Η Apple επιτρέπει στους χρήστες του App Store να αναφέρουν απευθείας από τον κατάλογο του App Store όποια παραπλανητικά ή κακόβουλα apps πέσουν στην αντίληψη τους χρησιμοποιώντας μία νέα και βελτιωμένη έκδοση του κουμπιού «Αναφορά Προβλήματος» (Report a Problem).

Όπως επισήμαναν και μέσω των λογαριασμών τους στο Twitter οι Richard Mazkewich και Kosta Eleftheriou, το κουμπί δεν επέστρεψε μόνο σε συγκεκριμένες λίστες εφαρμογών για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά τώρα περιλαμβάνει και την ειδική επιλογή «Αναφορά παραπλάνησης ή απάτης» η οποία εντοπίζεται στο αναπτυσσόμενο μενού.

Μέχρι την έκδοση iOS 15, ο μοναδικός τρόπος για να εντοπίσει κάποιος το συγκεκριμένο κουμπί ήταν να «σκρολάρει» μέχρι το κάτω τμήμα της καρτέλας Εφαρμογές (Apps) ή Παιχνίδια (Games) στο App Store και στη συνέχεια να μεταβεί σε μία διαφορετική εξωτερική ιστοσελίδα της Apple όπου έπρεπε και πάλι να προχωρήσει εκ νέου σε σύνδεση (sign-in). 

Από εκεί, μπορούσε να επιλέξει μεταξύ των «Αναφορά ύποπτης δραστηριότητας (Report suspicious activity), «Αναφορά προβλήματος ποιότητας» (Report a quality issue), Αίτημα για επιστροφή χρημάτων» (Request a refund) ή «Βρες το περιεχόμενο μου» (Find my content). Καμία ωστόσο από τις παραπάνω επιλογές δεν ήταν και η απολύτως κατάλληλη για να αναφέρει κάποιος μία απάτη και η επιλογή «Αναφορά ύποπτης δραστηριότητας» θα μπορούσε να σας κατευθύνει στο τμήμα Υποστήριξης της Apple. Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, η Apple επέτρεπε στους χρήστες να αναφέρουν ένα «πρόβλημα ποιότητας» μόνο εφόσον είχαν ήδη πληρώσει χρήματα (και επομένως είχαν πέσει θύματα εξαπάτησης).

Τώρα ωστόσο, κάθε δωρεάν εφαρμογή με αγορές εντός εφαρμογής φαίνεται να διαθέτει την επιλογή «Αναφορά Προβλήματος». Αφού πατηθεί το κουμπί, εξακολουθεί να σας οδηγεί σε μία εξωτερική ιστοσελίδα όπου θα αναγκαστείτε να κάνετε εκ νέου σύνδεση, αλλά τουλάχιστον προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες και τις σωστές επιλογές. Το ζήτημα τώρα είναι: θα λαμβάνει μέτρα η Apple μετά από τις σχετικές αναφορές ή θα εξακολουθήσουν να εξαπατώνται χρήστες από επιτήδειους; Θα προλαβαίνει; είναι ένα άλλο ερώτημα. Η Apple διαθέτει μόλις 500 app reviewers -απίστευτο, λαμβάνοντας υπόψη πόσες εφαρμογές διαθέτει το App Store- την ώρα που υπάρχουν 20.000 στην Google και 2.200 app reviewers στο Twitter. Η Apple ωστόσο φαίνεται πως επιθυμεί να ενισχυθεί και στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς όπως υπέδειξε στην ιστοσελίδα The Verge, ο Kosta Eleftheriou, η Apple ζητούσε μέσω αγγελίας να καλύψει τη θέση του «ASI Investigator» (συνήθως έχουν την ευθύνη να διερευνούν υποθέσεις που αφορούν παραπλανητικές εφαρμογές και τάσεις όσον αφορά τους developers). Η θέση φαίνεται να καλύφθηκε πάντως, καθώς η αγγελία δεν υπάρχει πια.

Να αναφέρουμε ότι πρόσφατα, η Apple επέτρεψε στους χρήστες να αξιολογούν ή να υποβάλλουν κριτική και για τις δικές της εφαρμογές που βρίσκονται προεγκατεστημένες στo iPhone πέρα από τις εφαρμογές τρίτων. Μέχρι πρόσφατα, η Αμερικάνικη εταιρεία απολάμβανε κάποιο είδος «ασυλίας» ωστόσο τώρα οι εφαρμογές της θα βαθμολογούνται από τους χρήστες.

  • Like 4