Η εταιρία προχώρησε στη σχετική ανακοίνωση μέσω του ιστολογίου τηςhttps://techcrunch.com/2021/01/27/apple-app-tracking-transparency/

Παρότι γίνεται πολύς λόγος για τις προσπάθειες δημιουργίας εναλλακτικών λύσεων, απέναντι στα cookies, προκειμένου να καταγράφεται η δραστηριότητα των χρηστών στις διάφορες ιστοσελίδες, η Google δηλώνει πως δεν πρόκειται να ακολουθήσει αυτό το δρόμο.

Η εταιρία που κυριαρχεί στον τομέα των διαδικτυακών αναζητήσεων είχε ήδη ανακοινώσει το σταδιακό τερματισμό της υποστήριξης cookies τρίτων στον Chrome. Πλέον, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, καθώς ο Ντέιβιντ Τέμκιν, στέλεχος της εταιρίας στον τομέα προστασίας προσωπικών δεδομένων, σε ανάρτηση στο ιστολόγιο της εταιρίας, ενημέρωσε πως "από τη στιγμή που αποσυρθούν τα cookies τρίτων, δεν πρόκειται να δημιουργήσουμε εναλλακτικούς τρόπους παρακολούθησης των ατόμων καθώς περιηγούνται στο διαδίκτυο, ούτε θα τους χρησιμοποιούμε στα προϊόντα μας".

"Αντιλαμβανόμαστε πως αυτό σημαίνει πως άλλοι πάροχοι ενδεχομένως να προσφέρουν ένα επίπεδο ταυτοποίησης των χρηστών, για διαφημιστικούς σκοπούς στο διαδίκτυο, που εμείς δεν θα προσφέρουμε, λόγου χάρη γραφήματα βασισμένα στις διευθύνσεις email των χρηστών", συνέχισε ο Τέμκιν. "Δεν θεωρούμε πως οι λύσεις αυτές ανταποκρίνονται στις εντεινόμενες προσδοκίες των καταναλωτών για [σεβασμό προς] την ιδιωτικότητά τους, ούτε πρόκειται να σταθούν [οι λύσεις αυτές] αντιμέτωπες με τους ταχέως εξελισσόμενους ρυθμιστικούς περιορισμούς, επομένως δεν συνιστούν μια βιώσιμη, μακροπρόθεσμη επένδυση".

Αυτό δεν σημαίνει πως οι προβαλλόμενες διαφημίσεις δεν θα είναι καθόλου στοχευμένες. Για την ακρίβεια, το στέλεχος της Google υποστήριξε πως χάρη στις "εξελίξεις στις τεχνολογίες συνάθροισης, ανωνυμοποίησης, επεξεργασίας δεδομένων περιορισμένες εντός της εκάστοτε συσκευής καθώς και άλλες τεχνολογίες προστασίας της ιδιωτικότητας" δεν είναι πλέον απαραίτητη "η παρακολούθηση των καταναλωτών στο διαδίκτυο, προκειμένου να προκύψουν οφέλη για την ψηφιακή διαφήμιση".

Ως παράδειγμα των παραπάνω, ο Τέμκιν αναφέρθηκε σε μια νέα προσέγγιση την οποία δοκιμάζει η Google, την οποία ονομάζει Federated Learning of Cohorts (Ομόσπονδη Εκμάθηση Κοορτών, FLoC για συντομία), η οποία επιτρέπει τη στόχευση διαφημίσεων προς μεγάλες ομάδες χρηστών, με κριτήριο τα κοινά τους ενδιαφέροντα. Η Google θα αρχίσει τις δοκιμές των FLoC με τη συνεργασία διαφημιστικών εταιριών το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Ο Τέμκιν ανέφερε επίσης πως οι αλλαγές αυτές εστιάζουν στα δεδομένα τρίτων μερών και δεν επηρεάζουν τη δυνατότητα όσων αναρτούν περιεχόμενο να καταγράφουν τις προτιμήσεις και να στοχεύουν τους δικούς τους επισκέπτες: "Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις σχέσεις αυτές για τους εταίρους μας στις διαφημιστικές μας πλατφόρμες, μέσω των οποίων μπορούν να διατηρούν άμεση επαφή με τους πελάτες τους".

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι το Electronic Frontier Foundation έχει χαρακτηρίσει τα FLoC ως "το αντίθετο μιας τεχνολογίας διαφύλαξης της ιδιωτικότητας", συγκρίνοντάς τα με "συμπεριφορικό πιστωτικό αποτέλεσμα".

Εντωμεταξύ, κι ενώ τα cookies έχουν αρχίσει να αποσύρονται από ολόκληρη τη βιομηχανία, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου διεξάγει ήδη έρευνα σχετικά με το σχέδιο της Google να αποσύρει τα cookies τρίτων, καθώς εγείρεται ζήτημα μονοπωλιακών πρακτικών, με τους επικριτές του τεχνολογικού κολοσσού να υποστηρίζουν πως το ενδιαφέρον της Google για την ιδιωτικότητα είναι προσχηματικό και το ζητούμενο παραμένει να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς που κατέχει.

Αντίστοιχα επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί σε βάρος της Apple, ενόψει των επικείμενων αλλαγών για την προστασία της ιδιωτικότητας που θα συνοδεύουν την αναβάθμιση του iOS. 

  • Like 2