Η IDC έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση της για την αγορά της Κίνας, Quarterly Mobile Phone Tracker και τα νούμερα δεν δείχνουν καλά.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της γνωστής εταιρείας, η αγορά γνώρισε πτώση 15,7% το τέταρτο τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο δώδεκα μήνες πριν, ενώ γνώρισε πτώση 4,9% συνολικά το 2017.

Πιο συγκεκριμένα, οι αποστολές smartphones τη περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου έφτασαν τις 114,3 εκατομμύρια και συνολικά για το 2017 έφτασαν τις 444,3 εκατομμύρια, αριθμός που είναι κατά 20+ εκατομμύρια μικρότερος από τις περσινές 467,3 εκατομμύρια αποστολές.

Η Apple πούλησε σχεδόν 10% λιγότερα smartphones τους τελευταίους δώδεκα μήνες σε σχέση με το 2016, ωστόσο συνεχίζει να οδηγεί το “πολυτελές τμήμα” της αγοράς κατέχοντας ποσοστό 85% επί των συνολικών πωλήσεων άνω των $600.

Λόγω των εντυπωσιακών -για τα χρήματα που κοστίζει- αποστολών του iPhone X (περίπου 7 εκατομμύρια μονάδες σύμφωνα με την Canalys), η Apple είδε αύξηση στις πωλήσεις της (premium) από έτος σε έτος και από τρίμηνο σε τρίμηνο. Το κινητό έφτασε στην αγορά ένα μήνα περίπου μετά από το Huawei Mate 10, που θεωρείται από πολλούς ένας άξιος ανταγωνιστής, και το iPhone X κατάφερε να το ξεπεράσει σε πωλήσεις.

IDC_1.jpg.df36f79d7f130222ac30f92e8cf2e220.jpg

Η Huawei πάντως διατήρησε την πρώτη θέση στη Κινέζικη αγορά το 2017, κυρίως λόγω των αποστολών στο εξαιρετικά οικονομικό τμήμα της αγοράς (ultra-cheap) κάτω των $200. Οι αποστολές των smartphones των Huawei και Honor μαζί το τέταρτο τρίμηνο έφτασαν τις 24,3 εκατομμύρια, ενώ συνολικά το 2017 ξεπέρασαν τις 90,9 εκατομμύρια.

Το μεσαίο (mid-range) τμήμα της αγοράς είναι το δυνατότερο για τις εταιρείες Oppo και Vivo που αποτελούν θυγατρικές της BBK Electronics (και η Oppo Electronics και OnePlus) και που έχουν ένα διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο στο συγκεκριμένο τμήμα. Παρόλα αυτά, εξαιτίας του κορεσμού της αγοράς και της μείωσης των αποστολών στο κατώτατο τμήμα, και οι δύο μαζί είδαν μείωση σε ετήσια βάση.

IDC_2.jpg.ba43aff0751872e42257311a6f0df024.jpg

Η Samsung απέτυχε για ακόμη μία φορά να βρεθεί στις πρώτες θέσεις της Κινέζικης αγοράς. Η IDC αναφέρει πως η Νοτιοκορεάτικη εταιρεία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα και δυσκολίες στην αγορά εξαιτίας κυρίως της αδυναμίας της να ανταγωνιστεί τους τοπικούς κατασκευαστές.

GSMArena