Η Apple, λανσάρισε την δική της πιστωτική κάρτα σε συνεργασία με την Goldman Sachs και την MasterCard τον περασμένο Αύγουστο (η εταιρεία είχε ανακοινώσει την AppleCard από τα τέλη Μαρτίου).

Στους μήνες που ακολούθησαν, το νέο σύστημα πληρωμών απέκτησε πολλούς φίλους, χάρη στην εξαιρετικά απλή ενσωμάτωση με το iPhone και το οικοσύστημα της Apple, καθώς έμοιαζε να λειτουργεί όπως κάθε άλλη πιστωτική κάρτα. Όμως τελευταία, οι ρυθμιστικές αρχές θέλουν να μάθουν τι συμβαίνει με την κάρτα σε «βαθύτερο επίπεδο» καθώς το λογισμικό κατηγορείται για… «σεξισμό».

Όλα ξεκίνησαν ότι ο developer και entrepreneur David Heinemeier Hansson παραπονέθηκε μέσω του Twitter την περασμένη εβδομάδα για την εμπειρία της γυναίκας του Jamie Heinemeier Hansson με την AppleCard. «To @AppleCard είναι σεξιστικό πρόγραμμα» δήλωσε ο David Heinemeier Hansson. Ο ίδιος και η γυναίκα του, έκανε γνωστό ο David Heinemeier Hansson, κάνουν κοινή φορολογική δήλωση, ζουν σε πολιτεία με νομοθεσία που τους υποχρεώνει μετά το διαζύγιο να μοιράσουν στην μέση τα περιουσιακά στοιχεία που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του γάμου, και είναι παντρεμένοι εδώ και πολλά χρόνια. Παρόλα αυτά, όπως εξήγησε ο ίδιος, «ο αλγόριθμος της Apple “πιστεύει” ότι αξίζω 20πλάσιο πιστωτικό όριο σε σχέση με εκείνη». Στη συνέχεια είπε ότι ακόμα και αν η γυναίκα του «ξεπληρώσει το εξαιρετικά χαμηλό πιστωτικό όριο, η κάρτα δεν εγκρίνει άλλες δαπάνες μέχρι την επόμενη περίοδο χρέωσης. Προφανώς οι γυναίκες δεν αποτελούν καλύτερο πιστωτικό ρίσκο ακόμα και όταν ξεπληρώνουν το υπόλοιπο εκ των προτέρων και πλήρως».

Ο David Heinemeier Hansson κάλεσε την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών της Apple χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα καθώς οι εκπρόσωποι της εταιρείας έριχναν τον φταίξιμο για την διάκριση στον αλγόριθμο. Όμως η παραπάνω περίπτωση δεν ήταν η μοναδική, καθώς πολλοί άλλοι χρησιμοποιώντας το Twitter ισχυρίστηκαν ότι είχαν παρόμοια εμπειρία. Μάλιστα ο Steve Wozniak, σε δικό του tweet είπε, ότι παρόλο που εκείνος και η γυναίκα του έχουν κοινούς τραπεζικούς λογαριασμούς, η δική του Apple Card έχει δεκαπλάσιο όριο από της γυναίκας του.

Καθώς το thread του David Heinemeier Hansson έγινε viral και άρχισε να κερδίζει την προσοχή των Μέσω Μαζικής Ενημέρωσης, εκπρόσωποι της υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών VIP της Apple παρενέβησαν. Αύξησαν το πιστωτικό όριο της κάρτας της γυναίκας του Hansson ώστε να είναι ίδιο με το δικό του, και δήλωσαν ότι θα ξεκινήσουν εσωτερική έρευνα. Όμως δεν είναι μόνο η Apple που ενδιαφέρεται τώρα να μάθει για ποιο λόγο ο μυστηριώδης αλγόριθμος «συμπεριφέρεται» κάνοντας τέτοιες διακρίσεις, θέλουν να μάθουν και οι ρυθμιστικές αρχές στην πολιτεία της Νέας Υόρκης που ξεκίνησαν τη δική τους έρευνα. Όλες οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και προϊόντα στη πολιτεία της Νέας Υόρκης υποχρεούνται να μην κάνουν διακρίσεις έναντι προστατευόμενων ομάδων. Αυτά τα προϊόντα περιλαμβάνουν και την Apple Card, η οποία υποστηρίζεται από την Goldman Sachs που έχει την έδρα της στη Νέα Υόρκη.

Algoritmo_Apple_Card.jpg.0cb35597b94cfacd07413b96edd516ad.jpg

Η Goldman Sachs εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας ότι οι αποκλίσεις που διαπιστώθηκαν οφείλονται στο ότι οι αποφάσεις για το πιστωτικό όριο λαμβάνονται σε ατομική βάση, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή κατάσταση. «Εξετάζουμε το εισόδημα ενός ατόμου και την πιστοληπτική ικανότητα του, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως τα προσωπικά αποτελέσματα πίστωσης, το χρέος που υπάρχει και πως έχει γίνει η διαχείριση του χρέους» ανέφερε η εταιρεία. «Με βάση αυτούς τους παράγοντες, είναι δυνατό για δύο μέλη της οικογένειας να λαμβάνουν σημαντικά διαφορετικές αποφάσεις πίστωσης. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχουμε πάρει ποτέ τέτοιες αποφάσεις και δεν λαμβάνουμε αποφάσεις βάσει παραγόντων όπως το φύλο».

Το CNBC αναφέρει ότι η Goldman Sachs «γνώριζε την πιθανότητα ύπαρξης προβλήματος» πριν το λανσάρισμα της κάρτας τον Αύγουστο, αλλά επέλεξε να προχωρήσει με το λανσάρισμα της ούτως ή άλλως.  

ArsTechnica

  • Confused 1
  • Sad 1