Καλημέρα στο Forum.
Επειδή βλέπω κάποια post περί ελαστικών είπα να γράψω δυο λόγια όπου πιστεύω θα βρείτε ενδιαφέροντα.
Γενικότερα δεν αγοράζουμε ελαστικά τυφλά με την μάρκα. Δεν έχει καμία σχέση ένα ελαστικό παλαιότερης γενιάς με ένα νέο. Ξεχάστε την καραμέλα, το Continental τάδε ήταν καλό και από τότε έχουν βγει 2 γενιές. Δεν έχει καμία σχέση το PremiumContact 2 με το 7. Δεν μπορείς να συγκρίνεις την σειρά PremiumContact με την EcoContact κοκ στις άλλες εταιρείες. ΠΑΝΤΑ πρέπει να ψάχνουμε με 3 παράγοντες.
1. Διάσταση
2. Συνθήκες
3. Χρήματα
Για την διάσταση δεν έχω να πω πολλά. Μπορεί ο καθένας να αντιληφθεί εύκολα τι πρέπει να κάνει. Προσοχή όμως και στον δείκτη βάρους. Κάποια ελαστικά που είναι XL (extra load) μπορεί να σας βολεύουν περισσότερο αν κουβαλάτε πράγματα ή έχετε συχνά αρκετό κόσμο.
Συνθήκες.
Εδώ είναι το μεγάλο μυστικό! Εδώ κρίνονται όλα! Όπως θα δείτε παρακάτω σε ένα ακόμα απίθανο βίντεο που έκανε το www.tyrereviews.co.uk (στο οποίο πρέπει να κάνετε αναζήτηση πριν αγοράσετε) το κάθε ελαστικό είναι για την δουλειά του. Το θερινό τα πάει πολύ καλά για αυτό που είναι σχεδιασμένο. Δηλαδή στις υψηλές θερμοκρασίες, αλλά γίνονται επικίνδυνα στο χιόνι και στο φρενάρισμα σε βρεγμένο με χαμηλή θερμοκρασία. Τα πραγματικά 4 εποχών τα πάνε πολύ καλά στις χαμηλές θερμοκρασίες και στο χιόνι. Αλλά χάνουν από τα θερινά στις υψηλές θερμοκρασίες χωρίς όμως να γίνονται επικίνδυνα. Το χειμερινό είναι για χαμηλές θερμοκρασίες όπως είναι λογικό και δε θα πρέπει να δουλέψει καλοκαίρι γιατί δεν προσφέρει ασφάλεια αλλά θα καταστραφεί πολύ γρήγορα. Τέλος το nordic είναι για extreme χειμερινές καταστάσεις με πολύ χιόνι. Έχω πει πολλές φορές πως για μένα η καλύτερη λύση για κάποιον που μένει σε κάποια πόλη της Β. Ελλάδας είναι ένα 4 εποχών ανάλογα με τις συνθήκες. Αν θέλει χιονοδρομικά ή μένει σε περιοχή πάνω των 500 μέτρων με συχνό χιόνι και πάγο θα πάρει τα Contintal AllSeasonContact. Αν μένει σε καμιά πόλη όπως πχ την Θεσσαλονίκη αλλά θέλει να πάει και καμιά βόλτα στο χιόνι ή να μην έχει θέμα αν ρίξει τίποτα τότε με κλειστά μάτια στα Michelin CrossClimatePlus. Το ίδιο φυσικά για κάποιον που μένει προς τα κάτω που είναι πιο ζεστά πχ την Αθήνα. Αν τον χειμώνα κάνει και καμιά βόλτα εκεί που μπορεί αν βρει χιόνι στο Michelin θα βρει αυτό που χρειάζεται χωρίς να θυσιάζει τις καλοκαιρινές επιδώσεις σε μεγάλο βαθμό. Με το Michelin χάνεις ελάχιστα σε καλοκαιρινές επιδώσεις αλλά κερδίζεις τα μέγιστα στο κρύο και στο χιόνι. Δεν είναι για πλάκα δηλαδή το ακριβότερο ελαστικό και με τις καλύτερες διακρίσεις. Οτι πληρώνεις παίρνεις...
Χρήματα.
Εδώ είναι ο καταλυτικός παράγοντας. Διότι μπορεί οι ανάγκες σου να λένε άλλα, αλλά η τσέπη σου να μην μπορεί. Κατανοητό και σεβαστό, αλλά όταν μιλάμε για την ασφάλεια μας και την ασφάλεια των άλλων τότε δε παίζουμε!!! Τα ελαστικά είναι ένα έξοδο το οποίο κάνουμε κάθε 4 χρόνια ή κάθε 40.000. Δεν πρέπει να τα κρατάμε σε καμία περίπτωση πάνω από 5 χρόνια ή από 50.000 χιλιόμετρα διότι δεν μπορούν να αποδώσουν. Δεν είναι κατασκευασμένα για αυτό εξάλλου. Θα πρέπει να ξεχάσουμε επίσης την πιπίλα πως βάζω αυτή την (δεύτερη) εταιρεία γιατί είναι θυγατρική, ξαδερφική και κουμπάρα της πρώτης, γίνονται στο ίδιο εργοστάσιο και δεν έχουν αυτή την τιμή. Ξεχάστε το! Είναι τουλάχιστον αστείο για να μην το σχολιάσω διαφορετικά... Το ίδιο εργοστάσιο μπορεί να βγάλει πολλά προϊόντα με διαφορετικά στάνταρ και πρώτες ύλες. Μπορεί η GoodYear να είναι ίδιο "μαγαζί" με την Dunlop αλλά υπάρχουν άλλα standards για την κάθε εταιρεία. Μπορεί κάποιο Dunlop να είναι καλύτερο σε άλλες συνθήκες από το GoodYear. Τέλος θα πρέπει να ξεχάσουμε τελείως τα Τούρκικα, Κινέζικα κτλ κτλ κτλ... Αν θέλουμε να καβαλάμε ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να έχουμε την δυνατότητα όταν αλλάζουμε ελαστικά να δώσουμε τα 15€ το ελαστικό παραπάνω για να πάρουμε κάτι ΑΣΦΑΛΕΣ. Εξάλλου το θέμα είναι να επιστρέψουμε με ασφάλεια σπίτια μας.
Ευχαριστώ για την προσοχή!