Η υπηρεσία σύγκρισης τιμών PriceRunner με έδρα τη Σουηδία, ανακοίνωσε σήμερα ότι προχώρησε σε μήνυση της Google για 2.1 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο λόγος είναι η απόφαση Ευρωπαϊκού δικαστηρίου σύμφωνα με την οποία η Google παραβίασε αντιμονοπωλιακούς νόμους της ΕΕ. Τον περασμένο Νοέμβριο, το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης επικύρωσε την απόφαση να επιβάλει στη Google πρόστιμο ρεκόρ ύψους 2,42 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,8 δισεκατομμύρια δολάρια) επειδή ευνοούσε τη δική της υπηρεσία σύγκρισης αγορών έναντι των ανταγωνιστών της.

"Επιθυμούμε την αποζημίωση μας για τη ζημιά που μας έχει προκαλέσει η Google εδώ και πολλά χρόνια, αλλά επίσης βλέπουμε αυτή τη μήνυση ως έναν αγώνα για τους καταναλωτές που έχουν υποφέρει τρομερά από την παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού από την Google τα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια και μέχρι σήμερα. " δήλωσε ο CEO του PriceRunner Mikael Lindahl.

Η PriceRunner ισχυρίζεται ότι η Google έχει «μονοπωλιακή θέση» στην Ευρώπη, προσθέτοντας ότι πιστεύει ότι εξακολουθεί να μην έχει συμμορφωθεί με την απόφαση της Επιτροπής της ΕΕ και ότι συνεχίζει «την κατάχρηση τη δεσπόζουσας θέσης της». Ως εκ τούτου, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η κίνηση και τα κέρδη εκτρέπονται από την ίδια και άλλες υπηρεσίες αγορών και ότι οι προσφορές της είναι υψηλότερες από άλλες υπηρεσίες, βλάπτοντας στην τελική τους καταναλωτές. «Δεδομένου ότι η παραβίαση συνεχίζεται, το ποσό των αποζημιώσεων αυξάνεται καθημερινά, αναμένουμε ότι το τελικό ποσό αποζημίωσης της αγωγής θα είναι σημαντικά υψηλότερο», έγραψε.

image.png.febdb4c7c8aa04522bbcff7c99f393f9.png

Από την πλευρά της η Google δεν έχει προχωρήσει στο σχολιασμό της ενέργειας. Η εταιρεία έχασε την πρώτη της προσφυγή κατά του προστίμου της ΕΕ, αλλά προχώρησε σε μια νέα τον περασμένο μήνα, με υψηλόβαθμο στέλεχος της να αναφέρει ότι «πιστεύουμε ότι υπάρχουν τομείς που απαιτούν νομική διευκρίνιση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο». 

Ενημέρωση 8/2 - 13:35 - Η αντίδραση της Google γίνεται μέσω του Frederic Abrard, Director στο πρόγραμμα CSS Shoping Ads ο οποίος αναφέρει τα εξής: «Οι αλλαγές που κάναμε το 2017 στις διαφημίσεις για αγορές (shopping ads), λειτουργούν αποτελεσματικά και με επιτυχία, δημιουργώντας ανάπτυξη και θέσεις εργασίας σε εκατοντάδες υπηρεσίες σύγκρισης τιμών, οι οποίες διατηρούν πάνω από 800 websites στην Ευρώπη. Το σύστημα αυτό παρακολουθείται στενά από την Ευρωπαική Επιτροπή, καθώς και από δύο ανεξάρτητες ομάδες ειδικών.

Η PriceRunner επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει τις διαφημίσεις αγορών της Google, συνεπώς μπορεί να μην είχε τα αντίστοιχα επιτυχή αποτελέσματα με τις άλλες υπηρεσίες. Είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε τις θέσεις μας για την υπόθεση αυτή στο δικαστήριο».

  • Like 2