Εδώ και μερικές εβδομάδες, το Xbox One X βρίσκεται στις φυσικές και ψηφιακές προθήκες των καταστημάτων.

Οι αρχικές του πωλήσεις δεν ήταν άσχημες –τουναντίον. Στο Ηνωμένο Βασίλειο έσπασε το φράγμα των 80.000 τεμαχίων μέσα στην πρώτη του εβδομάδα κυκλοφορίας, αριθμός που το PS4 Pro χρειάστηκε περίπου τετραπλάσιο διάστημα για να πιάσει (οι πωλήσεις του συστήματος της Sony την πρώτη του εβδομάδα τον Νοέμβριο του 2016 ήταν γύρω στις 50.000) και γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακός αν αναλογιστούμε πως το Xbox One X δεν έτυχε ουσιώδους υποστήριξης από τη Microsoft.

 

Παρ’ όλα αυτά, αποτελώντας την πλέον “futureproof” επιλογή και παράλληλα την ισχυρότερη κονσόλα στην αγορά, το Xbox One X έχει καταφέρει να βρει το κοινό του. Μπορεί να μη διαθέτει πολυαναμενόμενους αποκλειστικούς τίτλους, όμως σε τελική ανάλυση μιλάμε για ένα σύστημα που είναι 40% δυνατότερο σε σχέση με το αμέσως επόμενο, γεγονός που σε συνδυασμό με τις σταθερά αυξητικές τάσεις στις πωλήσεις 4K τηλεοράσεων και βέβαια τα native 4K patches των multiformat τίτλων (Assassin’s Creed, Wolfenstein, Battlefront κλπ), παίζει τον ρόλο του.

 

gallery_335201_1967_58234.jpg

 

Το κοινό του Xbox One X

 

Από τη στιγμή που ξεκίνησε την προώθηση του Xbox One X, η Microsoft εστίασε την επικοινωνία της σε ένα συγκεκριμένο κοινό: τους hardcore παίκτες και λάτρεις της τεχνολογίας. Οι συνεχείς αναφορές της σε HDR, native 4K, teraFLOPS και παρεμφερή ορολογία, καθιστούσαν ξεκάθαρο το ότι η εταιρεία δεν “μιλούσε” στο ευρύ κοινό. Η ομάδα στην οποία είχε αποφασίσει να επικεντρώσει τις προσπάθειές της βέβαια, ήταν αρκετά “δύσκολη”: πιθανότατα θα διέθετε ήδη PS4/Xbox One και ενδεχομένως και high end PC, οπότε το να ξοδέψει 500€ για μία κονσόλα που στην ουσία αποτελεί αναβαθμισμένη εκδοχή μίας ήδη υπάρχουσας, δεν ήταν εύκολη υπόθεση.

 

Το συγκεκριμένο κοινό όμως ήταν και εκείνο που ήταν σε θέση να αντιληφθεί και να εκτιμήσει τα όσα είχε να προσφέρει το Xbox One X: οι καλύτερες επιδόσεις στους –ουκ ολίγους- multiformat τίτλους δεν είναι και κάτι που περνά απαρατήρητο, έτσι; Αυτή τη στιγμή η κονσόλα της Microsoft υπερτερεί εκείνης της Sony σε ό,τι αφορά τους κοινούς τους τίτλους κι αν οι διαφορές για την ώρα δεν είναι κάτι το εξωφρενικό, εν καιρώ, όταν τα στούντιο θα αναπτύσσουν τους τίτλους τους με τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες του Xbox One X κατά νου, η λογική λέει πως η ψαλίδα μεταξύ Xbox One X και PS4 Pro θα ανοίξει.

 

gallery_335201_1967_45502.jpg

 

Μιλώντας για αποκλειστικότητες

 

Για λόγους ανεξήγητους, η Microsoft δεν φρόντισε να πλαισιώσει το νέο της σύστημα με αποκλειστικότητες ικανές να δελεάσουν το κοινό να επενδύσει σε αυτό. Όταν όλοι περίμεναν μία παρουσία στην E3 γεμάτη ανακοινώσεις νέων αποκλειστικών τίτλων, η Microsoft ανακοίνωσε –τον Αύγουστο- την καθυστέρηση του Crackdown 3 για το 2018, αφήνοντας τη Sony να παίξει ανενόχλητη το παιχνίδι της και να κερδίσει στο τέλος τις εντυπώσεις. Αυτά με μία πρώτη ανάγνωση, διότι με μία δεύτερη η κατάσταση δεν είναι τόσο δραματική όσο φαίνεται.

