Προς το περιεχόμενο

Οι νέες κάμερες 360 του Facebook φέρνουν την “εξερεύνηση” σε live-action βίντεο


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πέρυσι, το Facebook ανακοίνωσε τη Surround 360, μία κάμερα 360-μοιρών που μπορεί να συλλάβει περιεχόμενο σε 3D, και στην συνέχεια να το επεξεργαστεί online μέσω ειδικά σχεδιασμένου λογισμικού.

Η κάμερα ωστόσο δεν προοριζόταν να κυκλοφορήσει στην αγορά. Αντίθετα, η εταιρεία την χρησιμοποίησε ως σχεδιαστικό πρότυπο για την δημιουργία τρισδιάστατου περιεχομένου 360 μοιρών από άλλους, ενώ μάλιστα την κατέστησε και open source στο GitHub προς το τέλος το περασμένου καλοκαιριού. Όσο όμως καλή και να ήταν η κάμερα, δεν μπορούσε να προσφέρει μία πλήρη εμπειρία VR.

 

Ακριβώς για αυτό το λόγο το Facebook πρόκειται να παρουσιάσει δύο νέες κάμερες 360 μοιρών στο φετινό F8, τις x24 και x6. Η πρώτη διαθέτει 24 κάμερες συνολικά, ενώ η δεύτερη, όπως θα μαντέψατε, έξι κάμερες. Και οι δύο σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν εξαιρετική κάλυψη σε επαγγελματίες δημιουργούς περιεχομένου. Και οι δύο ανήκουν στην οικογένεια Surround 360 –με την πρώτη να ονομάζεται τώρα Surround 360 Open Edition- αλλά το Facebook δεν επιθυμεί να ξεκινήσει από μόνο του την πώληση τους. Αντίθετα, σχεδιάζει να αδειοδοτήσει τρίτους, επιλεγμένους συνεργάτες για να κατασκευάσουν και να πωλούν τις x24 και x6. Οι δύο κάμερες που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι πρωτότυπα στο εργαστήριο hardware του Facebook –το οποίο ονομάζεται Area 404- και η x24 κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την εταιρεία FLIR, που κατασκευάζει κυρίως thermal-imaging κάμερες ενώ η μικρή, x6, κατασκευάστηκε εξολοκλήρου in-house.

 

Αυτό ωστόσο που καθιστά τις δύο κάμερες ξεχωριστές, είναι ότι επιτρέπουν την εξερεύνηση ενός βίντεο 360 μοιρών ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς, χάρη σε ένα ειδικής σχεδίασης λογισμικό που δημιούργησε το Facebook. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά.

 

Με μία παραδοσιακή κάμερα, βλέπετε τον κόσμο μέσα από σταθερό φακό. Οπότε αν βλέπετε το περιεχόμενο –γνωστό και ως στερεοσκοπικό 360- σε ένα headset εικονικής πραγματικότητας (VR) και αποφασίσετε να κινηθείτε, ο κόσμος παραμένει σταθερός καθώς κινείστε, κάτι που δεν μοιάζει αληθοφανές. Με τη λήψη περιεχομένου ωστόσο με έξι βαθμούς ελευθερίας κάτι τέτοιο δεν αποτελεί ζήτημα. Μπορείτε να κουνήσετε το κεφάλι σας σε μία θέση όπου η κάμερα δεν ήταν ποτέ, και να συνεχίσετε να βλέπετε τον κόσμο σαν να βρισκόσασταν πράγματι εκεί. Κουνήστε το κεφάλι σας από άκρη σε άκρη, μπροστά και πίσω, και η κάμερα είναι αρκετά έξυπνη ώστε να ανακατασκευάζει πως μοιάζει η θέα που έχετε από διαφορετικές γωνίες. Έτσι, αντί απλώς να κοιτάζετε τριγύρω στο εσωτερικό μίας “φωτόσφαιρας”, τώρα μπορείτε να κινείστε ελεύθερα μέσα σε αυτή. Και αυτό σας επιτρέπει να εξερευνάτε ελεύθερα το βίντεο των 360 μοιρών, όπως θα κάνατε σε ένα χώρο εικονικής πραγματικότητας. Το παραπάνω είναι δυνατό χάρη σε ένα ειδικό λογισμικό που έχει αναπτύξει το Facebook καθώς και με το ιδιαίτερα προσεκτικά σχεδιασμένο μοτίβο που σχηματίζουν οι κάμερες, και που το Facebook ονομάζει “optimal pattern” (βέλτιστο μοτίβο).

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Ένα ακόμη εξαιρετικό χαρακτηριστικό των βίντεο, η λήψη των οποίων πραγματοποιείτε με έξι βαθμούς ελευθερίας είναι ότι κάθε εικονοστοιχείο έχει βάθος (κάθε εικονοστοιχεία είναι κυριολεκτικά σε 3D). Αυτό αποτελεί καινοτομία για τους δημιουργούς περιεχομένου, ανοίγοντας ένα νέο κόσμο πιθανοτήτων στην επεξεργασία των οπτικών εφέ. Τώρα, θα μπορούν να προσθέτους τρισδιάστατα εφέ σε ζωντανό περιεχόμενο, ένα χαρακτηριστικό που συνήθως απαιτεί πράσινο φόντο.

 

Με την παρουσίαση των καμερών x24 και x6, το Facebook επιθυμεί να δημιουργηθεί εκπληκτικό περιεχόμενο 360-μοιρών και 3D περιεχόμενο. “Ο στόχος μας είναι απλός: Θέλουμε περισσότεροι άνθρωποι να παράγουν εκπληκτικό, καθηλωτικό περιεχόμενο 360 και περιεχόμενο 3D” δήλωσε ο Mike Schroepfer, CTO του Facebook.

 

Link.png Site: Engadget

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένας λόγος που μέχρι τώρα ήταν αδύνατο το real life 3D και ταυτόχρονα 360 περιεχόμενο, είναι γιατί στη στερεοσκοπία χρειάζονται 2 οπτικές γωνίες, η μία με διαφορά μοιρών από την άλλη. Επομένως αν βάζαμε 2 κάμερες 360 δίπλα δίπλα, η μία θα έμπαινε στο οπτικό πεδίο της άλλης.

Η συγκεκριμένη κάμερα του facebook το παρακάμπτει αυτό χρησιμοποιώντας ένα οπτικό σημείο και επεξεργασία με αλγόριθμους για να ανακατασκευάσει την πληροφορία βάθους. Επίσης επιτρέπει κίνηση 6 axis μέσα στην οπτική σφαίρα. Μπορεί δηλαδή ο χρήστης να κουνάει το κεφάλι του δεξιά αριστερά πάνω κάτω μπρος πίσω και να έχει παράλλαξη.

Εντυπωσιακό.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βέβαια το 3Δ είναι με δύο κάμερες ακριβώς παράλληλες ενώ αυτές έχουν άλλη γωνία η μία ως προς την άλλη. Σαν "αλλήθωρο" 3Δ μου κάνει εμένα δηλαδή.

 

Φαντάζομαι με χρήση αλγορίθμων τελικά θα βγαίνει κάτι "σωστό". Ειδικά με τον μοντέλο των 24 η γωνία μεταξύ τω καμερών είναι σχετικά μιρκή και το αποτέλεσμα καλύτερο. Φαντάζομαι.. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλο το παιχνίδι παίζεται στο software. Ίσως έχει και κάποιο αισθητήρα βάθους όπως στα kinect. Είδα κάτι μπλε τριγωνάκια, πρέπει να είναι 6 συνολικά. Ίδωμεν :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...