Προς το περιεχόμενο

trv

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    526
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Πληροφορίες προφίλ

  • Φύλο
    Δεν το μαρτυρώ

ΑΛΛΑ

  • Τοποθεσία
    Μακριά από καλώδια..
  • Ενδιαφέροντα
    wireless!
  • Απασχόληση
    IT Network & Security Specialist - Electrical & Computer Engineer

trv's Achievements

  1. Δουλεύει σε κανέναν αυτό; Δεν πρέπει να παίζει πια.
  2. Γιαυτό ρώτησα παραπάνω, αν εχει καποιος κάτι apple, ειδικα imac, να μας πει τι γραφει το χαρτι τις εγγύησης, ποιος την παρεχει, και αν ειναι ευρωπαική ή ελληνική εταιρία. Αν ειναι ελληνική εταιρια, τοτε προφανώς αυτή η εταιρία ειναι ο εγγυητής σύμφωνα με το νόμο. Αν όμως ειναι απλά η 'μαμα apple' τοτε πιστευω καθε εξουσιοδοτημένος να παρέχει service 'αντι αυτής' ειναι εγγυητης συμφωνα με την ελληνικη νομολογια. Αποτι ξερω πλεον συμφωνα με την ευρωπαικη νομοθεσια δεν υπαρχουν αποκλειστικοί εισαγωγεις ωστε να υπαρχουν και παραεισαγωγεις - δε το εχω ψαξει ομως, μπορει να κανω λαθος. Ειναι η info-quest η μονη εταιρια η οποια εισαγει apple στην ελλαδα; Τα public απο που προμηθεύονται; Edit: Προσωπική μου εμπειρία: Πριν αρκετά χρόνια είχα αγοράσει μια 19" tft οθόνη από eshop γερμανιας, μάρκας fujitsu. Χαλασε 1 χρονο μετα την αγορα, επικοινώνησα με την ελληνικη εταιρία service της fujitsu και εστειλα με ταχυδρομειο την οθονη. Μετα απο αρκετα μεγαλη αναμονη ειναι αληθεια, και αφου την εστειλαν καποιες φορες 'φτιαγμενη', τελικώς εστειλαν αλλη οθονη, ιδιων δυνατοτητων και μαρκας. Εκαναν δηλαδη αντικατασταση, σε οθονη που δεν ειχα αγορασει απο αυτους ουτε ειχαν καποια ανάμειξη στην αλυσιδα διανομης σαν εισαγωγεις ή οτιδηποτε σχετικο. Βtw μου ειχαν στηλει άμμεσα προσωρινή οθόνη μικρότερης διαστασης για να μπορω να κανω τη δουλεια μου, μεχρι να φτιαξουν την μεγαλη. @Τοξοβολος: Φυσικα και αυτο που αναφερεις ειναι το πιο σημαντικο θεμα, το εχει περιγραψει πολυ καλα ο arkoudos στο blog του. Πλεον θεωρω οτι αυτο το θεμα το εχουμε αποδεχτει ολοι σαν το πρωτεύων, περιμενουμε το δικαστηριο να βγαλει αποφαση, και γιαυτο συζητημε αλλες λεπτομερειες προς το παρον. Δυστυχως ειμαστε Ελλαδα. Σε μια χωρα με αυξημενη κουλτουρα ελευθεριας του λογου (πχ USA) τετοια θεματα δεν θα υπηρχαν. Btw η τακτικη του avforum ειναι εντελως ελληνικη και συμβαδιζει με τον τοπο στον οποιο δρα την ελλαδα δλδ. Αναρωτιεμαι αν θα μπορουσαν να τρεξουν ποτε στην ελλαδα μεγαλα sites οπως tripadvisor, yelp, και ενα σωρο αλλες υπηρεσιες που βασιζονται στις κριτικες χρηστων προς εταιριες, οι οποιες παρα πολλες φορες ειναι ΠΟΛΥ πιο αγριες ή αναιτιες απο τη συγκεκριμενη του γιατρου. Υπαρχουν και ελληνικα παραδειγματα βεβαια, αλλα δεν εχουν 'πιασει' πολυ. Πχ skroutz οπου μπορεις να κανεις κριτική σε καταστηματα.
