Πολλοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έμειναν έκπληκτοι όταν ο χρήστης του Twitter @UltraLinx δημοσίευσε ένα σύνολο από τέσσερα, πανομοιότυπα βίντεο, τα οποία έδειχναν ακριβώς την ίδια φάση από έναν αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου αλλά διέφεραν στο… παρασκήνιο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι διαφημιστικές πινακίδες ανάλογα την γεωγραφική περιοχή ή το κανάλι ήταν διαφορετικές.

Όπως μπορείτε να δείτε και παρακάτω, αν και η φάση είναι ακριβώς ίδια και στα τέσσερα βίντεο που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο για λόγους ευκολίας-σύγκρισης, οι διαφημιστικές πινακίδες είναι διαφορετικές, με το βίντεο στην πάνω αριστερή γωνία να διαφημίζει την BetVictor, την Coca-Cola στην δεξιά πάνω γωνία, την Nike ακριβώς από κάτω και την εταιρεία Enterprise στην αριστερή κάτω μεριά. Ο χρήστης @UltraLinx έγραψε: «Σήμερα έμαθα ότι τα στάδια μπορούν να έχουν διαφορετικές διαφημίσεις ανάλογα το κανάλι και την χώρα» με αρκετούς χρήστες να μένουν έκπληκτοι με την ανακάλυψη.

 

Αυτό το ψηφιακό τέχνασμα ονομάζεται στην πραγματικότητα «Virtual Replacement Technology» και επιτρέπει σε ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, κανάλια ή οργανωτές αγώνων ή αθλητικών εκδηλώσεων να προσθέτουν διαφορετικές διαφημίσεις ανάλογα την περιοχή ή το κανάλι στις διαφημιστικές πινακίδες περιμετρικά του αγωνιστικού χώρου.  

Σε μία επίδειξη της τεχνολογίας πριν από τρία περίπου χρόνια από το ITV και την Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία Αγγλίας, η οποία είναι γνωστή ως The FA και αποτελεί τον ανώτατο οργανισμό διοίκησης του ποδοσφαίρου στην Αγγλία, ο γενικός διευθυντής Tom Gracey είχε δηλώσει ότι «οι δυνατότητες για την τεχνολογία εικονικής αντικατάστασης είναι αξιοσημείωτες. Οι περιμετρικές οθόνες τεχνολογίας LED έχουν μετατραπεί σε μία θεμελιώδη πλατφόρμα για την ενεργοποίηση συντεχνιών μεταξύ των διαφημιζόμενων, οπότε η δυνατότητα να αλλάζει αυτό το μήνυμα ώστε να είναι σχετικό με τους διαφορετικούς φιλάθλους ανά τον κόσμο είναι εξαιρετικά ελκυστική τόσο για εμάς όσο και για τους συνεργάτες μας».

Σε αυτό το νήμα, στο Reddit, κάποιος άλλος χρήστης βοήθησε να εξηγηθεί ο τρόπος που μπορεί να λειτουργεί η τεχνολογία. Ο χρήστης AMV έγραψε ότι «η κάμερα στηρίζεται σε μία “εικονική κεφαλή» που διαβάζει δεδομένα θέσης και ευθυγράμμισης. Στη συνέχεια ο φακός της κάμερας βαθμονομείται σε σχέση με τον αισθητήρα, το σώμα της κάμερας και το λογισμικό ούτως ώστε το λογισμικό εικονικοποίησης να μπορεί να ρυθμιστεί για οποιαδήποτε διακύμανση της μετατόπισης “off zero” από την αρχική θέση της κάμερας.

Μπορείτε να το φανταστείτε σαν ένα εικονικό τρισδιάστατο κουτί, και απλώς λένε στον υπολογιστή που να τοποθετήσει τις διαφημίσεις πάντα σε σχέση με τη κάμερα. Τα δεδομένα τροφοδοτούνται από τη κάμερα σε έναν υπολογιστή που τρέχει το λογισμικό. Μετά την βαθμονόμηση, ο εικονικός χειριστής θα φορτώσει τα γραφικά που του έχουν δοθεί και δημιουργηθεί με οποιεσδήποτε προδιαγραφές. Στη συνέχεια καταφέρουν με το λογισμικό να προβάλουν τα εικονικά γραφικά οπουδήποτε θέλουν».

Η τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη από πολλές εταιρείες όπως οι Virtual, Statcast3D, Zero Density και MLB Advanced Media. Το ζήτημα είναι τώρα -εφόσον έχουμε προχωρήσει σε εγγραφή σε κάποια online υπηρεσία streaming- πότε θα αρχίσουμε να βλέπουμε και προσαρμοσμένες διαφημίσεις ο καθένας μας, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στις διάφορες ιστοσελίδες και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύντομα υποθέτουμε...

  • Like 6
  • Thanks 2