Πριν από ένα περίπου χρόνο, η ARM ανακοίνωσε την Mali-G51 GPU για τα mid-range chipsets. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι κατασκευαστές προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν τις G71/ G72, έστω και με μειωμένους πυρήνες.

Τώρα, η ARM παρουσίασε τις Mali-G52 και Mali-G31 για τις mid-range και entry-level συσκευές αντίστοιχα σε μία δεύτερη προσπάθεια να τους πείσει.

ARM_Mali_1.jpg.6ec89a3c5deef3001373c855d27b5d7a.jpg

Η Mali-G52 υπόσχεται 30% αύξηση στο “performance density” σε σύγκριση με το G51 χρησιμοποιώντας την ίδια κατασκευαστική μέθοδο.

Από την ώρα που τα μεγαλύτερου μεγέθους chips στοιχίζουν περισσότερο, με τη Mali-G52, οι σχεδιαστές system-on-chips/ chipsets μπορούν να προσφέρουν υψηλότερα framerates στο ίδιο κόστος ή ένα οικονομικότερο chip με την ίδια απόδοση. Η ενεργειακή αποδοτικότητα επίσης παρουσιάζει αύξηση κατά 15%.

1_575px.png.4baed2f8c22f57bd0b77f3fc171c1de5.png

Και από την ώρα που τίποτα μέσα στο 2018 δεν ανακοινώνεται χωρίς… AI, με τη νέα GPU της, η ARM υπόσχεται 3.6x υψηλότερη απόδοση σε εργασίες μηχανικής εκμάθησης.

ARM_Mali_2.jpg.eba424a28c6b07a9b271b3db717b59eb.jpg

Ο επεξεργαστής γραφικών μπορεί και επεξεργάζεται δύο pixels (εικονοστοιχεία) και δύο texels (τρισδιάστατα εικονοστοιχεία) ανά κύκλο ρολογιού με τον designer του chip να είναι σε θέση να προσθέσει από ένα έως και τέσσερις πυρήνες, Οι νέοι πυρήνες επιτυγχάνουν από 50% έως 100% περισσότερα FLOPs χάρη στους πρόσθετους shaders.

6_575px.png.f8896e3f80a776982d4eccbb221c3384.png

Η Mali-G31 έρχεται για να αντικαταστήσει στην ουσία τη Mali-400, που πρακτικώς είναι… αρχαία πια, αφού εντοπίζεται μόνο σε Raspberry Pi και Android boxes.

Ο επεξεργαστής γραφικών βασίζεται στον G51, αλλά περιορίζεται στους δύο πυρήνες και σε λιγότερες μονάδες εκτέλεσης (shaders) ανά πυρήνα. Παρόλα αυτά, την ώρα που είναι 20% μικρότερου μεγέθους από την GPU Mali-G51 MP2 επιτυγχάνει την ίδια απόδοση. Όπως και η Mali-G52 έτσι και η Mali-G31 υποστηρίζουν OpenGL ES 32 και Vulkan.

ARM_Mali_3.jpg.14914ec1ee483adb4f672d92742da9ee.jpg

Η Mali-V52 μπορεί και πραγματοποιεί encoding σε 4K video στα 60fps με το τελικό αποτέλεσμα να έχει 20% υψηλότερη ποιότητα ενώ από άποψη decoding επιτυγχάνει 4K στα 120fps.

Η VPU είναι 38% μικρότερου μεγέθους και προσφέρει τη διπλάσια απόδοση στο decoding από τη V61. Με το decoding στα χέρια της V52, η Mali-D51 έρχεται για να αναλάβει το rendering του UI, καταναλώνοντας 30% λιγότερη ενέργεια από αυτή μίας GPU.

5a9fc672c9872_1325.ScreenShot2018-03-02at10_31_08.png.2de530d0703b5f31c5475f3b59d938c6.png

GSMArena