  3. Αρχικά μην μπερδεύεις ποινικό κώδικα με αστικό κώδικα, είναι κάτι τελείως διαφορετικό (διαφορετικα δικαστηρια, διαφορετική κατηγορία νομων etc). Ας πάρουμε την περίπτωση των συμβάσεων με καταχρηστικούς όρους για κάποια από τις πλευρές που υπογράφουν. Καθώς έχω κάνει κάποια νομικά μαθήματα, γνωρίζω ότι η συμπεριφορά των αρχών είναι διαφορετική ανάλογα την χώρα και δεν ισχεει πάντα αυτό το 'δεν ειναι πανω απο το νομο'. Τρανό παράδειγμα η Αγγλία. Αν εχεις υπογραψει ενα συμβολαιο με καταχρηστικους ορους, και πας στο δικαστηριο την αλλη πλευρα, τα δικαστηρια θα πουν 'ας προσεχες, ας μην υπεγραφες', end of story. Στην Γαλλια και σε αλλες ευρωπαϊκές χωρες, θα κατσουν και θα εξετάσουν τον ορο και θα πουν κατα ποσο καταχρηστικός ειναι και θα τον ακυρωσουν. Η Ελλάδα βρίσκεται στην δεύτερη κατηγορία, με την πιο 'σοσιαλιστικη' αντιμετωπιση του θεματος. Βεβαια για να γινουν ολα αυτα θα πρεπει να γινει η σχετικη μυνηση και να παει στα δικαστηρια η υποθεση πρωτα.. Δε ξερω βεβαια τι γινεται αν καποιος ορος ειναι περα για περα παρανομος και οχι καταχρηστικος οπως φαίνεται να ειναι εδω αυτο του public. Anyway ειδα μολις οτι αυτοι οι οροι στο site ισχυουν για συναλλαγες μεσω interent με τα Public, δε ξερω ο γιατρος πως αγορασε αλλα φανταζομαι πως με καποιο τροπο και απο εκει να αγορασεις κατι παρομοιο θα εχουν για ορους με καποιο τροπο. Πρωταπολα ο νομος δε λεει για ευθυνη πρωτα του πωλητη. Λεει οτι ευθυνη εχουν ολοι - και ο πωλητης, και ο μεταπωλητης, και ο εισαγωγεας και οποιοσδηποτε μεσαζοντας - ακομη και αυτος που παρεχει εγγύηση. Και ο καταναλωτης μπορει να στραφει εναντιων οποιουδηποτε θελει ή και όλων. Κλασσικό παραδειγμα διαφορες μηνύσεις μετα απο τροχαια με αυτοκινητα οπου δεν ανοιξε ο αεροσακος ή δεν επιασε το ABS. H μηνυση ειναι και κατα του πωλητη, και του εισαγωγεα, και ολων στην αλυσιδα διανομης. Πλεον δεν υπαρχεουν αποκλειστικοί εισαγωγεις-αντιπροσωποι, αλλα υπαρχουν ακομη απλοι εισαγωγείς που εχουν θέση παράγωγου για τον ελληνικο νομο και αρα θα μπορουσε ο γιατρος να ζητησει απο αυτους αντικατασταση με καποιο τροπο (πως θα γινει αν δεν παρεχουν και service δε ξερω..). Γενικα υπαρχει νομικο κενο νομιζω στα του service, δεν ειναι ξεκαθαρα τα πραγματα, ειδικα με τα third party service centers. Δες ομως τι ακριβως γραφει το άρθρο 559 του Αστικού Κώδικα που παρέθεσα παραπάνω Υποθέτω ότι η Systemgraph είναι αυτός ο "τρίτος που έχει παράσχει εγγύηση" (έστω και έμμεσα σαν εξουσιοδοτημένος), και άρα ο καταναλωτής έχει όλα τα δικαιώματα που γράφονται στην εγγύηση