Στον απόηχο της προβληματικής κυκλοφορίας του Cyberpunk 2077, η εταιρία περιέγραψε μια σειρά από αλλαγές στη διαδικασία ανάπτυξης τίτλων

To πολωνικό studio CD Projekt Red ανακοίνωσε ένα ευρύ σχέδιο αναδιοργάνωσης, λίγους μόλις μήνες μετά την προβληματική κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου Cyberpunk 2077. Ένας από τους βασικούς στόχους του σχεδίου είναι "η αλλαγή στον τρόπο [που η εταιρία] αναπτύσσει βιντεοπαιχνίδια", σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου. Οι αλλαγές θα επιτρέψουν στη CD Projekt Red να εργάζεται πάνω σε "πολλαπλούς ΑΑΑ τίτλους και επεκτάσεις, ταυτόχρονα", αρχής γενομένης το 2022.

Το Cyberpunk 2077 κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο, μετά από χρόνια αναμονής και προσδοκιών: το πρώτο trailer για το παιχνίδι δόθηκε στη δημοσιότητα τον Ιανουάριο του 2013. Δεδομένης της τεράστιας επιτυχίας που σημείωσε ο προηγούμενος τίτλος της CD Projekt Red, το The Withcer 3, οι προσδοκίες ήταν υψηλότατες για το cyberpunk RPG που ετοίμαζε η πολωνική εταιρία, ιδίως μετά τα εντυπωσιακά, γεμάτα δράση διαφημιστικά trailer που παρουσιάστηκαν τους αμέσως προηγούμενους μήνες της κυκλοφορίας του παιχνιδιού.

Το παιχνίδι, όμως, που κυκλοφόρησε τελικά μετά από διαδοχικές αναβολές και με τα ρεπορτάζ να αναφέρουν πως οι προγραμματιστές εργάζονταν έξι ημέρες την εβδομάδα, ήταν γεμάτο bugs και προβλήματα στον τρόπο που έτρεχε, κυρίως στις παλαιότερες κονσόλες. Μάλιστα, τα προβλήματα αυτά ήταν τόσο έντονα ώστε η Sony προχώρησε στην απόσυρση του Cyberpunk 2077 από το PlayStation Store, προσφέροντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα επιστροφής χρημάτων. Εντωμεταξύ, περισσότερες από 100 ημέρες μετά, το Cyberpunk 2077 δεν έχει επιστρέψει ακόμη στο ψηφιακό κατάστημα της Sony.

Στους μήνες που μεσολάβησαν από την κυκλοφορία του παιχνιδιού, η CD Projekt Red έχει διαθέσει μια σειρά από μικρές και εκτενέστερες ενημερώσεις, ακόμη και διορθώσεις στις ενημερώσεις, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει το Cyberpunk 2077 και να το κάνει να τρέχει ομαλά. Προ ημερών, μάλιστα, διέθεσε μια ενημέρωση η οποία περιλαμβάνει εκατοντάδες παρεμβάσεις, αν και δεν φαίνεται να έχουν εκλείψει ορισμένα κωμικά bugs. Πολλά από τα σχέδια που ανακοινώθηκαν την Τρίτη μοιάζουν σχεδιασμένα να αποτρέψουν ένα ανάλογο φιάσκο.

Μία σημαντική αλλαγή αφορά τα σχέδια της πολωνικής εταιρίας σχετικά με το πώς αναπτύσσεται η REDengine, η ιδιόκτητη game engine που χρησιμοποιεί η εταιρία για να δημιουργεί τα παιχνίδια της, με την προοπτική αυτό να βελτιώσει τη συμπεριφορά μελλοντικών τίτλων. "Η τεχνολογία REDengine θα βελτιωθεί και θα διαχειρίζεται κεντρικά, με την παράλληλη αναγνώριση του Studio ως ενός συνόλου συνεργαζόμενων, ευέλικτων ομάδων, μεταμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται τα παιχνίδια και καθιστώντας την προσέγγισή του περισσότερο δυναμική", αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρία. Θεωρητικά, οι αλλαγές αυτές θα μπορούσαν να αποτρέψουν προβλήματα προβληματικής συμπεριφοράς των τίτλων σε παλαιότερης τεχνολογίας κονσόλες, πρόβλημα που αντιμετώπισαν πολλοί καταναλωτές με το Cyberpunk 2077.

Tα RPG για έναν παίκτη θα εξακολουθήσουν να αποτελούν την προτεραιότητα της εταιρίας, όπως ανέφερε σε δήλωσή του ο Μίχαλ Νοβακόφσκι, στέλεχος της εταιρίας αρμόδιο για την επιχειρηματική ανάπτυξη, ενώ τόσο το Cyberpunk όσο και το Witcher αναμένεται να έχουν συνέχεια. "Αντιλαμβανόμαστε παράλληλα τις τεράστιες προοπτικές [και των δύο κόσμων] και θέλουμε να επεκτείνουμε τα μέσα και τις μορφές περιεχομένου μέσα από τα οποία θα φτάνουν στον κόσμο", ανέφερε ο Νοβακόφσκι.

Παρότι θα παραμείνει επικεντρωμένη στους τίτλους για έναν παίκτη, η CD Projekt Red σχεδιάζει να διευρύνει τις διαδικτυακές δυνατότητες των παιχνιδιών της, αν και στην ανακοίνωσή της η εταιρία δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες λειτουργίες. Πάντως, οι διαδικτυακές δυνατότητες πρόκειται να παρουσιαστούν σταδιακά για τους διάφορους τίτλους της CD Projekt Red, όπως αναφέρει η ανακοίνωση.

Εντωμεταξύ, σε μια κίνηση η οποία θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως αναγνώριση πως η πολυετής διαφημιστική εκστρατεία για το Cyberpunk 2077 ενδεχομένως να έφερε αποτελέσματα αντίθετα των επιθυμητών, η CD Projekt Red δηλώνει αποφασισμένη να αλλάξει τον τρόπο προώθησης των μελλοντικών της παιχνιδιών. "Οι διαφημιστικές εκστρατείες από εδώ και στο εξής θα είναι πολύ συντομότερες, με το διαφημιστικό υλικό να δίνεται στη δημοσιότητα κοντύτερα στην πραγματική κυκλοφορία του εκάστοτε τίτλου, παρουσιάζοντας το πώς λειτουργεί σε όλες τις υποστηριζόμενες πλατφόρμες", αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Η εταιρία δεσμεύεται παράλληλα να δημοσιεύει ενημερωμένο οδικό χάρτη κάθε χρόνο.

Μία ακόμη δέσμευση της εταιρίας είναι να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας του προσωπικού της. "Η CD Projekt Red θα παραμείνει ένας ανοιχτός και πολύμορφος χώρος εργασίας. Παράλληλα, όμως, θέλουμε να δώσουμε έμφαση στην ευημερία των εργαζομένων μας και να τους προσφέρουμε ευκαιρίες εξέλιξης τόσο σε επαγγελματικό όσο και προσωπικό επίπεδο", ανέφερε σε δήλωσή του ο επικεφαλής του studio, Άνταμ Μπαντόφσκι. Η CD Projekt Red δεν διευκρίνισε περαιτέρω τι είδους αλλαγές προτίθεται να επιφέρει.