Η Google στρέφει την προσοχή της στις Fleeceware εφαρμογές ώστε να προστατεύσει τους χρήστες Android.

Ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε την προσθήκη νέων όρων χρήσης στο Play Store, σχεδιασμένοι να αποτρέπουν τις απάτες που γίνονται εις βάρος των χρηστών, μέσα από «δωρεάν» trial εκδόσεις εφαρμογών. Οι νέοι όροι θα απαιτούν από τους προγραμματιστές να προσφέρουν ξεκάθαρη ενημέρωση στο χρήστη αναφορικά με τις υποχρεώσεις που σχετίζονται με τα μοντέλα συνδρομών και τις δωρεάν δοκιμές. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να παρέχουν μία απλή διαδικασία για όσους θέλουν να ακυρώσουν τις συνδρομές τους.

Η Google δεσμεύτηκε επίσης να παρέχει στους χρήστες και επιπλέον βοήθεια με τη μορφή ειδοποιήσεων. Οι χρήστες θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις όταν η δωρεάν περίοδος χρήσης μίας trial εφαρμογής οδεύει προς το τέλος της ενώ θα γνωρίζουν ακριβώς πότε η συνδρομή τους θα ανανεωθεί, ώστε αν το επιλέξουν, να διακόψουν τη συνδρομή και να μην χρεωθούν.

Αυτά τα τελευταία μέτρα αποτελούν μέρος μίας ευρύτερης καμπάνιας της Google με στόχο την προστασία και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Η Google μαζί με τα μέτρα εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και υπενθύμισε στους προγραμματιστές ότι από τον Αύγουστο θα πρέπει να παίρνουν έγκριση από την ίδια, προτού ζητήσουν δεδομένα τοποθεσίας από τους χρήστες. Ταυτόχρονα όμως με αυτές τις αλλαγές, ήδη γίνονται και περαιτέρω τροποποιήσεις στο Play Store που στόχο έχουν την αντιμετώπιση παραπλανητικών εφαρμογών και περιεχομένου.

Σε κάθε περίπτωση, οι νέοι όροι χρήσης του Play Store στοχεύουν αποκλειστικά τις Fleeceware εφαρμογές οι οποίες δυσκόλευαν πολύ τους χρήστες να ακυρώσουν τις συνδρομές τους έπειτα από τη δωρεάν περίοδο χρήσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι προγραμματιστές αυτών των εφαρμογών να κερδίζουν υπέρογκα ποσά. Ένα φαινόμενο το οποίο έχει κάνει την εμφάνισή του και στο iOS της Apple.

Επίσης, σύμφωνα με τους νέους όρους χρήσης, οι προγραμματιστές των παραπάνω εφαρμογών θα πρέπει να κάνουν ξεκάθαρες τις διαθέσιμες δυνατότητες τόσο κατά τη διάρκεια της δωρεάν περιόδου όσο και των λειτουργιών που διατίθενται στους συνδρομητές που πληρώνουν.

Από την πλευρά της η Google θα ενημερώνει τους χρήστες τόσο στην περίπτωση που μία δοκιμαστική περίοδος λήγει όσο και στην περίπτωση που υπάρχει συνδρομή μεγαλύτερη των 3 μηνών και η οποία ετοιμάζεται να ανανεωθεί. Ακόμη, θα ενημερώνει τους χρήστες και όταν επιχειρούν να απεγκαταστήσουν μία εφαρμογή η οποία είναι συνδεδεμένη με μία τρέχουσα συνδρομή.

Τα νέα μέτρα θα τεθούν σε ισχύ από τις 16 Ιουνίου, οπότε οι χρήστες θα πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα τις συνδρομές τους στο Android, τουλάχιστον έως και εκείνη την ημέρα.

Tech Radar

  • Like 3