Δημοσίευμα “φωτιά” της Wall Street Journal καίει τη Google σχετικά με ορισμένες μεθόδους παρακολούθησής των χρηστών iPhone συσκευών. Αναφέρεται ότι η διάσημη μηχανή αναζήτησης παρακάμπτει το μηχανισμό ιδιωτικότητας του Safari browser προκειμένου να καταγράψει τις Web συνήθειες των κατόχων iPhone. Παρόμοια τεχνική φαίνεται ότι χρησιμοποίησαν και άλλες τρεις διαφημιστικές εταιρείες μικρότερου βεληνεκούς.

 

Ο κώδικας που χρησιμοποίησε η Google επισημάνθηκε από ερευνητή του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ και επιβεβαιώθηκε από τεχνικό σύμβουλο της Journal. Η προεπιλεγμένη ρύθμιση του Safari browser στις iPhone συσκευές είναι προγραμματισμένη να μη δέχεται cookies τρίτων ιστοσελίδων αλλά και διαφημιστών. Απ’ ότι διαπιστώνεται η Google παρέκαμψε αυτή τη ρύθμιση τροποιώντας τον κώδικα ορισμένων από των διαφημίσεων της έτσι ώστε να φαίνεται ότι αυτές συμπληρώνουν μια φόρμα στη Google. Με αυτή τη μέθοδο ο Safari μπόρεσε να “ξεγελαστεί” αφήνοντας το cookie να αποθηκευτεί τελικά στη συσκευή του χρήστη.

 

Το γεγονός ότι τα περισσότερα cookies είχαν ημερομηνία λήξης δύο με τρεις ημέρες δεν αποτέλεσε ιδιαίτερο πρόβλημα για τις διαφημίσεις, καθώς από τη στιγμή που αποθηκεύεται ένα cookie από μία τοπθεσία είναι πολύ πιο εύκολο στη συνέχεια να αποθηκευτούν και άλλα.

 

SafariTrackingCode-annotate0212.gif

 

Σε απάντησή της στο δημοσίευμα η Google αναφέρει ότι η Journal έχει παρεξηγήσει το τι πραγματικά έχει γίνει, καθώς όπως η ίδια υποστηρίζει χρησιμοποιήσε λειτουργίες του Safari browser έτσι ώστε να προσφέρει υπηρεσίες σε χρήστες που είχαν εισέλθει με το λογαριασμό τους στη σελίδα της. Στη συνέχεια υπογραμμίζει ότι αυτά τα cookies δε συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες χρηστών, ενώ αναφέρεται ακόμη ότι οι περισσότεροι browsers επιτρέπουν cookies τρίτων να εγκατασταθούν στις συσκευές, τα οποία χρησιμοποιούνται πολλές φορές από κουμπιά όπως το “Like” και το “+1”.

 

Για να παρακάμψει το γεγονός αυτό και να μπορούν να χρησιμοποιηθούν πιο εύκολα τέτοιες λειτουργίες, η Google δημιούργησε ένα δικό της μηχανισμό όπως τελικά παραδέχεται, χωρίς όμως να αποθηκεύει προσωπικά δεδομένα χρηστών. Το γεγονός ότι ορισμένα cookies διαφημιστών κατάφεραν να παρακάμψουν και αυτά το μηχανισμό προστασίας του Safari εκτός από αυτά που πραγματικά προορίζονταν να το κάνουν από τη Google, χαρακτηρίστικε ότι δεν μπόρεσε να προβλεφθεί και για το λόγο αυτό η εταιρεία απενεργοποίησε τον κώδικά της.

 

Link.png Site: Wall Street Journal