Η «πράσινη» εταιρεία αναφέρει πως οι virtual κόσμοι θα έρθουν γρηγορότερα απ’ όσο πολλοί περιμένουν.

Όταν η Facebook Inc μετονομάστηκε σε Meta την προηγούμενη εβδομάδα και ταυτόχρονα αγκάλιασε ουσιαστικά το Metaverse, και μόνο η ιδέα σε μερικούς φαίνεται μη ρεαλιστική και σε άλλους δυστοπική. Η Meta ωστόσο, υποστηρίζει ότι εκατομμύρια χρήστες είναι έτοιμοι να υιοθετήσουν την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας και να ζήσουν τη «ζωή τους σε καθηλωτικά διαδικτυακά περιβάλλοντα». Είτε μιλάμε για συμμετοχή σε μια αίθουσα συνεδριάσεων ή παρέα με φίλους σε ένα εικονικό σαλόνι. Όπως άλλωστε δηλώνει ο Mark Zuckerberg, το Metaverse είναι το επόμενο σύνορο.

Προς το παρόν, λίγοι είναι αυτοί που έχουν εξοπλισμό virtual reality και η νέα αυτή εμπειρία θα πρέπει να ξεπεράσει μεγάλα εμπόδια όπως αυτό του απορρήτου. Αν και υπάρχουν σίγουρα δυσκολίες, η Nvidia πιστεύει, ή μάλλον στοιχηματίζει, ότι το metaverse είναι πιο κοντά από ό, τι νομίζουμε και ενδεχομένως να είναι το επόμενο «χρυσωρυχείο» για την τεχνολογία.

Τα επόμενα πέντε χρόνια όλοι μας θα είμαστε με τον ένα ή τον άλλον τρόπο χρήστες του Metaverse.

Σύμφωνα με τον Richard Kerris, στέλεχος της Nvidia, αντί να χρησιμοποιούμε το internet για να βλέπουμε σελίδες, θα υπάρχει ένα σύνολο συνδεδεμένων εικονικών κόσμων. Αναφέρει πως αν και πολλοί μπορεί να μην το πιστεύουν, «υπόσχεται» πως στα επόμενα πέντε χρόνια όλοι μας θα είμαστε με τον ένα ή τον άλλον τρόπο χρήστες του Metaverse.

Φυσικά, η Nvidia έχει έντονο ενδιαφέρον για την ιδέα του Metaverse. Αναζητά ευκαιρίες ανάπτυξης που ξεπερνούν την «απλή» σχεδίαση καρτών γραφικών και μία από αυτές είναι η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία θα βασίζεται στα δικά της τσιπ για να χειρίζεται απαιτητικές εργασίες του Metaverse. Η Nvidia διαθέτει επίσης και μια πλατφόρμα που ονομάζεται Omniverse, για τη δημιουργία εικονικών κόσμων.

Την ίδια στιγμή, η Nvidia προσπαθεί να εξαγοράσει την Arm Ltd από την Softbank Group Corp. σε μια συμφωνία που θα ήταν η μεγαλύτερη στην ιστορία του κλάδου των τσιπ. Αυτή η συμφωνία θα της έφερνε τα πολύτιμα σχέδια ημιαγωγών που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα smartphones. Αυτό περιλαμβάνει αισθητήρες και κάμερες που θα αποτελέσουν ένα κρίσιμο στοιχείο της υποδομής των νέων εικονικών κόσμων.

Η μετάβαση σε έναν εικονικό κόσμο, είναι κάτι που εναρμονίζεται με τη στρατηγική της Nvidia. Μία φωτορεαλιστική εμπειρία όπου οι χρήστες δυσκολεύονται να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ του εικονικού και του πραγματικού, αν και θα απαιτούνται τεράστιες ποσότητες δεδομένων και υπολογιστές που θα μπορούν να τα χειριστούν όλα αυτά πολύ γρήγορα. Αυτό σημαίνει περισσότερους υπολογιστές με γραφικά και επεξεργαστές τεχνητής νοημοσύνης, αγορές στις οποίες η Nvidia ήδη πρωτοστατεί.

Μία φωτορεαλιστική εμπειρία όπου οι χρήστες δυσκολεύονται να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ του εικονικού και του πραγματικού.

Στην τρέχουσα κατάσταση, το Metaverse είναι κάτι που γνωρίζει καλά η Nvidia. Παιχνίδια. Κάθε μέρα εκατομμύρια παίκτες βυθίζονται σε ρεαλιστικούς εικονικούς κόσμους με άτομα που δεν έχουν γνωρίσει ποτέ από κοντά. Όλη αυτή η υπολογιστική ισχύ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα προϊόντα της Nvidia είτε μιλάμε για προσωπικούς υπολογιστές είτε για servers. Αυτή είναι μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων όχι μόνο για την Nvidia αλλά και για άλλους κατασκευαστές υπολογιστών, κονσολών και παιχνιδιών.