ΚΑΙ όλα όσα προβλέπονται από το νόμο σχετικά με τις εγγυήσεις - πχ στα προηγούμενα άρθρα του Αστικού Κώδικα τα οποία έχω κάνει quote. Μιας και δε διαθέτω τίποτα σε Apple, θα ήθελα κάποιος που διαθέτει να πει: Στη συσκευασία, ειναι νομος να υπαρχει καποιο χαρτι με την εγγυηση του προιοντος. Αυτο το χαρτι, για τα προιοντα που πωλουνται στην ελλαδα, ποιος το υπογραφει? Νομιζω δε γινεται να γραφει μεσα οτι ειναι απο την Apple USA ή Apple Europe γενικα, πρεπει να γραφει καποια ελληνικη εταιρια.. Τι γινεται? Αν αυτος που απαντησει εχει imac ακομη καλύτερα.
  4. Στα παρακάτω δε θα μπω καθόλου στο θέμα της αγωγής, η οποία είναι φυσικά κατακριτέα και παράδειγμα προς αποφυγή για διαχείριση brand name etc. Θα μπω όμως σε αυτό που με ενδιαφέρει ως καταναλωτή, δηλαδή το τι γίνεται με τις εγγυήσεις και τις αντικαταστάσεις. **Ακολουθούν νομολογίες και μεγάλο ποστ. Κατά πόσο είναι νόμιμη η τακτική του Public άραγε? Δε ξέρω πόσοι κοιτάξατε, αλλά αυτό εδώ αναφέρουν στο site τους ( http://www.public.gr/oroi-and-proypotheseis-poliseon ) Προφανώς εδώ η Public προσπαθεί να κάνει μια αποποίηση ευθύνης. Δηλαδή σου λέει ότι σε κάθε αγορά που κάνεις από το κατάστημα, ΑΠΟΔΕΧΕΣΑΙ τους όρους, άρα αποδέχεσαι και ότι δεν θα παρέχουν εγγύηση. Το αν αυτό είναι νόμιμο ή όχι δε μπορώ να το κρίνω, πάντως αυτός είναι ο στόχος τους. Ας πιάσουμε λίγο τώρα τα νομικά: Η ευρωπαϊκή οδηγία για αναφορικά με τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις εγγυήσεις (αυτή που καθιέρωσε το γνωστό '2 χρονια εγγύηση') είναι η 1999/44/EC. Αναλυτικές πληροφορίες εδώ: http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/safe_shop/guarantees/index_en.htm Εδώ είναι τα σχετικά με το implementation της ευρωπαϊκής οδηγίας στις διάφορες εθνικές νομοθεσίες: http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/safe_shop/guarantees/CSD_2007_EL_final.pdf Ας δούμε τη νομολογία στην Ελλάδα, αρχίζοντας από τον Αστικό Κώδικα: Πάμε τώρα στις διατάξεις του νομου με τις διατάξεις προστασίας του καναλωτή (Ν.2251/1994) με τις απαραίτητες τροποποιήσεις που έγιναν με το Ν. 3587/2007. Αυτός είναι ο γενικός ορισμός του "προμηθευτή" για τον συγκεκριμένο νόμο. Ο ορισμός αυτός αλλάζει παρακάτω στο Άρθρο 5: Άραγε η Systemgraph μπορεί να νοηθεί ως παραγωγός σύμφωνα με το παραπάνω ή με το Άρθρο 559 του αστικού κώδικα που αναφέρθηκε παραπάνω; Πάμε παρακάτω: Εδώ τώρα ίσως κολλάει η αποποίηση ευθύνης τους Public και κατά πόσο νόμιμη ή καταχρηστικοί είναι οι όροι που δέχεσαι με την αγορά. Πάμε στην παράγραφο 5 τώρα που είναι για τις εγγυήσεις: Ενδιαφέρον έχει και το Άρθρο 6 - Ευθύνη του παραγωγού, το οποίο όπως λέει και το όνομα του