Συνήθως όταν μιλάμε για Σκανδιναβική μυθολογία το μυαλό μας πηγαίνει σε αρχαία μυθικά τέρατα όπως trolls, δράκοι, γίγαντες αλλά και θεούς όπως ο Thor. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το Too Human το οποίο στηρίζεται στην μυθολογία αυτή, αλλά υπάρχει ένα twist μιας και το παιχνίδι διαδραματίζεται σε ένα scifi/φουτουριστικό περιβάλλον.

 

Σε έναν κόσμο λοιπόν κατεστραμμένο από πολλούς πολέμους, το “Too Human” εξιστορεί τα χρονικά της επικής ιστορίας του Baldur, του αγαπημένου γιου του Odin και μίας ομάδας που προστατεύει την ανθρωπότητα, την Αesir. Ως Baldur, πρέπει να καταστρέψεις τις αρχαίες πολεμικές μηχανές που απειλούν τον κόσμο, αλλά και να πάρεις παράλληλα εκδίκηση για τον θάνατο της γυναίκας σου. Γενικά η ιστορία στο Τοο Human αν και ακούγεται ενδιαφέρουσα μέσα στο παιχνίδι δεν αναπτύσσεται σωστά. Και αυτό γιατί οι σχεδιαστές του θεώρησαν ως δεδομένο πως γνωρίζουμε από Σκανδιναβική μυθολογία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πως το σενάριο στους περισσότερους θα φανεί σαν μια κλασσική ιστορία εκδίκησης.

 

Πριν ξεκινήσουμε πρέπει να διαλέξουμε ένα από τα 5 classes που είναι διαθέσιμα για τον χαρακτήρα μας (Beserker, Defender, Champion, Commando και Bio-Engineer ). Berserker και Champion ειδικεύονται στις κοντινές επιθέσεις, ο Commando στις μακρινές, ο Defender είναι ο μόνος που μπορεί να χρησιμοποιήσει ασπίδα, ενώ ο Bio-Engineer έχει την δυνατότητα να κάνει healing. Αφού τελειώσουμε την πρώτη πίστα (από τις 4 που έχει το παιχνίδι) επιστρέφουμε στο Aesir όπου θα διαλέξουμε ένα από τα 2 paths. To Ηuman που εξειδικεύεται στα combos και το Cyborgs στα όπλα.

 

Το σύστημα μάχης του Too Human είναι σίγουρα ξεχωριστό. Κινώντας τον δεξί μοχλό προς την κατεύθυνση ενός αντιπάλου ο Baldur θα αρχίσει να του επιτίθεται, ενώ με δυο συνεχόμενες κινήσεις του μοχλού τον σηκώνει στο αέρα. Παράλληλα με την χρήση του αριστερού μοχλού κρατώντας το προς την κατεύθυνση των αντιπάλων μας μπορούμε να κυλάμε από εχθρό σε εχθρό πετυχαίνοντας συνεχόμενα combos. Παίρνει κάποιο χρόνο να το συνηθίσεις αλλά όταν μπεις στο νόημα του το αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό.

 

 

Τα προβλήματα του συστήματος μάχης εμφανίζονται κυρίως με τα όπλα για μέσες και μακρινές αποστάσεις. Επειδή το παιχνίδι χρησιμοποιεί auto aim πολλές φορές είναι πολύ δύσκολο να σημαδέψεις κάποιον συγκεκριμένο εχθρό (πχ κάποια robot που όταν σε πλησιάσουν εκρήγνυνται) μέσα σε ένα ατελείωτο πλήθος από trolls/robots. Επίσης αφού το δεξί analog χρησιμοποιείται για τις επιθέσεις δεν μπορείς να ελέγχεις την κάμερα μόνος σου. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί κάποια προεπιλεγμένα σημεία για να βλέπεις την δράση και τις περισσότερες φορές κάνει καλή δουλεία. Εκεί που εμφανίζονται τα προβλήματα είναι σε κλειστούς χώρους (ευτυχώς ελάχιστοι) και στα Boss battles όπου πολλές φορές θες να τρέξεις προς την άλλη κατεύθυνση από αυτή που είναι το Boss αλλά η κάμερα υποθέτει το αντίθετο.

