Μετά την επίθεση του επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Google, Matias Duarte στα Windows 10, ήρθε και η ώρα του mobile λειτουργικού συστήματος της Apple, την εμπειρία με το οποίο χαρακτηρίζει “βαριά και φορτική”.

Το πλέγμα των εικονιδίων έχει παραμείνει απαράλαχτο από τότε που αποκαλύφθηκε το πρώτο iPhone, τον Ιανουάριο του 2007 από τον Steve Jobs. Σε μία πρόσφατη συνέντευξη του, ο Αντιπρόεδρος Σχεδιασμού της Google, Matias Duarte είπε σχετικά με το τυπικό περιβάλλον χρήσης σε smartphones και tablets, ότι του φαίνεται πολύ δύσκολο να πιστέψει ότι μία λύση που δημιουργήθηκε πριν από 30 χρόνια για υπολογιστές desktop θα παραμείνει η καλύτερη λύση για τους καταναλωτές για πάντα. Ο Duarte τονίζει την τυχαία τοποθέτηση των εικονιδίων, λέγοντας πως έχει μπει στον πειρασμό να οργανώσει τις εφαρμογές στο κινητό του με βάση το χρώμα.

 

Η επιτυχία του iPhone ήταν μία “αρκετά θετική” στιγμή, λέει ο Duarte “ωστόσο αποκρυστάλλωσε και άλλα πολλά πράγματα, που ήταν ήδη αρκετό καιρό στον χώρο ακόμα και για εκείνη την εποχή, όπως οι σειρές εικονιδίων που δεν κλιμακώνονται πολύ καλά. Αυτή η ιδέα ενός μικροσκοπικού πλέγματος που πρέπει να φροντίζεις χειροκίνητα, έχει αρχίσει να μοιάζει πολύ βαριά και φορτική”.

 

Το Android Wear, που δημιουργήθηκε για να είναι εύχρηστο σε μικρές οθόνες και είναι διαφορετικό, μπορεί να είναι η απάντηση, ωστόσο ο Duarte λέει “Δεν ξέρω αν το Android Wear έχει την λύση ή αν βρίσκεται στην κατεύθυνση για να αποτελέσει την σωστή λύση, κανείς δεν ξέρει” και προσθέτει “Προσπαθούμε να δοκιμάζουμε πράγματα για να δούμε αν θα έχουν επιτυχία. Αυτός είναι ο σκοπός του design. Ξεκινάς με μία θεωρία, και στην συνέχεια προσπαθείς να την κάνεις πράξη, χωρίς εγωισμούς και ύβρεις”.

 

Ο Matias Duarte ξεκίνησε κάτι που περιγράφει ως “θερμοκοιτίδα σχεδιασμού” στην Google, προσπαθώντας να εφαρμόσει νέες αλλαγές στον σχεδιασμό τόσο μέσα στην εταιρεία όσο και έξω από αυτή. Το Material Design, που ξεκίνησε με το Android 5.0 ήταν μία από τις πρώτες αλλαγές που έφερε στην Google. Τώρα, εργάζεται πάνω στο Android Wear, το οποίο όπως αναφέραμε αναγκαστικά έπρεπε να απομακρυνθεί από τις τυπικές σειρές εικονιδίων. Πάντως, ο Duarte υποστηρίζει ότι ακόμα βρισκόμαστε στην αρχή. “Όταν μιλάμε για κινητά τηλέφωνα, για εφαρμογές ή ιστοσελίδες, πρόκειται για ένα απίστευτα νεαρό μέσο. Αλλάζει πολύ γρήγορα, ωστόσο συνεχίζουν να βρίσκονται σχεδόν σε πρώιμη βιομηχανική κατάσταση”.

 

Link.png Site: PhoneArena
Link.png Site: Wired