Ανακοινώθηκε από την IBM Ελλάδος η νέα, σημαντική και ταυτόχρονα πρωτοποριακή συνεργασία της με το το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», για την παροχή προηγμένων υπολογιστικών υπηρεσιών ανάλυσης κειμένου για την ελληνική γλώσσα.

Συγκεκριμένα, το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», έχει αναπτύξει τεχνολογίες πληροφορικής για την ανάλυση κειμένων της ελληνικής γλώσσας αλλά και άλλων γλωσσών, οι οποίες αναπτύχθηκαν και αξιολογήθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια, στο πλαίσιο ερευνητικών έργων που έλαβαν χώρα στο Εργαστήριο Τεχνολογίας Γνώσεων και Λογισμικού (SKEL) του Ινστιτούτου Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών (ΙΠ&Τ) του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και αξιοποιούνται σε έργα παροχής υπηρεσιών από το Εργαστήριο Εξειδικευμένων Υπηρεσιών Πληροφορικής (ISS) του ΙΠ&Τ.

 

Οι εν λόγω τεχνολογίες συνδυάζονται με τις γνωσιακές (cognitive) δυνατότητες της λύσης IBM Watson Analytics και την ειδική μεθοδολογία των υπηρεσιών Global Business Services της IBM στην εξερεύνηση δεδομένων και την αυτοματοποιημένη προγνωστική ανάλυσή τους. Στόχος είναι ο προσδιορισμός του παλμού και η ανάλυση συναισθήματος του κοινού, ο εντοπισμός των τάσεων σε πολλαπλά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στα εσωτερικά κανάλια επικοινωνίας του οργανισμού με τους πελάτες (e-mails, call centers κλπ).

 

Οι τεχνολογίες του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» σε συνδυασμό με την λύση IBM Watson Analytics και τις υπηρεσίες της ΙΒΜ μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

 

α) αυτόματη και στοχευμένη αναζήτηση για συλλογή δεδομένων από πολλές πηγές (π.χ. κοινωνικά δίκτυα, ηλεκτρονικό τύπο, ιστολόγια, κ.α.)
β) αυτόματη ανάλυση συναισθήματος (Sentiment Analysis) από τα συλλεγμένα δεδομένα, ακόμα και από εκείνα που είναι εκφρασμένα με ελληνο-λατινική γραφή (greeklish), για την απόκτηση βελτιωμένης εικόνας σχετικά με το τι συζητούν και πώς αντιδρούν οι χρήστες αναφορικά με προϊόντα και υπηρεσίες
γ) ομαδοποίηση και περίληψη σχολίων για καλύτερη εποπτεία και αποδοτική λήψη αποφάσεων
δ) αυτόματη ταξινόμηση κειμένων με στόχο τη δρομολόγηση και προτεραιοποίηση μηνυμάτων από κέντρα υποστήριξης χρηστών, εσωτερικής και εξωτερικής αλληλογραφίας, αιτημάτων πελατών κα.

 

Με την ανάλυση και την αξιοποίηση όλων των πληροφοριών που βρίσκονται «κρυμμένες» στα κοινωνικά δίκτυα (social media), σε καταγραφές τηλεφωνικών κέντρων (call center free text logs), σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (emails) και ειδικά σε όσα είναι γραμμένα στην ελληνική γλώσσα και στην ελληνο-λατινική γραφή (greeklish), οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν την λύση αυτή θα έχουν τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται τις αναδυόμενες τάσεις της αγοράς και τις προτιμήσεις των καταναλωτών με στόχο να δραστηριοποιούνται έγκαιρα προς τη σωστή κατεύθυνση, να αλλάζουν πορεία γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό να βελτιώνουν το επίπεδο ικανοποίησης του πελάτη αλλά και να αναπτύσσουν πιο ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες.