Τη δυνατότητα εξαίρεσης συγκεκριμένων ιστοχώρων από τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης πρόσθεσε η Google. Συγκεκριμένα, δίπλα στην ήδη υπάρχουσα επιλογή “Cached” (αποθηκευμένη σελίδα) που εμφανίζεται σε κάθε αποτέλεσμα, προστίθεται ένα νέο link που παραπέμπει στο μπλοκάρισμα όλων των αποτελεσμάτων από το συγκεκριμένο domain.

 

 

 

block_matt_option.png

Στη συνέχεια εμφανίζεται μήνυμα επιβεβαίωσης όπου περιλαμβάνεται και η επιλογή αναίρεσης της ενέργειας. Ενώ όμως η επιλογή εμφανίζεται σε όλους τους χρήστες, ανεξαρτήτως του αν είναι συνδεδεμένοι ή όχι με τον Google λογαριασμό τους, η σύνδεση είναι, προφανώς, απαραίτητη για την ολοκλήρωση της ενέργειας.

 

blocked_matt.png

Από τη στιγμή που πραγματοποιηθεί η εξαίρεση, τα αποτελέσματα από το αποκλεισμένο domain θα πάψουν να εμφανίζονται στις αναζητήσεις του χρήστη. Αντ’ αυτού, θα εμφανίζεται στην κορυφή ή το τέλος της σελίδας των αποτελεσμάτων (ανάλογα με το πόσο ψηλά θα εμφανιζόταν ο αποκλεισμένος ιστοχώρος) ένδειξη ότι η συγκεκριμένη αναζήτηση περιλαμβάνει αποτελέσματα από domains που έχουν μπλοκαριστεί, ώστε ο χρήστης να μπορεί ανά πάσα στιγμή να αναιρέσει την επιλογή του.

 

matt_reminder.png

Η επιλογή διαχείρισης των αποκλεισμένων ιστοχώρων έχει προστεθεί στη σελίδα ρυθμίσεων των προτιμήσεων του χρήστη. Εκεί μπορεί να αναιρέσει κάποιο προηγούμενο μπλοκάρισμα ή να προσθέσει απευθείας ένα domain, δηλώνοντας, προαιρετικά την αιτία του αποκλεισμού. Ο μέγιστος αριθμός ιστοχώρων που μπορεί κανείς να αποκλείσει φτάνει τα 500.

 

Manage+Blocked+Sites.png

Προς το παρόν, το μπλοκάρισμα ενός ιστοχώρου από τους χρήστες δεν επηρεάζει την γενικότερη αξιολόγησή του (Page Rank) στα αποτελέσματα αναζήτησης, παρόλα αυτά, η Google θα εξετάσει το ενδεχόμενο να το λάβει μελλοντικά υπόψη.

 

Το νέο χαρακτηριστικό έχει ήδη ξεκινήσει να ενεργοποιείται στους χρήστες της αγγλικής έκδοσης της μηχανής αναζήτησης που χρησιμοποιούν Chrome 9+, Internet Explorer 8+ και Firefox 3.5+. Η επέκτασή της σε περισσότερες γλώσσες, περιοχές και browsers αναμένεται σύντομα.

 

Link.png Site: Google Blog