Microsoft και Sony άνοιξαν με διαφορά 7,5 ωρών, όπως συνηθίζουν άλλωστε (συν-πλην) κάθε χρόνο, τα χαρτιά τους στο Λος Άντζελες παρουσιάζοντάς μας όλα όσα μας ετοιμάζουν τους προσεχείς μήνες.

Λίγο πριν οι άνθρωποι των δύο εταιρειών… πακετάρουν για την “Πόλη των Αγγέλων”, μια συνέντευξη του Άντριου Χάουζ, προέδρου της Sony Interactive Entertainment στους Financial Times, ήταν αρκετή για να δώσει το έναυσμα για συζητήσεις αφού κατά τη διάρκειά της, ο ισχυρός άνδρας της Sony αναφέρθηκε για πρώτη φορά με κάθε επισημότητα στο “PS4 Neo”, τη νέα, ισχυρότερη έκδοση του PS4 πάνω στην οποία δουλεύει η εταιρεία του. Ο Χάουζ έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν επρόκειτο να το δούμε στην E3, όμως άπαντες ήλπιζαν πως θα γινόταν έστω μια αναφορά με ένα βίντεο, ένα λογύδριο, κάτι. Τελικά αποδείχθηκε πως μας έλεγε αλήθεια αφού στη συνέντευξη Τύπου της Sony δεν έγινε η παραμικρή αναφορά σε οτιδήποτε άλλο πέραν των παιχνιδιών.

 

 

Δράση – αντίδραση

 

Η συνέντευξη του Χάουζ όμως, όπως αποδείχθηκε, τον στόχο της τον πέτυχε, “αναγκάζοντας” εμμέσως πλην σαφώς τη Microsoft να ανοίξει κατά τη διάρκεια του δικού της event όλα της τα χαρτιά. Κάπως έτσι λοιπόν, η αμερικάνικη εταιρεία έκανε τα Xbox της τρία (!), πλαισιώνοντας το Xbox One με τη λεπτή εκδοχή του, το Xbox One S και το Project Scorpio. Το πρώτο κυκλοφορεί τον Αύγουστο στα $299 (στις ΗΠΑ), έχει κατά 40% μικρότερο όγκο, έρχεται με δίσκο 2 TB και υποστηρίζει αναπαραγωγή βίντεο σε 4K ανάλυση, επιβεβαιώνοντας δηλαδή όλες μα όλες τις φήμες.

 

Μία από τα ίδια και για το Scorpio: όλα όσα είχαν διαρρεύσει, ισχύουν πλήρως. Οκταπύρηνος επεξεργαστής, μνήμη με μεγαλύτερο bandwidth και κάρτα γραφικών ισχύος 6 teraFLOPS σε ένα πακέτο που θα κυκλοφορήσει στα τέλη της επόμενης χρονιάς. Εκτός από τις κονσόλες, η Microsoft αναφέρθηκε και στα χειριστήρια, παρουσιάζοντας το Xbox Design Lab, μέσω του οποίου οι κάτοχοι Xbox One θα μπορούν να σχεδιάζουν οι ίδιοι τα χειριστήριά τους.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZeEVws7f8uk

 

Από εκεί και πέρα, την αυλαία άνοιξε το Gears of War 4, μία από τις πολλές “cross-platform” εμπειρίες που μας παρουσίασε η Microsoft, καθώς θα υποστηρίζει cross-saves και cross-play με τα Windows 10 ενώ θα έχει και κοινά achievements. Η δε αγορά του στο Xbox One θα το “ξεκλειδώνει” αυτόματα και στα PC. Γενικότερα το συγκεκριμένο κόνσεπτ έπαιξε αρκετά δυνατά στο event της Microsoft η οποία εστίασε περισσότερο από ποτέ σε αυτού του είδους τον “δεσμό” μεταξύ Windows 10 και Xbox One, μετατρέποντας πρακτικά, όπως θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς, τους υπολογιστές που τρέχουν την τελευταία έκδοση του λειτουργικού της, σε κάτι αντίστοιχο των… Steam Machines!

