Η αμερικανική εταιρία δήλωσε είναι μία επένδυση σε βάθος επταετίας για την επιτάχυνση της υιοθέτησης ψηφιακών υπηρεσιών στην αγορά της χώρας.

Ο Sundar Pichai, διευθύνων σύμβουλος της Google, αποκάλυψε το επενδυτικό κεφάλαιο Google for India Digitization Fund μέσω του οποίου η εταιρία θα πραγματοποιεί επενδύσεις στην Ινδία. Σε ετήσια εκδήλωση της εταιρίας μέσω τηλεδιάσκεψης, ο CEO της Alphabet, δήλωσε:

Θα το κάνουμε αυτό μέσω ενός συνδυασμού επενδύσεων σε μετοχές, συνεργασίες και λειτουργικές επενδύσεις, υποδομές και οικοσυστήματα. Αυτό αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη μας στο μέλλον της Ινδίας και τη ψηφιακής οικονομίας της.

Οι επενδύσεις θα επικεντρωθούν σε τέσσερις τομείς:

  • Προσιτή πρόσβαση και πληροφορίες για κάθε Ινδό στη δική του γλώσσα, είτε πρόκειται για Χίντι, Ταμίλ, Παντζάμπι ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα
  • Δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται αποκλειστικά με τις μοναδικές ανάγκες της Ινδίας
  • Ενδυνάμωση των επιχειρήσεων καθώς συνεχίζουν να ξεκινούν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό
  • Αξιοποίηση της τεχνολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης για το καλό της κοινωνίας, σε τομείς όπως η υγεία, η εκπαίδευση και η γεωργία

Η Ινδία είναι μία βασική αγορά στο εξωτερικό για τη Google, όπου μια σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες της, όπως η Αναζήτηση, το YouTube και το Android, έχουν εισχωρήσει σε μεγάλο μέρος του διαδικτυακού πληθυσμού της χώρας. Μία χώρα με 1.3 δισεκατομμύρια ανθρώπους, είναι ίσως μία από τις τελευταίες μεγάλες ανεκμετάλλευτες αγορές ανάπτυξης τόσο για αμερικανικές όσο και κινέζικες εταιρίες τεχνολογίας.

Υπάρχει ακόμη περισσότερη δουλειά για να κάνουμε το Διαδίκτυο οικονομικά προσιτό και χρήσιμο για ένα δισεκατομμύριο Ινδούς. Από τη βελτίωση των λειτουργιών φωνής και την υποστήριξη για όλες τις γλώσσες της Ινδίας, έως την έμπνευση και την υποστήριξη μιας ολόκληρης νέας γενιάς επιχειρηματιών.

Το Facebook, το οποίο ανταγωνίζεται τη Google και την Amazon στην Ινδία, πραγματοποίησε τον Απρίλιο επένδυση 5.7 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Reliance Jio Platforms, την κορυφαία εταιρία τηλεπικοινωνιών στη χώρα, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό 60 εκατομμυρίων μικρών καταστημάτων. Μάλιστα, η Reliance Jio Platforms έχει ήδη εξασφαλίσει στο σύνολο 15.7 δισεκατομμύρια δολάρια από 12 μεγάλους επενδυτές.

Και η Amazon όμως θέλει να επενδύσει ακόμη περισσότερα χρήματα στην Ινδία. Κατά την επίσκεψή του στη χώρα, ο Jeff Bezos, δήλωσε ότι η εταιρία του διοχετεύει επιπλέον 1 δισεκατομμύριο δολάρια και δεσμεύεται για άλλα 6.5 δισεκατομμύρια.

Η ανακοίνωση της επένδυσης της Google έρχεται σε μια στιγμή που η Ινδία φαίνεται να κλείνει την πόρτα σε κινεζικές εταιρίες. Το Νέο Δελχί τον περασμένο μήνα απαγόρευσε 59 εφαρμογές και υπηρεσίες που αναπτύχθηκαν από κινεζικές εταιρίες. Μεταξύ αυτών που απαγορεύτηκαν είναι το TikTok, το UC και το WeChat. Ορισμένοι θεωρούν πως αυτή η απαγόρευση θα βοηθήσει τους αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες να επεκτείνουν περαιτέρω τις δραστηριότητές τους σε ολόκληρη την Ινδία καθώς θα αντιμετωπίσουν λιγότερους ανταγωνιστές. Μία αγορά που έχει γίνει πιο σημαντική για τις αμερικανικές εταιρίες αφού σε μεγάλο βαθμό έχουν αποκλειστεί επιχειρηματικά από την αγορά της Κίνας.

Ο υπουργός πληροφορικής της Ινδίας, Ravi Shankar Prasad, δήλωσε:

Η Google θα επενδύσει ένα αρκετά σημαντικό ποσό στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ινδίας. Είμαι πολύ χαρούμενος που η Google αναγνωρίζει την ψηφιακή καινοτομία της Ινδίας και την ανάγκη δημιουργίας περαιτέρω ευκαιριών.

Η Google έχει υποστηρίξει μέχρι σήμερα αρκετές νεοσύστατες  επιχειρήσεις στην Ινδία, συμπεριλαμβανομένης της υπηρεσίας παράδοσης Dunzo. Τον Μάιο οι Financial Times είχαν αναφέρει ότι η εταιρία βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Vodafone Idea, τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία τηλεπικοινωνιών στην Ινδία, για να αποκτήσει μερίδιο 5%.

Η επικεφαλής της Google στην Ινδία, Sanjay Gupta, δήλωσε ότι η νέα δέσμευση της εταιρίας των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα διαμορφώσει το μέλλον πολλών προϊόντων και υπηρεσιών στη χώρα. Μάλιστα, όπως αναφέρει η Google θέλει να αφοσιωθεί στο να υποστηρίξει την Ινδία ώστε να γίνει ένα πραγματικά ψηφιακό έθνος.

  • Like 2
  • Confused 1