 

Για παιχνίδι που άλλαξε μηχανή γραφικών την τελευταία στιγμή (από την UE3 μεταπήδησαν σε μηχανή που ανέπτυξε εσωτερικά η Silicon Knights) τα γραφικά του Too Human είναι αρκετά καλά. Μεγάλες πίστες με αρκετή λεπτομέρεια εντυπωσιακό draw distance και σταθερό frame rate. Εκεί που εμφανίζονται τα προβλήματα είναι στο animation. Δεν περιμέναμε να φτάνει σε επίπεδα DMC4/NG2 αλλά το τελικό αποτέλεσμα έπρεπε να ήταν πολύ καλύτερο.

 

Σε ένα σημείο που τα πάει αρκετά καλά το TH είναι ό τομέας ήχος. Επικό soundtrack, καλό voice acting και sound effects συνθέτουν ένα δυνατό πακέτο.

 

Για action/RPG to ΤΗ είναι στο θέμα διάρκειας στα ίδια επίπεδα με τον ανταγωνισμό. Γύρω στις 13 ώρες θα σας πάρει να το τελειώσετε και αυτό αφού συνυπολογίσετε τα cutscenes και τον χρόνο που θα σπαταλήσετε στο inventory σας ψάχνοντας για τον ιδανικό συνδυασμό όπλων και πανοπλίας από το ατελείωτο loot που πέφτει από τους εχθρούς που εξολοθρεύεται. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα για 2 players coop μέσω xbox live (και τις 4 πίστες χωρίς τα cutscenes) με πιο ισχυρούς/περισσότερους αντιπάλους ανάλογα πάντα με το level των χαρακτήρων σας. Καλό πάντως θα ήταν να υπήρχε μεγαλύτερη ποικιλία στους εχθρούς που αντιμετωπίζεται.

 

 

Αν δεν διαλέξετε τον Bio-Engineer (ο μόνος χαρακτήρας που κάνει healing) ετοιμαστείτε επίσης να συμφιλιωθείτε με την ιδέα πως θα χάσετε αρκετές φορές αφού healing potions θα βρίσκεται αρκετά αραιά. Αυτό το κατάλαβε η SK για αυτό και ουσιαστικά το να χάνεις δεν έχει κάποιο αρνητικό αντίκτυπο στον χαρακτήρα σου εκτός από το ότι χάνεις λίγα χρήματα και η πανοπλία/όπλα σου θα χρειαστούν επιδιόρθωση πιο σύντομα. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα σύστημα Bioshock όπου η ζημιά που έχεις κάνει στους αντιπάλους σου παραμένει και αφού σκοτωθείς (απλά γίνεσαι spawn λίγο πιο πίσω) με αποτέλεσμα να είναι πάντα θέμα χρόνου για το πότε θα καθαρίσεις και τον πιο δύσκολο αντίπαλο. Το σύστημα της SK βέβαια έχει και μια εκνευριστική παράμετρο. Κάθε φορά που χάνεις βλέπεις ένα 30sec cutscene με μια Valkyrie να κατεβαίνει και να παίρνει το πτώμα σου πράγμα που καταντάει βαρετό ιδίως στα bosses που θα χάσεις αρκετές φορές.

 

To TH δεν είναι κακό παιχνίδι, αλλά και σίγουρα δεν θα κερδίσει κάποια υποψηφιότητα για παιχνίδι της χρονιάς. Συνολικά μιλάμε για ένα καλό action/rpg που για τις 12-13 ώρες που διαρκεί οι fans της κατηγορίας αυτής θα μείνουν ικανοποιημένοι από το τελικό αποτέλεσμα.