Η Google θέλει να καταστήσει τη διαγραφή ενός λογαριασμού σε μία εφαρμογή τόσο απλή όσο η δημιουργία του.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι εφαρμογές στο Play Store θα πρέπει σύντομα να επιτρέπουν στους χρήστες συσκευών Android να διαγράψουν τον λογαριασμό και τα δεδομένα του τόσο εντός της εφαρμογής όσο και εκτός (π.χ. στην ιστοσελίδα της εφαρμογής). Οι developers επίσης θα πρέπει να είναι σε θέση να εγγυηθούν ότι θα διαγράψουν τα δεδομένα ενός λογαριασμού όταν ο χρήστης αιτηθεί να διαγραφεί ο λογαριασμός του πλήρως.

Η συγκεκριμένη στρατηγική -που βεβαίως συμμορφώνεται με διάφορους νόμους στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και του Ευρωπαϊκού Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων - έχει στόχο να «εκπαιδεύσει καλύτερα» τους χρήστες σχετικά με τον έλεγχο που έχουν στα δεδομένα τους και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη τόσο στις εφαρμογές όσο και στο Play Store. Σύμφωνα με την Google, παρέχει επίσης μεγαλύτερη ευελιξία στους χρήστες, οι οποίοι θα μπορούν να διαγράψουν συγκεκριμένα δεδομένα (όπως κάποιο περιεχόμενο που έχουν αναρτήσει) χωρίς να απαιτείται η πλήρης διαγραφή του λογαριασμού τους, εφόσον βεβαίως αυτό είναι και το επιθυμητό. Η απαίτηση να υπάρχει η δυνατότητα που περιγράψαμε παραπάνω και μέσω του Ιστού είναι για να διασφαλιστεί ότι οι χρήστες δεν θα χρειαστεί να επανεγκαταστήσουν μία εφαρμογή απλώς και μόνο για να διαγράψουν τις πληροφορίες τους. 

Η πολιτική θα τεθεί σε ισχύ σταδιακά. Οι developers εφαρμογών Android έχουν προθεσμία έως τις 7 Δεκεμβρίου για να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με τη διαγραφή δεδομένων στη φόρμα ασφαλείας της εφαρμογής τους. Το Play Store θα αρχίσει να εμφανίζει τις αλλαγές στις αρχές του 2024 ωστόσο οι developers θα μπορούν να αιτηθούν παράταση έως τις 31 Μαΐου του επόμενου έτους.

Οι αλλαγές έρχονται αρκετούς μήνες αφότου η Apple επέβαλε έναν παρόμοιο κανόνα για τις εφαρμογές στο App Store. Και στις δύο περιπτώσεις, οι εταιρείες ανησυχούν για παραβιάσεις απορρήτου και τις επακόλουθες συνέπειες -δεν θέλουν οι χρήστες να πέφτουν θύματα παραβιάσεων δεδομένων επειδή δεν ήταν εύκολο να διαγράψουν λογαριασμούς ή ευαίσθητες πληροφορίες αφότου σταμάτησαν να χρησιμοποιούν μία εφαρμογή. Όπως όμως αναφέραμε και πιο πάνω στο κείμενο, οι ενέργειες των εταιρειών όπως οι Google και Apple έρχονται μετά από τις αυξανόμενες και εντονότερες προσπάθειες των νομοθετών και των ρυθμιστικών αρχών για περισσότερο έλεγχο στις υπηρεσίες, οι οποίες μέχρι πριν από λίγα χρόνια κυριολεκτικά έκαναν σχεδόν ότι ήθελαν με τα δεδομένα των χρηστών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει την αυστηρότερη νομοθεσία και δίνει πλήρη εξουσία στους πολίτες της όσον αφορά τη διαχείριση των δεδομένων τους. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) των Ηνωμένων Πολιτειών πρότεινε πρόσφατα επίσης ορισμένες αλλαγές στους κανόνες που απαιτούν εύκολους τρόπους ακύρωσης συνδρομών και εγγραφών μέλους. Αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου εστιάζει περισσότερο στις ανεπιθύμητες χρεώσεις παρά στην προστασία του απορρήτου και της ιδιωτικής ζωής, το μήνυμα προς τους developers εφαρμογών αλλά και στις υπηρεσίες που τις φιλοξενούν είναι σαφές: παρέχετε περισσότερο έλεγχο στους χρήστες για τους λογαριασμούς τους αλλιώς θα έχετε να αντιμετωπίσετε τις συνέπειες, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι εξοντωτικά πρόστιμα. 

  • Like 1