 

Τη σκυτάλη από το Gears of War πήρε το Killer Instinct, “το πιο πολυπαιγμένο παιχνίδι fighting στο Xbox One” για να φτάσουμε στο Forza Horizon 3 το οποίο θα εξελίσσεται στην Αυστραλία, θα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα οχημάτων στη μίνι σειρά Horizon, θα υποστηρίζει co-op με τη συμμετοχή τεσσάρων παικτών και γενικότερα θα προωθεί το “social gaming”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kjN1eWhzPeA

 

Κατά τα λοιπά, ξεχωρίσαμε το ReCore του Κέιτζι Ιναφούνε, το Sea of Thieves, το Gwent, το stand-alone card game της CD Projekt RED το οποίο παύει επιτέλους να είναι στη σκιά του Witcher και τα Tekken 7 και Dead Rising 4 από τα οποία πήραμε μια πρώτη γεύση. Είδαμε gameplay από το Final Fantasy XV και το Inside της Playdead (είχε ανακοινωθεί δυο E3 πριν) με τη Microsoft να παρουσιάζει ορισμένες νέες, “μικρές” αλλά ενδιαφέρουσες λειτουργίες του Xbox LIVE όπως τη δυνατότητα επιλογής γλώσσας ανεξάρτητα από την τοποθεσία, την αναπαραγωγή μουσικής στο background και τα clubs, μέσω των οποίων οι παίκτες θα βρίσκουν ευκολότερα συμπαίκτες και αντιπάλους. Τον χορό των videogames στη συνέντευξη Τύπου της Microsoft έκλεισε το Halo Wars 2 γιατί Xbox χωρίς Halo πολύ απλά δεν γίνεται.

 

https://www.youtube.com/watch?v=GnuAgRdTtHM

 

PS4 Neo; Ποιο PS4 Neo;

 

Με δεδομένες τις ανακοινώσεις της Microsoft, όλοι περίμεναν να δουν πώς θα αντιδρούσε η Sony, ποντάροντας σε αναφορά στο PS4 Neo: ο ανταγωνισμός είχε μιλήσει για νέα κονσόλα, ο Χάουζ τα ‘χε πει χαρτί και καλαμάρι στους FT, ε, δεν ήθελε και πολύ. Κι όμως, η Sony δεν αναφέρθηκε καν στο επόμενο PS4. Για την ακρίβεια δεν ασχολήθηκε με τίποτε άλλο εκτός από παιχνίδια, προσφέροντας έτσι ένα θέαμα αν μη τι άλλο “χορταστικό”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=CJ_GCPaKywg

 

Η αρχή έγινε με τον Kratos σε ένα… κράμα God of War και The Last of Us. Αρκετοί ήταν εκείνοι που απόρησαν με το νέο ύφος της σειράς (μέχρι και μυθολογία άλλαξε, περνώντας από την Ελληνική, στη Σκανδιναβική), όμως η Sony φρόντισε λίγο αργότερα με ένα εκτενές blogpost να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις. Το Days Gone το οποίο και είδαμε δις έμοιαζε με ένα λίγο πιο ώριμο Dead Rising ενώ μια ακόμα πιο πλήρη εικόνα σχηματίσαμε και για το Horizon: Zero Dawn, το οποίο είχαμε γνωρίσει στην περυσινή E3.

 

Το νέο πόνημα του Ντέιβιντ Κέιτζ, Detroit: Become Human είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει ουκ ολίγες συζητήσεις εν καιρώ, τα remasters του Crash Bandicoot προσέφεραν την απαραίτητη νότα νοσταλγίας ενώ η ατραξιόν της βραδιάς δεν ήταν άλλη από το καινούριο παιχνίδι και την επανεμφάνιση του Χιντέο Κοτζίμα, Death Stranding στο οποίο πρωταγωνιστεί ο Νόρμαν Ρίντους (Daryl του Walking Dead).

 

https://www.youtube.com/watch?v=QD1pbWCJcKQ

 

Η Sony μπορεί να μην αναφέρθηκε καθόλου στο PS4 Neo, φρόντισε να βάλει η ίδια ωστόσο ένα στοίχημα χωρίς κανείς να την έχει αναγκάσει: το VR. Μας υποσχέθηκε 50 συμβατά παιχνίδια μέχρι το τέλος του χρόνου, όρισε σαν ημερομηνία διάθεσης του PlayStation VR την 13η Οκτωβρίου (για τις ΗΠΑ) ενώ δεν παρέλειψε να μας… ανοίξει την όρεξη, ανακοινώνοντας VR εμπειρίες σε παιχνίδια όπως τα Resident Evil VII: Biohazard, Batman Arkham VR, Final Fantasy XV και Star Wars: Battlefront. Ουσιαστικά πήρε την πρωτοβουλία να αναδείξει την εικονική πραγματικότητα σαν ένα αναδυόμενο “trend”, να τη βαφτίσει “mainstream” ευελπιστώντας έτσι να θέσει εαυτόν κυρίαρχο στο “παιχνίδι”: όταν η Microsoft είχε απλά τον Κάρμακ να παίζει Minecraft, η Sony έδειξε και περισσότερους τίτλους, και VR headset. Σαν λογική δεν αντιλέγουμε, έχει βάση, απλά υπό την προϋπόθεση πως ο κόσμος όντως θα πειστεί και θα επενδύσει στη νέα τεχνολογία (και στην κονσόλα που θα μπορεί να την αντέξει…), όταν αυτή εμφανιστεί και δεν θα την ψάχνουμε νύχτα όπως π.χ. συνέβη με το Move και το motion gaming εν γένει.

