Η Apple εκπληρώνει την υπόσχεσή της κάνοντας αλλαγές στις πολιτικές του App Store. 

Η Apple θα αφήσει ορισμένους προγραμματιστές να προσθέσουν εξωτερικούς συνδέσμους προς τις ιστοσελίδες τους μέσα στις εφαρμογές τους, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία. Οι νέοι κανόνες που έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ, επιτρέπουν στους προγραμματιστές των «Reader Apps», εφαρμογές που προορίζονται κυρίως να παρέχουν πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο όπως το Netflix, Kindle ή το Spotify, να συνδέσουν τους ιστοτόπους τους για πράγματα όπως διαχείριση ή δημιουργία λογαριασμού.

Αυτό θα συμβάλει στη βελτίωση της κακής εμπειρίας χρήστη που ίσχυε για αυτούς τους τύπους εφαρμογών λόγω των προηγούμενων κανόνων της Apple. Προηγουμένως, εάν κάποιος χρήστης κατέβαζε την εφαρμογή Netflix αλλά δεν είχε λογαριασμό, το Netflix δεν είχε δικαίωμα να του εμφανίσει έναν σύνδεσμο για να εγγραφεί ή να του πει που μπορούσε να πάει για να δημιουργήσει έναν λογαριασμό. Αυτό δημιούργησε μια πολύ κακή εμπειρία για τους χρήστες αναγκάζοντας τους προγραμματιστές που δεν ήθελαν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα πληρωμών που προσφέρει η Apple (αποφεύγοντας και την προμήθεια των 30%) να μην προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία στους πιθανούς πελάτες τους. Τώρα, οι προγραμματιστές θα μπορούν να δημιουργήσουν ένα κουμπί που θα μεταφέρει τους χρήστες στις ιστοσελίδες των εφαρμογών τους.

Ωστόσο, οι προγραμματιστές δεν μπορούν απλώς να προσθέσουν αμέσως έναν σύνδεσμο εγγραφής στην αρχική οθόνη της εφαρμογής τους. Σύμφωνα με τη σελίδα υποστήριξης προγραμματιστών της Apple, θα πρέπει οι προγραμματιστές να ζητήσουν το «δικαίωμα» να το κάνουν προτού προσθέσουν έναν εξωτερικό σύνδεσμο. Η Apple έχει επίσης επιβάλλει μια συγκεκριμένη ροή όπου όταν ένας προγραμματιστής μεταφέρει έναν χρήστη σε έναν εξωτερικό σύνδεσμο θα πρέπει να τον ενημερώνει ότι τυχόν αγορές που πραγματοποιούνται δεν θα γίνονται μέσω της Apple. Και θα πρέπει επίσης να προσθέσουν και μια σελίδα της Apple που εξηγεί τους κινδύνους που σχετίζονται με την παροχή πληροφοριών σε τρίτους προγραμματιστές.

apple-efarmoges-2.JPG.4826413ea94e6518d8d6afac554267f3.JPG

Η Apple έχει θέσει επίσης και κάποιους κανόνες για τον εξωτερικό σύνδεσμο:

  • Θα πρέπει να ανοίγει σε πρόγραμμα περιήγησης και όχι να προβάλλεται εντός της εφαρμογής
  • Δεν θα πρέπει να μεταβιβάζονται πρόσθετα δεδομένα ή παράμετροι στον ιστότοπο
  • Η εφαρμογή δεν θα πρέπει να περιέχει κείμενο που να εξηγεί πόσο θα κοστίζουν οι ψηφιακές υπηρεσίες (για παράδειγμα το Netflix δεν μπορεί να πει «Πατήστε αυτό το κουμπί για να εγγραφείτε στο Netflix ξεκινώντας από $9,99 το μήνα)

Όταν ανακοίνωσε ότι αυτή η αλλαγή θα ερχόταν τον Σεπτέμβριο του 2021, η Apple ανέφερε τότε ότι θα βοηθούσε στο κλείσιμο μιας αντιμονοπωλιακής έρευνας από τις ιαπωνικές ρυθμιστικές αρχές. Εκείνη την εποχή, οι λεπτομέρειες ήταν ασαφείς και υπήρχαν αρκετές ερωτήσεις με το τι εννοούσε η Apple ότι οι προγραμματιστές θα μπορούσαν να μοιραστούν «έναν μόνο σύνδεσμο». Με βάση τις οδηγίες που δημοσίευσε η Apple, οι προγραμματιστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν μία μόνο διεύθυνση URL στην οποία θα κατευθύνονται οι χρήστες, η οποία δεν θα περιλαμβάνει ανακατευθύνσεις (redirects) ή θα καταλήγει σε landing page.

Η αλλαγή είναι σχετικά περιορισμένη σε εύρος. Η Apple έχει μια αρκετά μεγάλη λίστα απαιτήσεων που πρέπει να πληρούν οι εφαρμογές εάν θέλουν να επιλεχθούν για αυτό το «δικαίωμα». Ενώ αυτή η αλλαγή δεν θα είναι ένα πολύ ισχυρό επιχείρημα για την Apple απέναντι στην Ε.Ε., θα πρέπει τουλάχιστον να βοηθήσει να γίνει η εμπειρία εγγραφής για ορισμένες εφαρμογές κάπως καλύτερη.