Το YouTube Shorts λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο πρόβλημα του spam στην πλατφόρμα βίντεο μικρής διάρκειας.

Από τις 31 Αυγούστου, οι σύνδεσμοι που εμφανίζονται στην ενότητα σχολίων των Shorts, στις περιγραφές τους και σε ζωντανές μεταδόσεις, δεν θα είναι πλέον clickable. Η νέα πολιτική έχει ως στόχο να καταστήσει πιο δύσκολο για τους απατεώνες και τους spammers να παραπλανούν και να εξαπατούν τους χρήστες μέσω συνδέσμων.

Η εταιρεία σημειώνει ότι η αλλαγή αυτή ήταν απαραίτητη επειδή οι spam σύνδεσμοι θα μπορούσαν να οδηγήσουν τους χρήστες σε επικίνδυνο περιεχόμενο, όπως κακόβουλο λογισμικό, phishing ή άλλες απάτες. Το μέτρο μπορεί να θεωρηθεί ακραίο, δεδομένου ότι το YouTube διαθέτει ήδη συστήματα και πολιτικές για τον εντοπισμό και την αφαίρεση spam links, ωστόσο, αντί να βασίζεται σε αυτή την τεχνολογία, επιλέγει να απενεργοποιήσει εντελώς κάθε link στα Shorts. Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν σταδιακά, με την αρχή να γίνεται από τις 31 Αυγούστου.

image.png.bc48fb46d9813f2206e7e6b7d7de008c.png

Επιπλέον, το YouTube αφαιρεί τα social media εικονίδια με δυνατότητα κλικ από όλα τα desktop banners των καναλιών, καθώς αυτά έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί για την εξαπάτηση των χρηστών με παραπλανητικούς συνδέσμους.

Ωστόσο, οι νόμιμοι δημιουργοί πρέπει μερικές φορές να χρησιμοποιούν συνδέσμους, ιδίως όταν πρόκειται για την κερδοφορία του περιεχομένου τους, συνιστώντας προϊόντα και εμπορικά σήματα στο κοινό τους. Για να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα, το YouTube αναφέρει ότι θα εισαγάγει νέους τρόπους για τους χρήστες αυτούς να συμπεριλάβουν με ασφάλεια συνδέσμους στο περιεχόμενό τους. Ξεκινώντας από τις 23 Αυγούστου, οι θεατές του YouTube σε smartphones και επιτραπέζιους υπολογιστές θα αρχίσουν να βλέπουν εμφανείς συνδέσμους με δυνατότητα κλικ στα προφίλ των καναλιών των δημιουργών κοντά στο κουμπί "Εγγραφή".

youtube-links-in-channels-anim.gif.0780cf8965392977cacd501b8c295d1a.gif

Οι δημιουργοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον χώρο για να παραπέμψουν σε ιστότοπους, τα άλλα κοινωνικά τους προφίλ, ιστοσελίδες αγορών και άλλους συνδέσμους που συμμορφώνονται με τους κανόνες του YouTube. Επιπλέον, οι δημιουργοί Shorts που τους αρέσει να χρησιμοποιούν συνδέσμους για να κατευθύνουν το κοινό τους στα βίντεο μεγάλης διάρκειας θα μπορούν να το κάνουν και στο εγγύς μέλλον. Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, το YouTube αναφέρει ότι θα εισαγάγει έναν νέο και ασφαλέστερο τρόπο για αυτούς τους δημιουργούς να κατευθύνουν τους θεατές από τα Shorts στο άλλο περιεχόμενό τους στο YouTube.

Οι παραπάνω αλλαγές ακολουθούν άλλα μέτρα που έχει εφαρμόσει το YouTube για τη μείωση του spam σε όλη την πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένων βελτιώσεων στα συστήματα που ανιχνεύουν όσα κανάλια μιμούνται κάποιο άλλο (διάσημο) πρόσωπο. Από το 1ο τρίμηνο του 2022 έως το 1ο τρίμηνο του 2023, το YouTube αναφέρει ότι αύξησε τον αριθμό των αφαιρέσεων και τερματισμών λογαριασμών που σχετίζονται με την πλαστοπροσωπία κατά περισσότερο από 35%.

Έχει επίσης βελτιώσει τη λειτουργία του που ανιχνεύει και δεν δημοσιεύει δημόσια δυνητικά ακατάλληλα σχόλια για προαιρετική εξέταση από τους δημιουργούς.