 

Το 2017 μπορεί να μην έφερε πολλές αποκλειστικότητες για την πλατφόρμα του Xbox, όμως αυτές οι λίγες που μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού είναι μία και μία. Το Cuphead είναι ένα από τα πλέον καλοσχεδιασμένα και ποιοτικότερα εν γένει indies που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, τη στιγμή που τα Halo Wars 2 και Forza Motorsport 7 βάδισαν στα σίγουρα χνάρια των προκατόχων τους, εμπλουτίζοντας τη βιβλιοθήκη του Xbox One με δύο αναμενόμενα ποιοτικές αποκλειστικές κυκλοφορίες.

 

Ο τίτλος όμως που ήρθε να αλλάξει τις ισορροπίες και μάλιστα απόλυτα “κινηματογραφικά”, μερικές εβδομάδες πριν το φινάλε της χρονιάς, δεν είναι άλλος από το PlayerUnknown’s BattleGrounds. Ένα παιχνίδι που έχει προκαλέσει αίσθηση, έχοντας ξεπεράσει μέσα σε οκτώ μήνες τις 20 εκατ. πωλήσεις στα PC, παρά το ότι βρίσκεται ακόμα σε κατάσταση beta testing, έρχεται και στο Xbox One –όσον αφορά στις κονσόλες- με τη Microsoft να κάνει αγώνα προκειμένου να επεκτείνει το διάστημα αποκλειστικότητάς του. Τα όσα έχει να προσφέρει ο τίτλος της Bluehole στην πλατφόρμα της Microsoft είναι πάρα πολλά, ιδίως αν αναλογιστεί κάποιος το κοινό του –μιλάμε για το brand που καθιέρωσε τα battle royale και έγινε συνώνυμο ενός ολόκληρου είδους!

 

Αν στα παραπάνω προσθέσετε τα State of Decay 2, Sea of Thieves και Crackdown 3, τότε η Microsoft αρκεί να παρουσιάσει μία-δύο ΑΑΑ αποκλειστικότητες στην επόμενη E3 –μιας που είναι κομματάκι απίθανο να το κάνει νωρίτερα- και έτσι, συνδυαστικά και με τα όσα προαναφέραμε (ήδη υπάρχουσες αποκλειστικότητες, “η κονσόλα με τα καλύτερα third-parties”) να επιχειρήσει να προσεγγίσει και ένα πιο casual, ένα πιο mainstream κοινό που το μόνο που επιθυμεί είναι να απολαμβάνει τα παιχνίδια του στην καλύτερη δυνατή ποιότητα. Βέβαια κάτι τέτοιο απαιτεί και την κατάλληλη επικοινωνιακή προσέγγιση και αν η Microsoft δεν φημίζεται για κάτι, είναι οι επιδόσεις της στο μάρκετινγκ αλλά αυτό είναι μία κουβέντα που θα αφήσουμε για άλλη φορά.

 

gallery_335201_1967_125030.jpg

 

Κομμάτι ενός παζλ

 

Αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε σχετικά με το Xbox One X, είναι πως –επί του παρόντος τουλάχιστον- δεν αποτελεί τον πυρήνα του gaming division της Microsoft αλλά ένα ισότιμο κομμάτι ενός ευρύτερου παζλ. Βλέπετε, το πανίσχυρο Xbox One X έρχεται να προστεθεί στο περισσότερο προσβάσιμο Xbox One S και παιχνίδια όπως το Minecraft και το Age of Empires (που, ας μη λησμονούμε, πως ήταν η αιχμή του δόρατος της παρουσίας της Microsoft στην τελευταία gamescom), καθένα εκ των οποίων αντιπροσωπεύει και ένα διαφορετικό κοινό: casual παίκτες, κάτοχοι PC, 30κάτι νοσταλγοί των παλιών, καλών strategies κλπ.

 

Με το Xbox One X η Microsoft προσεγγίζει κατ’ αρχάς τους core παίκτες, εκείνους που “διψούν” για επιδόσεις, που είναι στην αιχμή της τεχνολογίας, που θέλουν τις καλύτερες δυνατές εμπειρίες χρήσης και ψυχαγωγίας. Η νέα της κονσόλα δεν έρχεται να οδηγήσει αλλά να προστεθεί σε ένα ήδη υπάρχον οικοσύστημα, το οποίο η εταιρεία φιλοδοξεί να δει να καλωσορίζει κάθε τύπο παίκτη, στη λογική ότι “ο καθένας θα βρει στο Xbox” κάτι που να του ταιριάζει. Στη θεωρία το σκεπτικό του αμερικανικού κολοσσού έχει βάση και θα μπορούσε να αποτελέσει το θεμέλιο μίας υγιούς και ακμάζουσας κοινότητας παικτών –και καταναλωτών. Δύσκολο, ναι, αλλά όχι ακατόρθωτο. Σε τελική ανάλυση, για τη Microsoft μιλάμε, έτσι;