Προς το περιεχόμενο

jimex

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    1.277
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

1 ΑΚΟΛΟΥΘΟΣ

Πληροφορίες προφίλ

  • Φύλο
    Άνδρας
  • Τοποθεσία
    Salonika

Πρόσφατες Επισκέψεις

13.642 προβολές προφίλ

jimex's Achievements

  1. H Dyson έχει πολύ καλά προϊόντα, αλλά όταν μιλάμε για προϊόντα καθαρισμού του χιλιάρικου, μπαίνει το ερώτημα και γιατί να μην πάρω μία σκούπα με 100€ και με τα υπόλοιπα χρήματα να φωνάζω έναν άνθρωπο κάθε 10 μέρες να γυαλίζει το σπίτι, δίχως να ασχολούμαι καν; Μιλάμε για την Ελλάδα, που το κόστος εργασίας ανά ώρα μπορεί να βρεθεί και με κάτω από 5€.
  2. Η επιβολή προστίμου σημαίνει ότι παραβίασε κάποιον νόμο. Δεν είναι πρόφαση το να παρανομείς αποδεδειγμένα.
  3. Αρκετές εταιρείες παρέχουν ήδη δορυφορικά τηλέφωνα. Δεν υπάρχει κάποιο ανυπέρβλητο εμπόδιο υλοποίησης. Προφανώς βέβαια, τα smartphones δε θα είναι τόσο rugged και σχεδιασμένα για extreme conditions που είναι τα περισσότερα dedicated δορυφορικά τηλέφωνα. Εννοείται βέβαια πως θα χρειάζεται έξτρα συνδρομή σε κάποιον πάροχο με δορυφορικές υπηρεσίες τηλεφωνίας, όπως και όλα τα δορυφορικά τηλέφωνα σήμερα. Αλλά, αν η δυνατότητα δορυφορικής επικοινωνίας μπει σε αρκετά smartphones, μπορεί να υπάρξουν και συνεργασίες των παρόχων κινητής με δορυφορικούς παρόχους, για να μη χρειάζεται ξεχωριστά συμβόλαια.
  4. Πολλές εταιρείες έχουν φθηνότερους accelerators αυτή τη στιγμή σε σχέση με τις GPUs της nvidia. Και η AMD έχει, και η intel έχει και η Google προσφέρει τα TPUs. Απλά δεν τους αγοράζει σχεδόν κανείς για training μοντέλων. Τα TPUs, που στα χαρτιά είναι πολύ δυνατά, τα χρησιμοποιεί κυρίως η Google εσωτερικά γιατί έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο εσωτερικό codebase που βασίζεται σε αυτά. Ελάχιστες ερευνητικές δημοσιεύσεις στις οποίες δε συμμετέχει η Google χρησιμοποιούν TPUs. Το οικοσύστημα που έχει χτιστεί γύρω από την CUDA δε συγκρίνεται με τίποτα άλλο. Μέχρι και η τελευταία βιβλιοθήκη που θα βρει κάποιος έχει φτιαχτεί για να τρέχει σε cuda. Οι accelerators των υπολοίπων έχουν νόημα αυτή τη στιγμή μονάχα για deployment μοντέλων για inference. Δηλαδή, όταν έχεις εκπαιδεύσει ήδη ένα μοντέλο και έχει φτάσει σε επίπεδο να αξίζει να χρησιμοποιηθεί από αρκετό κόσμο, να το μετατρέψεις για να εκτελείται σε hardware διαφορετικό από cuda gpus, προκειμένου να βγαίνει πιο φθηνά.
  5. Δεν υπήρχε σοβαρή ανάγκη μέχρι τώρα για τόση vram σε consumer gpus, γιατί προοριζόταν κυρίως για να εκτελούν παιχνίδια. Τώρα που αρχίζει και δημιουργείται, πιστεύω θα δούμε 48 ή 96GB vram σε επόμενες γενιές consumer gpus. Επίσης, κάπως θα πρέπει να δικαιολογεί και την x10-20 διαφορά τιμής στις enterprise gpus. Μία 4090 με 24GB κάνει €2k, ενώ μια H100 με 80GB κάνει €40k. Η διαφορά τους στις επιδόσεις του πυρήνα, στα περισσότερα σενάρια, δεν είναι πάνω από x2. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της H100 όμως είναι η πολύ μεγαλύτερη vram και η δυνατότητα σύνδεσης πολλών μαζί, ώστε να φαίνονται ως εννιαία GPU με εννιαία μνήμη. Επίσης, το μέγεθος των σημερινών μοντέλων βασίζεται λίγο πολύ στις σημερινές δυνατότητες του hardware, με το συνηθισμένο να είναι 8 κάρτες σε ένα μηχάνημα x 80GB = 640GB vram σε κάθε μηχάνημα. Όταν λοιπόν οι consumer gpus θα έρχονται με 48GB vram, οι enterprise gpus θα έρχονται με 192GB vram (ήδη τόσο έχει η διπλή B100). Άρα, τα πλέον σύγχρονα μοντέλα τότε ήδη θα έχουν φτάσει να απαιτούν TBs μνήμης, άρα πάλι δε θα μπορούν να εκτελεστούν σε consumer gpus τοπικά. Κατά τα άλλα, με τα 24GB της 4090, εκτελείς ή/και εκπαιδεύεις χιλιάδες μοντέλα, για διαφορετικά προβλήματα, που έχουν παρουσιαστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια. Αυτά που δεν εκτελείς είναι μονάχα κάποια γλωσσικά μοντέλα μετρημένα στα δάχτυλα.
  6. Μήπως θα λογοδοτήσει κάπου αν δεν εκπληρωθούν οι προβλέψεις του σε 5 χρόνια; Από την άλλη, κάθε τέτοια δήλωση, ανεβάζει αποδεδειγμένα τη ζήτηση για το προϊόν του σήμερα, όχι σε 5 χρόνια.
  7. Εντωμεταξύ, εδώ και 20+ χρόνια προσπαθούμε να αυτοματοποίησουμε το σκούπισμα και το σφουγγάρισμα του σπιτιού, και μέχρι σήμερα το καλύτερο που έχουμε είναι κάτι κυκλικά ρομποτάκια που μπλέκονται στα κρόσια των χαλιών και για την πλοήγησή τους βασίζονται κατά κύριο λόγο σε αλγορίθμους που δε χρησιμοποιούν νευρωνικά δίκτυα. Χρησιμοποιούν και τέτοια, αλλά για να δείχνουν στην εφαρμογή στο κινητό αν το εμπόδιο που συνάντησαν είναι σώβρακο η παντόφλα. Υπάρχει τεχνολογικό εμπόδιο αυτή τη στιγμή για να εφαρμοστούν τα νευρωνικά δίκτυα για λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με αλληλεπίδραση στον πραγματικό κόσμο. Δεν μπορούν να γενικεύσουν αποτελεσματικά σε καταστάσεις που δεν έχουν δει στα δεδομένα με τα οποία εκπαιδεύτηκαν. Σε απλές δοκιμές δείχνουν ευφυή γιατί οι περισσότερες συνήθεις καταστάσεις περιλαμβάνοται σε αυτά όταν είναι πολλά, αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε καμία κρίσιμη κατάσταση. Ακόμη και το πλύσιμο των πιάτων κρίσιμη κατάσταση είναι - κανείς δε θέλει κάθε δέκα πιάτα που πλένει το ρομπότ, να του σπάει και ένα, επειδή το στεγνωτήριο πιάτων τελικά έπιασε σγουριά και το ρομπότ σταμάτησε να καταλαβαίνει που να τα βάλει. Το σημαντικότερο είναι ότι δεν έχουμε αυτή τη στιγμή αυτόματο και αξιόπιστο τρόπο για να πούμε πότε πραγματικά οι συνθήκες στις οποίες χρησιμοποιούμε ένα νευρωνικό δίκτυο, ταιριάζουν απόλυτα με τον τρόπο που έχει εκπαιδευτεί, ώστε να το αποτρέψουμε να λειτουργεί στις καταστάσεις που θα κάνει λάθος. Όταν λυθούν αυτά τα θεμελιώδη ζητήματα σε ερευνητικό επίπεδο, θα ανοίξει και ο δρόμος για πραγματικά αυτοοδηγούμενα οχήματα, ρομπότ των 100kg που κάνουν δουλειές του σπιτιού και και και... Μέχρι τότε, όλα ακολοθούν απλά μια γραμμική εξέλιξη. Οι προγραμματιστές με την έννοια του coder, δηλαδή του ανθρώπου που του ζητάς να σου γράψει τον κώδικα για κάτι πολύ συγκεκριμένο και στο γράφει, ούτε σήμερα είναι περιζήτητοι και καλά αμοιβόμενοι.
