Η διαφημιστική πλατφόρμα της Google, το AdSense, εφαρμόζει δύο σημαντικές αλλαγές στις αρχές του επόμενου έτους που θα επηρεάσουν τις ιστοσελίδες και γενικότερα τους εκδότες.

Η πρώτη αλλαγή αφορά τη μετατόπιση του μοντέλου πληρωμής από τα κλικ στις εμφανίσεις (impressions). Επί του παρόντος, οι εκδότες κερδίζουν χρήματα όταν οι χρήστες κάνουν κλικ στις διαφημίσεις που εμφανίζονται στους ιστότοπούς τους. Με αυτή την ενημέρωση, οι εκδότες θα πληρώνονται αντ' αυτού με βάση τον αριθμό των φορών που εμφανίζονται οι διαφημίσεις, ανεξάρτητα από τα κλικ. 

Η δεύτερη ενημέρωση διαχωρίζει το ποσοστό διαμοιρασμού εσόδων για την αγορά και την πώληση. Η Google θα παρέχει πλέον στους εκδότες δύο διαφορετικά ποσοστά - ένα για όταν η Google Ads αγοράζει διαφημιστικό χώρο στον ιστότοπο του εκδότη και ένα άλλο όταν μια πλατφόρμα διαφημίσεων τρίτου μέρους αγοράζει το απόθεμα. Στο παρελθόν, οι εκδότες λάμβαναν ένα συγκεντρωτικό ποσοστό που περιελάμβανε και τα δύο σενάρια.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Google, οι προσαρμογές αυτές δεν θα επηρεάσουν σημαντικά τα κέρδη των εκδοτών. Αντίθετα, οι στόχοι είναι να αυξηθεί η διαφάνεια στη διαδικασία υπολογισμού των κερδών, και να βοηθηθούν οι εκδότες να συγκρίνουν τις αμοιβές μεταξύ των υπηρεσιών της Google και άλλων τεχνολογιών. Με ξεχωριστά ποσοστά αγοράς και πώλησης, οι εκδότες μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα πόσα έσοδα παρακρατούνται από μεσάζοντες όπως τα Google Ads ή άλλες εξωτερικές πλατφόρμες.

Όταν τα Google Ads αγοράζουν διαφημιστικό χώρο στον ιστότοπο ενός εκδότη, η Google συνήθως διατηρεί το 15% της δαπάνης του διαφημιζόμενου. Ωστόσο, το ποσό μπορεί να αυξομειώνεται με βάση τη δέσμευση των χρηστών με τις διαφημίσεις. Επί του παρόντος, οι εκδότες καταλήγουν με περίπου το 68% των συνολικών εσόδων όταν οι διαφημίσεις αγοράζονται μέσω των Google Ads. Τώρα, στους εκδότες θα παρέχεται το συγκεκριμένο ποσοστό πώλησης Google Ads, το οποίο υπολογίζεται στο 80% μετά τις κρατήσεις.

Για τις πλατφόρμες τρίτων, οι εκδότες θα λαμβάνουν επίσης το 80% των εσόδων, αλλά δεν θα γνωρίζουν το ακριβές ποσοστό αγοράς και τις αμοιβές που χρεώνουν οι εξωτερικοί συνεργάτες. Ενώ οι εκδότες θα έχουν μεγαλύτερη εικόνα για το μερίδιο της Google, οι λεπτομέρειες για τους τρίτους παραμένουν «μυστικές».

Η μετάβαση σε πληρωμές με βάση τις εμφανίσεις (impressions) σκοπεύει να διευκολύνει περαιτέρω τις συγκρίσεις μεταξύ των σχετικών υπηρεσιών. Η πληρωμή με βάση το impression και όχι το κλικ αφαιρεί τη μεταβλητότητα που συνδέεται με τις ενέργειες των χρηστών. 

Όπως συμβαίνει με κάθε μετάβαση, η Google εργάζεται για την ελαχιστοποίηση τυχόν προβλημάτων για τους εκδότες και γενικότερα τα sites. Οι τύποι και ο όγκος των διαφημίσεων δεν θα επηρεαστούν ωστόσο, οι εκδότες πρέπει να συνεχίσουν να ακολουθούν τις πολιτικές και τα πρότυπα διαφημίσεων της Google που απαγορεύουν τις ενοχλητικές ή αποσπασματικές διαφημιστικές εμπειρίες. 

Η Google δηλώνει ότι αυτές οι ενημερώσεις υπογραμμίζουν τη δέσμευσή της να χρηματοδοτεί ποικίλο διαδικτυακό περιεχόμενο μέσω του διαφημιστικού της μοντέλου, “αυξάνοντας παράλληλα την απλούστευση και τη διαφάνεια”. 
 

  • Like 1