Εδώ και κάποιο διάστημα το Gmail έχει ενσωματώσει και επίσημα μια μέχρι πρότινος πειραματική λειτουργία που προτείνει στον χρήστη να προσθέσει ή να αφαιρέσει παραλήπτες στο e-mail που έχει μόλις ετοιμάσει, βάσει των προηγούμενων αλληλεπιδράσεων που είχε μαζί τους. Ο μηχανισμός αυτός είναι συχνά αρκετά ακριβής και η Google δημοσίευσε πρόσφατα έγγραφο όπου περιγράφεται σε γενικές γραμμές ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί.

 

bob1.png

Το 11σέλιδο PDF που φέρει τον τίτλο Suggesting (More) Friends Using the Implicit Social Graph αναφέρει πως καθοριστικό ρόλο για την βαρύτητα που θα έχει μια συγκεκριμένη πρόταση παίζουν κατά βάση τρεις παράγοντες:

 

  • Συχνότητα. Οι ομάδες με τις οποίες ο χρήστης αλληλεπιδρά πιο συχνά είναι, προφανώς, πιο σημαντικές για αυτόν από τις ομάδες με τις οποίες δεν έχει τόσο τακτική επικοινωνία.
  • Επικαιρότητα. Η σημασία μιας ομάδας για τον χρήστη αλλάζει με το πέρασμα του χρόνου, αφού όσο πιο πρόσφατη είναι η επικοινωνία, τόσο πιο σημαντική γίνεται η ομάδα.
  • Κατεύθυνση της επικοινωνίας. Η σημασία της αλληλεπίδρασης αυξάνεται εάν η επικοινωνία μεταξύ χρήστη και ομάδας έχει ξεκινήσει από τον πρώτο (δηλαδή, είναι αυτός που έστειλε το αρχικό e-mail στην ομάδα και όχι αυτός που το δέχτηκε).

Σύμφωνα μάλιστα με τη Google, περισσότερο από το 10% των e-mails του Gmail στέλνονται σε περισσότερους από έναν παραλήπτες και πάνω από το 4% στέλνονται σε 5 ή παραπάνω άτομα. Έτσι, παρόλο που οι χρήστες γενικά αποφεύγουν να μπουν στον κόπο να ομαδοποιήσουν τις επαφές τους, οι αλληλεπιδράσεις τους μαζί τους επιτρέπουν στην Google να εντοπίσει η ίδια τις ομάδες για λογαριασμό τους με αρκετή ακρίβεια.

 

Είναι προφανές πως ένας τέτοιος μηχανισμός μπορεί πέρα από το Gmail να αξιοποιηθεί και από άλλες υπηρεσίες της Google όπως για παράδειγμα το Google+, προκειμένου να βελτιωθεί ο διαμοιρασμός περιεχομένου μεταξύ των χρηστών.

 

Link.png Site: Google OS Blog