εισάγει την έννοια της ευθύνης του παραγωγού αυτή τη φορά και όχι του προμηθευτή - και αναρωτιέμαι αν η Systemgraph μπορεί να οριστεί σαν παραγωγός μιας και έχει εξουσιοδοτηθεί από τον παραγωγό (την Apple) να δρα εκ μέρους της σε κάποια θέματα. Στην παράγραφο 2 είναι ο ορισμός του παραγωγού σύμφωνα με αυτό το άρθρο. Αν προσέξατε στην παράγραφο 3, αναφέρει ρητά ότι παραγωγός για την ελληνική νομοθεσία είναι και ο εισαγωγέας του προϊόντος.. Ποιός εισάγει τα apple στην ελλάδα (my guess is info-quest). Γενικά νομίζω υπάρχουν 2 βασικά ζητήματα: 1. Κατά πόσο είναι νόμιμη η αποποίηση ευθύνης για τις εγγυήσεις από το Public (και είμαι σίγουρος ότι και πολλά άλλα καταστήματα έχουν τέτοιους όρους) 2. Ο νόμος δεν είναι καθόλου ξεκάθαρος για την έννοια του 'εξουσιοδοτημένου service' και σε πια κατηγορία μπορεί να μπει, παραγωγός, προμηθευτής, πωλητής, εγγυητής.. Αναρωτιέμαι υπό ποιο νομικό καθεστώς λειτουργούν γενικότερα τα service και κυρίως τα third party service centers. Αυτά από μένα με μια αρκετά πρόχειρη ανάγνωση των νόμων, μάλλον θα τα κοιτάξω λίγο περισσότερο και θα επανέλθω. EDIT: Εδώ http://www.synigoroskatanaloti.gr/docs/law/nomgr/EirAmarous-512-1997.pdf υπάρχει η περιγραφή μιας πολύ πολύ ενδιαφέρουσας υπόθεσης η οποία μοιάζει αρκετά με αυτή που μας απασχολεί τώρα. Εν συντομία, καταναλωτής αγόρασε πλυντήριο ρούχων από την εταιρία Α (πωλητής ηλεκτρικών ειδών), μάρκας Β. Το πλυντήριο χάλασε, και ο καταναλωτής το πήγε στο εξουσιοδοτημένο service της συγκεκριμένης μάρκας - το οποίο το έχει ο αντιπρόσωπος της συγκεκριμένης μάρκας στην Ελλάδα (εταιρία Γ). Έγινε επισκευή από την εταιρία Γ, και το πλυντήριο επέστρεψε πιο χαλασμένο από πριν με αποτέλεσμα να καταστρέψει τα ρούχα του καταναλωτή. Στη συνέχεια το ξαναπήγε πίσω στο service (εταιρία Γ - αντιπρόσωπος) και η εταιρία Γ του έκανε αντικατάσταση του πλυντηρίου με καινούργιο το οποίο δουλεύει κανονικά. [ Τωρα βεβαια ο καναλωτης κανει αγωγή στην εταιρια Γ και ζηταει αποζημιωση για τα ρουχα που χαλασαν με την πλυση αλλα δεν ειναι αυτο το θέμα μας). Το θέμα εδώ είναι ότι η εταιρία Α (πωλητής ηλεκτρικών ειδών) δεν έχει σχέση καθόλου στην υπόθεση. Από την άλλη, στην περίπτωση αυτή υπάρχει εισαγωγέας, service του εισαγωγέα και όχι third party service.