 

https://www.youtube.com/watch?v=n95IaELdWDU

 

H μεγάλη μπλόφα

 

Κοιτάξτε πώς έχει το πράγμα: όλοι περίμεναν πως ο Χάουζ “μπλόφαρε” στη συνέντευξη που παραχώρησε στους FT και πως η Sony θα παρουσίαζε στην Ε3 το PS4 Neo. Εν τέλει μπλόφα υπήρχε με τη διαφορά ότι επρόκειτο για το τελείως αντίθετο απ’ αυτό που πιστευόταν: η Sony έκανε τη Microsoft να πιστέψει πως θα μπλοφάρει και θα φέρει το νέο της σύστημα στην E3 έτσι ώστε, εκμεταλλευόμενη και τη διαφορά ώρας μεταξύ των δύο events, να την αναγκάσει να παρουσιάσει εκείνη το δικό της –το οποίο όμως, ειρήσθω εν παρόδω, οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι είναι πανίσχυρο! Η Sony κέρδισε τις εντυπώσεις κάνοντας τη μπλόφα του αιώνα: η Microsoft έπεσε σε μια παγίδα που τα προηγούμενα χρόνια είχε πάρει εργολαβία η Sony!

 

https://www.youtube.com/watch?v=K7ueT7WiH1U

 

Κατά πάσα πιθανότητα Scorpio και Neo θα κυκλοφορήσουν την ίδια περίοδο. Η Microsoft όμως έχει ήδη αποκαλύψει τις προθέσεις της, γνωστοποιώντας στο κοινό πρακτικά ότι αγοράζοντας από τώρα μέχρι και τα τέλη του επόμενου έτους το Xbox One S, θα επενδύει σε μια κονσόλα με δεδομένη ημερομηνία λήξης –τα περί συμβατότητας απλά χρυσώνουν το χάπι και τίποτα παραπάνω. Η λογική λέει πως και η Sony θα υποχρεωθεί κάποια στιγμή να μιλήσει ανοιχτά για το Neo, με τη διαφορά όμως πως μέχρι τότε δεν θα έχει κόψει τα φτερά του PS4 κι αν δυσκολεύεστε να βρείτε το νόημα, απλά παρακολουθείτε στενά από εδώ και πέρα τη διαφορά στις πωλήσεις των δύο συστημάτων.

 

Κατά τα άλλα και οι δύο εταιρείες μας έδειξαν ουκ ολίγα ενδιαφέροντα παιχνίδια, έστω κι αν ορισμένα απ’ αυτά τα είχαμε δει και στις προηγούμενες E3. Οι αποκλειστικότητες δίνουν και παίρνουν και το μόνο βέβαιο είναι πως για τα επόμενα χρόνια οι κονσόλες μας θα έχουν δουλειά. Όποιες κι αν είναι αυτές…

 

https://www.youtube.com/watch?v=hI8goBqqRTo

 

Οι ημερομηνίες

  • Inside: 29 Ιουνίου
  • We Happy Few: 26 Ιουλίου
  • ReCore: 13 Σεπτεμβρίου
  • Forza Horizon 3: 27 Σεπτεμβρίου
  • Final Fantasy XV: 30 Σεπτεμβρίου
  • The Last Guardian: 25 Οκτωβρίου
  • The Elder Scrolls V: Skyrim – Remaster: 28 Οκτωβρίου
  • South Park: The Fractured But Whole: 6 Δεκεμβρίου
  • Dead Rising 4: τέλη 2016
  • Tekken 7: αρχές 2017
  • Resident Evil VII: Biohazard: 24 Ιανουαρίου
  • For Honor: 14 Φεβρουαρίου
  • Halo Wars 2: 21 Φεβρουαρίου
  • Mass Effect: Andromeda: Μάρτιος
  • Crackdown 3: 2017
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild: 2017
  • State of Decay 2: 2017
  • Phantom Dust HD: 2017


* οι ημερομηνίες αφορούν την αγορά των ΗΠΑ