Νέες κατευθύνσεις αναζητά η κινεζική εταιρία, καθώς εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας

Η Huawei αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες, καθώς οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Κίνας συνεχίζονται, ωθώντας την κινεζική εταιρία να αναζητήσει ευκαιρίες ανάπτυξης μέσω άλλων ευφυών συσκευών, σε μια εξέλιξη που θα τη φέρει αντιμέτωπη με μια μεγάλη σειρά κατασκευαστών υλικού εξοπλισμού, τόσο στη χώρα της όσο και στο εξωτερικό.

Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός κατέγραψε μια σχετικά νωθρή ανάπτυξη εσόδων το 2020, καθώς σημείωσε αύξηση μόλις 3,8%, φτάνοντας στα 891,4 δισεκατομμύρια γιουάν (136 δισεκατομμύρια δολάρια), ενώ τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 3,2%, φτάνοντας στα 64,6 δισεκατομμύρια γιουάν. Τα αποτελέσματα αυτά ήταν σύμφωνα με τις προβλέψεις της Huawei, όπως ανέφερε η εταιρία την Τετάρτη, κατά την παρουσίαση των ετήσιων οικονομικών στοιχείων της στη Σεντζέν, εκδήλωση η οποία συνιστά μια σπάνια ευκαιρία να ρίξει κανείς μια ματιά στα οικονομικά δεδομένα της ιδιωτικής αυτής εταιρίας.

Ενδεχομένως φαντάζει περίεργο να χαρακτηρίζεται "νωθρή" μια τέτοια ανάπτυξη, όμως συγκριτικά τα έσοδα της Huawei είχαν σημειώσει άνοδο της τάξης του 19% και 19,5% το 2019 και 2018, αντίστοιχα.

Η επιβράδυνση που καταγράφηκε κατά το 2020 οφειλόταν κατά κύριο λόγο στη ραγδαία πτώση των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων της Huawei στο εξωτερικό, στον απόηχο των εξαγωγικών περιορισμών που επιβλήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες, με αποτέλεσμα η κινεζική εταιρία να πάψει να έχει πρόσβαση τόσο σε υλικό, όσο και λογισμικό (όπως οι υπηρεσίες της Google) που έχουν καθοριστικό ρόλο για τους καταναλωτές. Η κατάσταση που διαμορφώθηκε, όμως, επιτάχυνε τις προσπάθειες της εταιρίας να δραστηριοποιηθεί σε ένα ευρύτερο επιχειρηματικό φάσμα, προκειμένου να αντισταθμίσει τις απώλειες από τον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας.

Τα τελευταία δύο χρόνια η Huawei ενισχύει τις προσπάθειές της σε ένα ευρύ φάσμα ευφυών συσκευών, μεταξύ των οποίων τις συσκευές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, τα tablet, τους φορητούς υπολογιστές, τις τηλεοράσεις, τα ηχεία, τα ακουστικά καθώς και τα συστήματα πολυμέσων που προορίζονται για τοποθέτηση σε αυτοκίνητα.

Μάλιστα, οι απόπειρες της Huawei να εισχωρήσει στη βιομηχανία αυτοκινήτων έχουν προξενήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η παραγωγή έξυπνων οχημάτων καταγράφει θεαματική άνοδο σε παγκόσμια κλίμακα. Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του Reuters, η Huawei εξετάζει το ενδεχόμενο παραγωγής οχημάτων με τη δική της επωνυμία, κίνηση την οποία η ίδια η εταιρία διέψευσε. Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την τελευταία ημέρα του Μαρτίου, ο πρόεδρος της εταιρίας, Κεν Χου, επανέλαβε πως η Huawei σκοπεύει να επικεντρωθεί στους τομείς όπου διαθέτει ήδη ισχυρή παρουσία και ότι θα περιοριζόταν σε ρόλο εφοδιαστή συγκεκριμένων στοιχείων και υπηρεσιών για αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα το λειτουργικό σύστημα που θα χρησιμοποιείται, καθώς και το έξυπνο πιλοτήριο.

Το δίκτυο συνδεδεμένων προϊόντων της Huawei θυμίζει τη στρατηγική που υιοθέτησε η Xiaomi ως προς το Διαδίκτυο των Πάντων, εστιάζοντας στα κινητά τηλέφωνα και το λειτουργικό σύστημα, όμως εδώ η διαφορά είναι πως η Huawei είναι παράλληλα κατασκευαστής τηλεπικοινωνιακών υποδομών.

Παρά τις κινήσεις ορισμένων χωρών, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, να αποκλείσουν τη Huawei από τα σχέδια δημιουργίας δικτύων 5G, ο αντίστοιχος κλάδος της Huawei κατέγραψε για το 2020 έσοδα αντίστοιχα με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Η πανδημία που προκάλεσε ο COVID-19 προσέφερε τεράστια ώθηση στην εταιρία, όπως δήλωσε ο Χου, καθώς καταγράφηκε αύξηση στην παγκόσμια ζήτηση για διαδικτυακές λύσεις, καθώς οι άνθρωποι εργάζονταν και παρακολουθούσαν μαθήματα από το σπίτι.

Η στροφή της Huawei προς το Διαδίκτυο των Πάντων δείχνει σε πρώτο στάδιο να φέρνει κάποια αποτελέσματα, όμως ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Τα smartwatches, όπως ανέφερε η εταιρία, αποτέλεσαν βασικό άξονα εξασφάλισης εσόδων κατά το περασμένο έτος.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Apple διατήρησε τα πρωτεία στις wearable συσκευές, εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 34,1% το 2020, σύμφωνα με την εταιρία ερευνών IDC. H Huawei κατατάχθηκε τρίτη, με μερίδιο αγοράς 9,8%, πίσω από τον εγχώριο ανταγωνιστή της, τη Xiaomi, η οποία εξασφάλισε μερίδιο αγοράς της τάξης του 11,4% πέρυσι.

Συνολικά, η Huawei βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εγχώρια αγορά της, προκειμένου να παραμείνει σε τροχιά ανάπτυξης το 2020. Το 65,5% των συνολικών εσόδων της προήλθαν από την Κίνα, καταγράφοντας αύξηση κατά 15,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στο ίδιο διάστημα, τα έσοδα της εταιρίας κατέγραψαν πτώση της τάξης του 12,2% στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, μειώθηκαν κατά 8,7% στην υπόλοιπη Ασία ενώ συρρικνώθηκαν κατά 24,5% στην αμερικανική ήπειρο.

  • Confused 1