  5. Το κατάστημα λιανικής μπορεί να έχει κλείσει 3 μήνες μετά που θα αγοράσεις, τι θα γίνει τότε? Ή το κατάστημα λιανικής μπορεί να είναι στην Κρήτη και εσύ να είσαι στον Έβρο. Σε κάθε προϊόν έχει σημασία ποίος δίνει την εγγύηση την οποία αγοράζεις μαζί με το προϊόν και αποτελεί ένα αρκετά μεγάλο μέρος της τιμής πολλές φορές - πληρώνεις παραπάνω χρήματα ώστε 'κάποιος' να σου παρέχει μια υπηρεσία μετά την αγορά. Αν αγοράζεις Apple ή Nokia, η εγγύηση μέσα είναι από την Apple ή τη Nokia (το εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο/service τους), όχι απο το κατάστημα λιανικής που σου πουλάει το προϊόν. Σε αυτές τις περιπτώσεις το εξουσιοδοτημένο service είναι υπεύθυνο να επισκευάσει ή να κάνει ότι είναι εφικτό με το προϊόν ώστε αν τους το δώσεις χαλασμένο να το πάρεις σε λειτουργική κατάσταση. Υπάρχουν περιπτώσεις που καταστήματα λιανικής δίνουν δικές τους εγγυήσεις και σου λένε απευθύνσου σε αυτούς - αυτή η εγγύηση είναι εξτρα από την κανονική. Παράδειγμα το πλαίσιο το οποίο έχει τεχνικό τμήμα, ώστε να ελέγξει ένα ελαττωματικό προϊόν και να το επιστρέψει στην κατασκευάστρια εταιρία με τη μέθοδο του RMA προς αντικατάσταση (ενώ μπορείς να το κάνεις και μόνος σου). Άλλη περίπτωση είναι να δίνεις το χαλασμένο προϊόν στο κατάστημα λιανικής και αυτό να δρα ως μεσάζοντας - να στέλνει το προϊόν στο εξουσιοδοτημένο service ωστε γίνει η επισκευή (ενώ και πάλι μπορείς να το κάνεις μόνος σου). Στις δυο αυτές περιπτώσεις ο κατάστημα λιανικής σου κάνει μια "διευκόλυνση", είναι δηλαδή μια υπηρεσία που παρέχει για να μην μπλέξεις πολύ εσύ - αλλά δεν είναι απαραίτητο να τη χρησιμοποιήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση το ίδιο το site της apple ( http://www.apple.com/gr/support/ ) αναφέρει ότι σε περίπτωση βλάβης πρέπει να απευθυνθεί κάποιος σε ένα από τα παρακάτω εξουσιοδοτημένα service οπότε δε βλέπω τι παράλογο έκανε ο γιατρός με το να πάει σε αυτούς καθότι ρώτησε το public και του είπαν αυτό ακριβώς και αυτοί. Αυτό που δε γνωρίζω ακριβώς, και θα είναι κάτι θετικό αν βγει κάποιο συμπέρασμα από αυτή την υπόθεση, είναι τι δικαιώματα έχουμε σαν καταναλωτές αναφορικά με το ζήτημα της αντικατάστασης. Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί ο καταναλωτής να απαιτήσει αντικατάσταση προϊόντος? Από πιο σημείο και μετά; Από ποιον ακριβώς; Αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουν ξεκάθαρες απαντήσεις νομίζω, εκτός αν γνωρίζει κάποιος τα νομικά καλά. Και φυσικά οι πωλητές δεν θέλουν να γνωρίζουμε τις απαντήσεις..
  6. ερωτηση... ολυμπιακη αθηνα-λονδινο επιτρεπεται 1 χειραποσκευη λεει το site. Αν εχεις τσαντα λαπτοπ φανταζομαι δε μπορεις να παρεις κατι αλλο ε? Γιατι πχ στην british, λεει 1 χειραποσκευη αλλα το laptop ή handbag ειναι εξτρα δλδ "You are allowed one piece of hand baggage plus a laptop or handbag." Το σκεπτικο τους ειναι πως το λαπτοπ το βαζεις κατω απο το καθισμα του μπροστινου, ενω την χειραποσκευη απο πανω.. Στην olympic/aegean υπαρχουν τετοια κολπα ή αν εχεις laptop τελος η χειραποσκευη...?
