Το Google είναι γνωστό για την μυστικοπάθειά του σχετικά με τεχνικές λεπτομέρειες που αφορούν την “μυστική συνταγή” με την οποία επεξεργάζεται κάθε αναζήτηση και δίνει, με σχεδόν θαυμαστή ταχύτητα αν το καλοσκεφτείτε, τα αποτελέσματα του.

 

Η στάση αυτή είναι κατανοητή αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι η αναζήτηση είναι το Άλφα και το Ωμέγα της επιχειρηματικής του υπόστασης και ότι χάρη σε αυτή την ικανότητα το Google έχει γίνει η νούμερο ένα εταιρία στην συνείδηση των περισσότερων στο διαδίκτυο. Είναι ανυπολόγιστης αξίας.

 

Οπότε όταν κάτι βγαίνει προς τα έξω ανοίγουμε τα αυτιά μας καθώς, εκτός των υπολοίπων, συνήθως αυτό που βγαίνει είναι και ιδιαίτερα εντυπωσιακό.

 

Πριν από περίπου δέκα ημέρες έγινε ένα διεθνές συνέδριο στην Βαρκελώνη και ο Jeff Dean από το Google έδωσε ιδιαίτερα εντυπωσιακά στοιχεία.

 

Μετά το άλμα

 

Πρώτα από όλα:

 

Το Google μεταξύ 1999 και 2009 έχει αυξήσει τον αριθμό των αναζητήσεων χίλιες (Χ1000) φορές(!). Την ίδια περίοδο έχει αυξηθεί χίλιες φορές η επεξεργαστική δύναμη την οποία το Google διαθέτει ενώ ο χρόνος απόκρισης σε μία ερώτηση μειώθηκε (!) από τα 1000ms σε 200ms.

 

Πρακτικά το Google κατάφερε και βελτίωσε Χ5 φορές την ταχύτητά του την περίοδο που η ζήτηση για τις υπηρεσίες του αυξανόταν πρωτόγνωρα.

 

Ακόμη πιο εντυπωσιακά, ο χρόνος απόκρισης και επεξεργασίας νέων δεδομένων μιας ιστοσελίδας έχει μειωθεί από μήνες σε λεπτά. Πολλοί από εσάς ίσως να θυμάστε ότι πριν από κάποια χρόνια αφού αλλάζατε δεδομένα στην ιστοσελίδα σας περιμένατε καιρό μέχρι το Google να αντιληφθεί την αλλαγή. Ακόμη περισσότερος χρόνος περνούσε μέχρι να αξιολογήσει την σημασία των αλλαγών που έγιναν ώστε να αναπροσαρμόσει την θέση της ιστοσελίδας στην ιεραρχία αναζήτησης για μια συγκεκριμένη λέξη.

 

Πλέον αυτές οι αλλαγές και μια αρχική εκτίμηση του πως αλλάζουν ιεραρχικά τα πράγματα στις αναζητήσεις, γίνονται -σε πολλές περιπτώσεις- μέσα σε λεπτά.

 

Σκεφτείτε τι συζητάμε: Δισεκατομμύρια σελίδων και το Google εντοπίζει αλλαγές και σταθμίζει πως αυτές επηρεάζουν μια συγκεκριμένη αναζήτηση μέσα σε λεπτά! Και δίνει το αποτέλεσμα μέσα σε 200ms…

 

Πως γίνονται όλα αυτά;

 

Ο Jeff Dean πιστώνει την επιτυχία του Google στην εταιρική ικανότητα προσαρμογής. Τα τελευταία δέκα χρόνια το Google έχει προβεί σε μαζικές αλλαγές στην δομή της έρευνας τουλάχιστον επτά φορές. Συνεχείς έρευνες, συνεχείς αλλαγές εφαρμοσμένες με τρόπο τέτοιο ώστε ο μέσος χρήστης να μην το αντιλαμβάνεται.

 

Από τις πιο πρόσφατες αλλαγές, ο Dean έκανε ιδιαίτερη μνεία στην επιτυχή επιλογή του Google να “εγκαταστήσει τις index έρευνας εντελώς στην μνήμη” (αν δεν καταλάβατε ακριβώς τι σημαίνει αυτό, μην ανησυχείτε: ούτε εμείς έχουμε ιδέα.) Αυτό όμως είχε την συνέπεια ότι κάθε αναζήτηση από χρήστη, ενώ μέχρι εκείνο το σημείο απασχολούσε μερικές δεκάδες μηχανήματα πλέον χρησιμοποιεί πάνω από χίλια μηχανήματα!

 

Κάθε φορά που οποιοσδήποτε πατάει το κουμπί “Αναζήτηση Google” ακόμη και για την πιο σαχλή αναζήτηση, τουλάχιστον χίλια μηχανήματα επεξεργάζονται την απάντηση.

 

Εντυπωσιαστήκατε; Θα έπρεπε.

 

Το Google μας θυμίζει το Τέξας στα παλιά ανέκδοτα: Όλα είναι μεγαλύτερα στο Τέξας.

 

Τι κρύβει το μέλλον;

 

Source.png Πηγή: zing.gr

 

Επισης:Πόσο επιβαρύνει τον πλανήτη κάθε search στο Google?

 

Όσο και αν σας κάνει εντύπωση, η απάντηση είναι: Αρκετά.

 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ένα άρθρο στους Times του Λονδίνου, ο Φυσικός Alex Wissner-Gross υπολόγισε ότι μία έρευνα στο Google παράγει 7γρ Διοξείδιο του Άνθρακα.

 

Για να έχετε μια αίσθηση κλίμακας, δύο έρευνες στο Google αναλογούν στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του να βράσει κανείς νερό σε μια τσαγιέρα (περίπου 15γρ CO2).

 

Το κόστος αυτό δημιουργείται γιατί η Google (η οποία δεν είναι χειρότερη από άλλες εταιρείες του χώρου, απλώς αναφέρεται γιατί είναι η μεγαλύτερη εταιρεία), για να δώσει τα αποτελέσματα που έχουμε συνηθίσει χρησιμοποιεί κολοσσιαία Data Centers γεμάτα Servers που χρησιμοποιούν τεράστια ποσά ενέργειας.

 

Οι εκφράσεις δεν είναι υπερβολικές. Υπολογίζεται ότι η ενέργεια που καταναλώνει η βιομηχανία τεχνολογίας αναλογεί στο 2% της παγκόσμιας επιβάρυνσης CO2, ένα ποσοστό που είναι παρόμοιο με π.χ. ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία.

 

Όλα έχουν συνέπειες λοιπόν.

 

Source.png Πηγή: zing.gr