Βέβαια, ταινίες όπως το Ready Player One παρουσιάζουν έναν δυστοπικό κόσμο που η ανθρωπότητα περνά τον περισσότερο χρόνο της συνδεδεμένη σε μια «μηχανή». Αυτό το «σκοτεινό όραμα» είναι κάτι που Mark Zuckerberg και η Nvidia θα πρέπει να ξεπεράσουν για να παρουσιάσουν το Metaverse ως μια φιλική, mainstream ιδέα. Η ιδέα αυτή θα πρέπει να φτάσει σε ένα αρκετά μεγάλο σύνολο ανθρώπων προτού και αυτοί που έχουν λιγότερες επαφές με το Internet γενικότερα να θέλουν να τη δοκιμάσουν. Θα χρειαστούν τουλάχιστον 3 χρόνια ούτως ώστε τα Meta VR headsets έχουν μια βάση 15 με 20 εκατομμύρια χρήστες, σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg, Mandeep Singh. Τα προϊόντα κοστίζουν εκατοντάδες δολάρια, επομένως δεν είναι κάτι που αγοράζουν οι καταναλωτές από περιέργεια.

Mark Zuckerberg και Nvidia θα πρέπει να παρουσιάσουν το Metaverse ως μια φιλική, mainstream ιδέα και όχι ως έναν δυστοπικό κόσμο όπως είδαμε στο Ready Player One.

Βέβαια, υπάρχουν κι άλλα εμπόδια, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης προτύπων στο Internet. Το Internet στην αρχική του μορφή αποτελούσε ένα συνονθύλευμα προγραμμάτων περιήγησης και μορφών αρχείων. Η ευρεία χρήση της markup γλώσσας HTML, τα άλλαξε όλα αυτά, παρέχοντας απροβλημάτιστη εμπειρία ιστού που όλοι πλέον θεωρούμε δεδομένη.

Το Metaverse θα χρειαστεί πρότυπα που να περιγράφουν τη φυσική του εικονικού κόσμου. Αν σε έναν κόσμο πέσει κάτι κάτω, αυτό σπάει, ενώ σε κάποιον άλλον αυτό ίσως αναπηδά. Τα πρότυπα θα βοηθήσουν επίσης στην ανακούφιση της κίνησης δικτύου που προκαλείται από την αποστολή τεράστιων τρισδιάστατων αρχείων. Βέβαια, και τα ίδια τα VR headsets θα πρέπει να βελτιωθούν. Η εμπειρία ενός εικονικού κόσμου θα απαιτήσει απτικές συσκευές για να προσθέσουν πιο ρεαλιστικές αισθήσεις.

nvidia-metaverse-2.JPG.6e142a7f4fae83b70a638ab663fb2b49.JPG

Ο στόχος είναι να επεκταθεί το Metaverse πολύ πέρα από την ψυχαγωγία και το gaming, εντάσσοντάς το στην καθημερινή ζωή. Σύμφωνα με την Nvidia, θα μεταμορφώσει πολλές πτυχές του τρόπου με τον οποίο γίνεται η εργασία. Ένα υπάρχον παράδειγμα είναι ένα νέο εργοστάσιο της BMW το οποίο υπάρχει και σε 3D έκδοση. Δουλεύοντας στο εικονικό εργοστάσιο, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε θέση να ανανεώσει την παραγωγή ενός νέου μοντέλου πιο γρήγορα και πιο φθηνά από ό, τι μπορεί στον πραγματικό κόσμο. Ακόμη, οι εικονικοί κόσμοι θα μπορούσαν επίσης να εκπαιδεύουν τα αυτοκίνητα ώστε αυτά να οδηγούν μόνα τους. Η εκπαίδευσή τους σε εικονικά σενάρια, σε εντελώς ρεαλιστικές εκδόσεις πραγματικών πόλεων, είναι πολύ πιο γρήγορη και ασφαλής, όπως αναφέρει η Nvidia.

Το Metaverse θα επεκταθεί πολύ πέρα από την ψυχαγωγία και το gaming, εντάσσοντάς το στην καθημερινή ζωή.

Ο σχεδιασμός είναι επίσης μια ακόμη ευκαιρία. Βλέποντας πώς μοιάζει ένα έπιπλο σε μια εικονική έκδοση του σαλονιού του, θα βοηθήσει τους αγοραστές να αποφασίσουν αν θέλουν να το αγοράσουν. Η Nvidia υποστηρίζει ότι πολλές αγορές θα κατευθυνθούν τελικά στον εικονικό κόσμο. Η υγειονομική περίθαλψη επίσης θα μεταμορφωθεί, με την τηλεϊατρική να μοιάζει περισσότερο με επίσκεψη σε γιατρό της πραγματικής ζωής. Η Nvidia πάντως συνεχίζει να διαφημίζει το λογισμικό Omniverse ως το λειτουργικό σύστημα για τη νέα έκδοση του Διαδικτύου.

Η Nvidia ήδη από τον Αύγουστο μας έδειχνε πόσο κοντά είμαστε στο Metaverse. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας είχε εμφανιστεί σε διαδικτυακό συνέδριο τεχνολογίας και χρησιμοποιούσε για περιβάλλον το γνώριμο χώρο της «κουζίνας του» (χώρο που χρησιμοποιούσε γενικά καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας) με την εταιρεία να αποκαλύπτει αργότερα ότι ο CEO ουσιαστικά ήταν ένας ψηφιακός «κλώνος» του Huang μπροστά σε μια εικονική έκδοση της κουζίνας του.

Ποιος θα πίστευε πριν από πενήντα χρόνια πως οι κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο θα βασίζονταν στο Διαδίκτυο. Οι κορυφαίες εταιρείες τα επόμενα χρόνια θα βασίζονται σε συνδεδεμένους κόσμους, σύμφωνα με την Nvidia.