  7. στο αρθρο δεν αναφερεται το πιο σημαντικο για τα 1005PE.. Οτι κυκλοφορουν σε δυο εκδοσεις, μια που κραταει 11 και μια που κραταει 14 ωρες! (με τιμη μικροτερη απο 300ε) -> http://www.amazon.com/Seashell-1005PE-PU17-BK-10-1-Inch-Black-Netbook/dp/B00322PYZO
  8. Τα σχετικά με τα χρήμματα που αναφερει το tvxs ειναι copy paste (αυτολεξεί) από την προκύρηξη του διαγωνισμου, στην οποια εσυ ο ιδιος παραθετεις λινκ στο τελος της δημοσιευσής σου. Σελιδα 26 του pdf, ενότητα 1.5. Βεβαια, εχεις δικιο για τον αριθμο των υπολογιστων, τα περι 40 servers του αρθρου ειναι η υφισταμενη κατασταση, οχι αυτοι που θα αγοραστουν. Λιγοτεροι θα αγοραστουν.. Για την ακριβεια η προκυριξη κανει λογο για ελαχιστο 10 servers + 7 σταθμοι εργασιας, καποια firewalls και gigabit switches, ενα συστημα αποθηκευσης SAN, καποιος εξοπλισμος για video streaming και μερικα heavy duty scanners. ΑΥΤΑ ειναι ολο το minimum υλικο που ζηταει το δημοσιο απο οποιον αναλαβει το εργο. Βεβαια γραφει μεσα, οτι οποιος το αναλαβει μπορει να 'βαλει' περισσοτερα πραγματα αν το κρινει απαραιτητο και συμφωνισουν και αυτοι.. Το ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ειναι το κυριος κοστος ομως, αυτο που κανει τα περισσοτερα χρημματα απο το 1 εκατ. ευρω. Και οταν λεω λογισμικο δεν εννοω τα λειτουργικα συστηματα των υπολογιστων, γιαυτο και η συζητηση περι MS και Linux ειναι ανουσια - δεν τιθεται τετοιο θεμα εδω, δεν ειναι διαγονισμος προμηθειας συστηματων. Το λογισμικο που λετε, που θα πληρωσει ο λαος με 1 εκατ. ευρω ειναι το web portal, μια εφαρμογη web δηλαδη, η οποια περιργραφεται επακριβως στην προκυρηξη.. Και προσωπικα πιστευω οτι αν αρχισει κανεις με καποιο επαγγελματικο συστημα portal οπως αυτο των ολυμιακων 2004 μπορει ανετα να το φερει στις προδιαγραφες της προκυρηξης.. Και κοστιζει πολυ, πολυ λιγοτερο....
  9. trv

    Diskakia DVD-R

    to opoios simanei ti gia osous de kseroun?
  10. trv

    Monica vs Angelina POLL

    giati tin exeis dei na milaw poli se kapoia tainia? mono gia na ta vgazei kai na glarwnoun oloi tin exoun
  11. trv

    Monica vs Angelina POLL

    Και γω μονικα.. Αλλα μονο και μονο γιατι ε οπως και να το κανουμε ηταν ουτοπικη η συγκριση με την jolie.. Αλλα μπορω να φανταστω αρκετες αλλες που θα μπορουσαν να την παιξουν στα ισια την μονικα! Πιστευω ηταν ατυχης επιλογη ως "αντιπαλου" η angelina, απλα δεν ειναι αρκετη μπρος στο μεγαθηριο..
  12. damn3: poios exei parei stin patra dsl apo vivodi? gia fere mou ton..... Kai poios einai o adiprosopos tous? kai sta tilefona pou arxizoun apo 2 mono? to paidi apo to PcP@tras? edo stin a8ina exei ena (miso) komvo...
  • Δημιουργία νέου...