Η Sony, συνεχίζει να πιέζει τις ρυθμιστικές αρχές σε μία προσπάθεια να τις πείσει ότι η εξαγορά της Activision-Blizzard από τη Microsoft θα έβλαπτε ανεπανόρθωτα τον ανταγωνισμό. Έτσι, για ακόμη μία φορά εξέφρασε τις ανησυχίες της στην Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA).

Όπως είναι γνωστό, η Sony έχει αντιταχθεί στη συγχώνευση από την αρχή της ανακοίνωσης της. Τώρα, υποδηλώνει ότι η Microsoft θα μπορούσε να «γονατίσει» επίτηδες την απόδοση και την ποιότητα του Call of Duty στο PlayStation, κάτι που θα μπορούσε να βλάψει την επωνυμία της και να οδηγήσει τους fans της σειράς στη πλατφόρμα της Microsoft, Xbox. Πιο συγκεκριμένα, σε επιστολή της προς τη Βρετανική αρχή, η Ιαπωνική εταιρεία υποστηρίζει: «Η Microsoft ενδέχεται να διαθέσει μία έκδοση του Call of Duty για το PlayStation όπου σφάλματα και λάθη θα εμφανίζονται μόνο στο τελικό επίπεδο του παιχνιδιού ή μετά από μεταγενέστερες ενημερώσεις. Ακόμη και αν οι συγκεκριμένες υποβαθμίσεις (στη ποιότητα και στην εμπειρία) εντοπιστούν γρήγορα, οποιαδήποτε λύση (στα ζητήματα) θα βρισκόταν πιθανότατα πολύ αργά, οπότε η κοινότητα του gaming θα είχε χάσει την εμπιστοσύνη της στο PlayStation ως την ιδανική πλατφόρμα για να παίξει το Call of Duty. Πράγματι, όπως επιβεβαιώνεται και από το λανσάρισμα του Modern Warfare II, το Call of Duty συνήθως αγοράζεται τις πρώτες εβδομάδες της κυκλοφορίας του. Αν γινόταν γνωστό ότι η απόδοση του παιχνιδιού στο PlayStation ήταν χειρότερη από ότι στο Xbox, οι παίκτες του Call of Duty θα μπορούσαν να λάβουν την απόφαση να μεταβούν στο Xbox, φοβούμενοι ότι θα παίξουν το αγαπημένο τους παιχνίδι σε μία δεύτερης κατηγορίας ή λιγότερο ανταγωνιστική πλατφόρμα».

Η Ιαπωνική εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει κάποιος βιώσιμος τρόπος για την ίδια ή την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου να αξιολογήσει πως «η Microsoft θα επιλέξει να κατανείμει τους πόρους και την ποιότητα/ποσότητα των μηχανικών που θα αφιερώσει στην έκδοση του Call of Duty για το PlayStation για να διασφαλιστεί ότι η Sony Interactive Entertainment θα αντιμετωπιστεί δίκαια και ισότιμα».

Η υποβάθμιση της ποιότητας του Call of Duty στο PlayStation, σκοπίμως ή όχι, ενδεχομένως δεν θα ήταν και η πιο σοφή κίνηση από τη Microsoft όπως επισημαίνει και η ιστοσελίδα The Verge. Μια έκδοση του Call of Duty για το PlayStation γεμάτη bugs και προβλήματα ενδεχομένως θα οδηγούσε σε ακόμη μεγαλύτερη αντίδραση κατά της Microsoft και της Activision-Blizzard από τη Sony Interactive Entertainment (αν και βεβαίως τότε θα είναι αργά λέμε εμείς).

Σε κάθε περίπτωση, η Microsoft επισήμανε στην τελευταία απάντηση της προς τη Βρετανική ρυθμιστική αρχή ότι προσφέρθηκε να «παρέχει στη Sony ισοτιμία όσον αφορά την ημερομηνία κυκλοφορίας, το περιεχόμενο, τα χαρακτηριστικά, τις αναβαθμίσεις, την ποιότητα και τo playability με την πλατφόρμα Xbox». Αυτά ωστόσο, σε περίπτωση που η Sony τελικώς αποδεχθεί την προτεινόμενη 10ετή συμφωνία της Microsoft για τη διατήρηση του Call of Duty στην πλατφόρμα PlayStation. Ενδεχομένως, η Microsoft να ήταν πρόθυμη κιόλας να συμφωνήσει να υπάρχει κάποιο τρίτο μέρος που θα επιβλέπει ώστε να διασφαλιστεί αυτή η ισοτιμία μεταξύ των πλατφορμών.

Στην επιστολή της προς την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου, η Ιαπωνική εταιρεία επαναλαμβάνει την ανησυχία της ότι η Microsoft θα καθιστούσε το Call of Duty ως έναν αποκλειστικό στο Game Pass τίτλο κρατώντας τον μακριά από το PlayStation. Όμως αυτόν τον ισχυρισμό, η Microsoft τον αρνείται σθεναρά και το έχει διαψεύσει από την αρχή: «Όπως έχουμε πει και παλαιότερα: δεν έχει νόημα να αποσύρουμε το Call of Duty από το PlayStation» δήλωσε πρόσφατα στο Axios η Αντιπρόεδρος του Microsoft Competition Law Group, Rima Alaily.