  8. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις proxy προκειμένου να συνδεθείς στην κάθε IP που έχει κομμένη ο ISP σου. Δεν μπορούν να κόψουν την πρόσβαση σε όλους τους proxy servers του κόσμου. Σε κάθε περίπτωση, στην Ε.Ε. αυτή τη στιγμή έχουμε από τους ισχυρότερους κανονισμούς περί προστασίας προσωπικών δεδομένων στον κόσμο. Ούτε Κίνα είμαστε, ούτε Ρωσία. Αν φτάναμε κάποια στιγμή να τους μοιάσουμε σε πολιτικό επίπεδο, υπάρχουν ήδη έτοιμες λύσεις από τα υπάρχοντα ολοκληρωτικά καθεστώτα ανά τον πλανήτη. Δε χρειάζεται να επανεφεύρουμε τον τροχό.
  9. Στην πράξη πάντως αποδεικνύεται το αντίθετο. Ότι είναι αδύνατον να φτιάξεις λειτουργικό σύστημα, όταν τα stores είναι κλειστά και αποτελούν για τους developers μοναδικό τρόπο παροχής των εφαρμογών. Εδώ η microsoft, που αποτελεί την εταιρία με τη μεγαλύτερη εμπειρία στα λειτουργικά σε όλο τον κόσμο, έφαγε τα μούτρα της όταν πήγε να φτιάξει mobile λειτουργικό, μόνο και μόνο επειδή δεν είχε εφαρμογές. Θα ήταν ευχής έργο κάποιο store με άπειρες εφαρμογές να εισέβαλε στο λειτουργικό της.
  10. Κάνεις αρκετές παραδοχές στο ποστ, οι οποίες δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της ελληνικής κοινωνίας. Στην Ελλάδα, ο μέσος όρος της ηλικίας των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι τα 17 έτη. Ο μέσος μικτός μηνιαίος μισθός είναι 1184€. Αγοράζοντας αυτοκίνητο με προοπτική δεκαετίας, για να μη δίνει κάποιος πάνω από το 20-25% του μισθού του στο αυτοκίνητο, το κόστος αγοράς δε θα πρέπει να ξεπερνάει ένα 10% του μισθού του (τα υπόλοιπα είναι καύσιμα, συντήρηση, ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας κλπ). Άρα, οι μισθοί ενός περίπου χρόνου θα πρέπει να αντιστοιχούν στην αξία του αυτοκινήτου. Γι' αυτό και στην πράξη τα περισσότερα αυτοκίνητα που βλέπουμε γύρω μας έχουν κόστος κάτω από 12 χιλιάρικα και τις περισσότερες φορές είναι σε 2ο χέρι. Το Formentor που αναφέρεις, κοστίζει στην πιο απλή του έκδοση πάνω από 30 χιλιάρικα. Πως λοιπόν μια αγορά που ψάχνει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μερικά χιλιάρικα, θα πάει σε ηλεκτρικά των 25+ χιλιάδων ευρώ, τα οποία στη δεκαετία που θα μπορεί να τα αγοράσει, θα θέλουν άλλαγμα μπαταρίας με κόστος όσο το μισό αυτοκίνητο; Σήμερα, αγοράζω μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με 5 χιλιάρικα και κάνω το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε όσο χρόνο το κάνει κάποιος με καινούργιο αυτοκίνητο των 60 χιλιάδων ευρώ, θυσιάζοντας στο κομμάτι της άνεσης. Με ηλεκτρικό όχημα 15ετίας, με πεθαμένη μπαταρία, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό. Άρα, για να μιλάμε για ευρεία χρήση ηλεκτρικών, θα πρέπει η νέα μπαταρία που θα σου δίνει 600-700χμ αυτονομία, να πέσει στα 1-2 χιλιάρικα. Αυτό, ίσως χρειαστεί δεκαετίες ακόμη. Δεκαετίες ακόμη θα χρειαστεί για να έχουν οι περισσότεροι στις πόλεις πρόσβαση σε πρίζα. Πρακτικά, θα πρέπει να περιμένουμε πότε θα ξαναχτιστούν οι πόλεις μας με πυλωτές. Οπότε, μην περιμένουμε σοβαρή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, για δεκαετίες ακόμη.
