Σχεδιασμένη στο να "τρέχει" παντού, από PC's και συσκευές Android μέχρι και στις συσκευές Chromecast της Google, το "Stadia" έρχεται να αλλάξει όλα όσα ξέραμε για το "παραδοσιακό" gaming. Μέχρι και την ώρα του event, η ημερομηνία κυκλοφορίας της υπηρεσίας αναγραφόταν απλώς ως "2019", ενώ δεν υπήρξαν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την τιμολόγηση (η υπηρεσία θα είναι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, συνδρομητική).
Το Google Stadia, θα τρέχει μια σειρά επιλεγμένων PC τίτλων στους τους κεντρικούς servers της Google, δεχόμενοι τις εντολές του χειριστηρίου του χρήστη, όπου με την σειρά τους θα στέλνουν εικόνα και ήχο πίσω στην συσκευή του παίκτη, με την βοήθεια των "χαμηλής καθυστέρησης" (low latency) κέντρων δεδομένων της ανά την υφήλιο. Η εταιρία παρουσίασε και το δικής της παραγωγής χειριστήριο, όπως και ένα UI το οποίο περιλαμβάνει ένα "Play Now" εικονίδιο. Πατώντας το από οποιονδήποτε web browser, η Google ισχυρίζεται ότι ο χρήστης θα βρίσκεται στο παιχνίδι σε περίπου 5 δευτερόλεπτα, δίχως κανένα επιπρόσθετο download, update, install η patch.
"Με το Stadia, η αναμονή ανήκει στο παρελθόν", δήλωσε ο Phil Harisson, επιδεικνύοντας το Stadia μέσα από ένα Pixel 3 XL, και ύστερα από το "λιγότερο δυνατό PC που μπορούσαμε να βρούμε". Το εν λόγω gameplay διαφημίστηκε ως 1080/60fps, ενώ επιβεβαιώθηκε ότι το Stadia θα υποστηρίζει όλα τα κοινά USB controllers και πληκτρολόγια/ποντίκια. Το χειριστήριο του Stadia θα περιλαμβάνει κουμπί "capture" για απευθείας ανέβασμα στιγμιοτύπων στο Youtube, ενώ το "Google Assistant" θα δίνει την δυνατότητα φωνητικών εντολών στον χρήστη μέσω της υπηρεσίας.
Σύμφωνα με την Google, "7500 κόμβοι υψηλής ταχύτητας", θα βρίσκονται κοντά στους παίκτες, εξασφαλίζοντας καλύτερη απόδοση", ενώ σύμφωνα με την εταιρία, το κάθε ένα από τα data centers της, αντιστοιχεί σε έναν AMD 2.7GHz x86 CPU με 16GB RAM έως και 484GB/s, και GPU που παράγει ισχύς έως και 10.7 teraflops. η Google "επιμένει" ότι το Stadia θα υποστηρίζει 4Κ/60fps gameplay με το "καλημέρα", με την απόδοση φυσικά να διαφέρει ανά συσκευή.
Ανάμεσα στους πρώτους υποστηρικτές της υπηρεσίας, βρίσκονται οι open-source πλατφόρμες Unreal και Unity, όπως επίσης και η id Software όπου επιβεβαίωσε την υποστήριξη Vulkan από την υπηρεσία, με την ταυτόχρονη επιβεβαίωση ενός port του Doom Eternal για το Stadia, το οποίο θα τρέχει σε 4Κ/60, και θα είναι διαθέσιμο προς δοκιμή από το κοινό στο showfloor της Google, αμέσως μετά το τέλος του keynote.
Η ανακοίνωση της Google, έρχεται μετά από εβδομάδες φημών και ενδείξεων για μία νέα game streaming υπηρεσία από την εταιρία, ακολουθούμενες από μία public beta του "Project Stream", στο οποίο οι χρήστες δοκίμασαν το Assasin's Creed Odyssey, μέσω ενός παράθυρου browser. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρίας, Sundar Pichai το Stadia ήταν το "χειρότερα φυλαγμένο μυστικό της βιομηχανίας, προσθέτοντας ότι: "Σκεφτείτε πώς δουλεύει το web, με τον άμεσο διαμοιρασμό link μέσω ενός κλίκ. Θέλουμε το ίδιο και για το gaming. Άμεσα και εύκολα προσβάσιμο για όλους".
Στο παρακάτω βίντεο, μπορείτε να παρακολουθήσετε μία πλήρη τεχνική ανάλυση των τεχνικών χαρακτηριστικών της υπηρεσίας, καθώς και δοκιμή της απόδοσης του, από το Digital Foundry του Eurogamer:
- 1
ΣΧΟΛΙΑ (157)
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώραΔημοσίευση ως Επισκέπτης
· Αποσύνδεση