Τα οικονομικά αποτελέσματα της Xiaomi ξεπερνούν τις προσδοκίες της κινεζικής εταιρίας, καθώς η ανάπτυξη σε άλλες χώρες δείχνει πως αποδίδει καρπούς.

Η Xiaomi ξεπέρασε την πρόκληση της κρίσης της πανδημίας και κατάφερε να αυξήσει τα έσοδά της κατά 13,6%, το πρώτο τρίμηνο του 2020. Καθώς τα μέτρα περιορισμού στην Κίνα επηρέασαν τη ζήτηση και τις πωλήσεις γενικότερα κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η χαλάρωση των μέτρων φαίνεται πως βοήθησε την ανάκαμψη αλλά και τα επίπεδα παραγωγής της εταιρίας, σε εποχές προ-κορωνοϊού.

Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 49,7 δισεκατομμύρια Yuan (περίπου 6.36 δισεκατομμύρια ευρώ) κατά τη διάρκεια της περιόδου, με υψηλότερες μέσες τιμές πώλησης συσκευών όπως το Mi 10 αλλά και τα smartphones με δίκτυο 5G, να παίζουν σημαντικό ρόλο. Ωστόσο, η απόδοση της Xiaomi εκτός συνόρων, ήταν αυτή που έκανε τη διαφορά. Τα έσοδα από το εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 47,8% σε 24,8 δισεκατομμύρια Yuan, ξεπερνώντας τα εγχώρια έσοδα για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρίας.

Όπως και πολλοί άλλοι κινέζοι προμηθευτές, η Xiaomi επωφελήθηκε από την ανάπτυξη της αγοράς εντός συνόρων, προσφέροντας συσκευές με αρκετά ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά. Η Xiaomi είναι πλέον ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphone στον κόσμο. Ωστόσο, καθώς υπήρξε κορεσμός στην εγχώρια αγορά, αρκετές εταιρίες αναζήτησαν πηγές ανάπτυξης εκτός συνόρων. Η μεγαλύτερη εκ της Κίνας Huawei, είχε κάνει αισθητή την επιτυχία της πριν αρχίσει ο αντίκτυπος των αμερικανικών κυρώσεων ενώ η Xiaomi αξιοποίησε τη ζήτηση σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Ινδία και η Λατινική Αμερική.

Υπήρξε όμως ανταπόκριση και στη Δυτική Ευρώπη, αφού πλέον η Xiaomi είναι μέσα στους τέσσερις πρώτους κατασκευαστές σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία και η Γαλλία. Στην Ισπανία μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρία ανάλυσης δεδομένων Canalys, η Xiaomi είναι ο ηγέτης της αγοράς.

Σίγουρα, αυτά τα αποτελέσματα είναι λόγος για την Xiaomi να είναι αισιόδοξη για το μέλλον, αν και η αισιοδοξία αυτή μετριάζεται απότομα ειδικά με την αβεβαιότητα που υπάρχει λόγω του COVID-19. Αν και η Κίνα επιστρέφει αργά αλλά σταθερά στη φυσιολογική της καθημερινότητα, η κατάσταση διαφέρει από χώρα σε χώρα.

Σε αγορές όπου οι περιορισμοί έχουν μειωθεί, η Xiaomi λέει ότι η ζήτηση έχει ανακάμψει με παρόμοιο τρόπο όπως στην Κίνα. Την τρίτη εβδομάδα του Μαΐου, όταν ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, ελάττωσαν τα μέτρα περιορισμού, η Xiaomi είπε ότι οι ενεργοποιήσεις επέστρεψαν στο 90% του συνηθισμένου μέσου όρου.

  • Like 2
  • Thanks 1