  11. Τι θα πρέπει να προβάρουμε; Αυτό το πράγμα είναι το πιο επικύνδινο που μπορεί να κάνεις όταν κινείσαι με πάνω από 30-40 km/h. Στα 120 km/h, αν πέσεις στην άσφαλτο, δίχως προστατευτικά ρούχα μηχανής και κράνος, έχεις διαμελιστεί ακαριαία. Ακόμη και με τα καλύτερα προστατευτικά μηχανής να πέσεις, θα πρέπει να πέσεις με τέτοιο τρόπο ώστε να συρθείς στην άσφαλτο και να μην περιστρέφεσαι, για να έχεις κάποιες ελπίδες. Η ασφάλεια στο αυτοκίνητο προέρχεται από το ίδιο το όχημα και τις δικλίδες ασφαλείας του. Οπότε, κάθε νέο κρίσιμο σύστημα, θα πρέπει να δοκιμάζεται σε βαθμό που η πιθανότητα αποτυχίας να είναι 1 στο δισεκατομμύριο και κάτω.
  12. Δε θα έλεγα ότι το συγκεκριμένο ζήτημα οφείλεται κυρίως στα social media. Και πριν τα social media, οι φωτογραφίες των περιοδικών και των ταξιδιωτικών οδηγών είχαν ελάχιστη σχέση με την πραγματικότητα. Περισσότερο το ανάποδο μάλλον έγινε. Ο κόσμος προσπάθησε να αντιγράψει στις προσωπικές φωτογραφίες του το στυλ των περιοδικών. Απλά πριν τα mobile apps, που με μερικά κλικ πετυχαίνεις αυτό το αποτελέσματα, οι περισσότεροι δεν μπορούσαν να το κάνουν.
  13. Οι περισσότεροι αγοραστές smartphones δεν ενδιαφέρονται για το πόσο φυσικά είναι τα χρώματα, αλλά για το πόσο όμορφη δείχνει μια φωτογραφία στα μάτια τους και κατ' επέκταση και στα μάτια όσων την δουν στα social media που θα την ποστάρουν. Υπάρχουν και κάποιες μελέτες που δείχνουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την ποιότητα μιας φωτογραφίας (perceptual image quality) βάση παραγόντων όπως ο κορεσμός της και η φωτεινότητά της. Γι' αυτό και τα περισσότερα smartphones είναι ρυθμισμένα να δίνουν φωτογραφίες με εντυπωσιακό HDR που κάνει τις σκιές να φαίνονται ίδιες με τα highlights, με υψηλό κορεσμό και υψηλό sharpness. Φωτογραφία τραβηγμένη με mirrorless, δίχως αρκετό post-editing, απλά δεν πουλάει στο instagram.
  14. Σαν δυο 27άρες 1440p είναι δίπλα δίπλα. Οπότε, αν χρειάζεσαι δύο 27άρες δίπλα δίπλα για τη δουλειά σου ναι, γιατί γλιτώνεις το κενό ανάμεσά τους. Βέβαια, εγώ προτιμώ τη μία 27άρα οριζόντια και την άλλη για κάθετα για να διαβάζω και να γράφω κείμενο, οπότε οι ενωμένες σε μία δε με βολεύουν.
  15. Δε χρειάζεται να είναι πιο χοντρά τα καλώδια για 240W φόρτιση, γιατί η τάση ανεβαίνει στα 48V, οπότε η μέγιστη ένταση ρεύματος διατηρείται στα 5A (48V * 5A = 240W). Όλα τα USB καλώδια που είναι rated για 5A κάνουν για φόρτιση. Στη μεταφορά δεδομένων ίσως χρειάζεται κάποια θωράκιση από εξωτερικές παρεμβολές, αλλά όχι τρελά πράγματα αν μιλάμε για καλώδια μέχρι 1-1.5 μέτρο σε μήκος. Επίσης, η διατομή εκεί δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο. Σε πιο μεγάλα καλώδια, και ειδικά πάνω από 2 μέτρα που ορίζει το πρότυπο, πιθανότατα να μην είναι καν εφικτές αυτές οι ταχύτητες, ακόμη και αν πρόκειται για καλώδια των 1000€. Οπότε, στο διαταύτα, δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος για πανάκριβα καλώδια (100+ ευρώ) που κυκλοφορούνε στην αγορά. Όσο δεν είναι του κιλού με 2-3€ και έχουν κάποιες βασικες πιστοποιήσεις, μια χαρά είναι.
  • Δημιουργία νέου...