Εκπρόσωπος της Activision-Blizzard έκανε την ακόλουθη δήλωση πρόσφατα: «Η Microsoft έχει δείξει τη δέσμευσή της να καταστήσει διαθέσιμα περισσότερα παιχνίδια σε περισσότερες πλατφόρμες, σε κονσόλες, στον υπολογιστή, στο cloud και στις πλατφόρμες για κινητά. Οι λύσεις που παρουσιάζονται είναι νομικά δεσμευτικές και πέρα από αυτό, η παθιασμένη κοινότητα των παικτών μας θα έθετε τη Microsoft προ των ευθυνών της για την τήρηση των υποσχέσεών της. Είναι ατυχές για τους καταναλωτές που η Sony συνεχίζει να αρνείται την ευκαιρία για μια μακροπρόθεσμη συμφωνία και υπονομεύει τη συμφωνία για να προστατεύσει την κυριαρχία της στα βιντεοπαιχνίδια εδώ και δύο δεκαετίες. Σε έναν κλάδο που κυριαρχείται από αναπτυσσόμενους ανταγωνιστές από προστατευόμενες αγορές -που διαθέτουν τεράστια δεξαμενή ταλέντου και ισχυρό χαρτοφυλάκιο IP- η συγχώνευση θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να δημιουργούμε απίστευτα παιχνίδια και να διασφαλίσουμε ότι αυτά τα παιχνίδια προσεγγίζουν περισσότερους ανθρώπους, όπως και να θέλουν να τα παίξουν».

Θα περάσει αρκετός καιρός ακόμα για να μάθουμε με βεβαιότητα αν θα επιτραπεί στη Microsoft να εξαγοράσει την Activision-Blizzard. Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) πρόκειται να εκδώσει την τελική της απόφαση για τη συμφωνία έως τις 26 Απριλίου. Έχει στη διάθεση της αμέτρητα έγγραφα της Microsoft και της Activision-Blizzard και χιλιάδες μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το κοινό που πρέπει, σύμφωνα με η Sony, να ληφθούν υπόψη. Τον Φεβρουάριο, η Βρετανική ρυθμιστική αρχή εξέφρασε ανησυχίες για τη συμφωνία, λέγοντας ότι θα μπορούσε να «βλάψει τους gamers στο Ηνωμένο Βασίλειο» και να οδηγήσει σε «σημαντική υποβάθμιση του ανταγωνισμού στις παιχνιδοκονσόλες».

Και άλλες ρυθμιστικές αρχές σε άλλες χώρες δεν έχουν δώσει ακόμα την έγκριση τους για την εξαγορά, συμπεριλαμβανομένων και των Ηνωμένων Πολιτειών, με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου μάλιστα να υποβάλλει αγωγή ενάντια στη Microsoft σε μία προσπάθεια να εμποδίσει την εξαγορά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πάντως σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται να δώσει το πράσινο φως στη συγχώνευση μετά τις υπογραφές της Microsoft με τις Nintendo και NVIDIA και την είδηση ότι η Microsoft πρόκειται να φέρει το Call of Duty και άλλα παιχνίδια στις πλατφόρμες Nintendo και GeForce Now αντίστοιχα.

Σε περίπτωση που αναρωτιέστε, στην επιστολή της προς την Βρετανική αρχή, η Microsoft αναφέρει λεπτομερώς πως θα καθιστούσε δυνατό να «τρέξει» το Call of Duty στο Nintendo Switch, το οποίο όπως είναι γνωστό είναι λιγότερο ισχυρό από τις κονσόλες PlayStation και Xbox. Σύμφωνα με τη Microsoft, η Activision θα «πραγματοποιούσε βελτιστοποιήσεις στην ανάλυση της οθόνης, στην ανάλυση των υφών εντός του παιχνιδιού και θα ελάττωνε την ταχύτητα rendering (δηλαδή τα καρέ ανά δευτερόλεπτο) και θα απλοποιούσε κάποιες προηγμένες τεχνικές rendering (π.χ. το raytracing και τις τεχνικές σκίασης, φωτισμού και εξομάλυνσης των υφών). Με άλλα λόγια, η Activision θα λάμβανε την απόφαση να γίνουν συμβιβασμοί. Μένει να δούμε πως (και αν, βεβαίως) το Nintendo Switch θα καταφέρει να ανταποκριθεί στην πρόκληση, καθώς οι πρόσφατοι τίτλοι Call of Duty όπως είναι γνωστό διαθέτουν μεγέθη αρχείων… μαμούθ, αν και βεβαίως οι χαμηλότερης ανάλυσης υφές θα βοηθήσουν σημαντικά.

  • Like 2