνατο οπως θελετε πειτε το, εχω και τα 2. 

2 φορες πηρα ps4 και το πουλησα και τις 2. 

ενω το xbox το κρατησα. 

οποιος δινει 70 ευρω για να παιξει το horizon εχει λεφτα για πεταμα, η ειναι μπαμπας και το πηρε στο παιδι του

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Microsoft έχασε μεγάλο μερίδιο της αγοράς από τα Always Online, μεταχειρισμένα, πακέτα ΜΟΝΟ με Kinect(+100Ευρώ κερατιάτικα όπως φάνηκε) και κυρίως λόγω χαμηλότερων επιδόσεων στις αρχικές κονσόλες.

 

και απο το Chromecast. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω αν συμπεριλάβετε όλα αυτά που προσφέρει αυτή την στιγμή το XBOX ONE εν σχέση με το PS4, sorry που το λέω αλλά η διαφορά είναι μεγάλη. Πολύ απλά μου έρχονται στο μυαλό.

1) Backwards compatibility

2) EA Access

3) Windows 10 εφαρμογές

4) Το ίδιο το XBOX LIVE

5) Η νέα υπηρεσία XBOX Game Pass

 

 

ναι βέβαια  υπάρχει μια σημαντικότατη διαφορά που είναι exclusive τίτλοι, οι οποίοι πλέον έχουν γίνει πολλοί

 

επίσης στο store τους βλέπω τιμές σκάνδαλο, στο ms store θεωρούνται έκπτωση τα 45€ 

 

και τελευταίο για όσους παίζουμε σε pc...

 

gears 4 παίζω, forza παίζω, killer instict παίζω (ασχολούμαι μαζί τους ακόμα από τότε που βγήκαν)

 

last of us όμως δεν παίζω, uncharted, horizon , god of war και όλα όσα έχει αποκλειστικά το ps4 δεν υπάρχει άλλος τρόπος

 

εκτιμώ πάρα πολύ ότι η ms αποφάσισε να υποστηρίξει τα pc και ίσως θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως τυράκι το anywhere, όμως στη πραγματικότητα και αν το καλοσκεφτείς δύσκολα θα πήγαινε κανείς από pc σε xbox ή και σε xbox

 

σε ps4 όμως θα πάει πολύ πιο εύκολα 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Microsoft έχασε μεγάλο μερίδιο της αγοράς από τα Always Online, μεταχειρισμένα, πακέτα ΜΟΝΟ με Kinect(+100Ευρώ κερατιάτικα όπως φάνηκε) και κυρίως λόγω χαμηλότερων επιδόσεων στις αρχικές κονσόλες.

 

Τα "Always Online" και "μεταχειρισμένα" ποτέ δεν υφίσταντο. Τα ανακάλεσαν εξαρχής και πριν την κυκλοφορία της κονσόλας. Το άρθρο εμένα μου φαίνεται ότι για ακόμη μια φορά προσπαθεί να μας πείσει ότι το PS4 είναι καλύτερο. Εμένα προσωπικά δεν με έπεισε ποτέ το PS4. Τα μόνα παιχνίδια που θα με ενδιέφεραν, αλλά δεν με σπρώχνουν στην αγορά, είναι τα Uncharted 4, Last of Us II και το ολοκληρωμένο GT (αν ποτέ βγει και δεν είναι μούφα σαν τα προηγούμενα). Η MS αυτή την στιγμή προσφέρει το πιο ολοκληρωμένο πακέτο όπως αναφέρθηκε παραπάνω, με το σύνολο των υπηρεσιών. PS3 είχα αγοράσει ειδικά για το GT και έφαγα την απογοήτευση του αιώνα. Όλα τα αυτοκίνητα με ίδιους ήχους και physics χειρότερα από arcade racing τίτλο. Την αγορά έσωσαν κάπως τα Uncharted, Last of Us, Heavy Rain, Beyond: Two Souls. Προσωπικά η Sony πλέον δεν με πείθει σαν αγοραστή, όσο και καλύτερο μηχάνημα να έχει. Απο την άλλη η MS ποτέ δεν με απογοήτευσε από εποχή XBOX, XBOX 360, και πλέον XBOX ONE και φυσικά το Live που για μένα είναι ότι καλύτερο υπάρχει μέχρι στιγμής σε online υπηρεσία κονσόλας...

 

Πάντα άποψή μου και πάντα φιλικά...

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πλέον η θέση στις πωλήσεις έχει κριθεί, αλλά με το Scorpio να έρχεται η MS αποκλείεται να το αφήσει γυμνό. Ακόμα και η Νιντεντο ξέρει ότι το σωστό launch το κάνεις με βαρβάτη αποκλειστική (Legend of Zelda). Τώρα το γεγονός ότι μέχρι πέρσυ και το PS4 είχε λειψυδρία να μην το ξεχνάμε. Όλα μπορούν να αλλάξουν ανα πάσα στιγμή, η τωρινή γενιά έχει 4-5 χρονάκια δρόμο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρχής το πρόβλημα του One ήταν το στήσιμο του....ο ανεκδιήγητος Mattrick έχασε τα ''αυγά και τα πασχάλια'' και ο Spencer έτρεξε σαν το Roadrunner για τα μαζέματα...θέλω να πιστεύω πως το project Scorpio μιας και θα το τρέξει από την αρχή να κάνει την διαφορά για να κρατηθεί ο ανταγωνισμός που μόνο καλό θα κάνει για την βιομηχανία και φυσικά εμάς σαν gamers.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το Nier automata Δεν είναι αποκλειστικό.

Οσο αποκλειστικοτητες ειναι και τα περισσοτερα παιχνιδια του xbox που βγαινουν στο pc.

 

Το Nier automata ειναι console exclusive για το Ps4 συγκεκριμενα(και ας βγαινει και στο pc).

Νομίζω αν συμπεριλάβετε όλα αυτά που προσφέρει αυτή την στιγμή το XBOX ONE εν σχέση με το PS4, sorry που το λέω αλλά η διαφορά είναι μεγάλη. Πολύ απλά μου έρχονται στο μυαλό.

1) Backwards compatibility

2) EA Access

3) Windows 10 εφαρμογές

4) Το ίδιο το XBOX LIVE

5) Η νέα υπηρεσία XBOX Game Pass

Ναι πολυ ωραιες οι υπηρεσιες αλλα αν δεν υπαρχουν απο πισω τα σωστα exclusives τι να τις κανεις? Μια ζωη με Halo,gears of war και Forza θα στηριζεται αυτη η εταιρεια?

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...