Ανάμεσα στις ανακοινώσεις από το χθεσινό συνέδριο προγραμματιστών Google I/O, ίσως το demo του ψηφιακού βοηθού Google Assistant ο οποίος κλείνει τηλεφωνικά ραντεβού συνομιλώντας με ανθρώπους, να είναι αυτό που όχι μόνο ξεχωρίζει αλλά και....τρομάζει.

Συγκεκριμένα, η Google μέσω της υπηρεσίας Duplex, θέλει να φέρει το ψηφιακό της βοηθό ένα βήμα πιο κοντά σε έναν πραγματικό, δίνοντας του τη δυνατότητα να κλείνει τα δικά σας ραντεβού, πραγματοποιώντας τηλεφωνικές κλήσεις, και προχωρώντας σε διάλογο με τον πραγματικό άνθρωπο που βρίσκεται στην άλλη άκρη της γραμμής. Σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά demo που έχουμε δει ποτέ σε παρουσίαση, ο Google Assisant μιμούμενος έναν άνθρωπό, έκλεισε ραντεβού σε ένα κομμωτήριο, με τον υπάλληλο να μην αντιλαμβάνεται ότι από την άλλη άκρη της γραμμής υπήρχε μια μηχανή. Η φωνή του Google Assistant ήταν σίγουρα αρκετά «ανθρώπινη» με στοιχεία που συναντάμε και στον ανθρώπινο λόγο όπως για παράδειγμα μικρές παύσεις οι οποίες συνοδεύονται από λέξεις τύπου "αααμ" και "μμμμ". 

Στο δεύτερο εξίσου εντυπωσιακό demo, o Google Assistant προσπαθεί να κάνει μια κράτηση 4 ατόμων σε εστιατόριο, με μια μικρή ασυνεννοησία με τον υπάλληλο του εστιατορίου να ξεπερνιέται σχετικά εύκολα αφού η τεχνητή νοημοσύνη είναι σε θέση να καταλάβει τι ακριβώς εννοεί ο συνομιλητής της και να αντιδράσει κατάλληλα. 

Στην ουσία με το Duplex, η Google αριστεύει στη ομώνυμη δοκιμή του γνωστού Άγγλου μαθηματικού Alan Touring, ο οποίος σε άρθρο του το 1950 γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη και τον ορισμό της, είχε προτείνει ότι μια μηχανή θα μπορεί να θεωρηθεί εξίσου έξυπνη με έναν άνθρωπο, αν στην περίπτωση μιας συζήτησης μεταξύ τους, ο δεύτερος θα νόμιζε ότι ο συνομιλητής του ήταν άνθρωπος.

Η ανάπτυξη του Duplex διήρκεσε χρόνια σύμφωνα με το CEO της εταιρείας, Sandar Pichai, και κάνει χρήση τεχνολογιών βασισμένες σε deep learning μεθόδους για επεξεργασία φυσικής γλώσσας (Natural Language Processing, NLP) και μετατροπής κειμένου σε ομιλία (Text-to-speech, TTS). Η Google θα προχωρήσει στη δοκιμαστική κυκλοφορία του Duplex τις επόμενες εβδομάδες όμως σίγουρα η παρουσίασή της υπηρεσίας στο Google I/O έρχεται να προστεθεί στη λίστα των παραδειγμάτων τεχνητής νοημοσύνης που εντυπωσιάζουν αλλά μας βάζουν παράλληλα και σε σκέψεις για το τι μπορεί αυτή να καταφέρει.

 

Μικρή διόρθωση. Το παραπάνω θα έπρεπε να γραφτεί κάπως σαν: "με τεχνολογίες βασισμένες σε deep learning μεθόδους για επεξεργασία φυσικής γλώσσας (Natural Language Processing, NLP) και μετατροπής κειμένου σε ομιλία (Text-to-speech, TTS)"
 

  • Thanks 1