Το WeChat ανέφερε την Τρίτη ότι η Apple άνοιξε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην πλατφόρμα του, σηματοδοτώντας την επέκταση των καναλιών λιανικής της αμερικανικής εταιρείας στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

Η ανακοίνωση του WeChat, της κυρίαρχης εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων της Κίνας, η οποία παρέχει επίσης υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου, livestreaming και πληρωμών, ανέφερε ότι οι χρήστες θα μπορούν να αγοράζουν προϊόντα της Apple, συμπεριλαμβανομένων iPhone, iPad και Mac, από το νέο κατάστημα.

To WeChat κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2011 και έγινε η μεγαλύτερη αυτόνομη εφαρμογή κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο το 2018 με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Έχει χαρακτηριστεί ως η "εφαρμογή των πάντων" της Κίνας και ως μια σούπερ εφαρμογή λόγω του μεγάλου εύρους λειτουργιών που παρέχει. Μεταξύ άλλων παρέχει μηνύματα κειμένου, φωνητικά μηνύματα με αναμονή για συνομιλία, μηνύματα μετάδοσης (ένας προς πολλούς), τηλεδιασκέψεις, βιντεοπαιχνίδια, πληρωμές μέσω smartphone, κοινή χρήση φωτογραφιών και βίντεο και κοινή χρήση τοποθεσίας.

Οι λογαριασμοί που έχουν καταχωρηθεί χρησιμοποιώντας κινεζικούς αριθμούς τηλεφώνου διαχειρίζονται υπό το εμπορικό σήμα Weixin, και τα δεδομένα τους αποθηκεύονται στην ηπειρωτική Κίνα και υπόκεινται στους όρους υπηρεσίας και την πολιτική απορρήτου της Weixin, η οποία απαγορεύει περιεχόμενο που "θέτει σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια, αποκαλύπτει κρατικά μυστικά, υπονομεύει την κρατική εξουσία και υπονομεύει την εθνική ενότητα".

Η κίνηση της Apple έρχεται τη στιγμή που Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το WeChat και το Douyin της ByteDance, την κινεζική έκδοση του TikTok, για να κάνουν αγορές.

Εκτός από τα δικά της καταστήματα και την ιστοσελίδα της, η Apple λειτουργεί ήδη ένα κατάστημα στην ηλεκτρονική αγορά Tmall του ομίλου Alibaba. Η Apple δοκίμασε επίσης να προωθήσει τα προϊόντα της μέσω livestream στην Κίνα για πρώτη φορά τον Μάιο με μια εκπομπή διάρκειας μιας ώρας.

Οι πωλήσεις smartphones στην Κίνα το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας το χαμηλότερο ποσοστό πωλήσεων πρώτου τριμήνου για τη χώρα από το 2014, σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint Research.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του τριμήνου η Apple κατέγραψε μερίδιο 19,9% στην κινεζική αγορά smartphones - το μεγαλύτερο από το 2014 - καθώς αύξησε τις πωλήσεις της κατά 6% σε ετήσια βάση σε μια φθίνουσα αγορά, ανέφερε η εταιρεία ερευνών.